Teplota motoru

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 122
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha,Bratislava

#1 Teplota motoru

Příspěvek od sudetak »

Venkovní teplota 18,měl jsem připojenou VIDU a ta ukazovala teplotu chladící kapaliny 105.Budík teploměru ukazoval normálně jako vždy-ručička svisle,větrák na chladiči neběžel,hladina v expanzce normál.
VIDA kecá?Nebo se mi to skutečně tak hřeje?
_________________
Tatra 613-3
Volvo V40 T5 180kW,AT

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13070
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 Teplota motoru

Příspěvek od raolsa »

Vida nekecá, ale může kecat čidlo.
Ručička na budíku ukazuje prostředek v nějakém rozmezí teplot (cca 80 - 110), na tu se spoléhat nemůžeš.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 122
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha,Bratislava

#3 Teplota motoru

Příspěvek od sudetak »

Z kterého čidla bere VIDA údaje?Z toho,co je na motoru u termostatu?
To jsi mne nepotěšil,že se na budík nemám spoléhat!Na co tam potom je?
Jak zkonroluju správnou činnost větráku chladiče?
Zítra si to napíchnu a budu sledovat,co to dělá.Venku je chladno,tak se vrtule chladiče moc často nezapíná.
_________________
Tatra 613-3
Volvo V40 T5 180kW,AT

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5186
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#4 Teplota motoru

Příspěvek od Warcz »

jj je to tak 105 stupňů je jako 90 stupňů mam to vyzkoušeno. Navíc 105 je myslím pořád málo na větráky. Důvod je ten, že lidi to reklamovali že se jim hýbe rafika a tak, takže moderní auta drží střed v nějaké toleranci. Osobně bych 105 neřešil.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 122
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha,Bratislava

#5 Teplota motoru

Příspěvek od sudetak »

Kdybych nečuměl do VIDY,tak o tom ani nevím.U T613 mne nevzrušuje ani 120-tam mi žádná voda nevyvře!
Zítra si dám 50 km a potom uvidím.
_________________
Tatra 613-3
Volvo V40 T5 180kW,AT

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13070
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#6 Teplota motoru

Příspěvek od raolsa »

Čidlo na teplotu motoru je jenom jedno, to u termostatu. Pak je tam ještě pár čidel na teplotu vzduchu, ale ty tě nezajímají.
Větráky řídí jednotka motoru.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#7 Teplota motoru

Příspěvek od Urvanej »

Nechápu co řešíš, co by ti mělo vyvřít? V expanzce je přetlak, takže se voda v chladiči, pokud těsní víčko, vaří až při cca 130°C (pro víčko s nápisem 150kPa). Proto je všude napsáno a každej mechoš říká, nehrabej na expanzku, když je to teplý :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#8 Teplota motoru

Příspěvek od Fíla »

no, já bych ten optimismus trochu brzdil... Pokud je teplota chladící kapaliny 105°C a sahara neběží, tak je něco špatně. To, že chladící kapalina bude mít krátkodobě 105°při zatížení motoru je normální, pokud je to ale její konstatní teplota, tak to rozhodně není dobře.
Sahara by měla běžet od nějakých +/- 95°C, což je současně teplota, při které je termostat již naplno otevřen.
Spíná sahara aspoň někdy?
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3358
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#9 Teplota motoru

Příspěvek od dumi.cz »

Me teda podle.diag spina sahara az na 105 a vypina nekde kolem 90.

V70 rv 97 B5254T 142kW
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 122
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha,Bratislava

#10 Teplota motoru

Příspěvek od sudetak »

Takže včera jsem to dle VIDY prověřil.
Venkovní teplota cca 18,zataženo, poměrně silný studený vítr.
Za jízdy teplota vystoupala až na 90 a tam se držela bez zapnutí větráku.Tj. stačilo chlazení náporem.
Po zastavení to velmi pomalu lezlo nahoru a tak jsem to trošku urychlil několikerým protůrováním.Ventilátor zapnul při 106 a vypnul při 99.Následně ještě teplota při volnoběhu slezla na 95.
Takže by to mělo být ok.
Jak je potom řidič upozorněn,že se motor přehřívá?
_________________
Tatra 613-3
Volvo V40 T5 180kW,AT

gigy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 503
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
Vůz: S60 2.4T 02'

#11 Teplota motoru

Příspěvek od gigy »

hádám že třeba nad 110° by se ta ručička už začala zase hejbat
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)

kubexxx
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 703
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Dubá
Vůz: V70 I 2.5tdi 1999

#12 Teplota motoru

Příspěvek od kubexxx »

Já bych se s dovolením připojil k tomuto tématu, ono to s tím tak trochu i souvisí. Jaký může být důvod, když se dochlazuje motor při cca 17 stupních venku? Nejel jsem v koloně, nehonil jsem to, rychlosti posledních 10 km byly cca 50-110 do 3tis. otáček max, většinu času 1500-2200. A rozhodně to není poprvé. Loučí se se mnou chladič a byla by potřeba výměna a nebo je potřeba se zaměřit ještě na něco jiného?(termostat, hadice atd....)
_________________
Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5186
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#13 Teplota motoru

Příspěvek od Warcz »

a teplota na diagnostice před vypnutím motoru a po vypnutí ? ( akorat nevim jestli k tvému ročníku se vubec dá připojit :-) )
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

kubexxx
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 703
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Dubá
Vůz: V70 I 2.5tdi 1999

#14 Teplota motoru

Příspěvek od kubexxx »

Zapoměl jsem napsat že se to týká XCčka(na TDI se dá taky připojit, je to 99ka). Na Vidu to ještě píchnu a uvidím, jaká tam bude teplota před a po....
Jen z toho jsem takový nesvůj, u chrochta to dělalo nějaký čas a pak mi prdnul chladič :D

Nicméně zítra ráno to změřím a pak napíšu, kolik tam je.
_________________
Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres

trocken
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 49
Registrován: 3 roky 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 D5 Sport
Bydliště: Brno

#15 Teplota motoru

Příspěvek od trocken »

sudetak píše: 29 kvě 2020 10:37 Z kterého čidla bere VIDA údaje?Z toho,co je na motoru u termostatu?
To jsi mne nepotěšil,že se na budík nemám spoléhat!Na co tam potom je?
Jak zkonroluju správnou činnost větráku chladiče?
Zítra si to napíchnu a budu sledovat,co to dělá.Venku je chladno,tak se vrtule chladiče moc často nezapíná.
U většiny novějších aut je ukazatel teploty nepřesný, je to proto aby řidiče nestresoval. V podstatě ukazuje jen 3 úrovně - studený, akorát a přehřátý
_________________
Range Rover Sport HSE / Range Rover L322 tdv8 VOGUE / ex XC90 D5 136 kW => 150 kW Stage1 D5T5 AWD SPORT AUTOMAT 7s 2008 - 416 t. km / Přijedu s DICE - VIDA - VDASH - VDD - Jižní Morava, Zlínsko

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5186
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#16 Teplota motoru

Příspěvek od Warcz »

jj musím to potvrdit. Ono i když máte ukazatel, tak ten začíná na 30 stupních ( kdy se rafika teprve pohne ) a začíná na 45 - mam to tady: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=66594&start=125

Myslím že v rozmezí 90 - 105 stupňů možná 110 se ručka vůbec nehne.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

kubexxx
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 703
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Dubá
Vůz: V70 I 2.5tdi 1999

#17 Teplota motoru

Příspěvek od kubexxx »

kubexxx píše: 22 čer 2020 12:30 Zapoměl jsem napsat že se to týká XCčka(na TDI se dá taky připojit, je to 99ka). Na Vidu to ještě píchnu a uvidím, jaká tam bude teplota před a po....
Jen z toho jsem takový nesvůj, u chrochta to dělalo nějaký čas a pak mi prdnul chladič :D

Nicméně zítra ráno to změřím a pak napíšu, kolik tam je.
Jen aby tady nevyhnila moje otázka, tak to od té doby na potvoru neudělalo. Nicméně sebou vozim diag a případně to zmerim, až se mi to zase stane. Možná ze jsem zbytečně paranoidní...
_________________
Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“