četl jsem tady diskuzi k tomuto tématu ale je již zamčená a nedá se připojit odpověď. Rád bych se podělil o svou zkušenost a co jsem k tomuto tématu sehnal.
Pomalé padání otáček při řazení je u 850 s Monotronicem 4.3 normální stav. U M 4.4 je to prý již opraveno a nemělo by to jít tak znát. Osobně mám 850 T5-R která byla pořízena jako nová v Německu. Verze které byly pro US trh tuto vlastnosti nemají mít. Jedná se o splnění nějaké emisní regule, kterou tehdy Volvo implementovalo do ŘJ, které byly pro evropský trh.
Přidání otáček po vyšlápnutí spojky a jejich pomalé padání je prý pro motor vlastnost, která mu napomáhá spálit všechno vstříknuté palivo, které by se jinak nedokonale spálené dostávalo dál do výfukového potrubí a mělo nežádoucí emisní ale i mechanický efekt, díky kterému by mohlo dojít k explozi příliš bohaté směsi ve výfukovém potrubí a tudíž k poškození katalyzátoru. Tuto vlastnost mají i nová auta (viz video v odkazu).
Abychom jen nezoufali, že musíme řadit do plynu, dá se pomocí SW úpravy tuto vlastnost zmírnit popř. upravit vč. nových aut. Bohužel toto se týká novějších aut s diagnostickým portem OBD2. Pro nás s M4.3 bohužel nezbývá nic jiného vyřadit z funkce ventil kontroly volnoběhu (ten ke kterému vede užší hadice ze sání před klapkou) a mělo by dojít k signifikantnímu zlepšení (odzkoušeno). Bohužel vyřazení ventilu z funkce způsobí chcípavé starty za studena a nízké otáčky na volnoběh za tepla a co je horší, vyhodí vám to chybovou hlášku (lambda kontrolka) a následná "safe" nouzový režim (tzn. omezení tlaku turba a tím pádem snížení výkonu).
Jeden Holanďan vymyslel krabičku, která tuto vlastnost zlepšuje. Bohužel nevím jak se dá zapojit do M4.3 a jestli je vůbec ještě vyrábí (je členem Volvospeed fóra: http://volvospeed.com/vs_forum/topic/169473-venderbroecks-tinkerings/#comments ). Zde funkčnost:
https://www.youtube.com/watch?v=Gh6JQY8zltg
Zde problém, který všichni popisujeme u nového Subaru WRX 2015:
https://www.youtube.com/watch?v=d36P2EmnRGU .
Dělá mi to i Iveco v práci Daily r. 2018 a 2020 ale i starší.
Mezi další faktory se dá také zahrnou příliš těžký setrvačník, který prý 850 má ( zatím jsem do spojky nelezl).
Pokud chcete dohledat víc v AJ hledejte klíčová slova jako: RPM hang, hanging RPM.
Kdyby někdo věděl co s tím, jak vypojit IAC ventil (volnoběh), tak aby nevyskakovala chyba, popř. by někdo uměl vyladit ŘJ bez OBD, budu rád za doplňující info. Díky
