P2 bufik Ardic - maly vykon - pomalu hřeje vodu

  • Autor
  • Zpráva
hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 9879
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#1 P2 bufik Ardic - maly vykon - pomalu hřeje vodu

Příspěvek od hajnej »

To topení je nějaký zakletý. Po 20 minutách (venku +2°) jde z vydechů lehce teplý vzduch, teplota kapaliny na budíku se nehne. Byvalo to mnohem lepší resp v autě skoro sauna.
Vyměnil jsem oběhové čerpadlo a termostat v motoru a stav bez změny. Bufík jede, z vyfuku jde teplý vzduch, lehce pokuřuje.
Čím by to mohlo být? VIDA zatim nefunkční a VDASH parametry sledovat neumí. Ma někdo nějaký nápad? Ja jsem relativně v koncích. Napadá mě snad jen nějaká skřipnuta hadice nebo pricpany radiator. Po zahřátí motoru to ale topí dobře.
Díky za názory.
Naposledy upravil(a) hajnej dne 23 led 2020 08:16, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2939
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#2 P2 bufik Ardic - maly vykon - nehřeje vodu

Příspěvek od Tod2 »

A to samo z ničeho nic nebo po nějaké opravě?
Jak moc teplý vzduch z výfuku jde? Co si pamatuju, tak šel docela horký.
Co naftové čerpadlo? Jak rychle cvaká?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 9879
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#3 P2 bufik Ardic - maly vykon - nehřeje vodu

Příspěvek od hajnej »

Tod2 píše:A to samo z ničeho nic nebo po nějaké opravě?
Jak moc teplý vzduch z výfuku jde? Co si pamatuju, tak šel docela horký.
Co naftové čerpadlo? Jak rychle cvaká?
Souvislost s nějakou opravou nedokážu vysledovat.
Měnil jsem takto po sobě:
- výměník
- tryska + motorek ventilátoru
- oběhové čerpadlo.

Na tu teplotu vzduchu z výfuku se ještě zaměřím.
Čerpadlo cvaká standardně se mi zdá.

Říkám si, jak velký vliv může mít výfuk, který jsem nahradil hadicí od sání.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2939
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#4 P2 bufik Ardic - maly vykon - pomalu hřeje vodu

Příspěvek od Tod2 »

a to naftové čerpadlo je to neorigo ruské? jestli třeba nedává málo, ale to by se asi muselo vysledovat ve vidě...
výfuk by snad vliv zase mít neměl, když tam lze dát tlumič, který to taky nějak extra neovlivní...
říkáš po dvaceti minutách... a co to nechat nastavené na určitou hodinu až v tu dobu zjistit, jestli je to ohřáté jak má být?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 9879
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#5 P2 bufik Ardic - maly vykon - pomalu hřeje vodu

Příspěvek od hajnej »

Tod2 píše:a to naftové čerpadlo je to neorigo ruské? jestli třeba nedává málo, ale to by se asi muselo vysledovat ve vidě...
výfuk by snad vliv zase mít neměl, když tam lze dát tlumič, který to taky nějak extra neovlivní...
říkáš po dvaceti minutách... a co to nechat nastavené na určitou hodinu až v tu dobu zjistit, jestli je to ohřáté jak má být?
To ruské čerpadlo jsem tam nakonec nedával. Zjistil jsem, že to současné normálně maká. Chtěl bych se podívat na aktuální Hz, když jede, ale VIDA nejede takže zatím se nemohu podívat.

Ohledně výfuku jsem viděl nějaké téma, že se s tlumičem začíná ucpávat kvůli jinému odporu. Takže nějaký vliv to může mít, ale taky si říkám, že asi ne tak velký.

No budu to sledovat a experimentovat. Taky se to možná konečně pořádně odvzdušnilo po výměně termostatu. Dnes po delší jízdě mi klesla hladina pod minimum tak uvidíme zítra.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2939
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#6 P2 bufik Ardic - maly vykon - pomalu hřeje vodu

Příspěvek od Tod2 »

když vidím to video bufíku s forsáží, tak jestli to topí málo proto, že to hoří do výfuku? a kde je teda problém??? nemá ta vyměněná hadice sání o tolik větší průměr, že by to sfouklo plamen do výfuku díky menšímu odporu? ale ta hadice na sání přece nemá o tolik větší průměr ne?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 9879
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#7 P2 bufik Ardic - maly vykon - pomalu hřeje vodu

Příspěvek od hajnej »

Tod2 píše:když vidím to video bufíku s forsáží, tak jestli to topí málo proto, že to hoří do výfuku? a kde je teda problém??? nemá ta vyměněná hadice sání o tolik větší průměr, že by to sfouklo plamen do výfuku díky menšímu odporu? ale ta hadice na sání přece nemá o tolik větší průměr ne?
Já si kvůli tomu koupil za 700 origo výfuk a je to úplně ta samá hadice, jak je na sání. Zatím jsem ji neměnil. Důvod, proč to takhle hořelo jsem zatím nezjistil.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 9879
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#8 P2 bufik Ardic - maly vykon - pomalu hřeje vodu

Příspěvek od hajnej »

hajnej píše:
To ruské čerpadlo jsem tam nakonec nedával. Zjistil jsem, že to současné normálně maká. Chtěl bych se podívat na aktuální Hz, když jede, ale VIDA nejede takže zatím se nemohu podívat.
Nakonec jsem to ruské čerpadlo osadil. Bufík se s ním při zkoušce choval stejně jako s tím starým. No ale vyměnil jsem ho proto, že jsem neodbornou manipulací poškodil origo přírubu tak jsem musel improvizovat a osadil jsem nové. Ještě budu muset udělat lépe přívod paliva, ale i takhle to maká.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2939
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#9 P2 bufik Ardic - maly vykon - pomalu hřeje vodu

Příspěvek od Tod2 »

podle toho videa to vypadá, že místo aby to hořelo uvnitř bufíka, sfoukne se to až do výfuku a hoří tam
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 9879
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#10 P2 bufik Ardic - maly vykon - pomalu hřeje vodu

Příspěvek od hajnej »

Podle mě je tam díky větší dávce paliva (benzínový soft a větší frekvence čerpadla) moc bohatá směs a ta nestihne efektivně shořet a žene se ven. Proto nižší výkon topení. To je moje teorie.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Nezávislé topení a el.předehřev“