Má vliv teplota motoru na řazení aut.převodovky?

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 928
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Má vliv teplota motoru na řazení aut.převodovky?

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Chci se zeptat na jednu věc. Automatická převodovka nechce zařadit čtverku. Do trojky řadí v pohodě,ale čtverku nechce zařadit. Všiml jsem si,že ručička ukazuje teplotu tak do čtvrtky a není na 12 hodinách. Má to nějaký vliv na řazení převodovky? Vypadá to,že asi zlobí čidlo teploty. Ale je zajímavé,že i u studeného motoru se točil větrák. Kolik je cidel teploty na motoru B234F? Je to devítka, ročník 90.
Převodovka je s cuplikem na řadící páce. Ten když se zmáčkne tak řadí jen do trojky a rozsvítí se šipka na pristrojovce. Ještě jsem se nedíval,co je tam za převodovku, jestli AW nebo ZF. Jinak diagnostika LH Jetronic ukázala chybu 1-1-3. Ale to nesouvisí s tou převodovkou. Teď jsem šel znovu nastartovat motor a větrák furt jede. Tady je ještě větrák klasický poháněny řemenem. Co ovlivňuje jeho spuštění? Auto není zatím moje,tak ho zkoumám a byl jsem ho dvakrát dneska projet. Při první vyjížďce začala řadit čtverka až po cestě zpátky,ale to teplotu motoru ručička ukazovala na 12 hodinách... A fungovalo i podražení na trojku při zmáčknutí cupliku.pak jsem večer najel asi 100 km, ale to už nechtělo čtverku zařadit. A teplotu motoru ručička ukazovala pořád nízko.. tak proto se ptám na souvislosti jako laik.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14254
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Má vliv teplota motoru na řazení aut.převodovky?

Příspěvek od raolsa »

Nevím jak s tím řazením, to musí poradit jiní, ale není v háji termostat?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 928
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Má vliv teplota motoru na řazení aut.převodovky?

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Ten mě také napadnul. Budu řešit. Co se týká převodovky, tak mě napadlo, jestli není problém třeba v v tom solenoidu overdrivu. Ale nechám si raději poradit od lidí,co tomu rozumí a mají s tím zkušenosti. Termostat koupím a vyměním. Hlavně mě trápí ta převodovka. Ale myslím,že tam je AW. Ale ještě jsem nebyl pod autem. Jinak prý ZF převodovky mají problém, když se vytáčí do otáček na P nebo neutrálu.. prý je to může poškodit...

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2245
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
Participant x 3

Má vliv teplota motoru na řazení aut.převodovky?

Příspěvek od Zajsoft »

Vubec netusim, zda se to tyka i tehle, ale obecne dokud je to studeny, tak i AT drzi otacky do vejs, aby se rychlejc ohral CAT, mozna i vlastni AT...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

olivin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 495
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

Má vliv teplota motoru na řazení aut.převodovky?

Příspěvek od olivin »

Jedno po druhem:
Cidla teploty jsou na motoru celkem dve, pricemz jedno je dvojite. Jinak receno, jedno cidlo s dvema piny (pod sacim parozim mezi 2 a 3 valcem) je pro ridici jednotku - jeden pin pro LH Jetronic, druhy pro EZK. Druhe cidlo vice v predu na teze strane hlavy je pro budik teploty.

Spinani ventilatoru v pripade starsiho pohonu remenem ma na svedomi viskospojka primo ve vrtuli. Ta pomerne casto trpi neduhem seslosti vekem, coz se projevuje tim, ze se vrtule toci poradi i na studenem motoru. Zkus pred nastartovanim studeneho motoru vzit za vrtuli a tocit s ni - mela by jit lehce a klast minimalni odpor. Pokud pujde z tuha, je viskospojka v haji.

Dle "cudliku" jak ho popisujes je v aute nejspis AW 70/71, ktere smacknutim cudliku zakazes radit ctyrku. Pokud me pamet neklame, ovlada solenoid, ktery otvira obtokovy kanal oleje. Zmineny solenoid byva castym zdrojem obtizi, nekteri jedinci ho pri problemech s razenim ctyrky zaslepovali.

Osobne bych si nejdriv zkontroloval hladinu a kvalitu oleje v prevodovce, pote funkci zmineneho solenoidu. Co se teploty motoru tyce, nejjistejsi by bylo dobre zahratemu motoru zmerit teplotu a nespolehat se pouze na budik na palubce, v nemz dost casto strasi.

Vse napsane vyse varim ze sve chabe pameti, necht me pripadne nekdo ze zkusenejsich doplni/opravi. :)
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 928
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Má vliv teplota motoru na řazení aut.převodovky?

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Děkuji moc za užitečné rady.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12906
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Má vliv teplota motoru na řazení aut.převodovky?

Příspěvek od Urvanej »

olivine máš za jedna :-D jen doplnim, že viskospojka jde z počátku ztuha vždy, musí se chvíli rozhejbat, ale pak by měla jít zlehka, nicméně točit se bude vždy.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Zpět na „700 / 900 - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé