850 TDi - "gumové řízení" - co s tím dále?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 13
- Registrován: 4 roky
- Bydliště: Praha - východ
- Vůz: Volvo 850
- Bydliště: Praha - východ
#1 850 TDi - "gumové řízení" - co s tím dále?
Zdravím kolegové, mám dotaz - vlastním Volvo 850 TDi combi, rok 1996. Snažím se ji mít v super stavu, ale teď zápasím s poslední věcí, která se nepodařila odladit a dost mě to štve, nicméně postupně.
Na jaře tohoto roku se na autě, kromě klasického "spotřebáku" udělaly zásadnější opravy včetně výměny všech silentbloků na motoru, v zadních ramenech, kompletně vyměněná přední ramena, uložení tlumičů a podobně - no prostě servis za ranec. Tohle všechno završila geometrie.
Nicméně po usednutí za volant jsem zjistil, že i po výměně všech uvedených věcí je řízení takové gumové, jakoby s vůlí - vůle tam není, ale je to takové, že to auto nejde přesně tam, kam chci a nasměřuji volantem - odchylka je v řádu milimetrů, ale vadí mi to při řízení . Já měl předtím BMW 535 E61 a Saaba 9-5, obě tahle auta byla přesná na řízení. Tohle je poslední věc, která mě u 850 fakt hodně štve, proto jsem nechal dělat ten podvozek, aby se to ustálilo a drobné zlepšení tam je, ale není to ono. Nejsem mechanik, ale ten mi říkal, že je tam vše v pořádku s tím, že 850, respektive že u Volva je tohle normální, tak já nevím, ale vadí mi to hodně. Taky už má holka skoro čtvrt století, tak se k tomu snažím přihlížet, ale stejně ... řízení mám rád přesné a toto bych rád nějak doladil.
Kde může být "zakopaný pes" nebo co ještě zkusit projít? Napadá mě, mám na autě nějaké šípy Uniroyal z roku 2012, to jest osmileté gumy, je možné, že to může být tím? Že jsou staré? Vzorek mají ještě dobrý, protože já s tím autem najedu 7-10.000km ročně, není to primární auto na provoz, kolikrát i měsíc stojí.
Budu moc rád za radu, čím to může být? Nebo je to u 850 normální jev?
Na jaře tohoto roku se na autě, kromě klasického "spotřebáku" udělaly zásadnější opravy včetně výměny všech silentbloků na motoru, v zadních ramenech, kompletně vyměněná přední ramena, uložení tlumičů a podobně - no prostě servis za ranec. Tohle všechno završila geometrie.
Nicméně po usednutí za volant jsem zjistil, že i po výměně všech uvedených věcí je řízení takové gumové, jakoby s vůlí - vůle tam není, ale je to takové, že to auto nejde přesně tam, kam chci a nasměřuji volantem - odchylka je v řádu milimetrů, ale vadí mi to při řízení . Já měl předtím BMW 535 E61 a Saaba 9-5, obě tahle auta byla přesná na řízení. Tohle je poslední věc, která mě u 850 fakt hodně štve, proto jsem nechal dělat ten podvozek, aby se to ustálilo a drobné zlepšení tam je, ale není to ono. Nejsem mechanik, ale ten mi říkal, že je tam vše v pořádku s tím, že 850, respektive že u Volva je tohle normální, tak já nevím, ale vadí mi to hodně. Taky už má holka skoro čtvrt století, tak se k tomu snažím přihlížet, ale stejně ... řízení mám rád přesné a toto bych rád nějak doladil.
Kde může být "zakopaný pes" nebo co ještě zkusit projít? Napadá mě, mám na autě nějaké šípy Uniroyal z roku 2012, to jest osmileté gumy, je možné, že to může být tím? Že jsou staré? Vzorek mají ještě dobrý, protože já s tím autem najedu 7-10.000km ročně, není to primární auto na provoz, kolikrát i měsíc stojí.
Budu moc rád za radu, čím to může být? Nebo je to u 850 normální jev?
_________________
Volvo 850 Combi - 1996
Volvo 850 Combi - 1996
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2133
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#2 850 TDi - "gumové řízení" - co s tím dále?
Tak pokud je dělanej podvozek a v řízením samotném vůle není - t.j. bylo kontrolováno a při vpynutém motorem a prudkém škubání volantem zleva-doprava se nikde nic neozývá a kloubek sloupku řízení je taky v pořádku, tak bych zkusil začít těma pneumatikama..Uniroyal za mě teda nic moc, ale vidím to často i na hodně drahých autech...Q7 apod.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 13
- Registrován: 4 roky
- Bydliště: Praha - východ
- Vůz: Volvo 850
- Bydliště: Praha - východ
#3 850 TDi - "gumové řízení" - co s tím dále?
Jirko, díky za odpověď. Já neříkám, že je to nějaká super guma, ale ... tím nájezdem, který s autem mám mi bylo líto je vyhodit a na autě jsem je i díky slušnému vzorku nechal, auto na tom překvapivě sedí. Za sebe preferuji Bridgestone a ty tam také asi půjdou. Kola jsou vyvážená.
_________________
Volvo 850 Combi - 1996
Volvo 850 Combi - 1996
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#4 850 TDi - "gumové řízení" - co s tím dále?
Dofúkni si pneu, resp. trochu ich prefúkni viac ako normál, napr. na max. tlak čo máš uvedený pri plnej záťaži a vysokej rýchlosti a uvidíš či a aký je v tom rozdiel.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 76
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Vůz: 850 TDI manuál, černá
- Bydliště: Praha, Jihlava
#5 850 TDi - "gumové řízení" - co s tím dále?
Preskakuju z 850 do 9-5 a musím říci, že 850 je ve srovnání se saabem uplavana a kodrcava. Servis na 850 mám udělaný podobně jako ty, ale tak přesně a jistě jako o 10 let mladší 9-5 to pochopitelně nejede. Řízení má 9-5 také podstatně citlivější. Je to určitě i rozměry pneu - vysoké štíhlé 15" vs nízké široké 17". Nehledej v tom mouchy, pokud tedy vyloženě nekormidlujes plavající auto, jako by jelo ve vyjetých kolejích.
_________________
Volvo 850 TDI Estate, 1996, black (Negrita)
Saab 9-5 2,3t SportCombi, 2006, silver (brejlovec)
Trabant 601 S limousine, 1989, papyrus (Liběna)
Volvo 850 TDI Estate, 1996, black (Negrita)
Saab 9-5 2,3t SportCombi, 2006, silver (brejlovec)
Trabant 601 S limousine, 1989, papyrus (Liběna)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 13
- Registrován: 4 roky
- Bydliště: Praha - východ
- Vůz: Volvo 850
- Bydliště: Praha - východ
#6 850 TDi - "gumové řízení" - co s tím dále?
Díky páni!
Igor, provedu, dofouknu.
Zzabak: Díky za to srovnání, hele žádná hrůza to není, ale my autisti na stav vozu, to je pořád něco. Zkusím ty gumy a pak uvidím, co dále ...
Igor, provedu, dofouknu.
Zzabak: Díky za to srovnání, hele žádná hrůza to není, ale my autisti na stav vozu, to je pořád něco. Zkusím ty gumy a pak uvidím, co dále ...
_________________
Volvo 850 Combi - 1996
Volvo 850 Combi - 1996
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 889
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: české budějovice
- Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D
#7 850 TDi - "gumové řízení" - co s tím dále?
Ahoj, kdyby to nepomohlo, tak jde ještě dotáhnout ta převodka servořízení, akorát je to dost pakárna a nikdo se do toho nechce pouštět. Na řízení je matka na inbus, pod ní je pružný element který dotlačuje hřeben proti pastorku. Měl jsem to celé rozebrané na náhradním řízení a až potom jsem se do toho pouštěl na autě. Taky jsem tam dal čerstvou vazelínu. Ideální dotažení je rukou a pak o čtvrt otáčky zpátky, ale záleží na opotřebovanosti řízení. Když se to dotáhne moc, přestane se v zatáčkách vracet volant.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 13
- Registrován: 4 roky
- Bydliště: Praha - východ
- Vůz: Volvo 850
- Bydliště: Praha - východ
#8 850 TDi - "gumové řízení" - co s tím dále?
Díky Pepo, začnu od těch rad výše, tedy nejjednodušších. Přeci jen gumy (2012) už taky asi nejsou OK. Doufám, že to bude tím, případně tlakem.
_________________
Volvo 850 Combi - 1996
Volvo 850 Combi - 1996
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 754
- Registrován: 3 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
#9 850 TDi - "gumové řízení" - co s tím dále?
Hřeben, když už se dotahuje, tak se musí opatrně a vždy zkoušet krajní polohy, protože prostředek je vyběhaný, kraj ne tolik a může se stát, že při přílišném dotažení se to bude na krajích kousat. Nevím jak je to u Volva, ale hřeben bývá uložený v gumách, ty můžou být KO a pak hřeben cestuje sem tam.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 623
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
#10 850 TDi - "gumové řízení" - co s tím dále?
Silentbloky na předním rámu/nápravnici se měnily taky? Jestli jo, ještě bys mohl zkusit do nich dát PU vložky.
https://www.saabtuning.parts/index.php?cl=details&anid=1045552&pgNr=2
https://www.saabtuning.parts/index.php?cl=details&anid=1045552&pgNr=2
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 889
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: české budějovice
- Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D
#11 850 TDi - "gumové řízení" - co s tím dále?
S těmi polyuretanovými vložkami u TDI opatrně, zkoušel jsem je na S70, jsou tam měněné všechny silentbloky motoru a spojka včetně dvouhmoťáku a stejně to po instalaci vložek nesnesitelně vibrovalo. Každý tohle vnímá jinak citlivě, ale pro mě byly hlavně vibrace na volnoběh do podlahy nepřijatelné, takže šly vložky zase ven
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 140
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Piešťany / Brno
- Vůz: S60 2,4D Euro 3
#12 850 TDi - "gumové řízení" - co s tím dále?
Ahoj,
Ja mám niečo podobné po výmene ramien za Lemfordery v nádeji že to bude najlepšia voľba voči origo. A je to presne ako popisuješ vúle tam není ale není to ani to pravé orechové.
Z jedného nemenovaného Volvo neatorizáku servisu mám info, že presne z tohoto dôvodu lisujú do ramien už len origo gumy, pretože s čímkoľvek iným to auto proste už nejde tak ako by malo, nejde tam kam by si úplne chcel + to nevydrží toľko čo by malo ... Takže za mňa nešetriť na druhovýrobe a pri tých gumách sa fakt plesknúť po kapse, vymeniť to za origo a je daľších 150tkm klid Až budem mať čas, tak sa knim objednávam na výmenu..
Ja mám niečo podobné po výmene ramien za Lemfordery v nádeji že to bude najlepšia voľba voči origo. A je to presne ako popisuješ vúle tam není ale není to ani to pravé orechové.
Z jedného nemenovaného Volvo neatorizáku servisu mám info, že presne z tohoto dôvodu lisujú do ramien už len origo gumy, pretože s čímkoľvek iným to auto proste už nejde tak ako by malo, nejde tam kam by si úplne chcel + to nevydrží toľko čo by malo ... Takže za mňa nešetriť na druhovýrobe a pri tých gumách sa fakt plesknúť po kapse, vymeniť to za origo a je daľších 150tkm klid Až budem mať čas, tak sa knim objednávam na výmenu..
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 69
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Bardejov
- Vůz: S80 2,5 TDI 00'
#13 850 TDi - "gumové řízení" - co s tím dále?
Rovnaká skusenost, vymenil som silentbloky napravnice + som tam dal tie PU vlozky, ale chystam sa ich dat von.pepa.paur píše: ↑24 zář 2020 16:03 S těmi polyuretanovými vložkami u TDI opatrně, zkoušel jsem je na S70, jsou tam měněné všechny silentbloky motoru a spojka včetně dvouhmoťáku a stejně to po instalaci vložek nesnesitelně vibrovalo. Každý tohle vnímá jinak citlivě, ale pro mě byly hlavně vibrace na volnoběh do podlahy nepřijatelné, takže šly vložky zase ven
_________________
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
VIDA
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
VIDA
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2942
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#14 850 TDi - "gumové řízení" - co s tím dále?
no ta druhovýroba stojí opravdu za prd, u mne byly dva roky po výměně všechny silentbloky v horším stavu než ty původní, teda ne že by byly nějak potrhané, ale byly hrozně měkké
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 13
- Registrován: 4 roky
- Bydliště: Praha - východ
- Vůz: Volvo 850
- Bydliště: Praha - východ
#15 850 TDi - "gumové řízení" - co s tím dále?
Pánové, díky za reakce.
K těm PU vložkám, tyto se neměnily. Ale mělo se vyměnit vše, co bylo potřeba, takže toto asi nebylo potřeba - nevím. Pokud jde o ty silentbloky, to se bavíme o silentblocích v ramenech? Já nechal vyměnit komplet přední ramena, zadní mají jen nové silentbloky nebo to uložení. To origo tuším není, ale to nejsem schopen říct na 100%. Bylo doporučeno tam dát powerflex, ale pak zase zněly hlasy, že PF určitě ne, neb to ztvrdne a je to má tendenci to vibrovat při vyšších rychlostech. Na druhou stranu ty PF stejně neměli na TDi.
Mám svoje auto rád, ale Lemförder za 6K/ks mi přišel už dost za hranou v kontextu ceny auta. Navíc s nájezdem cca do 10Kkm ročně.
Fajn víkend.
K těm PU vložkám, tyto se neměnily. Ale mělo se vyměnit vše, co bylo potřeba, takže toto asi nebylo potřeba - nevím. Pokud jde o ty silentbloky, to se bavíme o silentblocích v ramenech? Já nechal vyměnit komplet přední ramena, zadní mají jen nové silentbloky nebo to uložení. To origo tuším není, ale to nejsem schopen říct na 100%. Bylo doporučeno tam dát powerflex, ale pak zase zněly hlasy, že PF určitě ne, neb to ztvrdne a je to má tendenci to vibrovat při vyšších rychlostech. Na druhou stranu ty PF stejně neměli na TDi.
Mám svoje auto rád, ale Lemförder za 6K/ks mi přišel už dost za hranou v kontextu ceny auta. Navíc s nájezdem cca do 10Kkm ročně.
Fajn víkend.
_________________
Volvo 850 Combi - 1996
Volvo 850 Combi - 1996
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 140
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Piešťany / Brno
- Vůz: S60 2,4D Euro 3
#16 850 TDi - "gumové řízení" - co s tím dále?
Ahoj ano silembloky v ramenách. Ja práve píšem, že s Lemfordrami je to tiež zlé takže tomu by som sa už vyhol... Čo sa týka poweflex PU, tak stým skúsenosti nemám. Ale nejak si neviem predstaviť, že by mohol mať PU aspom podobné tlmiace vlasnosti ako pryž, inak by sa to už dávno používalo všade. Určite to ale odstráni gumovosť v riadení. To či tam máš origo alebo nie zistíš jednoducho podľa ceny.
Btw nemusíš kupovať znovu celé ramená. Tá guma sa dá prelisovať. 850 má tuším 2x pozdĺžne uloženie. To bude chcieť prípravok na lisovanie, ale verím tomu, že nejaký Volvo servis ho bude mať
Neviem dohľadať číslo dielu silembloku na 850 ale na s60 stojí keden kus origo okolo 1000kč a sú tam 4kusy. Celé rameno na 850 stojí origo Volvo pod 6kKč. Lemfordre som našol cca za 3,2kKč koplet rameno. Samotné silembloky sú v rádoch stoviek:)
Btw nemusíš kupovať znovu celé ramená. Tá guma sa dá prelisovať. 850 má tuším 2x pozdĺžne uloženie. To bude chcieť prípravok na lisovanie, ale verím tomu, že nejaký Volvo servis ho bude mať
Neviem dohľadať číslo dielu silembloku na 850 ale na s60 stojí keden kus origo okolo 1000kč a sú tam 4kusy. Celé rameno na 850 stojí origo Volvo pod 6kKč. Lemfordre som našol cca za 3,2kKč koplet rameno. Samotné silembloky sú v rádoch stoviek:)
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 13
- Registrován: 4 roky
- Bydliště: Praha - východ
- Vůz: Volvo 850
- Bydliště: Praha - východ
#17 850 TDi - "gumové řízení" - co s tím dále?
Pongo: díky za tip.
Jinak teda update - dnes jsem ji vytáhnul a dofoukal, zajímavé je, že ty gumy držely tlak 2,2 (předek) a 2,1 (zadek). Tak jsem to přifouknul na 2,8 na obě nápravy, jako lehce se to zlepšilo, ale brutálně to pocitově ztvrdlo (16"). No nic, půjdou tam zimáky a na jaře nové letní, možná to bude fakt v pneumatikách.
Jinak teda update - dnes jsem ji vytáhnul a dofoukal, zajímavé je, že ty gumy držely tlak 2,2 (předek) a 2,1 (zadek). Tak jsem to přifouknul na 2,8 na obě nápravy, jako lehce se to zlepšilo, ale brutálně to pocitově ztvrdlo (16"). No nic, půjdou tam zimáky a na jaře nové letní, možná to bude fakt v pneumatikách.
_________________
Volvo 850 Combi - 1996
Volvo 850 Combi - 1996
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 5 Odpovědi
- 1244 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Teflon_490
-
- 2 Odpovědi
- 495 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od raolsa
-
- 18 Odpovědi
- 1198 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Tod2
-
- 13 Odpovědi
- 232 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Zeb
-
- 14 Odpovědi
- 606 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Krasty