Kola s ET 50 na V70 II

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Companero
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Louny
Vůz: V 70 II 5D AT, MY 2005

Kola s ET 50 na V70 II

Příspěvek od Companero »

Zdravím,

poradil by někdo jestli budou pasovat, NEBO má někdo přímou zkušenost s origo koly 7J x16 ET50 na V70 II, MY 2005, které jsou původně z S80 MY 2006?
Vím, že mají jinou středovou díru, ale už je mám doma v garáži se zimním obutím a mohl bych to za pár kaček nechat stočit na průměr 65,1 mm, abych to mohl nasadit.

Jde mi hlavně o ET, aktuálně jezdím na 6.5J x16 ET43, ale dle https://www.wheel-size.com/size/volvo/v70/2005/ by tam mohly byt i s ET 49. Je ten milimetr rozdílu v ET, znát, stane se něco? Nebo na to přijdu až ve chvíli, kdy to nechám stočit a nasadim a začne mi to dřít o brzič? Dík všem za odpovědi

doktor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3186
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Kola s ET 50 na V70 II

Příspěvek od doktor »

Jestli bude drit o brzdu, to zavisi taky od tvaru loukoti.
Akorat bude kolo o 7mm vice utopene, coz autu opticky moc na krase neprida.
Nastesti, ET lze lehce korigovat podlozkou, 1cm podlozka by nepotrebovala ani delsi srouby a protoze 1cm podlozky se delaji i bez stredoveho rantlu, tak by sis navic mohl nechat vyrobit stredici krouzek na podlozku a memusel frezovat kola.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Companero
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Louny
Vůz: V 70 II 5D AT, MY 2005

Kola s ET 50 na V70 II

Příspěvek od Companero »

diky za nazor, 7 je sirka rafku v palcich, takze ta kola jsou celkove sirsi o cca 12,5 mm, nemam teda strachm ze rozdil 7 mm v ET bude tak vyrazny. Podlozku davat nechci, uz je to zasah do geometrie podvozku.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14413
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Kola s ET 50 na V70 II

Příspěvek od raolsa »

Ty o tom moc nevíš, že?
Podložkou žádný zásah do geometrie neuděláš, akorát by jsi dostal gumy do původní pozice.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Companero
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Louny
Vůz: V 70 II 5D AT, MY 2005

Kola s ET 50 na V70 II

Příspěvek od Companero »

Nevim, proto se ptam:) Ale prijde mi ze kdyz je rafek sirsi o 12,5 cm tak i jeho stred musi byt posunuty jak kdyby smerem do auta, takze idelane o polovinu sirky rafku, tj. cca o tech 6-7 mm coz je rozdil v ET. Nebo se mylim? Podlozkami myslite co?

Companero
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Louny
Vůz: V 70 II 5D AT, MY 2005

Kola s ET 50 na V70 II

Příspěvek od Companero »

Obrázek

Jestli jde o kontretni typ kola tak jsou to tyto, zajima mne jestli je tam muzu dat?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

doktor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3186
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Kola s ET 50 na V70 II

Příspěvek od doktor »

Podlozky
6CC682BE-075F-4E51-B1D9-84D88BE058B6.jpeg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14413
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Kola s ET 50 na V70 II

Příspěvek od raolsa »

Půjčil jsem si obrázek z netu.
rafek.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Companero
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Louny
Vůz: V 70 II 5D AT, MY 2005

Kola s ET 50 na V70 II

Příspěvek od Companero »

diky, ale ty podlozky asi nejsou z pohledu STK a provozu na PK legalni, hm? Ten obrazek rika co je ET, to jsem si taky nasel, ted tam mam 165 mm sirky rafek a ET 43 a chci tam dat 178 mm s ET 50. Myslis si ze to pujde i bez podlozek, kdyz to necham stocit?

doktor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3186
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Kola s ET 50 na V70 II

Příspěvek od doktor »

Omg. Legalni je hlavne mit na aute kola predepsanych parametru.
Jestli tam mas zapsane pouze kola ET43, tak ET50 jsou nelegalni

Musis vyzkouset nebo odhadnout

1. Vem si pravitko a zmer si jak daleko mas ted brzdic od disku v nejblizsim miste a odhadnes, jestli to bude stacit

2 nebo lepe, nasad si to nove kolo, podivej/ zmer, jakou mas rezervu u brzdice a odecti si vysku stredoveho rantlu, t.j. Tu vzdalenost co ma ted kolo od naboje, kdyz neni vyfrezovane

Zkousej predni kolo, vetsi brzdy

Vic uz neumim pomoct. Brou
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

jirkaTDI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 921
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

Kola s ET 50 na V70 II

Příspěvek od jirkaTDI »

Na V70 II je povolený rozměr 7Jx16 ET49, takže toto je jen 1 mm rozdíl, neviděl bych v tom vůbec problém.

Co se týče legálnosti, tak změna ET jde legálně zapsat, stejně tak i podložky, nicméně levněji vyjde tyto kola prodat a koupit ty, co tam patří :)

Companero
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Louny
Vůz: V 70 II 5D AT, MY 2005

Kola s ET 50 na V70 II

Příspěvek od Companero »

Ok, diky, nekdo s primou zkusenosti s ET 50 nebo timhle diskem na V 70?

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13132
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Kola s ET 50 na V70 II

Příspěvek od Urvanej »

Uvědomuješ si, že řešíš 1mm, kterej je ještě ke všemu ve výrobní toleranci? Pokud ti někdo zvětší díru a máš v TP povolenej rozměr 215/55/16, tak to neřeš. Osobně tipuju, že budeš mít povoleno jen 205/55/16.
Co se matematiky kolem ET týká, tak 6,5J ET43 je na vnější hraně stejně jako 7J ET49, takže ti tady 1mm chybí. Ten ale doháníš s 215 pneu, která ti zase leze o 5 mm ven oproti 205. Takže suma sumárum ti kouká o 4mm víc ven než původní kola 6,5J ET43 s 205/55/16 gumou.
Neřeš, nasaď a jezdi. Maximálně ti to bude dřív zevnitř při plnym rejdu, za což ale nemůže disk, ale ta širší guma. A nebo taky ne, záleží jaký máš dorazy, což ti nikdo od klávesnice neporadí.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Companero
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Louny
Vůz: V 70 II 5D AT, MY 2005

Kola s ET 50 na V70 II

Příspěvek od Companero »

Urvanej: DIKY, to jsem potreboval slyset! :)

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]