Zdravím,
poradil by někdo jestli budou pasovat, NEBO má někdo přímou zkušenost s origo koly 7J x16 ET50 na V70 II, MY 2005, které jsou původně z S80 MY 2006?
Vím, že mají jinou středovou díru, ale už je mám doma v garáži se zimním obutím a mohl bych to za pár kaček nechat stočit na průměr 65,1 mm, abych to mohl nasadit.
Jde mi hlavně o ET, aktuálně jezdím na 6.5J x16 ET43, ale dle https://www.wheel-size.com/size/volvo/v70/2005/ by tam mohly byt i s ET 49. Je ten milimetr rozdílu v ET, znát, stane se něco? Nebo na to přijdu až ve chvíli, kdy to nechám stočit a nasadim a začne mi to dřít o brzič? Dík všem za odpovědi
Kola s ET 50 na V70 II
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 7
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Louny
- Vůz: V 70 II 5D AT, MY 2005
-
Offline
- Příspěvky: 3186
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
Kola s ET 50 na V70 II
Jestli bude drit o brzdu, to zavisi taky od tvaru loukoti.
Akorat bude kolo o 7mm vice utopene, coz autu opticky moc na krase neprida.
Nastesti, ET lze lehce korigovat podlozkou, 1cm podlozka by nepotrebovala ani delsi srouby a protoze 1cm podlozky se delaji i bez stredoveho rantlu, tak by sis navic mohl nechat vyrobit stredici krouzek na podlozku a memusel frezovat kola.
Akorat bude kolo o 7mm vice utopene, coz autu opticky moc na krase neprida.
Nastesti, ET lze lehce korigovat podlozkou, 1cm podlozka by nepotrebovala ani delsi srouby a protoze 1cm podlozky se delaji i bez stredoveho rantlu, tak by sis navic mohl nechat vyrobit stredici krouzek na podlozku a memusel frezovat kola.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvky: 7
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Louny
- Vůz: V 70 II 5D AT, MY 2005
Kola s ET 50 na V70 II
diky za nazor, 7 je sirka rafku v palcich, takze ta kola jsou celkove sirsi o cca 12,5 mm, nemam teda strachm ze rozdil 7 mm v ET bude tak vyrazny. Podlozku davat nechci, uz je to zasah do geometrie podvozku.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14413
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Kola s ET 50 na V70 II
Ty o tom moc nevíš, že?
Podložkou žádný zásah do geometrie neuděláš, akorát by jsi dostal gumy do původní pozice.
Podložkou žádný zásah do geometrie neuděláš, akorát by jsi dostal gumy do původní pozice.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 7
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Louny
- Vůz: V 70 II 5D AT, MY 2005
Kola s ET 50 na V70 II
Nevim, proto se ptam:) Ale prijde mi ze kdyz je rafek sirsi o 12,5 cm tak i jeho stred musi byt posunuty jak kdyby smerem do auta, takze idelane o polovinu sirky rafku, tj. cca o tech 6-7 mm coz je rozdil v ET. Nebo se mylim? Podlozkami myslite co?
-
Offline
- Příspěvky: 7
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Louny
- Vůz: V 70 II 5D AT, MY 2005
Kola s ET 50 na V70 II

Jestli jde o kontretni typ kola tak jsou to tyto, zajima mne jestli je tam muzu dat?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 3186
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
Kola s ET 50 na V70 II
Podlozky
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14413
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Kola s ET 50 na V70 II
Půjčil jsem si obrázek z netu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 7
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Louny
- Vůz: V 70 II 5D AT, MY 2005
Kola s ET 50 na V70 II
diky, ale ty podlozky asi nejsou z pohledu STK a provozu na PK legalni, hm? Ten obrazek rika co je ET, to jsem si taky nasel, ted tam mam 165 mm sirky rafek a ET 43 a chci tam dat 178 mm s ET 50. Myslis si ze to pujde i bez podlozek, kdyz to necham stocit?
-
Offline
- Příspěvky: 3186
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
Kola s ET 50 na V70 II
Omg. Legalni je hlavne mit na aute kola predepsanych parametru.
Jestli tam mas zapsane pouze kola ET43, tak ET50 jsou nelegalni
Musis vyzkouset nebo odhadnout
1. Vem si pravitko a zmer si jak daleko mas ted brzdic od disku v nejblizsim miste a odhadnes, jestli to bude stacit
2 nebo lepe, nasad si to nove kolo, podivej/ zmer, jakou mas rezervu u brzdice a odecti si vysku stredoveho rantlu, t.j. Tu vzdalenost co ma ted kolo od naboje, kdyz neni vyfrezovane
Zkousej predni kolo, vetsi brzdy
Vic uz neumim pomoct. Brou
Jestli tam mas zapsane pouze kola ET43, tak ET50 jsou nelegalni
Musis vyzkouset nebo odhadnout
1. Vem si pravitko a zmer si jak daleko mas ted brzdic od disku v nejblizsim miste a odhadnes, jestli to bude stacit
2 nebo lepe, nasad si to nove kolo, podivej/ zmer, jakou mas rezervu u brzdice a odecti si vysku stredoveho rantlu, t.j. Tu vzdalenost co ma ted kolo od naboje, kdyz neni vyfrezovane
Zkousej predni kolo, vetsi brzdy
Vic uz neumim pomoct. Brou
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvky: 921
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
Kola s ET 50 na V70 II
Na V70 II je povolený rozměr 7Jx16 ET49, takže toto je jen 1 mm rozdíl, neviděl bych v tom vůbec problém.
Co se týče legálnosti, tak změna ET jde legálně zapsat, stejně tak i podložky, nicméně levněji vyjde tyto kola prodat a koupit ty, co tam patří
Co se týče legálnosti, tak změna ET jde legálně zapsat, stejně tak i podložky, nicméně levněji vyjde tyto kola prodat a koupit ty, co tam patří

-
Offline
- Příspěvky: 7
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Louny
- Vůz: V 70 II 5D AT, MY 2005
Kola s ET 50 na V70 II
Ok, diky, nekdo s primou zkusenosti s ET 50 nebo timhle diskem na V 70?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13132
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Kola s ET 50 na V70 II
Uvědomuješ si, že řešíš 1mm, kterej je ještě ke všemu ve výrobní toleranci? Pokud ti někdo zvětší díru a máš v TP povolenej rozměr 215/55/16, tak to neřeš. Osobně tipuju, že budeš mít povoleno jen 205/55/16.
Co se matematiky kolem ET týká, tak 6,5J ET43 je na vnější hraně stejně jako 7J ET49, takže ti tady 1mm chybí. Ten ale doháníš s 215 pneu, která ti zase leze o 5 mm ven oproti 205. Takže suma sumárum ti kouká o 4mm víc ven než původní kola 6,5J ET43 s 205/55/16 gumou.
Neřeš, nasaď a jezdi. Maximálně ti to bude dřív zevnitř při plnym rejdu, za což ale nemůže disk, ale ta širší guma. A nebo taky ne, záleží jaký máš dorazy, což ti nikdo od klávesnice neporadí.
Co se matematiky kolem ET týká, tak 6,5J ET43 je na vnější hraně stejně jako 7J ET49, takže ti tady 1mm chybí. Ten ale doháníš s 215 pneu, která ti zase leze o 5 mm ven oproti 205. Takže suma sumárum ti kouká o 4mm víc ven než původní kola 6,5J ET43 s 205/55/16 gumou.
Neřeš, nasaď a jezdi. Maximálně ti to bude dřív zevnitř při plnym rejdu, za což ale nemůže disk, ale ta širší guma. A nebo taky ne, záleží jaký máš dorazy, což ti nikdo od klávesnice neporadí.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 7
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Louny
- Vůz: V 70 II 5D AT, MY 2005
Kola s ET 50 na V70 II
Urvanej: DIKY, to jsem potreboval slyset! 

Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]