Dálniční žrout

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
JaSk
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 393
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,5T 2008

#1 Dálniční žrout

Příspěvek od JaSk »

Ahoj, mám takový problém. Auto začlo na dálnici nezřízeně žrát! Když jedu 140 ve dvou, tak spotřeba vyleze na průměr 11,2 (během 500km). Předtím bylo kolem 9.
Divné je, že dědkovskou jízdou po okresce se mi daří spotřeba držet pod 9.
Čim by to mohlo být?
Napadá mě termostat, že se neohřeje motor a pak žere...jak ho otestuji?
Nebo má někdo jiný nápad?
Díky :)

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5209
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#2 Dálniční žrout

Příspěvek od Warcz »

Je pravda, že mám AWD kombíka a 80kg v kufru (LPG), ale spotřebu mám kolem 12l při dálničních 140km/h.

Já bych zkontroloval nahuštění pneomatik. Termostat se mi projevoval na Polu tak, že když jsem vyhodil rychlost a nechal auto plachtit ze 140 tak začala padat ručička teploměru. V zimě nebyl problém k 70 stupňům.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 581
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

#3 Dálniční žrout

Příspěvek od volvoperformance »

JaSk píše:Ahoj, mám takový problém. Auto začlo na dálnici nezřízeně žrát! Když jedu 140 ve dvou, tak spotřeba vyleze na průměr 11,2 (během 500km). Předtím bylo kolem 9.
Divné je, že dědkovskou jízdou po okresce se mi daří spotřeba držet pod 9.
Čim by to mohlo být?
Napadá mě termostat, že se neohřeje motor a pak žere...jak ho otestuji?
Nebo má někdo jiný nápad?
Díky :)
Fyzika. Odpor vzduchu roste s kvadrantem rychlosti. Jinak jak už psali, nafoukat pneu.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 319
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Z. Slovensko
Vůz: Opel Astra H

#4 Dálniční žrout

Příspěvek od Gondil »

Ja som menil termostat a myslel som ze mi klesne spotreba a moc sa to neprejavilo, skor mam pocit ze to zerie viac :/ ale tak robilo sa aj vselico ine tak ktovie co za tym je.
Ci termostat funguje dobre skontrolujes napr. nasledovne: Ak mas palubny pocitac kde ukazuje teplotu pozeraj tam ake teploty to hadze. Nastartuj prevez sa alebo len nechaj nech sa auto zohrieva a postupne kontroluj hadicu chladenia? v motorovom priestore (napr. ako je to v tomto videu https://www.youtube.com/watch?v=sOjfjCIemVY"). Pozri si pri akej teplote ti ma termostat otvarat chladiaci okruh, u mna je to tak 88-90°C ale to je traktor, na benzine to bude asi vyssia teplota. Ak sa zacne hadica ohrievat pri nizsich teplotach tak ti termostat otvara prilis skoro.
_________________
[+] Opel Astra H Caravan 1.9CDTi 74kw
- z nudze cnost Obrázek
Ciel -> Volvo, snad jedneho dna
Otec: V70 I TDI; ex: 240 GLE '88 (hladky diesel) - pri predaji >700tkm na odometri
Brasko: S60 2,4D; ex: V40 1,9

JaSk
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 393
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,5T 2008

#5 Dálniční žrout

Příspěvek od JaSk »

volvoperformance píše: Fyzika. Odpor vzduchu roste s kvadrantem rychlosti. Jinak jak už psali, nafoukat pneu.
Já to samozřejmě chápu, jen řeším, že mám auto 2 roky a toto chování se mi projevilo až teď.
Jezdím s tím 170 a tam už to pak má žrát 12, ale ne při úsporné jízdě 140km/h. Nechci jezdit jak Rakušák :D


Hadici, co vede k termostatu lze mačkat vždy, nikdy není tvrdá. Při mačkání je slyšet čvachtání vody - je to normální? Palubák, co ukazuje teplotu nemám a na ten budík asi není takový spoleh...

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2220
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#6 Dálniční žrout

Příspěvek od Zajsoft »

Ono by to chtelo si prohlidnout LiveData...
Klidne to muze bejt taky senzor nasavaneho vzduchu, vody, lambda, vaha vzduchu, civky/svicky, jen neco lehce nacateho, ze je to stale v povolenem rozsahu a auto/diagnostika nema duvod rvat...
Sani a vejfuck mas zkotrolovany ohledne netesnosti/der?
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

JaSk
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 393
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,5T 2008

#7 Dálniční žrout

Příspěvek od JaSk »

Byly to ty gumy, tak děkuji za rady. Už jsem se lekl

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2998
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#8 Dálniční žrout

Příspěvek od Tod2 »

to jsi musel jezdit skoro po ráfku ne? :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

JaSk
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 393
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,5T 2008

#9 Dálniční žrout

Příspěvek od JaSk »

No s gumama se to má tak, že většinou drží aspoň tu jednu atmosféru a kvalitní gumy při tom nejedou po ráfku. A očividně Barumky nejsou takový shit...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 581
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

#10 Dálniční žrout

Příspěvek od volvoperformance »

JaSk píše:Byly to ty gumy, tak děkuji za rady. Už jsem se lekl
Foukej 2,8-3

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2364
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#11 Dálniční žrout

Příspěvek od Hájčus »

volvoperformance píše: Fyzika. Odpor vzduchu roste s kvadrantem rychlosti. Jinak jak už psali, nafoukat pneu.
Přesně tak, fyzika je mrcha :twisted:
Jen upřesním, že se nejedná o kvadrant (+), anóbž kvadrát. Ale to je detail. Z uvedeného je patrné následující dovysvětlení...
01.JPG
01.JPG (80.83 KiB) Zobrazeno 765 x
02.JPG
takže hustit, hustit, hustit! :beer:
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

JaSk
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 393
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,5T 2008

#12 Dálniční žrout

Příspěvek od JaSk »

Sakryš, zejtra jedu 1000 km zpět do Práglu, tak nahustim raději na 2,6 ala eko mód :)

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2364
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#13 Dálniční žrout

Příspěvek od Hájčus »

Jak psal Martin, klidně 2,8 toho bych se fakt nebál. Smajlíka na gumě si uděláš až nad 3,5 dlouhodobého.
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2220
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#14 Dálniční žrout

Příspěvek od Zajsoft »

Tak, tak, nizkoprofilovy 18" foukam 3.3, pacz jen odpojenim konvcovky to spadne o 0.1...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5209
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#15 Dálniční žrout

Příspěvek od Warcz »

hmmm zajimavé informace. Přiznám se, že foukám myslím 2,5 podle štítku. 16tky balony zimní. Kolik foukáte zimáky/letňáky ?
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2129
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#16 Dálniční žrout

Příspěvek od peter cz »

Zajsoft píše:Tak, tak, nizkoprofilovy 18" foukam 3.3, pacz jen odpojenim konvcovky to spadne o 0.1...
A počítáš všechny kamínky na silnici? :D Omylem jsem jednou tolik nafoukal a to se fakt nedalo.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 13114
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#17 Dálniční žrout

Příspěvek od raolsa »

Já foukám 205/55/16 zimní i 215/55/16 letní na 2,6. Zkoušel jsem i 2,8 ale už to bylo moc tvrdý.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2220
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#18 Dálniční žrout

Příspěvek od Zajsoft »

peter cz píše:
Zajsoft píše:Tak, tak, nizkoprofilovy 18" foukam 3.3, pacz jen odpojenim konvcovky to spadne o 0.1...
A počítáš všechny kamínky na silnici? :D Omylem jsem jednou tolik nafoukal a to se fakt nedalo.
No v tom pripade s tim asi jezdime po silnicich bez kaminku :D Ono proste mit kvalitni podvozek a ve slusnem stavu dela divy...
(Konkretne tohle byl komentar k V8, takze B12-ProKit + PUR...).
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5209
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#19 Dálniční žrout

Příspěvek od Warcz »

Tak jsem za obecního vola. Celou zimu lítám se spotřebou 11.5l LPG + 1l Vervy a beru to za normu. Palubak ukazoval dlouhodobou 12.8l. Bral jsem to tak, že mam plný kufr a nejsem dálniční brzda. Dneska jsem vytáhnul kompresor.

Přední 2.0 a 2.1. Zadní 2.2 a 2.2 ( Ty jsem ufukoval když jsem dojel ze Slovenska. ). Vubec by mě nenapadlo, že mam 2.0 vepředu. No zase na druhou stranu bylo to měké svezení :-) Dal jsem 2.6 dopředu a 2.4 dozadu tak uvidíme. Za chvilku vyrážím Ostravu.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2220
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#20 Dálniční žrout

Příspěvek od Zajsoft »

A ušetřené prostředky se dají investovat do podvozku, aby to bylo tvrdé, sedělo to, ale zároveň to bylo komfortní...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2430
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#21 Dálniční žrout

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Já tlačím předky na 3 a zadel min. 2,5 - 2,7. A to jezdím max. ve dvou. Jak V50, tak V70.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 61
Registrován: 8 roků 6 měsíců
Bydliště: Popice u Hustopečí
Vůz: V70 II D5 136kw r.2005

#22 Dálniční žrout

Příspěvek od Veneria »

V70 D5 r17 foukam na 2,7
_________________
V70 II D5 AT 136kw r.2005

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2364
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#23 Dálniční žrout

Příspěvek od Hájčus »

vše (17" + 18") cpu min. 2,8
jen zimní 16" 2,6
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5209
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#24 Dálniční žrout

Příspěvek od Warcz »

Tak na dalnici opravdu rozdil. Kdyz sundam nohu z plynu tak uz to tak nezpomaluje :)
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 651
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

#25 Dálniční žrout

Příspěvek od jirkaTDI »

Warcz píše:Přední 2.0 a 2.1. Zadní 2.2 a 2.2 ( Ty jsem ufukoval když jsem dojel ze Slovenska. ). Vubec by mě nenapadlo, že mam 2.0 vepředu. No zase na druhou stranu bylo to měké svezení :-) Dal jsem 2.6 dopředu a 2.4 dozadu tak uvidíme. Za chvilku vyrážím Ostravu.
Jestli jezdíš naložený, tak bych se nebál to fouknout ještě víc. Já foukám přesně dle výrobce 2.8 předek i zadek, což je hodnota pro plně obsazené auto a rychlost nad 160 km/h, protože jezdím stále naložený a pomalu taky nejezdím.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“