XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 14
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Kašperské Hory
Vůz: XC60 D4 AWD D5244T21

#26 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka

Příspěvek od janos666 »

Munga píše: 15 led 2021 19:02 Nejde mi o to jak řídit - jsem profík a to mi jde velice dobře se spoustou techniky (pro rejpaly - jsem profík protože na to mám průkaz :D ), ale v terénu mám zkušenosti se stroji bez elektroniky co kecá do řízení.
Otázka mimo, nic ve zlém, podle jakého průkazu se určuje kdo je profík a kdo běžný řidič?
_________________
Volvo XC60 D4 AWD Ocean race (MY16); Škoda Superb Combi 4x4 TDi 125kw Elegance plus; Subaru Impreza GT 98´; Opel Manta B 2.0 GTE
Ex: Opel Kadett Cabrio 2.0 Gsi; Honda Accord CC7 2.0is; Lada niva 1.7

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 581
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

#27 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka

Příspěvek od volvoperformance »

Warcz píše: 18 led 2021 08:43 k čemu pomůže pojistka ABS pumpy ? Ja měl pocit že zasahy DSTC i když byl omezeny prokluz tomu nakonec pomáhali. Prostě kolo které se i při tom minimálním prokluzu protočilo bylo hned zklidněno DSTC a tím se dosáhlo rovnoměrného otáčení všech kol.

Tohle byl přesně případ kdy hrabání je ničemu protože pod sněhem je zase sníh a pak štěrk, nebo led.
S vyplým ABS se dá s AWD krásně driftovat.😂

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#28 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka

Příspěvek od Munga »

janos666 píše: 20 led 2021 08:52
Munga píše: 15 led 2021 19:02 Nejde mi o to jak řídit - jsem profík a to mi jde velice dobře se spoustou techniky (pro rejpaly - jsem profík protože na to mám průkaz :D ), ale v terénu mám zkušenosti se stroji bez elektroniky co kecá do řízení.
Otázka mimo, nic ve zlém, podle jakého průkazu se určuje kdo je profík a kdo běžný řidič?
Podle profesního průkazu / karty i když znám pár řidičů co tohle mají a přitom nechápu jak mohli dostat i základní řidičák :D

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 84
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Xc60 t6 polestar

#29 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka

Příspěvek od Xc60242kw »

volvoperformance píše: 18 led 2021 08:26 A nejlepší je odpojit pojistku ABS pumpy
Ahoj, takze vyndat pojistku c. 13, sle tohohle https://www.volvocars.com/cz/support/manuals/xc60/2014w46/udrzba-a-servis/motorovy-prostor/pojistky-v-motorovem-prostoru ? Nezobrazi se nejake chybove hlasky? Pripadne zmizi po zapojeni pojistky zpatyk? At nemusim do servisu. Dik

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1277
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#30 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka

Příspěvek od marekbm »

ano zobrazí, žlutý trojúhelník (a bude trvale svítit).
po instalaci pojistky zmizí, ale ne hned, až jak ujedeč tak 200m.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 84
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Xc60 t6 polestar

#31 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka

Příspěvek od Xc60242kw »

Diky, predpokladam u “novejsich” aut stejne, co? Mam xc60 2014. Dik

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#32 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka

Příspěvek od Munga »

Teda zkoušel jsem to řazení zimní režim tj dát trojku a jet a nevidím tam nějaký výrazný rozdíl jako když řadím ručně. Já nějak myslel že to pojede na automat s jiným nastavením , ale je to prostě manuál. Neměl jsem větší kopec na vyzkoušení ,ale pole , polňačky v hlubokém sněhu mi to zas tak rozdílné oproti ručnímu řazení nepřišlo tak nevím..

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#33 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka

Příspěvek od zdenal111 »

Vypnout DSTC dobrý pneu a letíš jak drak :crazy: . Zimní režim ,,3,, je plynulý řízený rozjezd na kluzkém povrhu.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#34 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka

Příspěvek od Munga »

Mě přišlo že i jinak zasahují asistenti trakce atd pač na manuál jsem projel kolečko v hlubokém sněhu v driftu a se zimním režimem mě to vynášelo a bylo znát že systémy něco dělají, ale zase to auto moc nehrabalo a spolehlivě jelo akorát docela vynášelo ze zatáčky.

Přidáno za 4 minuty 21 sekund:
zdenal111 píše: 05 pro 2023 21:25 Vypnout DSTC dobrý pneu a letíš jak drak :crazy: . Zimní režim ,,3,, je plynulý řízený rozjezd na kluzkém povrhu.
Dle manuálu když dám režim At sport tak také získám větší trakci vhodnou na vyhrabání ze sněhu, písku..V tom případě by páka do leva také měla pomoct. Jestli je vypnutí DSTC vhodné někde na kluzkém v zatáčkách..

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5186
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#35 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka

Příspěvek od Warcz »

Munga píše: 05 pro 2023 21:07 Teda zkoušel jsem to řazení zimní režim tj dát trojku a jet a nevidím tam nějaký výrazný rozdíl jako když řadím ručně. Já nějak myslel že to pojede na automat s jiným nastavením , ale je to prostě manuál. Neměl jsem větší kopec na vyzkoušení ,ale pole , polňačky v hlubokém sněhu mi to zas tak rozdílné oproti ručnímu řazení nepřišlo tak nevím..
Mrkni na 1 stránku kde mam videa na P2 a srovnání tvrdé 1čky a Winter režimu. Zakladní je podklad. Pokud je dobrý klidně si můžeš hrabat a jet 1čku a plnej. Ve chvíli kdy vletíš do prašanu a dole je led, tak je Winter režim správná volba, protože druhá možnost je lopata :-)
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#36 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka

Příspěvek od Munga »

Jo koukal jsem už minule ,ale neměl jsem právě úplně pocit že se mi chová stejně, dost mi na zimní pracuje elektronika. Jestli není na P3 něco jinak.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4945
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#37 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka

Příspěvek od Romulusw »

Já jsem s tím kdysi blbnul od doby, co to můžu natvrdo zamknout a až po té co jsem (na radu toho, jehož jméno se zde nesmí vyslovit) vytáhnul pojistky od ABS a natvrdo zamknul haldex se to začalo chovat na sněhu opravdu zajímavě :-D

Jen to chtělo ještě nějaké fakt drsné gumy a efekt by byl dokonalý. Ale na devadesátku se takové těžko shání.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“