Mam problem s nastavenim smeru prudenia vzduchu ventilacie. Ked prepinam ventilaciu medzi polohami na celne sklo, do priestoru interieru a na nohy (pripadne ich kombinacie), nie vzdy sa to prepne na prvy krat a musim to stlacat viac, napr. fuka to na okno a ak to chcem dat na nohy tak to prepnem a pocujem, ze sa klapka riadenia vzduchu posuva a ostane niekde v polovicnej pozicii a zacne to fukat do interieru (nie na nohy) tak to prepinam medzi oknom a nohami viac krat kym sa to nepodari.
Vybral som vyduch ventilacie nad radiom a zistil, ze klapka ktora riadi smer prudenia vzduchu sa otaca dost tazko. Klapku viem nahmatat vlozenim ruky do vychuchov ventilacie (na obrazku). Ked prepnem smer prudenia vzduchu, citim, ze klapka sa otaca. Ked citim, ze sa zasekla a pomozem jej rukou tak vsetko funguje fajn.
Je mozne sa k tejto klapke nejako dostat a premazat to?
Premazanie ventilacie?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12089
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#2 Premazanie ventilacie?
Na táhlo se dostaneš? On může bejt motorek v čudu a promazánim nic nevyřešíš.
Kdyby ses dostal na táhlo a odpojil ho, tak můžeš zkusit, jestli je problém v klapce, nebo v motorku.
Kdyby ses dostal na táhlo a odpojil ho, tak můžeš zkusit, jestli je problém v klapce, nebo v motorku.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 39
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Žilina
- Vůz: Volvo S40 2.0D 2009
#3 Premazanie ventilacie?
Nedostanem. Rukou len citim, ze vo vnutri je klapka - dlhy kus plastu v tvare obdlzdnika. Oba otvory ventilacie ustia do spolocneho priestoru, takze tato klapka je tam len jedna, nedokazem vsak nahmatat jej koniec ani z jednej strany, len citim, ze pokracuje dalej. Neviem aka je dlha.
Dokazem tu klapku rucne otacat ale len koncekom prsta. Potom, co som to pootacal par krat rucne, tak to aktualne funguje fajn, preto si myslim, ze to je len zanesene nejakym prachom alebo necistotatmi a premazanie by pomohlo. Aj ked, samozrejme moze odchadzat motorcek, to neviem , ale mam tento problem uz vyse roka ale doteraz som to neriesil. Vacsinou sa ta klapka dostala do pozadovanej pozicie ale bolo treba ju prepnut zo 4-5 krat.
Idealne by bolo keby viem ako dat dole ten makceny plast z vrchu palubovky, tak by som sa nato vedel pozriet lepsie. Ak by niekto vedel ako to dat dole, bol by som vdacny
Dokazem tu klapku rucne otacat ale len koncekom prsta. Potom, co som to pootacal par krat rucne, tak to aktualne funguje fajn, preto si myslim, ze to je len zanesene nejakym prachom alebo necistotatmi a premazanie by pomohlo. Aj ked, samozrejme moze odchadzat motorcek, to neviem , ale mam tento problem uz vyse roka ale doteraz som to neriesil. Vacsinou sa ta klapka dostala do pozadovanej pozicie ale bolo treba ju prepnut zo 4-5 krat.
Idealne by bolo keby viem ako dat dole ten makceny plast z vrchu palubovky, tak by som sa nato vedel pozriet lepsie. Ak by niekto vedel ako to dat dole, bol by som vdacny
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 432
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Petržalka
- Vůz: S80II C30
- Bydliště: Bratislava
#4 Premazanie ventilacie?
Riesil som to iste. To mazivo co tam vyrobca dal casom ztuhne na lepkavu tvrdu hmotu. Dost pomohlo vycistit vsetky tie uchytenia klapiek a znova to namazat vazelinou v spreji.
Ale pristup tam bol otrasny. Zelam pevne nervy. Mna este caka na jar vymena jedneho motorceka, ktoremu som poskodil uchytku a preto mi hlasi chybu pri kalibracii. Ale inak to funguje uz zasa normalne.
Ale pristup tam bol otrasny. Zelam pevne nervy. Mna este caka na jar vymena jedneho motorceka, ktoremu som poskodil uchytku a preto mi hlasi chybu pri kalibracii. Ale inak to funguje uz zasa normalne.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 39
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Žilina
- Vůz: Volvo S40 2.0D 2009
#5 Premazanie ventilacie?
A ako si sa tam dostal? Lebo ja to viem nahmatat len na koncek najdhlsieho prsta ani tam nevidim, tak vobec netusim, kde by som mal to mazadlo striekat. Striekat to len tak nahodne do vyduchu ventilacie mi nepride ak najlepsi napad
Co vsetko si musel rozobrat? Ja som zatial len vybral ventilacne otvory z pristrojovky a som v stave ako vidno na obrazku.
Co vsetko si musel rozobrat? Ja som zatial len vybral ventilacne otvory z pristrojovky a som v stave ako vidno na obrazku.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 432
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Petržalka
- Vůz: S80II C30
- Bydliště: Bratislava
#6 Premazanie ventilacie?
No, vsetko co sa dalo
Dole volant, lebo zavadzia, inak to nema nejaky vyznam.
Oddeklovat celu tyc pod volantom a vsetky plasty co tam su. Zo strany od vodica su totiz vsetky motorceky.
bocne plasty stredoveho tunelu prec, ak si pamatam tak aj plynovy pedal prec, aby bolo kam hlavu strcit.
No a potom si tam lahnes ako jogin a sparas sa v tom. Myslim, ze boli prec aj vyduchy do podlahy, tadial bol najlepsi pristup.
Najviac maziva som odstranil mechanicky, rukou, sroubovakom, handrickou, ako sa len dalo. Potom som pouzil silikonovy sprej, lebo tie gumove lamely na konci klapiek boli zatvrdnute. To tiez dost pomohlo. A nakoniec nieco ako WD40, len to bola vzalina, tu som sa snazil dat vsade, kde su klby a hybe sa to. Strasna robota. Par krat som aj uvazoval ci to nespravim tak, ako kaze VIDA a to dole palubovku a tak to rozhodit. Ale palubovka sa demontuje z vonkajsej strany a treba na to specialny pripravok.
Takze tak.
Dole volant, lebo zavadzia, inak to nema nejaky vyznam.
Oddeklovat celu tyc pod volantom a vsetky plasty co tam su. Zo strany od vodica su totiz vsetky motorceky.
bocne plasty stredoveho tunelu prec, ak si pamatam tak aj plynovy pedal prec, aby bolo kam hlavu strcit.
No a potom si tam lahnes ako jogin a sparas sa v tom. Myslim, ze boli prec aj vyduchy do podlahy, tadial bol najlepsi pristup.
Najviac maziva som odstranil mechanicky, rukou, sroubovakom, handrickou, ako sa len dalo. Potom som pouzil silikonovy sprej, lebo tie gumove lamely na konci klapiek boli zatvrdnute. To tiez dost pomohlo. A nakoniec nieco ako WD40, len to bola vzalina, tu som sa snazil dat vsade, kde su klby a hybe sa to. Strasna robota. Par krat som aj uvazoval ci to nespravim tak, ako kaze VIDA a to dole palubovku a tak to rozhodit. Ale palubovka sa demontuje z vonkajsej strany a treba na to specialny pripravok.
Takze tak.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 39
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Žilina
- Vůz: Volvo S40 2.0D 2009
#7 Premazanie ventilacie?
Tak som to rozobral ale volant som dole nedaval lebo neviem, ci by mi to pomohlo sa dostat k tomu blizsie (aj ked neviem ci som sa dostal k tomu spravnemu miestu ).
Vidno tam nieco, co sa pohybuje pocas prepinania smeru prudenia vzduchu a to som namazal ako sa dalo. Aktualne to funguje ale neviem prilis porovnat ci to pomohlo, lebo aj pred tym to obcas fungovalo a obcas nie.
Namazal som plochy, pri ktorych dochadza k treniu pocas pohybu pocas prepina smeru prudu vzduchu (okolie toho bieleho plastu):
Vidno tam nieco, co sa pohybuje pocas prepinania smeru prudenia vzduchu a to som namazal ako sa dalo. Aktualne to funguje ale neviem prilis porovnat ci to pomohlo, lebo aj pred tym to obcas fungovalo a obcas nie.
Namazal som plochy, pri ktorych dochadza k treniu pocas pohybu pocas prepina smeru prudu vzduchu (okolie toho bieleho plastu):