V70 III - oprava mechanismu stahování okna

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 63
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Chvaletice
Vůz: V70 III 2,4 D5 136kW

#1 V70 III - oprava mechanismu stahování okna

Příspěvek od ivos2308 »

Ahoj,

protože jsem o víkendu řešil docela pěknou pakárnu, zvlášť pro někoho, kdo ještě dveře Volva neměl rozebraný, tak sem hodím trochu fotek a nějaký informace. Problém byl, že okno při vytahování samo zase sjíždělo dolů, jako by narazilo na překážku. Celé to asi bylo tím, že pojezdy a vůbec celý mechanismus byl suchý, bez maziva a asi přidíral.

Postup byl následující:

1. opatrně, větším plochým šroubovákem nebo kusem plochého plastu, povolit kryt na čalounění dveří (obr. 1) - ideálně zespoda, kde by případné poškození bylo málo vidět.
obr. 1
obr. 1
2. pak odšroubovat dva torxy, které tam jsou
3. pak sundáme výškový reprák z nad tapecem, stačí jen opatrně zatáhnout. Pak pomalu a ideálně rukama, kvůli možnosti poškození, sundat tapec. Já začínal zespoda, kde jsem první "zacvakávačku" povolil jen prsty - byla tam škvíra, ale někdo možná bude muset zase sáhnout po kusu plastu nebo větším plochém šroubováku. Zase je ideální začít zespoda, kde nebude případné malé poškození vůbec viditelné. Celý tapec je už pouze nacvakaný na bílých "kuličkách". Ty tam pak zůstanou a zpátky se na ně připevní.
4. opatrně vysunout táhlo kliky, je tam zacvaknuté, já použil kombinačky na odtažení zobáčků. Potom vytáhnout táhlo zámku dveří - "čudlík", to je na kloubku, takže nehrozí poškození nebo ohnutí, při slušném zacházení. Zatím nechte zapojené konektory na dveřích. Na obr. 2 je pak vidět, jak vypadají dveře bez tapecu.
obr. 2
obr. 2
IMG_20200706_134432.jpg (51.05 KiB) Zobrazeno 1142 x
5. obr. 3 a 4 - díry pro povolení okna - jsou pod gumovými kryty. Jsou tam vidět šrouby - právě kvůli nim jsme zatím neodpojovali konektory z tapece - musíme oknem sjet dostatečně dolů, aby v těch dírách ty šrouby byly vidět. Stačí je trochu povolit, není nutné je vyndávat ven. Potom odpojíme konektory od tapecu a dáme ho stranou
obr. 3
obr. 3
IMG_20200706_134400.jpg (51.67 KiB) Zobrazeno 1142 x
obr. 4
obr. 4
IMG_20200706_134358.jpg (33.33 KiB) Zobrazeno 1142 x
6. sundáme lištu která je z vnitřní strany kolem okna, potom opatrně z vnější strany auta vyndáme rovně nahoru celé okno - bacha ať ho nerozflákáte :)
7. celý mechanismus okna je nyní volný, ale musíme povolit a vyndat další věci, aby bylo možné stahování vyndat. Začneme povolením kliky dveří, ze strany dveří od B sloupku je šroub pod krytkou, tu vyndáme a šroub povolíme (obr 5., torx 25)
obr. 5
obr. 5
8. odcvakneme krytku zámku - zespoda povolíme plochým šroubovákem a zlehka vezmeme za kliku a vyndáme celý zámek dveří (video, kde to je vidět je sice z opětovné montáže, ale myslím, že to je pochopitelné, opačně :) )
(video se zámkem)
9. zámek je venku, teď je nutné vyndat celou kliku, zlehka za ni vezmeme jako při otevírání, povysuneme směrem k B sloupku, a pak vykýveme ven - na videu
(vyndávání kliky)
10. povolíme a odpojíme konektor, který drží dráty od tlačítka na klice (pouze pro auta vybavená keyless přístupem), trochu ošemetná operace, ale na videu je vidět, jak konektor vysuneme (mimochodem, promyšlený mechanismus) škvírou po okně a pak povytáhneme ven
(další video)


a povolíme, šroubovákem zvedneme (obr. 6)
obr. 6
obr. 6
11. kliku máme sundanou, teď povolíme torx, co pod ní zbyl a zámek na dveřích (obr. 7), tři torxy 30
12. povolíme poslední šroub, který drží celý plastový úchyt kliky, zámku atd.... (obr. 7 - držím šroub v ruce)
obr. 7
obr. 7
13. skoro finále, opatrně povolíme konektor spojující dveře s kastlí. Je potřeba jeho vrchní část zapáčit směrem nahoru, ale jakoby z obou stran zároveň, postup nechám na Vás, já zvolil plochý šroubovák z přístupnější strany a prsty z té horší
14. odklonit "chobot" od kastle ven, aby nepřekážel, následně nějakým bazmekem zacvaknout packy ze zadní strany konektoru ve dveřích, pak z té přední a konektor vsunout do dveří, aby vypadl na druhou stranu (nebu lhát, je to hroznej voser)
15. finále - povolit a vyndat všechny šroubky z celkého toho pozink plátu, který drží to všecno na místě - vidět na obr. 10)
obr. 2
obr. 2
IMG_20200706_134432.jpg (51.05 KiB) Zobrazeno 1142 x
16. celý mechanismus jsem promazal a v opačném pořadí jsem ho vrátil na místo - první tři čtyři pokusy vypadaly, jako že to nezabralo, ale až ve chvíli, kdy se vazelína dostala všude, tak začalo pracovat správně a okno už se nevrací.

Pár poznámek - nezapoměňte pod zámek vrátit gumové těsnění a na zámek nacvaknout plastový kryt než ho budete montovat :)
Naposledy upravil(a) ivos2308 dne 08 črc 2020 20:00, celkem upraveno 4 x.

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5136
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#2 V70 III - oprava mechanismu stahování okna

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Pěkný návod. :good:
Jen doplním, že kablík kliky je pouze u výbavy s Keyless.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 63
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Chvaletice
Vůz: V70 III 2,4 D5 136kW

#3 V70 III - oprava mechanismu stahování okna

Příspěvek od ivos2308 »

Přesně :) ale musí se jim nechat, že si někdo hodně vyhrál s tím mechanismem vysouvání konektoru, a vůbec celý je to pěkně zpracovaný a promyšlený. žádný, že tohle drží na támhlectom a tak dál... někdě to je opravdu na přes držku, že musíš sundat asi miliardu věcí a pak to zas na sebe všechno navěšet - tady je to všecko na jednom plechu a nemusí dolů ani motor stahovačky a celý to je jeden díl. A co mě ještě potěšilo, nemusíš tam pak lepit nový těsnění kolem a ani nemusíš lepit nový tlumení - všecko v jednom :)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“