Teplota motoru
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 122
- Registrován: 14 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha,Bratislava
#1 Teplota motoru
Venkovní teplota 18,měl jsem připojenou VIDU a ta ukazovala teplotu chladící kapaliny 105.Budík teploměru ukazoval normálně jako vždy-ručička svisle,větrák na chladiči neběžel,hladina v expanzce normál.
VIDA kecá?Nebo se mi to skutečně tak hřeje?
VIDA kecá?Nebo se mi to skutečně tak hřeje?
_________________
Tatra 613-3
Volvo V40 T5 180kW,AT
Tatra 613-3
Volvo V40 T5 180kW,AT
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13070
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#2 Teplota motoru
Vida nekecá, ale může kecat čidlo.
Ručička na budíku ukazuje prostředek v nějakém rozmezí teplot (cca 80 - 110), na tu se spoléhat nemůžeš.
Ručička na budíku ukazuje prostředek v nějakém rozmezí teplot (cca 80 - 110), na tu se spoléhat nemůžeš.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 122
- Registrován: 14 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha,Bratislava
#3 Teplota motoru
Z kterého čidla bere VIDA údaje?Z toho,co je na motoru u termostatu?
To jsi mne nepotěšil,že se na budík nemám spoléhat!Na co tam potom je?
Jak zkonroluju správnou činnost větráku chladiče?
Zítra si to napíchnu a budu sledovat,co to dělá.Venku je chladno,tak se vrtule chladiče moc často nezapíná.
To jsi mne nepotěšil,že se na budík nemám spoléhat!Na co tam potom je?
Jak zkonroluju správnou činnost větráku chladiče?
Zítra si to napíchnu a budu sledovat,co to dělá.Venku je chladno,tak se vrtule chladiče moc často nezapíná.
_________________
Tatra 613-3
Volvo V40 T5 180kW,AT
Tatra 613-3
Volvo V40 T5 180kW,AT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5186
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#4 Teplota motoru
jj je to tak 105 stupňů je jako 90 stupňů mam to vyzkoušeno. Navíc 105 je myslím pořád málo na větráky. Důvod je ten, že lidi to reklamovali že se jim hýbe rafika a tak, takže moderní auta drží střed v nějaké toleranci. Osobně bych 105 neřešil.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 122
- Registrován: 14 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha,Bratislava
#5 Teplota motoru
Kdybych nečuměl do VIDY,tak o tom ani nevím.U T613 mne nevzrušuje ani 120-tam mi žádná voda nevyvře!
Zítra si dám 50 km a potom uvidím.
Zítra si dám 50 km a potom uvidím.
_________________
Tatra 613-3
Volvo V40 T5 180kW,AT
Tatra 613-3
Volvo V40 T5 180kW,AT
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13070
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#6 Teplota motoru
Čidlo na teplotu motoru je jenom jedno, to u termostatu. Pak je tam ještě pár čidel na teplotu vzduchu, ale ty tě nezajímají.
Větráky řídí jednotka motoru.
Větráky řídí jednotka motoru.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#7 Teplota motoru
Nechápu co řešíš, co by ti mělo vyvřít? V expanzce je přetlak, takže se voda v chladiči, pokud těsní víčko, vaří až při cca 130°C (pro víčko s nápisem 150kPa). Proto je všude napsáno a každej mechoš říká, nehrabej na expanzku, když je to teplý
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#8 Teplota motoru
no, já bych ten optimismus trochu brzdil... Pokud je teplota chladící kapaliny 105°C a sahara neběží, tak je něco špatně. To, že chladící kapalina bude mít krátkodobě 105°při zatížení motoru je normální, pokud je to ale její konstatní teplota, tak to rozhodně není dobře.
Sahara by měla běžet od nějakých +/- 95°C, což je současně teplota, při které je termostat již naplno otevřen.
Spíná sahara aspoň někdy?
Sahara by měla běžet od nějakých +/- 95°C, což je současně teplota, při které je termostat již naplno otevřen.
Spíná sahara aspoň někdy?
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3358
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
#9 Teplota motoru
Me teda podle.diag spina sahara az na 105 a vypina nekde kolem 90.
V70 rv 97 B5254T 142kW
V70 rv 97 B5254T 142kW
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 122
- Registrován: 14 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha,Bratislava
#10 Teplota motoru
Takže včera jsem to dle VIDY prověřil.
Venkovní teplota cca 18,zataženo, poměrně silný studený vítr.
Za jízdy teplota vystoupala až na 90 a tam se držela bez zapnutí větráku.Tj. stačilo chlazení náporem.
Po zastavení to velmi pomalu lezlo nahoru a tak jsem to trošku urychlil několikerým protůrováním.Ventilátor zapnul při 106 a vypnul při 99.Následně ještě teplota při volnoběhu slezla na 95.
Takže by to mělo být ok.
Jak je potom řidič upozorněn,že se motor přehřívá?
Venkovní teplota cca 18,zataženo, poměrně silný studený vítr.
Za jízdy teplota vystoupala až na 90 a tam se držela bez zapnutí větráku.Tj. stačilo chlazení náporem.
Po zastavení to velmi pomalu lezlo nahoru a tak jsem to trošku urychlil několikerým protůrováním.Ventilátor zapnul při 106 a vypnul při 99.Následně ještě teplota při volnoběhu slezla na 95.
Takže by to mělo být ok.
Jak je potom řidič upozorněn,že se motor přehřívá?
_________________
Tatra 613-3
Volvo V40 T5 180kW,AT
Tatra 613-3
Volvo V40 T5 180kW,AT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 503
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
- Vůz: S60 2.4T 02'
#11 Teplota motoru
hádám že třeba nad 110° by se ta ručička už začala zase hejbat
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 703
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Dubá
- Vůz: V70 I 2.5tdi 1999
#12 Teplota motoru
Já bych se s dovolením připojil k tomuto tématu, ono to s tím tak trochu i souvisí. Jaký může být důvod, když se dochlazuje motor při cca 17 stupních venku? Nejel jsem v koloně, nehonil jsem to, rychlosti posledních 10 km byly cca 50-110 do 3tis. otáček max, většinu času 1500-2200. A rozhodně to není poprvé. Loučí se se mnou chladič a byla by potřeba výměna a nebo je potřeba se zaměřit ještě na něco jiného?(termostat, hadice atd....)
_________________
Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres
Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5186
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#13 Teplota motoru
a teplota na diagnostice před vypnutím motoru a po vypnutí ? ( akorat nevim jestli k tvému ročníku se vubec dá připojit )
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 703
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Dubá
- Vůz: V70 I 2.5tdi 1999
#14 Teplota motoru
Zapoměl jsem napsat že se to týká XCčka(na TDI se dá taky připojit, je to 99ka). Na Vidu to ještě píchnu a uvidím, jaká tam bude teplota před a po....
Jen z toho jsem takový nesvůj, u chrochta to dělalo nějaký čas a pak mi prdnul chladič
Nicméně zítra ráno to změřím a pak napíšu, kolik tam je.
Jen z toho jsem takový nesvůj, u chrochta to dělalo nějaký čas a pak mi prdnul chladič
Nicméně zítra ráno to změřím a pak napíšu, kolik tam je.
_________________
Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres
Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 49
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC90 D5 Sport
- Bydliště: Brno
#15 Teplota motoru
U většiny novějších aut je ukazatel teploty nepřesný, je to proto aby řidiče nestresoval. V podstatě ukazuje jen 3 úrovně - studený, akorát a přehřátýsudetak píše: ↑29 kvě 2020 10:37 Z kterého čidla bere VIDA údaje?Z toho,co je na motoru u termostatu?
To jsi mne nepotěšil,že se na budík nemám spoléhat!Na co tam potom je?
Jak zkonroluju správnou činnost větráku chladiče?
Zítra si to napíchnu a budu sledovat,co to dělá.Venku je chladno,tak se vrtule chladiče moc často nezapíná.
_________________
Range Rover Sport HSE / Range Rover L322 tdv8 VOGUE / ex XC90 D5 136 kW => 150 kW Stage1 D5T5 AWD SPORT AUTOMAT 7s 2008 - 416 t. km / Přijedu s DICE - VIDA - VDASH - VDD - Jižní Morava, Zlínsko
Range Rover Sport HSE / Range Rover L322 tdv8 VOGUE / ex XC90 D5 136 kW => 150 kW Stage1 D5T5 AWD SPORT AUTOMAT 7s 2008 - 416 t. km / Přijedu s DICE - VIDA - VDASH - VDD - Jižní Morava, Zlínsko
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5186
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#16 Teplota motoru
jj musím to potvrdit. Ono i když máte ukazatel, tak ten začíná na 30 stupních ( kdy se rafika teprve pohne ) a začíná na 45 - mam to tady: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=66594&start=125
Myslím že v rozmezí 90 - 105 stupňů možná 110 se ručka vůbec nehne.
Myslím že v rozmezí 90 - 105 stupňů možná 110 se ručka vůbec nehne.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 703
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Dubá
- Vůz: V70 I 2.5tdi 1999
#17 Teplota motoru
Jen aby tady nevyhnila moje otázka, tak to od té doby na potvoru neudělalo. Nicméně sebou vozim diag a případně to zmerim, až se mi to zase stane. Možná ze jsem zbytečně paranoidní...kubexxx píše: ↑22 čer 2020 12:30 Zapoměl jsem napsat že se to týká XCčka(na TDI se dá taky připojit, je to 99ka). Na Vidu to ještě píchnu a uvidím, jaká tam bude teplota před a po....
Jen z toho jsem takový nesvůj, u chrochta to dělalo nějaký čas a pak mi prdnul chladič
Nicméně zítra ráno to změřím a pak napíšu, kolik tam je.
_________________
Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres
Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek