Otazka na 940 kombi
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 24
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Vůz: V70II tdi
- Bydliště: Praha
#1 Otazka na 940 kombi
Zdravim,
Postupne se prokousavam forem a inf. ohledne 940, ale porad je tady par veci co si nejsem jisty. Zatim mam V70 tdi ale postupne bude potreba delat spousta veci a tak uvazuji ze nez investovat tak bych si mohl poridit neco jineho a to 940.
Je vlastne mozne pouzivat tohle auto bez toho abych musel porad neco ladit a predelavat a opravovat? Z toho co jsem vycetl tak kazdy porad neco steluje a dodelava a na to nemam ani dovednosti ani misto Potom jaky je vlastne rozdil mezi 70 a 940 (krome nahonu a roku vyroby)? Je mi jasne ze tam bude min elektriky a tak ale co se tyka cestovani, odhlucneni atd? Cetl jsem ze nekdo rika ze se nehodi moc na delsi cesty ale potom zase nekdo ze to neni az tak spatny, tak jak to je?
Pokud bude auto na plyn bude se v tom chtit nekdo vrtat (krome plynare) nebo od toho bude chtit dat kazdy radsi ruce pryc? Co jsem tak koukal tak se tady v cr ani neda nic moc sehnat takze realne by byla sance pouze Nemecko, mozna spis Holandsko. Coz me vede k otazce jaka je jeste rozumna cena za toto auto zaplatit?
A nebo se na to mam spis vykaslat a pustit penize do 70tky a mit zase chvilku klid Autem jezdim spis dalnice, mesto skoro vubec nebo minimalne a najezd tak do 20tis za rok, obcas nejaky delsi vylet v lete treba do 5000tis km.
Je to zatim jen takove otukavani a zjistovani co mi poradi mistni odbornici
Diky moc
Postupne se prokousavam forem a inf. ohledne 940, ale porad je tady par veci co si nejsem jisty. Zatim mam V70 tdi ale postupne bude potreba delat spousta veci a tak uvazuji ze nez investovat tak bych si mohl poridit neco jineho a to 940.
Je vlastne mozne pouzivat tohle auto bez toho abych musel porad neco ladit a predelavat a opravovat? Z toho co jsem vycetl tak kazdy porad neco steluje a dodelava a na to nemam ani dovednosti ani misto Potom jaky je vlastne rozdil mezi 70 a 940 (krome nahonu a roku vyroby)? Je mi jasne ze tam bude min elektriky a tak ale co se tyka cestovani, odhlucneni atd? Cetl jsem ze nekdo rika ze se nehodi moc na delsi cesty ale potom zase nekdo ze to neni az tak spatny, tak jak to je?
Pokud bude auto na plyn bude se v tom chtit nekdo vrtat (krome plynare) nebo od toho bude chtit dat kazdy radsi ruce pryc? Co jsem tak koukal tak se tady v cr ani neda nic moc sehnat takze realne by byla sance pouze Nemecko, mozna spis Holandsko. Coz me vede k otazce jaka je jeste rozumna cena za toto auto zaplatit?
A nebo se na to mam spis vykaslat a pustit penize do 70tky a mit zase chvilku klid Autem jezdim spis dalnice, mesto skoro vubec nebo minimalne a najezd tak do 20tis za rok, obcas nejaky delsi vylet v lete treba do 5000tis km.
Je to zatim jen takove otukavani a zjistovani co mi poradi mistni odbornici
Diky moc
_________________
Wacully
V70 II tdi cca 390 tis..zatim ...420 tis..zatim
Wacully
V70 II tdi cca 390 tis..zatim ...420 tis..zatim
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 4737
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#2 Otazka na 940 kombi
1) oproti V70 přirozeně je to takový trakař, ale jezdí se s tim příjemně, jsi víc pánem toho auta, máš takovou příjemnou vazbu od vozovky, auto tě neunáší pokud mě něco chybělo tak to byl výškově stavitelný volant, odhlučnění mi nepřijde špatný, ale V70 je na tom určitě líp
2) ano na devítce se pořád něco kutí, ideálně pokud jsi šikovnej, nebo se jím chceš stát a nebo máš aspoň kámoše co tyhle auta zná, největší průser je dát 940 do servisu kde nikdy krabici neviděli
3) plynu se vyhni, LPG míva v 940 problémy hlavně kvůli archaickému vstřikování LH 2,4, málokdo ale opravdu málokdo to umí v devítce naladit
4) cena- 30 000 může bejt hodně ale zároveň 100 000 může bejt super cena, záleží na stavu, ročníku, výbavě, případvným serepetičkam...
5) hlavně bacha na korozi a shánění ND, lidí který který shraňují díly na 940 a jsou ochotný prodat, těch už v republice moc není
2) ano na devítce se pořád něco kutí, ideálně pokud jsi šikovnej, nebo se jím chceš stát a nebo máš aspoň kámoše co tyhle auta zná, největší průser je dát 940 do servisu kde nikdy krabici neviděli
3) plynu se vyhni, LPG míva v 940 problémy hlavně kvůli archaickému vstřikování LH 2,4, málokdo ale opravdu málokdo to umí v devítce naladit
4) cena- 30 000 může bejt hodně ale zároveň 100 000 může bejt super cena, záleží na stavu, ročníku, výbavě, případvným serepetičkam...
5) hlavně bacha na korozi a shánění ND, lidí který který shraňují díly na 940 a jsou ochotný prodat, těch už v republice moc není
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 4737
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#3 Otazka na 940 kombi
ještě doplním, netvrdím že jsou to nespolehlivý auta, ale naopak. Je to spíš tim že devítku si kupujou lidi, který mají auta rádi a rádi se v nich hrabou.
Z nedostatkových dílů mi namátkou napadá řízení, přední blatníky, převodovka M90 s dvouhmotou (pozdější ročníky), klima už většinou neklimuje a je nerentabilní jí dávat dohromady...
Z nedostatkových dílů mi namátkou napadá řízení, přední blatníky, převodovka M90 s dvouhmotou (pozdější ročníky), klima už většinou neklimuje a je nerentabilní jí dávat dohromady...
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 4737
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#4 Otazka na 940 kombi
aby ses ještě nedivil spotřebě když přecházíš z TDI. Benzíny žerou kolem 10, nafty třeba 7, ale s těma dieslama je to velká loterie, drtivá většina z nich je už velmi unavená a generálka na litinovým monobloku je věc finančně náročná
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 24
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Vůz: V70II tdi
- Bydliště: Praha
#5 Otazka na 940 kombi
Diky Ondro za odpovedi.
Hmm trosku jsem se toho bal ze to bude auto co bude porebovat vic pece nez mu budu moct dat Rikal jsem si ze pokud by to bylo kolem roku 96 tak by vlastne nebylo o moc starsi nez moje 70tka a ta toho k zivotu zas tak moc nepotrebovala. Ale prave po cteni fora a info na 9tkach jsem zjistil ze na tom kazdy travi dost casu, otazka jestli protoze je to srdcova zalezitost nebo ho proste udrzet pri zivote
Je to skoda ty 9tky jsou hezky a potom co jsem parkrat jel v UK ve dvojce bych se rad posunul timto smerem , ale jak rikam potrebuju auto co nebude potrebovat kazdy tyden moji ,,lasku,, a ruce od oleje a nebudu se bat s nim vyrazit na delsi trasy. Samozrejme pravidelny servis je neco jineho, zase nejsem uplne prase a o auta se staram, ale primarne je beru jako uzitkovou vec s tim ze kdyz je to neco co me bavi tak tim lip.
Dalsi vec ze bez plynu bych to asi nechtel, vim ze dost lidi plyn nemusi,ale ja s tim mel vzdycky ok zkusenost. Je pravda ze to byly vetsinou starsi pekla a ten plyn na tom byl asi hodne jednoduchy, zadny turbo atd.
No budu asi muset premyslet co dal.....
Hmm trosku jsem se toho bal ze to bude auto co bude porebovat vic pece nez mu budu moct dat Rikal jsem si ze pokud by to bylo kolem roku 96 tak by vlastne nebylo o moc starsi nez moje 70tka a ta toho k zivotu zas tak moc nepotrebovala. Ale prave po cteni fora a info na 9tkach jsem zjistil ze na tom kazdy travi dost casu, otazka jestli protoze je to srdcova zalezitost nebo ho proste udrzet pri zivote
Je to skoda ty 9tky jsou hezky a potom co jsem parkrat jel v UK ve dvojce bych se rad posunul timto smerem , ale jak rikam potrebuju auto co nebude potrebovat kazdy tyden moji ,,lasku,, a ruce od oleje a nebudu se bat s nim vyrazit na delsi trasy. Samozrejme pravidelny servis je neco jineho, zase nejsem uplne prase a o auta se staram, ale primarne je beru jako uzitkovou vec s tim ze kdyz je to neco co me bavi tak tim lip.
Dalsi vec ze bez plynu bych to asi nechtel, vim ze dost lidi plyn nemusi,ale ja s tim mel vzdycky ok zkusenost. Je pravda ze to byly vetsinou starsi pekla a ten plyn na tom byl asi hodne jednoduchy, zadny turbo atd.
No budu asi muset premyslet co dal.....
_________________
Wacully
V70 II tdi cca 390 tis..zatim ...420 tis..zatim
Wacully
V70 II tdi cca 390 tis..zatim ...420 tis..zatim
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 615
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: 89 745 B230 škatule
- Bydliště: Pha skoro
#6 Otazka na 940 kombi
mám jenom krátkou zkušenost, ale..
proč plyn? kolik s tim hodláš najet, aby se to vyplatilo?
7/9 jsou podle mě poslední mechanicky jednoduchý auta, který si leckdo (já teda ne ) zvládne opravit sám s kleštěma, šroubovákem a kladivem.
cena odpovídá stavu, takže za málo peněz to bude zanedbaný auto se spoustou much, přesto ale pojízdný a spolehlivý. Nebo za víc peněz auto, který bude chtít jenom základní běžnou údržbu.
To se mi na tom líbí, že to jezdí (zatím) a zároveň se do toho můžu vrtat a zabejvat se pitomostma (třeba kličky).
Ondra to napsal hezky, je vidět, že má s těma autama hodně odžito
U nás je výběr menší, ale když se začneš koukat v cizině, DE, AT, NL tak nebudeš vědět, který dřív
Dobře vyber!
proč plyn? kolik s tim hodláš najet, aby se to vyplatilo?
7/9 jsou podle mě poslední mechanicky jednoduchý auta, který si leckdo (já teda ne ) zvládne opravit sám s kleštěma, šroubovákem a kladivem.
cena odpovídá stavu, takže za málo peněz to bude zanedbaný auto se spoustou much, přesto ale pojízdný a spolehlivý. Nebo za víc peněz auto, který bude chtít jenom základní běžnou údržbu.
To se mi na tom líbí, že to jezdí (zatím) a zároveň se do toho můžu vrtat a zabejvat se pitomostma (třeba kličky).
Ondra to napsal hezky, je vidět, že má s těma autama hodně odžito
U nás je výběr menší, ale když se začneš koukat v cizině, DE, AT, NL tak nebudeš vědět, který dřív
Dobře vyber!
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12085
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#7 Otazka na 940 kombi
7/9 mohu vřele doporučit jako auto na denní ježdění, protože ho tak sám používám. Ondra asi napsal vše důležité. Za mě, jsou to velmi spolehlivá, dobře fungující a jednoduchá auta. Co v tom ale dělá hroznej hegeš je plyn. Pokud je to auto na plyn, tak furt jen něco ladíš, protože za pořádnej plyn si málokdo připlatí a ty vočůravací krabičky si prostě s LH2.4 nerozumí a zlobí to. Dobře se předělávají karburátory, ale zase to už sme u 7xx někde do roku 1990 a to ještě jak kdy.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 615
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: 89 745 B230 škatule
- Bydliště: Pha skoro
#8 Otazka na 940 kombi
jo a parádně to topí, takhle rychle a dobře topící auto jsem eště neměl
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 24
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Vůz: V70II tdi
- Bydliště: Praha
#9 Otazka na 940 kombi
@kolemjdouci : no najedu tak kolem 20tis za rok, takze si myslim ze by ten plyn uz daval smysl trochu.
@urvanej :Jsem trosku prekavapeny ze ten plyn tam tak hapruje protoze co jsem koukal tak holandani tam ten plyn docela davaji, ale zase jsem cetl ze maji lepsi LPG nez tady u nas (neni v tom tolik bordelu).
takze je realna sance koupit auto za 70-80 tis s tim aby bylo schopny zivota jen se zakladni udrzbou? Ty ceny venku jsou opravdu slusnej rozptyl, obcas tam neco slusnyho vypada na 2tis eur a potom se tam ukazou auta 8tis eur
Coz me vede k dalsi veci, vim ze asi lepsi vybirat motory s 8ventil nez 16, ale predpokladam ze novejsi rocniky byly jen 16 vent, nebo se pletu?
diky moc za osvetu
@urvanej :Jsem trosku prekavapeny ze ten plyn tam tak hapruje protoze co jsem koukal tak holandani tam ten plyn docela davaji, ale zase jsem cetl ze maji lepsi LPG nez tady u nas (neni v tom tolik bordelu).
takze je realna sance koupit auto za 70-80 tis s tim aby bylo schopny zivota jen se zakladni udrzbou? Ty ceny venku jsou opravdu slusnej rozptyl, obcas tam neco slusnyho vypada na 2tis eur a potom se tam ukazou auta 8tis eur
Coz me vede k dalsi veci, vim ze asi lepsi vybirat motory s 8ventil nez 16, ale predpokladam ze novejsi rocniky byly jen 16 vent, nebo se pletu?
diky moc za osvetu
_________________
Wacully
V70 II tdi cca 390 tis..zatim ...420 tis..zatim
Wacully
V70 II tdi cca 390 tis..zatim ...420 tis..zatim
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12085
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#10 Otazka na 940 kombi
Pleteš, je to jak kde. Nejnovější 940 co znám je s 8V v turbu.
16V na denní ježdění moc nedoporučim, ale zase to jede famózně.
Hlavně v Holandsku maji většinou kapalný vstřikování plynu, proto jsem psal "připlatit" za plyn. Netvrdím, že auta na plyn jsou vždy špatný, jsou tu lidi co dávali na plynu 60tkm/rok... jen upozorňuju, že to má mouchy a chce to více pozornosti, než by se mohlo na první pohled zdát.
16V na denní ježdění moc nedoporučim, ale zase to jede famózně.
Hlavně v Holandsku maji většinou kapalný vstřikování plynu, proto jsem psal "připlatit" za plyn. Netvrdím, že auta na plyn jsou vždy špatný, jsou tu lidi co dávali na plynu 60tkm/rok... jen upozorňuju, že to má mouchy a chce to více pozornosti, než by se mohlo na první pohled zdát.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1140
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
#11 Otazka na 940 kombi
Krabice se nekupuje proto, abys ušetřil na palivu. Na to je dobrá tak oktávka
Krabice se kupuje pro radost a protože prostě krabice
Krabice se kupuje pro radost a protože prostě krabice
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 611
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
#12 Otazka na 940 kombi
Plusy pro V70 proti devítce:
-Ticho. Do 130-140. 940 je tichá do 90, s trochou tolerance do 100. 120 ještě jde, od 140 randál a 160-180 si ušima užíváš pocit pilota, který rozjíždí bombardér na nepředpisovou rychlost na final run. Od zrcátek a horních rohů střechy.
-Namotorovaná a zpřevodovaná na vyšší stálou dálniční rychlost, při které se celé auto cítí dobře.
Plusy 9 proti V70:
-Jednoduchost a prostor kolem všeho (krom vstřiku a žhavičky na válcích 5 a 6 u nafty).
-Zadní náhon. S dobrými gumami a trochou nákladu vyjede opravdu dost.
-Na dlouhé kochací cesty absolutně pohodlná. Jel jsem 7h bez zastávky, tělo i duše úplně v pořádku. Ale chce to jet max. 115.
-Prostor. Za podběhy dáš napříč věc dlouhou 152.
Pár poznámek k naftě:
-Nemá smysl ji startovat na míň než 40 km. Prostě se pořádně neprohřeje.
-Když s ní jedeš pod 7l/100, tak skoro netopí (nebo mám neskutečně zarostlý radiátor, ale na to to nevypadá).
-V počasí jako o víkendu netopí, dokud nejedeš rally
-Ticho. Do 130-140. 940 je tichá do 90, s trochou tolerance do 100. 120 ještě jde, od 140 randál a 160-180 si ušima užíváš pocit pilota, který rozjíždí bombardér na nepředpisovou rychlost na final run. Od zrcátek a horních rohů střechy.
-Namotorovaná a zpřevodovaná na vyšší stálou dálniční rychlost, při které se celé auto cítí dobře.
Plusy 9 proti V70:
-Jednoduchost a prostor kolem všeho (krom vstřiku a žhavičky na válcích 5 a 6 u nafty).
-Zadní náhon. S dobrými gumami a trochou nákladu vyjede opravdu dost.
-Na dlouhé kochací cesty absolutně pohodlná. Jel jsem 7h bez zastávky, tělo i duše úplně v pořádku. Ale chce to jet max. 115.
-Prostor. Za podběhy dáš napříč věc dlouhou 152.
Pár poznámek k naftě:
-Nemá smysl ji startovat na míň než 40 km. Prostě se pořádně neprohřeje.
-Když s ní jedeš pod 7l/100, tak skoro netopí (nebo mám neskutečně zarostlý radiátor, ale na to to nevypadá).
-V počasí jako o víkendu netopí, dokud nejedeš rally
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2126
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#13 Otazka na 940 kombi
S tím si dovolim nesouhlasit, naopak bych řekl že na naftu se zahřívá docela obstojně. Voda je do 5km ohřátá (možná k tomu přispívá, že mám automat a tedy trochu větší zátěž) a ani v zimě ani při klidné jízdě jsem s topením neměl problém.FrantaB píše:Pár poznámek k naftě:
-Nemá smysl ji startovat na míň než 40 km. Prostě se pořádně neprohřeje.
-Když s ní jedeš pod 7l/100, tak skoro netopí (nebo mám neskutečně zarostlý radiátor, ale na to to nevypadá).
-V počasí jako o víkendu netopí, dokud nejedeš rally
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 611
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
#14 Otazka na 940 kombi
Podle teploměru na palubce ano-je to šestivál 2,4 l chlazený 11 litry kapaliny. Vnitřní okruh je dost malý, takže rafička na palubce leze nahoru docela ochotně. Jenže dokáže být "zahřátá" i v létě ve 20-22°C, když má olej pořád ještě míň než 60°, o železe okolo nemluvě. Zahřátí oleje v etalonu trvá při okreskovém provozu v rovině při rychlostech 60-90 zhruba 17 minut, úplné prohřátí celého motoru při 20°C asi 19 minut podle jízdního stylu. Když jsem devítku pořizoval, našel jsem článek od nějakého frantíka-namontoval druhý teploměr do vody, teploměr do oleje a logoval. Můžu se podívat, jestli ho mám uložený. A já si to pro sebe zkoušel s půjčeným infrateploměrem (což je o dost míň přesné, i když to byl strojek za asi 35k), ale docházel jsem k dost podobnému závěru.
Taky jsem usoudil, že spousta etalonů je tak zdrbaná proto, že spoustě lidí nedošlo, že zahřát 11 litrů vody je sranda proti zahřívání skoro čtvrt tuny litiny a hliníku (tabulková suchá hmotnost turboetalonu je 215 kg bez chladičů apod., jestli si dobře pamatuju) a šlapala na krk v podstatě studenému motoru.
Edit: nicméně píšu si na nejbližší výměnu chladicí kapaliny i výměnu termostatu a důkladný proplach topení. Blbé je, že jsem přišel přístup na prostor, kde jsem se tomuhle mohl v klidu věnovat
I když-co je klidná jízda? "Klidnou jízdou" se dá jet s turboetalonem pod 6l/100, nicméně rozhodně mu to nedělá dobře-zanášení všude možně. A pak rozhodně netopí ani v létě
Taky jsem usoudil, že spousta etalonů je tak zdrbaná proto, že spoustě lidí nedošlo, že zahřát 11 litrů vody je sranda proti zahřívání skoro čtvrt tuny litiny a hliníku (tabulková suchá hmotnost turboetalonu je 215 kg bez chladičů apod., jestli si dobře pamatuju) a šlapala na krk v podstatě studenému motoru.
Edit: nicméně píšu si na nejbližší výměnu chladicí kapaliny i výměnu termostatu a důkladný proplach topení. Blbé je, že jsem přišel přístup na prostor, kde jsem se tomuhle mohl v klidu věnovat
I když-co je klidná jízda? "Klidnou jízdou" se dá jet s turboetalonem pod 6l/100, nicméně rozhodně mu to nedělá dobře-zanášení všude možně. A pak rozhodně netopí ani v létě
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2126
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#15 Otazka na 940 kombi
Zase bych to tak neprožíval Klidnou jízdu beru s automatem lehce přes 7l, okresky normálně kolem 90 a i v zimě při -15C to topilo.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 4737
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#16 Otazka na 940 kombi
Franto taky jsem nazoru ze tam mas neco blbe
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 615
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: 89 745 B230 škatule
- Bydliště: Pha skoro
#17 Otazka na 940 kombi
u toho topení na dvojce s etalonem hodně pomohlo vyměnit vyčistit topení komplet, radiátor zevnitř i zvenku (profouknout voštiny) a větrák jakbysmet. Pak to topilo výrazně líp, řek bych že až dobře. Nicméně benzín teda topí rychleji, to bez diskuze.
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1140
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
#18 Otazka na 940 kombi
Mě to taky topí celkem pomalu. V zimě každý den ráno před jízdou teda ohřívám vodu elektrikou, což hodně pomůže. Dělal jsem důkladný proplach celého chladícího okruhu a jako jo, zlepšilo se to. Ale že by to byl nějaký extra topící zázrak...ale mě to stačí, zbytek dotáhne výhřev židle.
Nicméně třeba olivin má to samý co já a topí mu to hnedle. Nechápu.
Nicméně třeba olivin má to samý co já a topí mu to hnedle. Nechápu.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12085
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#19 Otazka na 940 kombi
Hoši, po 30ti letech bez přítomnosti kabinovýho filtru, kterej toho hodně pobere a hlavně se nechá snadno vyčistit, je to topení zanesený jako prase bordelem. Prostě ten filtr tam neni, neni ani kudy pořádně očistit topení. Obzvláště se tohle projevuje u aut, který nemaji v torpédu tu mřížku.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1140
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
#20 Otazka na 940 kombi
Aha zajímavé, takže rozebrat palubku, vyčistit topení.. no to už se vyplatí koupit nový radiátor když se svátečně sundá palubka nebo to nějak vyfoukat bez rozebrání, ale to si nedokážu představit jak.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 4737
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#21 Otazka na 940 kombi
viděl jsi aftermarketovej radiátor? jinak radiátor jde ven dobře tedy pokud auto nemá klimu
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1140
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
#22 Otazka na 940 kombi
No viděl jsem přední chladiče a teda no....
No já klimu mám, řídím se tak nějak tím axiomem, že krabice je postavená kolem radiátoru topení. Takže podle toho to jakékoliv čištění či výměnu odkládám.
No já klimu mám, řídím se tak nějak tím axiomem, že krabice je postavená kolem radiátoru topení. Takže podle toho to jakékoliv čištění či výměnu odkládám.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 611
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
#23 Otazka na 940 kombi
Ondro, můžu poprosit o hint jak na to? Holanďan je z fabriky bez klimy a čištění topení a ventilátoru (kterému by slušelo namazat nebo vyměnit občas cvrlikající ložisko) odkládám právě kvůli kompletní rozborce palubky...
Nebo mám ten smajlík brát tak, že s klimou je to (opichx10 E21) a bez ní jen (opichx10 E15), zatímco seřizování ručky je jen (onanieE2)?
Nebo mám ten smajlík brát tak, že s klimou je to (opichx10 E21) a bez ní jen (opichx10 E15), zatímco seřizování ručky je jen (onanieE2)?
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12085
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#24 Otazka na 940 kombi
tvl v autě bez klímy je to opich^0
Ale zkusil bych vyndat motor nad nohama spolujezdce a řešit to tudy.
Ale zkusil bych vyndat motor nad nohama spolujezdce a řešit to tudy.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1140
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
#25 Otazka na 940 kombi
Hele ale k ventilátoru se krásně dostaneš od spolujezdce, stačí sundat dekl nad nohama a vyndat kastlík. Ventilátor je na třech sroubkach
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 181 Odpovědi
- 16330 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kolemjdouci
-
- 2 Odpovědi
- 478 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Matteo
-
- 2 Odpovědi
- 460 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Krasty
-
- 3 Odpovědi
- 242 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od lakio
-
- 37 Odpovědi
- 3788 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od e.w.i.n.g.1