Prevodovka M47 v 7xx/9xx zamennost mezi B23 / D24

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1053
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#1 Prevodovka M47 v 7xx/9xx zamennost mezi B23 / D24

Příspěvek od travex »

Takze dobra zprava (aspon pro mne), prevodovky jsou zamenne. Rozdily:

1. priruba prevodovky (upevnena ctyrmi srouby, pres papirove tesneni, pozor na spravne vymezeni axialni vule vymezovacim krouzkem u loziska vstupniho hridele)

2. vstupni hridel (mrkev) ma ve verzi pro D24 (T/TIC) na svem konci nalisovan operny krouzek pro lozisko v setrvaku. Krouzek je mozne "majzlikem" opatrne sklepnout a opetovne narazit. (pozor na poskozeni vnejsi plochy krouzku!)

3. Unasec na vystupni hrideli je jiny (B23 - tri srouby a delsi unasec, D24 ctyri srouby a kratsi). Lze snadno prehodit po demontazi centralni matice a stazeni stahovakem, nesnazte se unasec sklepat kladivem!

4. zadni drzak prevodovky muze byt odlisny.

Pri skladani prevodovky doporucuji provest jeji pretesneni nejen papirovymi tesnenimi (nutno pouzit), ale i tesnicim tmelem na prevodovky.

Pri demontazi/montazi prevodovky do vozu staci vyndat ulozeni kardanu, vytahnout jeho prvni cast ven a demontovat most prevodovky. Na napravnici je gumovy blok, o ktery se motor (D24) krasne opre, takze neni potreba motor zavesovat ci podpirat. Pozor na upevneni starteru, je dobre starter uplne vyjmout, nez se spolehat, ze se udrzi ve sve prirube jen silou vule. Jinak startery BOSCH a HITACHI u D24 jsou plne zamenne.

Ostatni informace o skladani prevodovky lze najit v Haynesovi. Samotna konverze prevodovky mi zabrala asi 3 hodiny (nejpracnejsi a casove nejnarocnejsi bylo odstranovani zbytku tesneni), montaz a demontaz do auta zabere asi 2 - 4 hodiny podle vybaveni a moznosti.

Touto cestou chci podekovat za mylne informace vsem, kdo tvrdili, ze pevodovky zamenne nejsou. I ja se nechal zblbnout natolik, ze jsem tvrdil, ze prevodovky B/D prehodit nejdou....No a samozrtejme se slusi podekovat "servisnimu samanovi" Petrovi za pomoc a trpelivost.

PS: Rozdil mezi prevodovkou M47 v 7xx/9xx a 2xx je v delsi vystupni hrideli u modelu 2xx a jinem zadnim viku prevodovky (s vystupem pro nahon tachometru). Bohuzel neni mozne zamontovat prevodovku z 2xx do 7xx bez vymeny vystupni hridele a vika - cimz chci rici, ze mozne to je, ale je to ponekud pracnejsi.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Prevodovka M47 v 7xx/9xx zamennost mezi B23 / D24

Příspěvek od Sergej »

Po nedelnajsom marnom, 2 hodinovom nasadzovani dieslovej prevodovky do motora B204FT som dosiel k rovnakemu poznatku - rozsirujuci prstenec na dieslovych prevodovkach.
Nemajuc papierove tesnenie som pouzil len silikon. Na dieslovej prevodovke sa po demontazi priruby objavilo papierove tesnenie vyrobene z motoristickeho casopisu - kriedovy papier. :ROFL:
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 133
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: 854T5(94) 944t(91) S60T5(04) Camaro(88)
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#3 Prevodovka M47 v 7xx/9xx zamennost mezi B23 / D24

Příspěvek od _Iggy_ »

travex píše:Takze dobra zprava (aspon pro mne), prevodovky jsou zamenne. Rozdily:
2. vstupni hridel (mrkev) ma ve verzi pro D24 (T/TIC) na svem konci nalisovan operny krouzek pro lozisko v setrvaku. Krouzek je mozne "majzlikem" opatrne sklepnout a opetovne narazit. (pozor na poskozeni vnejsi plochy krouzku!)
aha, a my sme si mysleli, ze sme objavili ameriku :roll: nahod tie fotky, vies ako je to - radsej raz videt ako 100x pocut
_________________
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Prevodovka M47 v 7xx/9xx zamennost mezi B23 / D24

Příspěvek od Sergej »

Toz tu to je...
Přílohy
Ked nenajdete origo tesnenie posluzi casopis...
Ked nenajdete origo tesnenie posluzi casopis...
Tesnenie.jpg (91.01 KiB) Zobrazeno 326 x
Sklepany prstenec
Sklepany prstenec
Mrkva.jpg (71.24 KiB) Zobrazeno 326 x
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“