manuální boost controller

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Oja
Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 25
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Lovosice
Vůz: Volvo 850 2.5tdi, 96

#1 manuální boost controller

Příspěvek od Oja »

Zdravim, má tu někdo zkušenosti se zvýšením tlaku na turbu pomocí manuálního controleru na motoru d5252t? Popřípadě jeho zapojení ( propojení s ventilem N75 ). Chtěl bych malinko zvýšit tlak na 1,2baru.
Díky Ondra.
Přílohy
universal-boost-controller-blue-27601073.jpg
universal-boost-controller-blue-27601073.jpg (32.19 KiB) Zobrazeno 1105 x
_________________
Modrá 850 2.5tdi + chip

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1134
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#2 manuální boost controller

Příspěvek od Tarkin »

Podle toho, co jsem zjišťoval, se musí n75 úplně vyřadit. Mezi trubičku wastegate (musí se přeříznout) se pak dá manuální regulátor.

Další věc, co na to bude říkat jednotka, protože je tam snímač tlaku v sání.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1812
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
It’s my birthday
Kontaktovat uživatele:

#3 manuální boost controller

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Tarkin píše: Další věc, co na to bude říkat jednotka, protože je tam snímač tlaku v sání.
850 TDI ho má? Nevím jen se ptám TDI jde mimo mně ,ale myslím,že ho 850 mít nebude .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1134
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#4 manuální boost controller

Příspěvek od Tarkin »

Každopádně pokud to nějak vymyslíš, tak dej pak vědět. Také se na to chystám. Problém bude ale limit v jednotce, záleží jen kam to pustí.

A rozřezat si trubičku wastegate jen tak se mi úplně nechce, i když by backup řešení byla navliknuta gumová hadička...
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1812
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
It’s my birthday
Kontaktovat uživatele:

#5 manuální boost controller

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Ono to půjde, ale taky si musí přidat dávku paliva jinak je to o ničem.Ale na to přijde .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 581
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

#6 manuální boost controller

Příspěvek od volvoperformance »

Nechci dělat chytrého, ale není náhodou u dieselů ovládáno turbo podtlakem?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1134
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#7 manuální boost controller

Příspěvek od Tarkin »

Je, n75 by se měla teoreticky úplně vyřadit.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Oja
Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 25
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Lovosice
Vůz: Volvo 850 2.5tdi, 96

#8 manuální boost controller

Příspěvek od Oja »

Seženu někde palivová oka a vyzkouším to. Mám sice ještě jedno turbo, ale nechce se mi zbytečně ničit trubička.
Přílohy
_vyrn_447P2090083.jpg
_vyrn_447P2090083.jpg (41.38 KiB) Zobrazeno 962 x
_________________
Modrá 850 2.5tdi + chip

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#9 manuální boost controller

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Petr.Chrpa píše:
Tarkin píše: Další věc, co na to bude říkat jednotka, protože je tam snímač tlaku v sání.
850 TDI ho má? Nevím jen se ptám TDI jde mimo mně ,ale myslím,že ho 850 mít nebude .
Má, je u naftového filtru schovaný na horním uložení tlumičů.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Oja
Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 25
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Lovosice
Vůz: Volvo 850 2.5tdi, 96

#10 manuální boost controller

Příspěvek od Oja »

MAP senzor to má a na to malé zvýšení tlaku bude stačit sériový.
_________________
Modrá 850 2.5tdi + chip

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1812
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
It’s my birthday
Kontaktovat uživatele:

#11 manuální boost controller

Příspěvek od Petr.Chrpa »

z-d-e-n-a píše: Má, je u naftového filtru schovaný na horním uložení tlumičů.
Dík za info u nás se jen mihla na dojetí takže tam jsme řešili jen nějakej základ a ta už se teď jinde kuchá .
Zase vím o něco více :wink:
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1134
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#12 manuální boost controller

Příspěvek od Tarkin »

Petr.Chrpa píše:Ono to půjde, ale taky si musí přidat dávku paliva jinak je to o ničem.Ale na to přijde .
A nedopočítá si právě tohle jednotka?
Udělat čip se vším všudy je samozřejmě lepší, ale pro nějaký nepatrné navýšení tlaku, by to mohlo fungovat...
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1812
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
It’s my birthday
Kontaktovat uživatele:

#13 manuální boost controller

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Tarkin píše:
A nedopočítá si právě tohle jednotka?
Udělat čip se vším všudy je samozřejmě lepší, ale pro nějaký nepatrné navýšení tlaku, by to mohlo fungovat...
Potom proč máš v podpisu Stage 1 od VČ když sis ho mohl udělat montáží MBC?
Hodně lidí tady si prošli jen navyšováním tlaku někdo ohnul někdo ne (u dieslu nevím,jde mimo mně ,jen svou dodávku jsem si upravil ),ono se říká málo ,ale potom začneš být nenasytnej :green: ,ale není to jen o navýšení tlaku ,je to jen podpora za určitých podmínek a ty podmínky se musí vytvořit ,sice zvýšíš tlak oblbneš jednu věc a co ty další co ukoriguje jednotka je ve hvězdách ty si musíš nastavit ideální podmínky , pro diesel sem ti něco vycuc je to rozházené musíš si to seskládat a upravy začerněné je to pro představu co by jsi měl udělat(pro MSA 15 všeobecně tzn.vč.koncernu)co si z toho kdo vezme je jen na dotyčném dával jsem sem celej návod pro MSA15 někde to je tady ke stažení :wink: :
MSA15 tuning Palivo.jpg
MSA15 tuning Palivo.jpg (50 KiB) Zobrazeno 832 x
MSA15 tuning točivý moment.jpg
MSA15 tuning točivý moment.jpg (88.34 KiB) Zobrazeno 832 x
MSA15 tuningKouřivost limit.jpg
MSA15 tuningKouřivost limit.jpg (115.48 KiB) Zobrazeno 832 x
MSA15 tuning vypnutí EGR.jpg
MSA15 tuning vypnutí EGR.jpg (24.23 KiB) Zobrazeno 832 x
MSA15 tuning čerpadlo napětí.jpg
MSA15 tuning čerpadlo napětí.jpg (86.97 KiB) Zobrazeno 832 x
MSA15 tuning N75 mapa.jpg
MSA15 tuning N75 mapa.jpg (111.26 KiB) Zobrazeno 832 x
MSA15 tuning Omezovač tlaku.jpg
MSA15 tuning Omezovač tlaku.jpg (85.87 KiB) Zobrazeno 832 x
MSA15 tuning turbo mapa.jpg
MSA15 tuning turbo mapa.jpg (90.4 KiB) Zobrazeno 832 x
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Oja
Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 25
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Lovosice
Vůz: Volvo 850 2.5tdi, 96

#14 manuální boost controller

Příspěvek od Oja »

Vím že MBC už tu pár lidí na dechtu mělo a nikdo neřešil nějakou elektroniku, tak jsem chtěl zkusit snadnou cestu jak zvýšit tlak. ( dneska je obtížné už něco najít na stejný motor-dohledat přesně co jak je zapojené, protože jsou to příspěvky 10 let staré ( buď k nim není nic napsané nebo fotka ze shora na motor a není nic vidět. Videa a různý fóra jsem už snad všechny prolezl. Mám i jednu fotku člena zde na foru asi 8 let starou, jak má MBC, ale nechápu jak mu to mohlo fungovat.
Jakkoliv to na turbu propojím nedosáhnu tlaku přes 1bar ( maximálně ho dokážu snížit na 0,5 ) a je jedno jestli vyřadím n75 nebo jestli tam dám "téčko" na propoj, otočím šipky na controlleru nebo "téčku", jednu stranu controlleru nechám ven do ovzduší. Prostě je úplně jedno jak to zapojím vyzkoušel jsem snad úplně všechno a nikdy nedosáhnu vyššího tlaku, spíše nižšího ( a jó, otáčim tim controllerem jak doleva, tak doprava :D )
Možná je to primitivní, ale já na to za boha nemůžu přijít, což mě štve.

Je možné že by pružina ve wastegate byla tak utahaná a nedokázala by dosáhnout přes 1 bar ?
_________________
Modrá 850 2.5tdi + chip

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1812
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
It’s my birthday
Kontaktovat uživatele:

#15 manuální boost controller

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Zkontroluj těsnost IC a hadic jestli to neutíká někde jinde .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#16 manuální boost controller

Příspěvek od Fíla »

Oja píše:Vím že MBC už tu pár lidí na dechtu mělo a nikdo neřešil nějakou elektroniku, tak jsem chtěl zkusit snadnou cestu jak zvýšit tlak. ( dneska je obtížné už něco najít na stejný motor-dohledat přesně co jak je zapojené, protože jsou to příspěvky 10 let staré ( buď k nim není nic napsané nebo fotka ze shora na motor a není nic vidět. Videa a různý fóra jsem už snad všechny prolezl. Mám i jednu fotku člena zde na foru asi 8 let starou, jak má MBC, ale nechápu jak mu to mohlo fungovat.
Jakkoliv to na turbu propojím nedosáhnu tlaku přes 1bar ( maximálně ho dokážu snížit na 0,5 ) a je jedno jestli vyřadím n75 nebo jestli tam dám "téčko" na propoj, otočím šipky na controlleru nebo "téčku", jednu stranu controlleru nechám ven do ovzduší. Prostě je úplně jedno jak to zapojím vyzkoušel jsem snad úplně všechno a nikdy nedosáhnu vyššího tlaku, spíše nižšího ( a jó, otáčim tim controllerem jak doleva, tak doprava :D )
Možná je to primitivní, ale já na to za boha nemůžu přijít, což mě štve.

Je možné že by pružina ve wastegate byla tak utahaná a nedokázala by dosáhnout přes 1 bar ?
Přílohy
bez názvu.png
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1134
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#17 manuální boost controller

Příspěvek od Tarkin »

To Petr.Chrpa :
Samožrejmě, že ladit motor pomocí pružinkového regulátoru není ideální. Ale alespoň na pokus testování...

Psal jsem tymonovi ohledně custom čipu pro TDI, nějaký vyšší, než stage 1, ale bez odpovědi.
Máte někdo zkušenost s custom čipem od d5t5?


To Fíla:
Tohle je zapojení pro VNT, takže nám, co máme prehistorické artefakty bez regulace natáčení lopatek je to k ničemu, že?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#18 manuální boost controller

Příspěvek od Fíla »

Nafta jde kolem mě, takže nevím, jestli by zapojení MBC mělo být stejné stejné nebo ne :Rose:
Ale ještě jsem našel něco ohledně nastavení WG, třeba by to vám TDIčkařům mohlo pomoct: https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=126416&postdays=0&postorder=asc&start=0
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Oja
Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 25
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Lovosice
Vůz: Volvo 850 2.5tdi, 96

#19 manuální boost controller

Příspěvek od Oja »

Petr.Chrpa píše:Zkontroluj těsnost IC a hadic jestli to neutíká někde jinde .
To nebude tím. V hadicích žádná díra není ani nic neutiká. To by nedosahovalo ani sériového tlaku a zvýšení o 0,2baru už není pro hadice žádný rozdíl.
_________________
Modrá 850 2.5tdi + chip

Oja
Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 25
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Lovosice
Vůz: Volvo 850 2.5tdi, 96

#20 manuální boost controller

Příspěvek od Oja »

Zde pár fotek zapojení MBC. Spíše mě zaráží, že každý to má jinak. Ale jak píšu vyzkoušel jsem toho více mám dokonce i jiný mbc.
Přílohy
zukzuk.png
rehher.png
boost.png
picturemessage_frvr5gyc.yz3.png
picturemessage_frvr5gyc.yz3.png (371.64 KiB) Zobrazeno 695 x
_________________
Modrá 850 2.5tdi + chip

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1812
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
It’s my birthday
Kontaktovat uživatele:

#21 manuální boost controller

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Zkus to co ti postoval Fíla :wink:
To by mohl být ten zakopanej pes
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1134
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#22 manuální boost controller

Příspěvek od Tarkin »

Myslím, že tady je třeba Lpbosse :wink:
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Oja
Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 25
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Lovosice
Vůz: Volvo 850 2.5tdi, 96

#23 manuální boost controller

Příspěvek od Oja »

Petr.Chrpa píše:Zkus to co ti postoval Fíla :wink:
To by mohl být ten zakopanej pes
Tady je problém že já na svém turbu žádné kontramatky s imbusem nemám.
_________________
Modrá 850 2.5tdi + chip

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2125
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#24 manuální boost controller

Příspěvek od peter cz »

Pokud jsem to dobře pochopil tak regulátor zapojíš sem a volnej výstup na n75 zaslepíš.
Přílohy
s-l1600.jpg
s-l1600.jpg (57.42 KiB) Zobrazeno 679 x
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Oja
Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 25
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Lovosice
Vůz: Volvo 850 2.5tdi, 96

#25 manuální boost controller

Příspěvek od Oja »

peter cz píše:Pokud jsem to dobře pochopil tak regulátor zapojíš sem a volnej výstup na n75 zaslepíš.
Takhle jsem to nezkoušel a možná že to tak dává i smysl. Vyzkouším
_________________
Modrá 850 2.5tdi + chip
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“