V70II padající otáčky motoru

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 28
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Holice
Vůz: Volvo V70 II 2,4 benzín, 2001

#1 V70II padající otáčky motoru

Příspěvek od palda »

Ahoj, zkouším jestli někoho něco nenapadne.... Nedávno jsem řešil zámek ve dvěřích a stahovní zadního okna, takže jsem se trošku vrtal v elektrice a kvůli tomu jsem raději odpojil baterii. Po opětovném zapojení mě začalo zlobit chcípání motoru, když přijedu na křižovatku a vymáčknu spojku. Na benzín to většinou otáčky ještě udrží (sice hodně spadnou až k 500ot, ale pak se zvednou a už drží normálně), ale na LPG to skoro vždy chcípne. Aby to nezdechlo, musím si přidat plyn a pak už to otáčky drží i na LPG. Dělá to vyloženě od toho odpojení/zapojení baterky. Nenapadá někoho, jak by to mohlo souviset? Je možné, že se něco vymazalo z řídící jednotky???

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 V70II padající otáčky motoru

Příspěvek od raolsa »

Zkus vyčistit klapku sání. Vyndat, vyčistit, zandat.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 28
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Holice
Vůz: Volvo V70 II 2,4 benzín, 2001

#3 V70II padající otáčky motoru

Příspěvek od palda »

Díky za radu, zkusím na ni mrknout. Jenom mě zachází, že se ten problém objevil vyloženě po tom odpojení a znovu zapojení baterie... Navíc jsem si ještě všimnul, že ty otáčky padají za jízdy (dokud se auto ještě pohybuje), jakmile se zastaví, tak jdou otáčky nahoru a ustálí se na normál. Nemůže tam být nějakým čidlem ??? Přitom správně se to chová přesně obráceně, za jízdy jsou volnoběžné otáčky spíš vyšší a až po zastavení klesnou na volnoběžné otáčky.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#4 V70II padající otáčky motoru

Příspěvek od raolsa »

Odpojením baterie se resetnula jednotka, mohla být naučená na špatné hodnoty a tak to teď zlobí. Vyčisti klapku a uvidí se. Kdyžtak dojet k někomu s origo diagnostikou.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 28
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Holice
Vůz: Volvo V70 II 2,4 benzín, 2001

#5 V70II padající otáčky motoru

Příspěvek od palda »

To je pravda, to by smysl dávalo, že plynař nastavil jednotku LPG podle nesprávně fungující klapky a po resetu to nechodí jak má... Díky za tip, zkusím to a dám vědět. Je potřeba před čistěním odpojit raději baterku? Někde jsem četl, že u klapek Magneti Marelli je to komplikovanější, než u Bosch... I když ono by to možná šlo vyčistit i bez demontáže klapky, jenom odpojit hadici? Je možné si kvůli přístupu do potrubí za klapku rukou nastavit ten ovladcí střed (talířek), nebo by se na ni raději nemělo šlahat, aby se nerozhodila řídící jednotka?

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#6 V70II padající otáčky motoru

Příspěvek od raolsa »

Ničeho se neboj, klapku vyndej a vyčisti pořádně z obou stran. Hýbat s ní můžeš.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 28
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Holice
Vůz: Volvo V70 II 2,4 benzín, 2001

#7 V70II padající otáčky motoru

Příspěvek od palda »

TAk jsem se do toho v sobotu pustil a bylo to opravdu tou klapkou. Bude si to teď asi ještě nějakou dobu sedat a nastavovat provozem, ale v každém případě už to nechcípe :-). Nakonec jsem klapku ani nevyndával a vyčistil ji v autě (u aut bez turba je tam přístup bez problémů). Přečetl jsem pár návodů na angl. webech a ty klapky Magneti Maralli jsou nějaký choulostivý, tak jsem to neriskoval. Zase tak špatný ale snad nebudou, když ta moje funguje i po skoro 20 letech a najetých 350tis. km.... Dle instrukcí, co jsem na netu posbíral, je třeba odpojit před čištěním baterii a po vyčištění baterii zapojit a nechat klíček v pozici II cca 10min, aby se klapka nakalibrovala. Potom motor nastartovat a nechat běžet do ohřátí (nešlapat na plyn). Pak by mělo být vše cajk a u mě to tak i bylo :-).
Ještě jednou díky za radu a správné nasměrování.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“