V40 2002 T4 nefunkční regulace turba?

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 94
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: RK
Vůz: V70 XC 2.4T automat 2002

#1 V40 2002 T4 nefunkční regulace turba?

Příspěvek od Gravy »

Ahoj, z ničehonic přestalo turbo tlačit ani jsem nepostřehl kdy. Kontroloval jsem hadice a zdají se být v pořádku, ani žádné syčení jsem nepostřehl.
Zapojení jsem si našel viz. obr., ale potřeboval bych vysvětlit chování regulace a jak mám zkontrolovat. Moje úvaha je, že v případě poruchy je systém nastaven tak, aby byl wastegate otevřený a turbo nefungovalo. (oprava - není to tak)
Po nastartování má být tedy díky podtlaku a s funkčním el. regulačním ventilem podtlak přepuštěn do ovládacího podtlakového ventilu? Ihned po nastartování dojde k uzavření wastegate? (ne wastegate je uzavřený před i po startu)
turbo 40 T4.JPG
turbo 40 T4.JPG (62.9 KiB) Zobrazeno 855 x
Napětí ve spojce je, tipuji to tedy na nefukční el. regulátor PIERBURG. Prosím o radu. Dřív musím vědět, jak funguje a pak asi odpojit hadičky a zjistit, zda saje? :unknown:

Díky za rady
Naposledy upravil(a) Gravy dne 27 pro 2019 23:52, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo V70 XC 2.4T automat 2002
Volvo V40 2.0 T4 automat 2002 - bylo
Volvo C70 2.3 T5 manuál 2002 - bylo

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 715
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#2 V40 2002 T4 nefunkční regulace turba?

Příspěvek od kishmick »

Čau!
Po nastartování je wastegate pořád ještě zavřený díky vlastní pružině, Pierburg nic nedělá-je zavřenej(mírnej přetlak dojde až k němu-max výkon turba).
Když jedeš-plynuješ, po signálu z ECM se otevírá Pierburg-a pouští přetlak do wastegate-otevírá se wastegate (snižuje výkon turba).
Tyhle věci se blbě kontrolujou, když auto stojí.
Nejspíš odešlo turbo... :( když bys měl tyhle věci , co píšeš, špatný, jelo by to naopak jako sv..ě :%)
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 94
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: RK
Vůz: V70 XC 2.4T automat 2002

#3 V40 2002 T4 nefunkční regulace turba?

Příspěvek od Gravy »

Jsi si tím jistý? Na netu jsem našel (obecně), že pokud jde do regulátoru napětí, tak protéká ventilem hodnota tlaku, která je před turbem. ECU zasáhne až když je tlak vysoký a pak protéká hodnota tlaku za turbem - otevření wastegate. [ano je to tak, ALE ventil pro ovládání wastegate je ovládaný tlakem, výchozí poloha (atmosferický tlak nebo po nastartování tlak před turbem) je uzavřený wastegate]
tlak.png
tlak.png (108.42 KiB) Zobrazeno 851 x
Naposledy upravil(a) Gravy dne 27 pro 2019 23:58, celkem upraveno 2 x.
_________________
Volvo V70 XC 2.4T automat 2002
Volvo V40 2.0 T4 automat 2002 - bylo
Volvo C70 2.3 T5 manuál 2002 - bylo

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 715
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#4 V40 2002 T4 nefunkční regulace turba?

Příspěvek od kishmick »

Z článku je vidět: nulový stav: TCV nezapnutý -otevírá se wastegate- turbo netlačí (při startu). Takže máš asi pravdu. On se ten TCV ventil aktivuje asi až když tomu pak naložíš a začne se postupně zavírat (bránit přetlaku v hadičce-aby otvíral wastegate a snižoval výkon). A pak teprve začne ubírat. Takže pokud je špatný TCV, tak by to asi na začátku fakt nejelo. (Dobrá bezpečnostní pojistka!!!).
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 94
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: RK
Vůz: V70 XC 2.4T automat 2002

#5 V40 2002 T4 nefunkční regulace turba?

Příspěvek od Gravy »

Teď jsem ale sledoval videa a prohlížel obrázky turba a vypadá to, že nulový stav je zavřený wastegate. Z videí, když na neutral šlapou na plyn, tak až po vysokém zvýšení otáček se regulátor hýbe (otevírá se wastegate). Před a po startu motoru je poloha stejná.
Takže teoreticky, pokud bych odpojil hadičku k baňce u turba, mělo by turbo pořád tlačit. Nechápu, kdy dojde ke stavu, že turbo netlačí. Jedině ruplá hadice.

No, půjdu se v tom ještě hnípat. :roll:
_________________
Volvo V70 XC 2.4T automat 2002
Volvo V40 2.0 T4 automat 2002 - bylo
Volvo C70 2.3 T5 manuál 2002 - bylo

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 94
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: RK
Vůz: V70 XC 2.4T automat 2002

#6 V40 2002 T4 nefunkční regulace turba?

Příspěvek od Gravy »

Tak mi to nedalo a šel jsem ještě do dílny a auto projet.
Zkusil jsem to projet, pak odpojit hadičku k ovládací baňce wastegate a projet. Nepozoroval jsem znatelný rozdíl.
Kontroloval jsem znovu hadice a vše vypadá opravdu OK.
Při zapojení a odpojení napětí k TCV jsem neslyšel cvaknutí. Po odpojení všech hadiček se stále chová jako bez napětí - prochází jím tlak (hodnota tlaku za turbem). Má tedy tendenci přiotevírat wategate. To bude nejspíš onen problém. Pouze si neumím vysvětlit, proč turbo netlakuje ani při odpojení hadičky od TCV, kdy by měl být wastegate zavřený díky pružině v tlakové baňce. Asi wastegate ventil netěsní dostatečně a při zvýšení tlaku v turbíně se přiotevře ještě více. Zároveň mu nepomáhá zvýšení podtlaku před kompresorem (odpojeno/nefunkční).
Zkusím zítra prohodit TCV z C70, snad tam bude stejný a dám vědět. :%)
_________________
Volvo V70 XC 2.4T automat 2002
Volvo V40 2.0 T4 automat 2002 - bylo
Volvo C70 2.3 T5 manuál 2002 - bylo

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 94
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: RK
Vůz: V70 XC 2.4T automat 2002

#7 V40 2002 T4 nefunkční regulace turba?

Příspěvek od Gravy »

Tak závada nalezena!

ten TCV jsem nepochopil jak funguje. Vytáhl jsem druhý z C70 a naprosto stejné. Tím to tedy nebylo. Sundal jsem tepelný štít a ejhle.
turbo v40.jpg
turbo v40.jpg (114.37 KiB) Zobrazeno 824 x
Nenapadlo mne, že by tam bylo pofiderní zajištění, které může selhat. Viděl jsem pouze na táhlo a ověřoval jsem funkci baňky. Mohl jsem si ušetřit spoustu času, ale takhle jsem se alespoň něco naučil. Takže dobrý :beer:
_________________
Volvo V70 XC 2.4T automat 2002
Volvo V40 2.0 T4 automat 2002 - bylo
Volvo C70 2.3 T5 manuál 2002 - bylo

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 94
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: RK
Vůz: V70 XC 2.4T automat 2002

#8 V40 2002 T4 nefunkční regulace turba?

Příspěvek od Gravy »

Ještě mohu dodat, že auto i s jakože atmosféricky plněným motorem vcelku jede, pouze ten automat trochu nechápal, co po něm chci. :D
_________________
Volvo V70 XC 2.4T automat 2002
Volvo V40 2.0 T4 automat 2002 - bylo
Volvo C70 2.3 T5 manuál 2002 - bylo

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: S40 T4 (´98)

#9 V40 2002 T4 nefunkční regulace turba?

Příspěvek od Vendo »

Zdarec, mam ten isty problem, ako si to fixol aby to bolo dobre? Ďakujem

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2126
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#10 V40 2002 T4 nefunkční regulace turba?

Příspěvek od peter cz »

Nasadil táhlo, máš to o dva příspěvky hore...
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 715
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#11 V40 2002 T4 nefunkční regulace turba?

Příspěvek od kishmick »

Čau, uživatel Vendo ale určitě myslel "fixol"-znamená upevnit. Neboli, jak to tam Gravy přidělal, aby to dobře fungovalo a příště to nevypadlo. Jmenuje se to "pružinová závlačka jednoduchá". (Drátem to jde taky, ale je to hodně horký, to moc dlouho nevydrží).
pojistka-jednoducha-pozinkovana-default.jpg
pojistka-jednoducha-pozinkovana-default.jpg (79.93 KiB) Zobrazeno 679 x
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12084
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#12 V40 2002 T4 nefunkční regulace turba?

Příspěvek od Urvanej »

Normálně zkorodovala a upadla. Nicméně by tam měla držet i bez závlačky. Může bejt uhnutý ramínko aktuátoru, nebo něco podobnýho. Než to tam narveš zpátky násilim, tak to prověř.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: S40 T4 (´98)

#13 V40 2002 T4 nefunkční regulace turba?

Příspěvek od Vendo »

kishmick - presne tak som to myslel. Ďakujem páni 🙂
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“