S70 TDi, problem s casovanim palivovej pumpy

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
lakio
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 700
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Šaľa

#1 S70 TDi, problem s casovanim palivovej pumpy

Příspěvek od lakio »

Po vymene remena / 50t km a roztrhal sa / a kladiek pohonu palivovej pumpy na S70 TDi sa trapim s nastavenim spravneho casovania pumpy.
Zotrvacnik na prevodovke som nastavil na znacku, vacku som si zaznacil.

Podarilo sa mi to nakopnut vcera. isiel som postupne po jednom zube za druhym povolenim matky na vacke a posuvanim vackoveho ozubeneho kolesa, cim som nastavoval casovanie pumpy. Samozrejme to bolo nahrubo a motor nesiel hladko. Dnes pri snahe doladit to na milimetre mi to opat nestartuje.

Otazka: 360 stupnova otocka na vacke znamena 360 stupnov aj na pumpe?

Lama otazky, sorry, robim to prvy krat. Snazim sa dostat do tolerancie 2 -3 stupnov a potom do doladit s Vol fcr.

Dik za rady

Laco
_________________
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 S70 TDi, problem s casovanim palivovej pumpy

Příspěvek od raolsa »

A to jsi to vždycky pootočil o jeden zub? To je blbost, musíš to nastavit tak, aby to chytlo a pak to doladit s diag.
Setrvák na značku a na řemenici čerpadla je taky značka. To je na hrubo.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

lakio
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 700
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Šaľa

#3 S70 TDi, problem s casovanim palivovej pumpy

Příspěvek od lakio »

pootacal som o jeden zub s uvolnenym srobom vacky, vacka sa tym padom netocila, cerpadlo hej. takto sa mi to podarilo nastavit tak aby to chytilo. znacka na zotrvacniku je nanic, niekto sa s tym uz hral predtym.
aj ked to chytilo tak to neslo hladko a diagnostika mi hlasila chybu casovania, tym padom ma to nepustilo do doladenia.

Otazka: 360 stupnova otocka na vacke znamena 360 stupnovu otocku aj na pumpe?
_________________
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#4 S70 TDi, problem s casovanim palivovej pumpy

Příspěvek od raolsa »

Značka na setrváku je klíčová, ukazuje polohu pístu. Jak chceš bez toho nastavit předvstřik?

A ano, čerpadlo se točí stejně rychle jako vačka, tzn. 1 otočka vačky = 1 otočka čerpadla.
čerpadlo.jpg
čerpadlo.jpg (57.43 KiB) Zobrazeno 391 x
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 145
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Ostrov nad Oslavou
Vůz: Nissan E.110/35

#5 S70 TDi, problem s casovanim palivovej pumpy

Příspěvek od CouDy »

lakio píše: 27 led 2021 19:01 Po vymene remena / 50t km a roztrhal sa / a kladiek pohonu palivovej pumpy na S70 TDi sa trapim s nastavenim spravneho casovania pumpy.
Zotrvacnik na prevodovke som nastavil na znacku, vacku som si zaznacil.

Podarilo sa mi to nakopnut vcera. isiel som postupne po jednom zube za druhym povolenim matky na vacke a posuvanim vackoveho ozubeneho kolesa, cim som nastavoval casovanie pumpy. Samozrejme to bolo nahrubo a motor nesiel hladko. Dnes pri snahe doladit to na milimetre mi to opat nestartuje.

Otazka: 360 stupnova otocka na vacke znamena 360 stupnov aj na pumpe?

Lama otazky, sorry, robim to prvy krat. Snazim sa dostat do tolerancie 2 -3 stupnov a potom do doladit s Vol fcr.

Dik za rady

Laco
Nikdo si s tim nehral, akorát máš blbě první řemen.potom ti nesedí druhý řemen. Ryska setrváku je prim!!
_________________
1.480 - .........
2.480 - B18FT (regál)
3.V40 - B4204T
4.TMracing EN450Fes 05´
S3->Nissan Cabstar - BD30Ti

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 581
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

#6 S70 TDi, problem s casovanim palivovej pumpy

Příspěvek od volvoperformance »

Nikdy se mi nepodařilo TDI nastartovat, když jsem dal čerpadlo na rysky! Takže dnes přesouvám cca o 5° a až to chytne, jemně doladím podle diag.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#7 S70 TDi, problem s casovanim palivovej pumpy

Příspěvek od raolsa »

Jj, asi tak. :good:
Ale hýbat s tím o zub je špatně.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

lakio
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 700
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Šaľa

#8 S70 TDi, problem s casovanim palivovej pumpy

Příspěvek od lakio »

volvoperformance píše: 28 led 2021 03:41 Nikdy se mi nepodařilo TDI nastartovat, když jsem dal čerpadlo na rysky! Takže dnes přesouvám cca o 5° a až to chytne, jemně doladím podle diag.
takze, kluka je nastavena na znacke na zotrvacniku. diky raolsa

jednoduchym ratanim mi vyslo toto:
360 stupnov / 33 zubov = 10.90909 * 2 = 21.81818 stupna na jeden zub, spravne? pol zuba v tomto pripade znamena cca 10 stupnov.

mozes dat navod ako to presuvas po 5°? ..ako pre zelenaca.

dik
_________________
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 145
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Ostrov nad Oslavou
Vůz: Nissan E.110/35

#9 S70 TDi, problem s casovanim palivovej pumpy

Příspěvek od CouDy »

Třeba na hodinky
Přílohy
AEL.jpg
AEL.jpg (56.12 KiB) Zobrazeno 330 x
_________________
1.480 - .........
2.480 - B18FT (regál)
3.V40 - B4204T
4.TMracing EN450Fes 05´
S3->Nissan Cabstar - BD30Ti

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 581
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

#10 S70 TDi, problem s casovanim palivovej pumpy

Příspěvek od volvoperformance »

lakio píše: 28 led 2021 17:08
volvoperformance píše: 28 led 2021 03:41 Nikdy se mi nepodařilo TDI nastartovat, když jsem dal čerpadlo na rysky! Takže dnes přesouvám cca o 5° a až to chytne, jemně doladím podle diag.
takze, kluka je nastavena na znacke na zotrvacniku. diky raolsa

jednoduchym ratanim mi vyslo toto:
360 stupnov / 33 zubov = 10.90909 * 2 = 21.81818 stupna na jeden zub, spravne? pol zuba v tomto pripade znamena cca 10 stupnov.

mozes dat navod ako to presuvas po 5°? ..ako pre zelenaca.
dik
Povolím ozubené kolo pohánějící čerpadlo na vačce. Stejným způsobem pak dolaďuji na jemno. Na kladkách je to na hovno, hrozí vytržení závitu z hlavy.

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#11 S70 TDi, problem s casovanim palivovej pumpy

Příspěvek od pepa.paur »

Nevím jak je to na MSA15.7 v VOL-FCR, dělal jsem to na MSA15.8 s Vidou, ale zásadní je, před nastavováním vypnout tu korekci předvstřiku, jinak jede ECU porád proti nastavování, až se dostaneš mimo rozsah kdy to ještě půjde nastartovat.
Dělá se to pomocí těch dvou napínacích kladek řemenu čerpadla, ale já jsem raději zvolil druhou metodu pootočení kola na vačkové hřídeli. Při povolování a utahování kladek údajně hrozí vytržení šteftu z hlavy.
Stačí si zajistit to kolo, je na to speciální klíč nebo ho lze vyrobit, povolit matici, jemně pohnout kolem a zase utáhnout. Ve vidě je tabulka nastavení předvstřiku podle teploty paliva, osvědčilo se mi mít vždy předvstřik, pokud bude ecu vstřikovat až za horní úvratí, tak to auto skoro nejde nastartovat. Naopak s větším předvstřikem lépe chytá, ale zase hrozí tvrdý chod na volnoběh.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

lakio
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 700
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Šaľa

#12 S70 TDi, problem s casovanim palivovej pumpy

Příspěvek od lakio »

Povolim 1., krutim s 2.? Resp. pripravok do ozubeneho kola 1. a krutit s nim?
Přílohy
20210125_184722.jpg
Naposledy upravil(a) lakio dne 28 led 2021 19:46, celkem upraveno 1 x.
_________________
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#13 S70 TDi, problem s casovanim palivovej pumpy

Příspěvek od raolsa »

Ano, ale lepší by bylo otáčet s tím ozubeným kolem na vačce.
Já na to mám udělátor.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

lakio
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 700
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Šaľa

#14 S70 TDi, problem s casovanim palivovej pumpy

Příspěvek od lakio »

Napriklad jakel s dvoma srobmi
_________________
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#15 S70 TDi, problem s casovanim palivovej pumpy

Příspěvek od pepa.paur »

To ne, mám na to taky přípravek, doporučuju mít dlouhé madlo, tím budeš držet to kolo co je u 1, potom drudou rukou povolíš lehce šroub 1, pootočíš pomocí toho přípravku tím kolem u 1 a za stálého držení zase dotáhneš 1, po nastartování a vypnutí korekce je vidět změna. Zkusím najít nějakou fotku :)
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#16 S70 TDi, problem s casovanim palivovej pumpy

Příspěvek od raolsa »

Jekl bude taky dobrý. :good:
Já mám něco podobného tomuto, jenom domácí výroby a masivnější.
klíč.jpg
klíč.jpg (12.61 KiB) Zobrazeno 301 x
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 581
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

#17 S70 TDi, problem s casovanim palivovej pumpy

Příspěvek od volvoperformance »

lakio píše: 28 led 2021 19:41 Povolim 1., krutim s 2.? Resp. pripravok do ozubeneho kola 1. a krutit s nim?
Povolím 1 a rukou pootáčím kolem 2 . Posunu okolo 3mm

lakio
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 700
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Šaľa

#18 S70 TDi, problem s casovanim palivovej pumpy

Příspěvek od lakio »

raolsa píše: 28 led 2021 19:50 Jekl bude taky dobrý. :good:
Já mám něco podobného tomuto, jenom domácí výroby a masivnější.

klíč.jpg
hej, presne to som myslel :good: zajtra to zmajstrujem. v obchode za to pytaju 30 eur, co sa mi zda dost.
pepa.paur píše: 28 led 2021 19:48 po nastartování a vypnutí korekce je vidět změna
co myslis tym vypnutim korekce? mam msa 15.7, tu mi vida asi nezoberie
_________________
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#19 S70 TDi, problem s casovanim palivovej pumpy

Příspěvek od pepa.paur »

Mám tohle, dělal to švagr :
predvstrik2.jpg
predvstrik1.jpg
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#20 S70 TDi, problem s casovanim palivovej pumpy

Příspěvek od pepa.paur »

Já tu MSA15.7 neznám, ale na MSA15.8 ve vidě je přímo postup nastavení předvstřiku, kde se nejprve vypíná korekce předvstřiku.
Po nastartování dělá ecu korekci předvstřiku na požadovanou hodnotu, ale ten nastavovač má nějaký rozsah a neměl by jít až nadoraz ani jedním směrem, pokud jde, tak to může víc hulit, mít nižsí výkon nebo tvrdý chod na volnoběh. Ta hodnota korekce je vidět ve Vidě a dá se sledovat na grafu v různých režimech jízdy.
Jiná věc je start motoru, ecu ještě nemá signál ze snímače zdvihu jehly na čtvrtém válci a auto musí nastartovat se základním předvstřikem. Pokud bude nastaven do plusových hodnot za horní úvratí, auto špatně startuje.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 556
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

#21 S70 TDi, problem s casovanim palivovej pumpy

Příspěvek od kamov »

AKo casto nastavujete predvstrek? Pri 465 000 bol meneny rozvod cerpadla. Auto uz od oktobra dlho startuje, po nastartovani vyleti biely dym. Teraz ked su mrazy je to este horsie. Zhavice nove, nafta nepada, skusal som aj balonik, no nepomohlo. Moze to byt predvstrekom?
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#22 S70 TDi, problem s casovanim palivovej pumpy

Příspěvek od raolsa »

Nejen že může, ale je.
Teda pokud před rozvody to bylo v pořádku. Jinak by mohlo odcházet i čerpadlo.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

lakio
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 700
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Šaľa

#23 S70 TDi, problem s casovanim palivovej pumpy

Příspěvek od lakio »

pepa.paur píše: 28 led 2021 20:06 Pokud bude nastaven do plusových hodnot za horní úvratí, auto špatně startuje.
Startuje lepsie nez pretym, ale hlasi mi chybu EFI718 Ignition Timing a svieti lambda. Na volnobeh ide hladko, pod zatazou seka.
Takze bude teraz v minusovych hodnotach podla toho co pises?
_________________
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#24 S70 TDi, problem s casovanim palivovej pumpy

Příspěvek od pepa.paur »

Asi jo, musíš to nastavovat podle diagnostiky nebo podle těch hodinek, takhle zkusmo je to na dlouho.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

lakio
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 700
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Šaľa

#25 S70 TDi, problem s casovanim palivovej pumpy

Příspěvek od lakio »

raolsa píše: 28 led 2021 19:43 udělátor.
Přílohy
20210129_141829.jpg
20210129_164901.jpg
_________________
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“