Kúpa S80 gen. I

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Peter79
Offline
Příspěvky: 5
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Hlohovec
Vůz: MB C w203 280 Sport

Kúpa S80 gen. I

Příspěvek od Peter79 »

Zdravím vás všetkých, mám otázku. Uvažujem o kúpe s80 2.5TAWD po facelifte s nájazdom hrubo po 300t(skoro400). Sú to reálne km, auto malo jedného majiteľa. Netuším ako sa o auto staral, ale je predpoklad, že keď ho mal tak dlhú dobu, tak sa oň aj staral. Ale to je len moja úvaha... :unknown: Z vizuálneho hľadiska je auto v top stave. Aj exteriér a aj interiér. Práve to má zaráža, že koľko musia mať reálne Volva najazdené ak majú zošúchané volanty a popraskané, zodraté sedadlá. Tu je všetko úplne v poriadku. Jemne zosedena sedačka, volant bez poškodenia. Tlačítka nezošúchané atď.
A teda aby som prešiel k otázke. Akú majú tieto autá životnosť? Je ešte finančne rentabilné takéto auto prevádzkovať? Nejde mi ani tak o spotrebu, s tou rátam na úrovni 10-11l na 100km. Ide mi skôr o údržbu ako takú. Čítal som že sú v s80 po fl nejaké špeci tlmiče a podobné fičúrky. Tak isto automat vraj neoplýva nejakou zázračnou životnosťou. Takže sa toho obávam.

PS: druhé auto o ktorom uvažujem je MB E 320 benzín z prelomu tisícročí. Áno som zaťažený na staršie veľké autá s väčšími benzínovými motormi :pardon:
Naposledy upravil(a) Peter79 dne 14 pro 2020 18:33, celkem upraveno 3 x.

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvky: 3014
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Kúpa S80 gen. I

Příspěvek od Tod2 »

u těch sedaček a volantu záleží spíš, jestli to parkuje na slunci
pětistupňové převodovky už nikdo moc opravovat nechce no, ale jestli se k tomu předchozí majitel choval dobře a pravidelně měnil olej, tak to ještě 100k km určitě najezdí... :)
tlumiče tam můžou být klidně i obyčejné, to chce zjistit
takže spíš otázka za kolik?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Peter79
Offline
Příspěvky: 5
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Hlohovec
Vůz: MB C w203 280 Sport

Kúpa S80 gen. I

Příspěvek od Peter79 »

Cena je no... dajme tomu jeden priemerný čistý mesačný plat. Nejde mi ani o to, že prídem o tú sumu, ale chcem si to auto nechať a prevádzkovať ho. Starať sa, používať ho. Ako som písal už v prvom príspevku, nemám moc záujem o nové autá. Pri tom MB E viem, že keď sa budem o auto starať a udržiavať ho, tak s prehľadom spraví 1mil km. Akurát má trápi, že to hnije pre očami. S Volvom neviem ako je to s vysokými nájazdmi, či to tie autá zvládajú s prehľadom, alebo to bude za chvíľu vydojena herka...

Sup
Offline
Příspěvky: 589
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Děčín / Hamburk
Vůz: O3 RS EA888

Kúpa S80 gen. I

Příspěvek od Sup »

Proti MB E tohle Volvo nerezaví, dokáže udělat velmi dobrý dojem npo tehle kilometrech co se týká koroze na karoserii a podvozku.
Co je horší jsou rozvrzane interiéry, automaty které se už neopravují (alespoň u nás, třeba v zahraničí někdo je), nemoci starého auta, ale s tím si asi smířený ;-)

Peter79
Offline
Příspěvky: 5
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Hlohovec
Vůz: MB C w203 280 Sport

Kúpa S80 gen. I

Příspěvek od Peter79 »

Čiže ako to dobre chápem, pri tomto nájazde autom je ešte predpoklad normálnej prevádzky? Ak teda nebola doteraz zanedbaná údržba (čo vyzerá že nebola) a budem mu venovať dostatočnú pozornosť... :unknown:
Nechcem tu teraz od nikoho nejaké veštenie. Len viem že sú značky a autá pri ktorých je 400000km a 15 rokov auto ešte v plnej kondícii. Teda pri správnej údržbe. A sú značky a autá ktoré to aj pri správnej údržbe s vekom 15 rokov a 400000km už majú za sebou a ich prevádzka je len predlžovanie agónie pred smrťou. Naschvál nejdem menovať, nechcem tu rozpútať nejakú zbytočnú vojnu.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12092
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Kúpa S80 gen. I

Příspěvek od Urvanej »

Jo, volva vydrží, řekl bych nadprůměrně, pokud se majitel aspoň trochu stará.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13167
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

Kúpa S80 gen. I

Příspěvek od raolsa »

Nejvíce bych se zaměřil na ten automat, protože ostatní většinou lze relativně levně vyřešit.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4165
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

Kúpa S80 gen. I

Příspěvek od Nosound89 »

Co je S80 T5?
Znám T6, 2.5T, ale T5 pouze u dvojkové.
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2383
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

Kúpa S80 gen. I

Příspěvek od mr1 »

Já má s80 TDI, 5qman. Je to snad jedna z prvních. Jsem někde na 881xxx km. Kupoval jsem také od prvního majitele. Přiznal mi druhou převodovku, a odřené oba přední blatníky (manželka a úzký vjezd branou). Jistě, dnes už opravdu auto nese známky používání. Ale v sedačkách se stále krásně sedí. Auto pořád jede moc hezky. Ovšem bylo by třeba udělat DMF, což tebe jako kupce AT nemusí zajímat. Já to dost možná už prostě nebudu řešit nebudu. Klepe to pořád stejně, nijak se to nejhorší. Teď mám za sebou čerstvé nové pružiny i s uložením. Mám z auta úplně jiný pocit. Je to neskutečně pohodlné auto. Určitě neuděláš chybu.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Peter79
Offline
Příspěvky: 5
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Hlohovec
Vůz: MB C w203 280 Sport

Kúpa S80 gen. I

Příspěvek od Peter79 »

raolsa píše: 14 pro 2020 17:51 Nejvíce bych se zaměřil na ten automat, protože ostatní většinou lze relativně levně vyřešit.
Nejaké rady ako to aspoň laicky otestovať? Nemám nikoho v okolí so skúsenosťami s Volvom, nie ešte aj s diagnostikou. Takže pôjdem s kamarátom automechanikom a budeme len počúvať, hmatať a pozerať :unknown:

Peter79
Offline
Příspěvky: 5
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Hlohovec
Vůz: MB C w203 280 Sport

Kúpa S80 gen. I

Příspěvek od Peter79 »

Nosound89 píše: 14 pro 2020 18:01 Co je S80 T5?
Znám T6, 2.5T, ale T5 pouze u dvojkové.
Opravené, ospravedlňujem sa...

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4165
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

Kúpa S80 gen. I

Příspěvek od Nosound89 »

V pohodě, já jen ať víš co kupuješ. ;-)
Tenhle motor jsem měl v S60 a není to zas tak jednoduchý motor, ale pořád lepší než T6. :)
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13167
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

Kúpa S80 gen. I

Příspěvek od raolsa »

O automatech toho tu je popsáno spoustu. Prvně bych se podíval na měrku oleje, olej by měl být malinově červený a nesmí smrdět po spálenině. Při tom můžeš zkontrolovat kolik ho tam je, měří se to při nastartovaném motoru po prořazení všech stupňů. Vůbec nejlépe za tepla, tzn. po delší jízdě - nechcípat motor, ale hned zkontrolovat olej.
Automat nesmí cukat, ani při zařazení R nebo D, ani za jízdy po ohřátí. Při zkušební jízdě najezdit pár desítek kilometrů, různé provozy.
Tohle je taková základní kontrola. Ale nikde není napsáno, že ti ten automat po pár tisících km neumře. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: kamov