TDI vibrace se stage1 D5T5

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4937
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

TDI vibrace se stage1 D5T5

Příspěvek od Ondra. »

zkusil jsem do svojjí D5252T nahrát D5T5 stage1 a všimnul jsem si že když dám větší množství plynu při 4 nebo 5 kvaltu někde v nižších otáčkách, tak při akceleraci v rozmezí 1900-2100 dost vibruje celý auto. Nemáte někdo podobný problém? Když čip vypnu tak se to neprojevuje
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

peter cz
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2182
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

TDI vibrace se stage1 D5T5

Příspěvek od peter cz »

_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4937
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

TDI vibrace se stage1 D5T5

Příspěvek od Ondra. »

Jo diky to je presne ono. Nemam zrovna chut ji delat, tak to asi necham vypnuty a budu mit jen egr off

.
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Zeb
Offline
Příspěvky: 939
Registrován: 21 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

TDI vibrace se stage1 D5T5

Příspěvek od Zeb »

Mám to po chipu taky tak už zhruba 200.000km, s původní dvouhmotou. Akorát si hlídám, abych v těchto otáčkách neměl plyn na podlaze, nebo si podřadim.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4937
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

TDI vibrace se stage1 D5T5

Příspěvek od Ondra. »

Zebe takže ti to taky dělá? mě to skoro přijde jako vlastnost toho čipu
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Zeb
Offline
Příspěvky: 939
Registrován: 21 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

TDI vibrace se stage1 D5T5

Příspěvek od Zeb »

Prý je to způsobeno nárůstem kroutícího momentu, který už nezvládne přenést dvouhmota a začne vibrovat. Jezdím s tím ale už takhle 10 let a musím zaklepat, dvouhmota stále původní a drží. Za autem občas i tahám přívěs, 10 let bylo auto primárním autem, se kterým se vždy i jezdilo na jakoukoliv dovolenou, nebo rodinné výlety (s firemním Megane combi 1,5 dci jsme jel na dovču naloženej jednou a od té doby už jedině s autem s pořádným motorem...), takže využívané maximální zatížení a s tím i výkon motoru a vše funguje jak má. Takže za mě bych dvouhmotu zbytečně neměnil, pokud se klepe pouze v těchto otáčkách - asi by sis moc nepomohl a nová by buď mlátila také, nebo by začala velmi záhy. Je lepší s touto vlastností počítat a buď nedávat v těchto otáčkách na 4. a 5. plný, nebo podřadit.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

PINĎABC
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5296
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

TDI vibrace se stage1 D5T5

Příspěvek od PINĎABC »

To je běžný jev při překračování rychlosti zvuku.

pepa.paur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 890
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

TDI vibrace se stage1 D5T5

Příspěvek od pepa.paur »

Mě to na první generaci nevibruje :-)
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4937
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

TDI vibrace se stage1 D5T5

Příspěvek od Ondra. »

Pepo a zkusíš prosím to někdy? z 1500 otáček plnej plyn do cca 2200 na čtyřku nebo pětku? Takhle se s plynem nepracuje, já to objevil taky až náhodou...
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

outdoor
Offline
Příspěvky: 194
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Jihozápad
Vůz: bylo V70

TDI vibrace se stage1 D5T5

Příspěvek od outdoor »

mně to taky vibruje, když na to pořádně šlápnu. ale je to spíš náhoda, když např. předjíždíš a pořádně tomu naložíš. na normální jízdu to je v klidu...

pepa.paur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 890
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

TDI vibrace se stage1 D5T5

Příspěvek od pepa.paur »

Zkoušel jsem to cestou z práce na S70, 1500 otáček, plyn na podlahu a žádné zvýšení vibrací jsem nezaznamenal. Zrychlení taky nic moc, až do 1800 otáček, kdy natlačí turbo.
Ne fakt, že na té S70 byl dělanej dvouhmoťák, silentbloky motoru a vstřiky.
Zítra to zkusím na V70, ale normálně bych potřebu prudší akcelerace řešil podřazením.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4937
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

TDI vibrace se stage1 D5T5

Příspěvek od Ondra. »

Pepo to je jasný že podřadit, já jenom řeším jestli jsem neobjevil něco v hajzlu na svým autě a nejezdit radši bez čipu jen s EGR-off. Řešit v dohledný době dvouhmotu nebo silentbloky motoru se mi opravdu nechce
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

f.e.e.t
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 1523
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

TDI vibrace se stage1 D5T5

Příspěvek od f.e.e.t »

Já mám tedy svou D5252T doposud bez čipu, EGR zatím zaslepený nemám, loni jsem ho čistil a byl celkem čistý, ale když mám jet na 1500ot./min tak už si raději podřadím - například přes obec v podstatě nejezdím jinak než na 3.kvalt. Nerad ten motor podtáčím.

A pokud předjíždím/vezmu za plyn podle potřeby, tak běžně točím motor tak, že při přeřazení na vyšší kvalt mi otáčky nespadnou pod 2500ot./min či podobně = stále mám v záběru turbo,využívám celé spektrum otáček.

Předpokládám, že všichni zde zúčastnění daného tématu mají D5252T s MSA15.8 či V70II a nikoliv MSA15.7 pro rok 97/98 jako je můj případ, nemílím-li se?
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4937
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

TDI vibrace se stage1 D5T5

Příspěvek od Ondra. »

Feete a proč píšeš ten rozbor? To je přece jasný že tak jak píšu se s TDI nejezdí, ale jen jsem to zkusil a vibrace který se projevujou jen s čipem je výsledek. JEDINÝ CO TU ŘEŠÍM JE, JESTLI JE TO VLASTNOST TOHO ČIPU NEBO SE SE MNOU NĚCO LOUČÍ
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

f.e.e.t
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 1523
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

TDI vibrace se stage1 D5T5

Příspěvek od f.e.e.t »

Jen mě ten dotaz v tom rozmezí otáček zaujal (4.st/5.st a plný plyn). Nic ve zlém.
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4937
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

TDI vibrace se stage1 D5T5

Příspěvek od Ondra. »

OK, já tak nejezdim, jen jsem to zkusil a výsledek byl takovej jakej píšu
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1201
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

TDI vibrace se stage1 D5T5

Příspěvek od Tarkin »

Vyzkoušel jsem a při 1900-2100 to nevibruje.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4937
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

TDI vibrace se stage1 D5T5

Příspěvek od Ondra. »

Díky!
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Zeb
Offline
Příspěvky: 939
Registrován: 21 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

TDI vibrace se stage1 D5T5

Příspěvek od Zeb »

Taky asi záleží, kolik tam má kdo a v jakém pásmu Nm. Já mám 375Nm při 2675 otáčkách, ale vibruje to mezi 1900-2200. při těch 2000 otáčkách to vypadá podle grafu na cca 260Nm.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

pepa.paur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 890
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

TDI vibrace se stage1 D5T5

Příspěvek od pepa.paur »

Ondra. píše: 10 čer 2020 15:28 Pepo to je jasný že podřadit, já jenom řeším jestli jsem neobjevil něco v hajzlu na svým autě a nejezdit radši bez čipu jen s EGR-off. Řešit v dohledný době dvouhmotu nebo silentbloky motoru se mi opravdu nechce
Tak nemám Ondro dobrou zprávu, nezaznamenal jsem vibrace ani na V70, takže pokud to nějak nesouvisí s druhou generací, tak tam asi budeš mít něco špatně. Na té mojí V70 se dvouhmoťák neměnil a auto mám od roku 2006, ale kdysi jsem nechával repasovat vstřikovače a měnit silentbloky motoru. Jakn takhle těžko říct, co to může způsobovat :unknown:
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14264
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

TDI vibrace se stage1 D5T5

Příspěvek od raolsa »

Je tam z neznámého důvodu odpojený podtlak z předního silentbloku. Místo téčka je tam jenom propojka na zadní silentblok, který je v cajku.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

shaman137
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 96
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 l TDI 1998, S60 2008 2.4D

TDI vibrace se stage1 D5T5

Příspěvek od shaman137 »

ja mam chip na 119kw a 374nm odbrzdeno a na 4 a 5 to taky vibruje od tech 1800 - 2200 neni to vlastnost cipu ci neco na odchodu ale to ze dvouhmota nezvlada prenest kroutici moment...jezdim tak uz nekolik let a xxxx tisic km a pocitam s tim proto neslapu na podlahu se 4 a 5 v tom rozmezi ale jedes na nizsi rychlosti a radis napr ve 3tis otackach...neni to nic co by clovek musel resit a kupovat novou dvouhmotu ci tak proste ji nedavej zabrat zbytecne takhle a bude makat v klidku dal
_________________
V70 1998 TDI charlottka M/T MSA 15.7 kat off, egr off, chip 119kw 374Nm.
Otcova S60 2008 M/T 2.4D 120kw
Motorka Kawasaki Z900 Lucy

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1201
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

TDI vibrace se stage1 D5T5

Příspěvek od Tarkin »

l to ze dvouhmota nezvlada prenest kroutici moment..
Tohle moudro se tady šíří už roky, ale má to někdo potvrzené, nebo to jsou jen sdílené domněnky?

Protože u TDI je asi 125475457x možných zdrojů vibrací. Od špatně nastavené regulace čerpadla, dávky, (možná) předsvtřiku, vstřiků samotných, dvouhmoty, uložení podtlaků, na převodovce, na řemenici... A v neposlední řadě to může dělat i uložení výfuku, dole řízení může vyskočit ze silentbloků.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

shaman137
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 96
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 l TDI 1998, S60 2008 2.4D

TDI vibrace se stage1 D5T5

Příspěvek od shaman137 »

Tarkin píše: 11 čer 2020 17:45
l to ze dvouhmota nezvlada prenest kroutici moment..
Tohle moudro se tady šíří už roky, ale má to někdo potvrzené, nebo to jsou jen sdílené domněnky?

Protože u TDI je asi 125475457x možných zdrojů vibrací. Od špatně nastavené regulace čerpadla, dávky, (možná) předsvtřiku, vstřiků samotných, dvouhmoty, uložení podtlaků, na převodovce, na řemenici... A v neposlední řadě to může dělat i uložení výfuku, dole řízení může vyskočit ze silentbloků.
reknu ti to takhle pred chipem mi to absolutne nevibrovalo zkousel jsem to prave kvuli dvouhmote a je v poradku par tisic pred tim se delala nova prevodovka a spojka a dvouhmotu nechali nebyla potreba nova...nachipovali mi to odbrzdili sel jsem se project a vibrovalo tudiz ano je to dvouhmotou
_________________
V70 1998 TDI charlottka M/T MSA 15.7 kat off, egr off, chip 119kw 374Nm.
Otcova S60 2008 M/T 2.4D 120kw
Motorka Kawasaki Z900 Lucy

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14264
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

TDI vibrace se stage1 D5T5

Příspěvek od raolsa »

dvouhmotu nechali nebyla potreba nova...nachipovali mi to odbrzdili sel jsem se project a vibrovalo
A nezdá se ti, že právě pro to, by to mohlo být čipem? Proč by se dvouhmota nechávala, když by se mechanikovi nezdála? Na zjištění jestli je dobrá nebo ne je postup.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé