Vůle přední kolo zřejmě uložení tlumiče XC60

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#1 Vůle přední kolo zřejmě uložení tlumiče XC60

Příspěvek od Munga »

Zdravím pánové - ač jsem fakt hledal tak jsem nenašel a pokud zde svůj problém vyřeším tak by se z toho mohl udělat návod pro další.
Problém : Začalo lehké klepání z podvozku při přejezdu drobných nerovností tak jsem čekal že to bude tyčka stabilizátoru případně kulák. Najeto 180tis.
Po kontrole a pocukání nic tak jsem přizval kámoše mechanika vše vypadalo ok ,ale při cukání s volantem to trošku cvakalo.
Nakonec jsem při svislém cukání LP kolem v jedné poloze natočení kol (auto dole) zjistil celkem velkou vůli.
Nejdříve jsme tipovali ložisko kola, ale při viklání z kolem ve vertikálním směru se to pohybuje i s tlumičem - spodní čep je pevný.
Vůle se projevuje pouze při určité poloze vytočení kola na zemi - při zvednutém autu vakl nelze zjistit což mne překvapilo.
Napadá mne pouze že je problém v horním uložení(vůle v ložisku) tlumiče. Při pohledu ze shora na uchycení se nic nepohne.
Najeto 180tis. Vše na nápravě původní - přijde mi že pevné a tlumiče jízdně ok a nevyteklé.
Jestliže vám přijde že to bude ono tak je jasné že musím vyměnit , nikdy jsem to nedělal tak raději položím nějaké otázky.

A: Vyměnit pouze poškozené uložení tlumiče a nebo komplet i s tlumením na obou kolech? Netuším kolik to u Volva většinou drží.
B: Šrouby horního uchycení jsou pod torpédem které se mi nechce sundavat(budu to dělat venku v zimě).Dostanu se na šrouby když torpédo
nadzvednu v předu a po stranách? - přikládám foto.
C: Má tam volvo nějakou zapeklitost co člověk nečeká a je to stejné jako na xc70 P3 že bych pohledal něco na youtube sic zatím nic? Sice jsem si
koupil na Vidu solo notes,ale nemám ji stáhlou tak