Zdravím,
v první řadě doufám, že jsem trefil téma diskuze a né oprav. I přes to, že volvo řady 700 (zatím) nevlastním, měl bych k němu pár dotazů. Mám jedno vyhlídlé rok 88, motor D24 Turbo (přesné označení nevím). Mělo by mít jeden zásadnější nedostatek, že mu nefunguje Overdrive (majitel jej označil za 5. rychlostní stupeň), že prý tam je nějaká pumpa co je špatná. Převodovka by to tedy měla být 4q s overdrivem. Tuší někdo, zda to je běžná závada, zda je opravitelná za rozumné peníze, případně jestli a cca za kolik by se dala koupit převodovka jiná? A pak, jaká je cca cestovní rychlost bez onoho ovedrivu na ten čtvrtý kvalt? Auto je cca 500km daleko a plán by byl dojezd po vlastní ose.
Předem všem díky za rady a komentáře!
760 D24T Převodovka 4q
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 36
- Registrován: 5 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 D6 89'
- It’s my birthday
#1 760 D24T Převodovka 4q
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 882
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
#2 760 D24T Převodovka 4q
Casto zlobi relatko, ktere ovlada elmag. civku. Dojet s tim dojedes, takova kochaci jizda
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 36
- Registrován: 5 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 D6 89'
- It’s my birthday
#3 760 D24T Převodovka 4q
Dobrá, díky za odpověď. V případě, že by to relátko nebylo, je to velký průšvih, nebo to je stále relativně běžná záležitost? Zas na druhou stranu, pokud to dojede, tak to nemůže být zas tak velký průšvih, ne?
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
#4 760 D24T Převodovka 4q
pokud by to nebylo relátkem, asi vyjde levněji sehnat jiný overdrive než opravovat stávající
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
#5 760 D24T Převodovka 4q
Na 4 kvalty se jet dá, kravál je až od cca 60 km/h kde je znát že by to chtělo 5.. Kdo jezdil třeba s VAZ 2102 tak to zná..a i s ní se dalo jet 100, jen nebylo nic slyšet..v tom je to podobné.
Jinak je několik druhů overdrivů (P, L...) a i převodovky se nějak můžou lišit (výstup z převodovky na kardan.. ale dá se to měnit..
Jinak je důležité jestli převodovka nemá "odejitý" ještě nějaký stupeň - napadá mě třeba hlučná trojka která se občas vyskytne u aut s tažným..
Taky je dobré se podívat zda na magnetu výpustního šroubu je "ježek" = kovové piliny, ale to při koupi moc nezkontroluješ.. stejně jako jestli je v převodovce olej a jak vypadá..to by se dalo zkontrolovat "napouštěcím" šroubem..ale zas jestli Tě to někdo nechá udělat při koupi o tom pochybuji..
Půjde o to, jak už bylo napsáno, jestli je to jen relé, spínací mechanismus v páce (tlačítko raketa..) a nebo celý OD.. mohou být slepené pakny v OD - pak zkusíš zařadit, kontrolka se rozsvítí ale hned skočí zpátky 4 a kontrolka zhasne.. po výměně oleje za správný (což je nejdůležitější) se pakny rozlepily a fungují už pár tisíc km bez problémů.
Jinak čistě preventivně se hodí mít doma náhradní převodovku(y), popřípadě motor nebo alespon čerpadlo atd..
Řadit a vyřazovat OD se mi osvědčilo zásadně se spojkou..už několik desítek tisíc km:)
Jinak je několik druhů overdrivů (P, L...) a i převodovky se nějak můžou lišit (výstup z převodovky na kardan.. ale dá se to měnit..
Jinak je důležité jestli převodovka nemá "odejitý" ještě nějaký stupeň - napadá mě třeba hlučná trojka která se občas vyskytne u aut s tažným..
Taky je dobré se podívat zda na magnetu výpustního šroubu je "ježek" = kovové piliny, ale to při koupi moc nezkontroluješ.. stejně jako jestli je v převodovce olej a jak vypadá..to by se dalo zkontrolovat "napouštěcím" šroubem..ale zas jestli Tě to někdo nechá udělat při koupi o tom pochybuji..
Půjde o to, jak už bylo napsáno, jestli je to jen relé, spínací mechanismus v páce (tlačítko raketa..) a nebo celý OD.. mohou být slepené pakny v OD - pak zkusíš zařadit, kontrolka se rozsvítí ale hned skočí zpátky 4 a kontrolka zhasne.. po výměně oleje za správný (což je nejdůležitější) se pakny rozlepily a fungují už pár tisíc km bez problémů.
Jinak čistě preventivně se hodí mít doma náhradní převodovku(y), popřípadě motor nebo alespon čerpadlo atd..
Řadit a vyřazovat OD se mi osvědčilo zásadně se spojkou..už několik desítek tisíc km:)
_________________
VOLVO 850GLT 1995, 2.0 20V, M56, 408 444 km (společně 110 141 km od 8.8.2013:)
VOLVO 740GL 1986, 2.4 D, M46, 275 297 km (společně 31 226 km od 4.11.2016:) alias VOLVO 740GL 1985, 2.4 D, M46, 503 914 km (společně 158 034 km :)
VOLVO 850GLT 1995, 2.0 20V, M56, 408 444 km (společně 110 141 km od 8.8.2013:)
VOLVO 740GL 1986, 2.4 D, M46, 275 297 km (společně 31 226 km od 4.11.2016:) alias VOLVO 740GL 1985, 2.4 D, M46, 503 914 km (společně 158 034 km :)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12085
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#6 760 D24T Převodovka 4q
Opravoval jsem takovou závadu jen jednou a vyřešilo to relátko. Dokonce ho stačilo rozebrat a vyčistit.
Ale samozřejmě může bejt závada i v převodovce, ale to relé je, si tipuju, tak 20x častější
Naštuduj šémátko, vezmi s sebou křížák, torx 25, kousek šmirglu a pokud máš, tak plynovou pájku: relátko na místě vyndej, očisti kontakty, případně proletuj a možná odjedeš s pětikvaltem.
Ale samozřejmě může bejt závada i v převodovce, ale to relé je, si tipuju, tak 20x častější
Naštuduj šémátko, vezmi s sebou křížák, torx 25, kousek šmirglu a pokud máš, tak plynovou pájku: relátko na místě vyndej, očisti kontakty, případně proletuj a možná odjedeš s pětikvaltem.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 36
- Registrován: 5 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 D6 89'
- It’s my birthday
#7 760 D24T Převodovka 4q
Super, děkuji za rady a podporu! Kdyby to vyřešilo relátko, byla by to krása.
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 42 Odpovědi
- 3992 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od dumi.cz
-
- 50 Odpovědi
- 3120 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od 11oxo
-
- 18 Odpovědi
- 2409 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kolemjdouci
-
- 27 Odpovědi
- 1256 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Sergej
-
- 13 Odpovědi
- 490 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od michalnavratil