760 D24T Převodovka 4q

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 36
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: 244 D6 89'
It’s my birthday

#1 760 D24T Převodovka 4q

Příspěvek od Shaebaumers »

Zdravím,
v první řadě doufám, že jsem trefil téma diskuze a né oprav. I přes to, že volvo řady 700 (zatím) nevlastním, měl bych k němu pár dotazů. Mám jedno vyhlídlé rok 88, motor D24 Turbo (přesné označení nevím). Mělo by mít jeden zásadnější nedostatek, že mu nefunguje Overdrive (majitel jej označil za 5. rychlostní stupeň), že prý tam je nějaká pumpa co je špatná. Převodovka by to tedy měla být 4q s overdrivem. Tuší někdo, zda to je běžná závada, zda je opravitelná za rozumné peníze, případně jestli a cca za kolik by se dala koupit převodovka jiná? A pak, jaká je cca cestovní rychlost bez onoho ovedrivu na ten čtvrtý kvalt? Auto je cca 500km daleko a plán by byl dojezd po vlastní ose.
Předem všem díky za rady a komentáře! :)
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 882
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#2 760 D24T Převodovka 4q

Příspěvek od vityjan »

Casto zlobi relatko, ktere ovlada elmag. civku. Dojet s tim dojedes, takova kochaci jizda :D
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 36
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: 244 D6 89'
It’s my birthday

#3 760 D24T Převodovka 4q

Příspěvek od Shaebaumers »

Dobrá, díky za odpověď. :) V případě, že by to relátko nebylo, je to velký průšvih, nebo to je stále relativně běžná záležitost? Zas na druhou stranu, pokud to dojede, tak to nemůže být zas tak velký průšvih, ne?
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#4 760 D24T Převodovka 4q

Příspěvek od Nimrod »

pokud by to nebylo relátkem, asi vyjde levněji sehnat jiný overdrive než opravovat stávající
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

ERVÍN BARTŮNĚK
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 324
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: PLZEŇ

#5 760 D24T Převodovka 4q

Příspěvek od ERVÍN BARTŮNĚK »

Na 4 kvalty se jet dá, kravál je až od cca 60 km/h kde je znát že by to chtělo 5.. Kdo jezdil třeba s VAZ 2102 tak to zná..a i s ní se dalo jet 100, jen nebylo nic slyšet..v tom je to podobné.

Jinak je několik druhů overdrivů (P, L...) a i převodovky se nějak můžou lišit (výstup z převodovky na kardan.. ale dá se to měnit..

Jinak je důležité jestli převodovka nemá "odejitý" ještě nějaký stupeň - napadá mě třeba hlučná trojka která se občas vyskytne u aut s tažným..
Taky je dobré se podívat zda na magnetu výpustního šroubu je "ježek" = kovové piliny, ale to při koupi moc nezkontroluješ.. stejně jako jestli je v převodovce olej a jak vypadá..to by se dalo zkontrolovat "napouštěcím" šroubem..ale zas jestli Tě to někdo nechá udělat při koupi o tom pochybuji..

Půjde o to, jak už bylo napsáno, jestli je to jen relé, spínací mechanismus v páce (tlačítko raketa..) a nebo celý OD.. mohou být slepené pakny v OD - pak zkusíš zařadit, kontrolka se rozsvítí ale hned skočí zpátky 4 a kontrolka zhasne.. po výměně oleje za správný (což je nejdůležitější) se pakny rozlepily a fungují už pár tisíc km bez problémů.

Jinak čistě preventivně se hodí mít doma náhradní převodovku(y), popřípadě motor nebo alespon čerpadlo atd..:)

Řadit a vyřazovat OD se mi osvědčilo zásadně se spojkou..už několik desítek tisíc km:)
_________________
VOLVO 850GLT 1995, 2.0 20V, M56, 408 444 km (společně 110 141 km od 8.8.2013:)
VOLVO 740GL 1986, 2.4 D, M46, 275 297 km (společně 31 226 km od 4.11.2016:) alias VOLVO 740GL 1985, 2.4 D, M46, 503 914 km (společně 158 034 km :)

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12085
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#6 760 D24T Převodovka 4q

Příspěvek od Urvanej »

Opravoval jsem takovou závadu jen jednou a vyřešilo to relátko. Dokonce ho stačilo rozebrat a vyčistit.
Ale samozřejmě může bejt závada i v převodovce, ale to relé je, si tipuju, tak 20x častější :-)
Naštuduj šémátko, vezmi s sebou křížák, torx 25, kousek šmirglu a pokud máš, tak plynovou pájku: relátko na místě vyndej, očisti kontakty, případně proletuj a možná odjedeš s pětikvaltem.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 36
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: 244 D6 89'
It’s my birthday

#7 760 D24T Převodovka 4q

Příspěvek od Shaebaumers »

Super, děkuji za rady a podporu! :) Kdyby to vyřešilo relátko, byla by to krása.
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“