Její koupi předcházelo dlouhé hledání na netu. V té době už moc hezkých D5 nebylo (samý vylítaný vrány) nebo když byly hezký, tak byly hned pryč, než jsem se rozhoupal nebo za ně chtěli lidi strašný rakety. Jednu jsem už vybranou měl, byli jsme se v ní i projet. Stříbrná, světlá polokůže, spaceball, taky facelift, přesně to,co jsem chtěl. Nakonec mi po víkendu pán sdělil, že bohužel nevěděl, že jeho brácha už jí slíbil někomu jinému a už jsou domluveni


Koukli jsme prodejci na stránky a když jsem zjistil, že tam prodává samá luxusnější auta a že V70 je tam spíš jako taková "socka", tak jsme tam zavolali. Prodejce tvrdil, že je v top stavu a nechce ani slevit, ani nepočká pár dní. Tak jsme tam hned jeli. Dorazili jsme brzy ráno na místo, ještě před otvíračkou, tak jsme měli čas auto okouknout zvenku (měli auta přístupná normálně z ulice, žádnej plot). Zdálo se super a mě se moc líbilo. Pak se stala taková vtipná scénka, kdy tam přijel nějaký pán a začal V70 taky okukovat. Zeptal jsem se ho, co potřebuje a on, že se mu to auto líbí a chce ho koupit. Tak jsem mu řekl, že už ho mám zamluvené a že má smůlu. Pán se tak srandovně teatrálně naštval a za německého mumlání (asi nějaký sprostoty) odešel, sednul do auta (nezapomněl naštvaně křápnout dveřma) a odjel


S autem jsme se byli projet a zaměstnanec prodejce, kterej jel s námi, byl ze Slovenska,tak jsme si aspon rozuměli. Říkal, že s tím můžeme jet, jak daleko chceme, že nafty tam je dost. To jsme brali jako malé plus, že se nesnažej něco skrývat krátkou jízdou. O autě toho dál moc nevěděl, protože ho tam mají moc krátce, zato mě upozorňoval, že teď budu vozit baby z diskoték a že na mě s tímhle každá poletí


Za tu dobu, co jí máme mě trápilo, že do ní vepředu u spolujezdce teklo. Skoro rok jsem pátral, co by to mohlo být, až jsem dal vyměnit čelní sklo a byl pokoj.
Potom se nám stalo, že jsme jeli po dálnici a vyskočila pověstná zátka z otvoru v motoru a začal týct olej a stříkalo to po celém autě. Kontrolka hladiny oleje ale nesvítila, ani palubák nic nehlásil, tak jsem jel dál. Kousek u baráku už i prokluzovala spojka, jak se dostal olej i tam. Když jsem zastavil, tak se auto vyblilo celé, podle množství oleje na zemi ho tam bylo ještě dost. Už jsem to nestartoval a odtáhli jsme to do servisu. Výsledek: kvůli zátce za cca 90kč se musela vyměnit komplet spojka i se spojk. ložiskem a dvouhmota. To byla asi ze všeho nejnákladnější oprava (stejně by se ta spojka s dvouhmotou musely někdy udělat).
Jednou jsme jeli opět po dálnici a byl velkej vítr. Ten mi hodil cosi do auta a než jsem stačil bezpečně zastavit u krajnice, tak už to bylo pryč. Výsledek: vyskočená plastová lišta na nárazníku, odřenej ostřikovač světla a plast ve světle měl v sobě díru. Světlo ale svítilo. Plastová lišta šla zamáčknout zpět hnedka, ale když jsem se dozvěděl cenu světla (xenon), tak mě málem omyli


Pak už to byly opravy drobnější a klasika, jako brzdy, díly na přední nápravu, silentbloky motoru, nová baterka, zadní světlo (chyběly diody - asi se v tom v Německu nekdo rejpal), motorek zadního stěrače, motorek víčka nádrže. Taky jsem měnil zadní tlumiče a pružiny. Byly tam nivomaty, ale dal jsem obyč tlumiče a taky to tlumí

V70 nás vozí vzorově, byli jsme s ni v Německu, v Rakousku v Alpách, v Tatrách, atd., vždycky nás spolehlivě a pohodlně dovezla do cíle. Pořád mě to v ní i po naježděných 85tis. km baví. Snad bude sloužit dál. Nedávno dosáhla mety 300tis. km, tak jsem se rozhodl zkrátit interval výměny oleje na 10 tis. km, aby vydržela co nejdýl.
Níže pár fotek.