Prevodovka M47 v 7xx/9xx zamennost mezi B23 / D24

Pro sedmy a devítky

Moderátor: wickey

This topic is 8 years a 9 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Prevodovka M47 v 7xx/9xx zamennost mezi B23 / D24

Příspěvek od travex »

Takze dobra zprava (aspon pro mne), prevodovky jsou zamenne. Rozdily:

1. priruba prevodovky (upevnena ctyrmi srouby, pres papirove tesneni, pozor na spravne vymezeni axialni vule vymezovacim krouzkem u loziska vstupniho hridele)

2. vstupni hridel (mrkev) ma ve verzi pro D24 (T/TIC) na svem konci nalisovan operny krouzek pro lozisko v setrvaku. Krouzek je mozne "majzlikem" opatrne sklepnout a opetovne narazit. (pozor na poskozeni vnejsi plochy krouzku!)

3. Unasec na vystupni hrideli je jiny (B23 - tri srouby a delsi unasec, D24 ctyri srouby a kratsi). Lze snadno prehodit po demontazi centralni matice a stazeni stahovakem, nesnazte se unasec sklepat kladivem!

4. zadni drzak prevodovky muze byt odlisny.

Pri skladani prevodovky doporucuji provest jeji pretesneni nejen papirovymi tesnenimi (nutno pouzit), ale i tesnicim tmelem na prevodovky.

Pri demontazi/montazi prevodovky do vozu staci vyndat ulozeni kardanu, vytahnout jeho prvni cast ven a demontovat most prevodovky. Na napravnici je gumovy blok, o ktery se motor (D24) krasne opre, takze neni potreba motor zavesovat ci podpirat. Pozor na upevneni starteru, je dobre starter uplne vyjmout, nez se spolehat, ze se udrzi ve sve prirube jen silou vule. Jinak startery BOSCH a HITACHI u D24 jsou plne zamenne.

Ostatni informace o skladani prevodovky lze najit v Haynesovi. Samotna konverze prevodovky mi zabrala asi 3 hodiny (nejpracnejsi a casove nejnarocnejsi bylo odstranovani zbytku tesneni), montaz a demontaz do auta zabere asi 2 - 4 hodiny podle vybaveni a moznosti.

Touto cestou chci podekovat za mylne informace vsem, kdo tvrdili, ze pevodovky zamenne nejsou. I ja se nechal zblbnout natolik, ze jsem tvrdil, ze prevodovky B/D prehodit nejdou....No a samozrtejme se slusi podekovat "servisnimu samanovi" Petrovi za pomoc a trpelivost.

PS: Rozdil mezi prevodovkou M47 v 7xx/9xx a 2xx je v delsi vystupni hrideli u modelu 2xx a jinem zadnim viku prevodovky (s vystupem pro nahon tachometru). Bohuzel neni mozne zamontovat prevodovku z 2xx do 7xx bez vymeny vystupni hridele a vika - cimz chci rici, ze mozne to je, ale je to ponekud pracnejsi.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3077
Registrován: 16 bře 2007 08:48
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Re: Prevodovka M47 v 7xx/9xx zamennost mezi B23 / D24

Příspěvek od Sergej »

Po nedelnajsom marnom, 2 hodinovom nasadzovani dieslovej prevodovky do motora B204FT som dosiel k rovnakemu poznatku - rozsirujuci prstenec na dieslovych prevodovkach.
Nemajuc papierove tesnenie som pouzil len silikon. Na dieslovej prevodovke sa po demontazi priruby objavilo papierove tesnenie vyrobene z motoristickeho casopisu - kriedovy papier. :ROFL:
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

_Iggy_
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 134
Registrován: 03 čer 2007 20:58
Bydliště: Blatisrava
Vůz: 744GLE(86) 854T5(94) 944t(91) S60T5(04)
Bydliště: Bratislava

Re: Prevodovka M47 v 7xx/9xx zamennost mezi B23 / D24

Příspěvek od _Iggy_ »

travex píše:Takze dobra zprava (aspon pro mne), prevodovky jsou zamenne. Rozdily:
2. vstupni hridel (mrkev) ma ve verzi pro D24 (T/TIC) na svem konci nalisovan operny krouzek pro lozisko v setrvaku. Krouzek je mozne "majzlikem" opatrne sklepnout a opetovne narazit. (pozor na poskozeni vnejsi plochy krouzku!)
aha, a my sme si mysleli, ze sme objavili ameriku :roll: nahod tie fotky, vies ako je to - radsej raz videt ako 100x pocut
_________________
Krava: 744 GLE (1986), D24, M47, 405 kkm - docasne odhlasena
Kybel: 854 T5 (1994), B5234T, cca 250 kkm
Silovlk: 944 turbo (1991), B230FT, M46, 245 kkm
Cukrik: S60 T5 (2004), B5234T3, 270 kkm

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3077
Registrován: 16 bře 2007 08:48
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Re: Prevodovka M47 v 7xx/9xx zamennost mezi B23 / D24

Příspěvek od Sergej »

Toz tu to je...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
This topic is 8 years a 9 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „700 / 900 - opravy“