Klepání motoru po startu za studena

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
BRESSER
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Děčín
Vůz: XC70 P3 D5244T4 136kw 2007

Klepání motoru po startu za studena

Příspěvek od BRESSER »

Ahoj,
u motoru D5244T 136kw se vyskytuje klepání hned po nastartování. Motor silně klepe, jako kdyby běžel na méně než 5 válců a to vždy jen za studena. Takhle klepe třeba 5-10s, pak klepání ustane. Po zahřátí to jede normálně a bez problémů. Nevím, jestli to s tím souvisí, ale na volnoběh auto jakokdyby kulhá na jeden válec. Neklepe, ale je slyšet pravidelně jeden válec. Jediné, co mě napadá jsou zanešené vstřiky nebo špatný tlak paliva. Auto má najeto 153000km a je čištěný EGR. Táhlo výřivých klapek je v pořádku.
Díky za jakékoliv postřehy a rady.
_________________
Volvo XC70 P3 2007; 2,4D5 AWD 136kw
Ford Transit mk6 2011; 2,2TDCi FWD 85kw
ex: Ford Mondeo mk3 2001; 2,0TDDi FWD 85kw

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14413
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Klepání motoru po startu za studena

Příspěvek od raolsa »

Hydroštely nebo vstřiky.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

dunnst
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 194
Registrován: 7 roků 3 měsíce
Bydliště: Děčín
Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC

Klepání motoru po startu za studena

Příspěvek od dunnst »

Mě to dělá podobnou věc, ale já mam benzín s LPG a přisuzuju to rozladěnosti systému kvůli LPG, protože neutrál taky není úplně labutí píseň na plyn.
_________________
2002 Volvo S80 I T6 LPG Obrázek

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 887
Registrován: 5 roků 1 měsíc
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

Klepání motoru po startu za studena

Příspěvek od powl »

Mne to delala 136kw taky a byly to vstriky
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Juric
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 412
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

Klepání motoru po startu za studena

Příspěvek od Juric »

Mohl by jsi to natočit?
Nabízím porovnání s mým. :D

Tady ovšem je horkým kandidátem netěsnost na svodech.


Podfouknutý vstřik jsem měl na fordu a byl to docela kravál. Hlavně v zátahu to taky klepalo.
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual vše KO
Nyní: Kia Ceed SW MY2025 1.5 T-GDi TOP

BRESSER
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Děčín
Vůz: XC70 P3 D5244T4 136kw 2007

Klepání motoru po startu za studena

Příspěvek od BRESSER »

Děkuji za odpovědi,
video se pokusím nahrát do konce týdne. Snad to bude dobře vidět, ale řekl bych, že je to podobné. Jinak co se paliva týče, tankuji na shellu, benzině a EO - V-power, Vervu, nebo EO bez biosložky. Nepoznal jsem rozdíl, takže palivem bych řekl, že to nebude. Když jsem koukal na vstřiky, tak se v podstatě koupou v naftě, nevím jestli toto by nemohlo být další z vodítek. Při zátěži motor krásně přede, neklepe, nevynechává. Na volnoběhu otáčky nekolísají.
_________________
Volvo XC70 P3 2007; 2,4D5 AWD 136kw
Ford Transit mk6 2011; 2,2TDCi FWD 85kw
ex: Ford Mondeo mk3 2001; 2,0TDDi FWD 85kw

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1344
Registrován: 11 roků
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

Klepání motoru po startu za studena

Příspěvek od Arkaz »

A co zhavice ? kedy naposledy menene ?

Juric
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 412
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

Klepání motoru po startu za studena

Příspěvek od Juric »

Pokud se koupe v naftě, tak je něco špatně:
- špatné těsnění pod vstřikem
- uvolněný vstřik
- špatné plastové těsnění okolo vstřiku (nevím zda je opravdu přítomno u D5 vstřiků)
- špatný vstřik
- špatně těsnění přívodu naftu ke vstřiku nebo přepad vstřiku
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual vše KO
Nyní: Kia Ceed SW MY2025 1.5 T-GDi TOP

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14413
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Klepání motoru po startu za studena

Příspěvek od raolsa »

Trochu Jurice opravím.

Pokud se koupe v naftě, tak je něco špatně:

- špatné těsnění pod vstřikem NE, to by podfukoval
- uvolněný vstřik ANO, pokud je myšleno, že se rozšrouboval - povolil - samotný vstřik
- špatné plastové těsnění okolo vstřiku (nevím zda je opravdu přítomno u D5 vstřiků) NENÍ
- špatný vstřik NE, porucha je uvnitř vstřiku
- špatně těsnění přívodu naftu ke vstřiku nebo přepad vstřiku ANO
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Juric
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 412
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

Klepání motoru po startu za studena

Příspěvek od Juric »

:good: :)

Pokud vstřiky plavou v naftě, může se nafta dostat do oleje?
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual vše KO
Nyní: Kia Ceed SW MY2025 1.5 T-GDi TOP

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14413
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Klepání motoru po startu za studena

Příspěvek od raolsa »

Ne, není kudy, leda by současně nějaký podfukoval a při zastavení motoru by to přes něj nateklo do válce a odtud přes kroužky do vany.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Offline
Příspěvky: 3511
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Klepání motoru po startu za studena

Příspěvek od Tod2 »

no hlavně pokud se koupe v naftě, tak to musí být hrozně cítit v kabině, mě když praskla hadice přepadu, tak jsem to okamžitě cítil...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Ekky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3415
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

Klepání motoru po startu za studena

Příspěvek od Ekky »

Juric píše:Mohl by jsi to natočit?
Nabízím porovnání s mým. :D

Tady ovšem je horkým kandidátem netěsnost na svodech.


Podfouknutý vstřik jsem měl na fordu a byl to docela kravál. Hlavně v zátahu to taky klepalo.

SorryObrázek
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

BRESSER
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Děčín
Vůz: XC70 P3 D5244T4 136kw 2007

Klepání motoru po startu za studena

Příspěvek od BRESSER »

https://youtu.be/JAXmnS7ZShY
Tady je video startu, myslím že vidět i slyšet je to dobře. Co se zápachu týče, cítit není vůbec nic, ani v motoru. Žhavicí svíčky měněné nebyly, aspoň ne posledních 30tkm, předchozí majitel nic o žhavičkách nebo výměně nic neříkal. Nafta se dle mého do oleje nedostává, olej je stále na stejné hladině. Co jsem si četl vaše rady, tipoval bych to na žhavicí svíčku, možná cívku. Po zahřátí nebo v zátěži běží dobře. Ten zvuk nevím, jestli to nebude fouklé těsnění pod svodama.
_________________
Volvo XC70 P3 2007; 2,4D5 AWD 136kw
Ford Transit mk6 2011; 2,2TDCi FWD 85kw
ex: Ford Mondeo mk3 2001; 2,0TDDi FWD 85kw

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14413
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Klepání motoru po startu za studena

Příspěvek od raolsa »

Tohle bych tipoval na vstřik.
Chtělo by to taky změřit komprese.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

BRESSER
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Děčín
Vůz: XC70 P3 D5244T4 136kw 2007

Klepání motoru po startu za studena

Příspěvek od BRESSER »

https://youtu.be/X0gNJdbuZnM
Tak tady přikládám ještě video vně kabiny. Zatím jsem objednaný na diagnostiku a případné měření a čištění vstřiků. Zároveň mi auto začalo samovolně padat do nouzáku (Dálnice, CC na 130km/h, cca 2700rpm a najednou prudký pokles výkonu) po zastavení, uzamknutí a odemknutí auta jsem mohl opět pokračovat v cestě.
_________________
Volvo XC70 P3 2007; 2,4D5 AWD 136kw
Ford Transit mk6 2011; 2,2TDCi FWD 85kw
ex: Ford Mondeo mk3 2001; 2,0TDDi FWD 85kw

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé