XC60 trvale sepnutý haldex
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 11
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Vůz: XC60 D5 AWD 151kW 2009
#1 XC60 trvale sepnutý haldex
Zdravím všechny jakožto zdejší nováček.
Řeším problém s haldexem 4. gen., který je permanentně sepnutý. Předchozí majitel přijel s touto závadu (že se auto při parkování blokuje - hádá se mezi sebou přední a zadní náprava) do Volva v Ústí nad Labem (ještě za Homolky). Tam mu oznámili, že je vadná ŘJ haldexu, která údajně není jako náhradní díl a musí se vyměnit celý haldex za cca 80.000,- Kč. To se mu investovat nechtělo, tak si nechal demontovat kardan a takhle auto nějaký čas provozoval.
Teď jsem jeho šťastným majitelem já a samozřejmě bych rád haldex zprovoznil. Namontoval jsem tedy kardan, odzkoušel a po studování všeho možného vč. zdejšího fóra, konzultacích s elektrikářem, také p. Sixtou, který se věnuje i opravám haldexů - podle něj musí jít o poruchu snímače úhlu otáčení volantu (plní tuto funkci airbagový kroužek pod volantem?) či jeho el. vedení. Ale i když odpojím ŘJ haldexu i čerpadlo oleje, tak závada přetrvává, což mě vede k závěru, že musí jít o mechanickou poruchu.
Řeším problém s haldexem 4. gen., který je permanentně sepnutý. Předchozí majitel přijel s touto závadu (že se auto při parkování blokuje - hádá se mezi sebou přední a zadní náprava) do Volva v Ústí nad Labem (ještě za Homolky). Tam mu oznámili, že je vadná ŘJ haldexu, která údajně není jako náhradní díl a musí se vyměnit celý haldex za cca 80.000,- Kč. To se mu investovat nechtělo, tak si nechal demontovat kardan a takhle auto nějaký čas provozoval.
Teď jsem jeho šťastným majitelem já a samozřejmě bych rád haldex zprovoznil. Namontoval jsem tedy kardan, odzkoušel a po studování všeho možného vč. zdejšího fóra, konzultacích s elektrikářem, také p. Sixtou, který se věnuje i opravám haldexů - podle něj musí jít o poruchu snímače úhlu otáčení volantu (plní tuto funkci airbagový kroužek pod volantem?) či jeho el. vedení. Ale i když odpojím ŘJ haldexu i čerpadlo oleje, tak závada přetrvává, což mě vede k závěru, že musí jít o mechanickou poruchu.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 4940
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#2 XC60 trvale sepnutý haldex
Pokud je haldex bez tlaku a je sepnutý, tak jsou dvě možnosti. Buďto je zavařené, natvrdo zadřené ložisko mezi vstupní hřídelí a "hruškou", anebo jsou zadřené a spečené lamely k sobě.
V každém případě haldex vymontovat a rozebrat. Lamely by byly v pohodě (mám jich tu asi tři sady), horší by to bylo s ložiskem.
V každém případě haldex vymontovat a rozebrat. Lamely by byly v pohodě (mám jich tu asi tři sady), horší by to bylo s ložiskem.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 11
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Vůz: XC60 D5 AWD 151kW 2009
#3 XC60 trvale sepnutý haldex
Díky za rychlou odpověď.
Haldex už je venku a vypadá to na lamely, bo koš má duhové zbarvení po obvodu. Nejsem si jistý, jak ho rozeberu. Vylisovat hřídel?
Haldex už je venku a vypadá to na lamely, bo koš má duhové zbarvení po obvodu. Nejsem si jistý, jak ho rozeberu. Vylisovat hřídel?
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 4940
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#4 XC60 trvale sepnutý haldex
Vypadá to takhle?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 11
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Vůz: XC60 D5 AWD 151kW 2009
#5 XC60 trvale sepnutý haldex
Malinko jiný, ale hodně podobný
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 11
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Vůz: XC60 D5 AWD 151kW 2009
#6 XC60 trvale sepnutý haldex
nedaří se mi nahrát fotku, resp. fotku to nahraje a pak někam zmizí
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#7 XC60 trvale sepnutý haldex
fotka může mít maximální rozměr, když je větší, tak se nenahraje a napíše, kolik to může max být
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13063
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#8 XC60 trvale sepnutý haldex
A přidáš fotku po nahrání do příspěvku?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 4940
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#9 XC60 trvale sepnutý haldex
Ten koš lamel gen 4 je udělaný trochu jinak než u trojky. Trojka má pojistný kroužek a rozdělává se snadněji.
Gen 4 má na koši zespodu 3 prolisy po 120° jak vidno na obrázku. Na středu má zase 3 páry okilnerovaných zubů, aby lamely neslezly, ale nevím proč, když nemají kam. Možná technologická operace pro montáž.
Ty prolisy normálně nejdou narovnat, ale citlivým násilím a poklepáním se dá koš přes lamely stahnout a po té prolisy narovnat. Opět jsou tam jen pro to, aby to při přepravě a montáži nerozlezlo, protože po namontování to nemá kam odejít.
Tohle je haldex ze superba, ale ten základ bude asi stejný.
Gen 4 má na koši zespodu 3 prolisy po 120° jak vidno na obrázku. Na středu má zase 3 páry okilnerovaných zubů, aby lamely neslezly, ale nevím proč, když nemají kam. Možná technologická operace pro montáž.
Ty prolisy normálně nejdou narovnat, ale citlivým násilím a poklepáním se dá koš přes lamely stahnout a po té prolisy narovnat. Opět jsou tam jen pro to, aby to při přepravě a montáži nerozlezlo, protože po namontování to nemá kam odejít.
Tohle je haldex ze superba, ale ten základ bude asi stejný.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 11
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Vůz: XC60 D5 AWD 151kW 2009
#11 XC60 trvale sepnutý haldex
ROMULUSW:
informace k nezaplacení, vč. perfektní fotodokumentace. Díky moc, hned jak budu mít chvíli, tak se do toho pustím a pak poinformuju, jak vypadají lamely.
informace k nezaplacení, vč. perfektní fotodokumentace. Díky moc, hned jak budu mít chvíli, tak se do toho pustím a pak poinformuju, jak vypadají lamely.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 4940
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#12 XC60 trvale sepnutý haldex
No, paráda, ty prolisy tam máš taky. Koš je jiný, ale ty střeva budou asi stejný. Podle barvy budou lamely spečený, takže jestli do toho nechceš moc mlátit, tak bych vzal dvojku vrták a ty tři prolisy bych v ohybu provrtal a narovnal případně odlomil. Pak to půjde dolů snadno.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 11
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Vůz: XC60 D5 AWD 151kW 2009
#13 XC60 trvale sepnutý haldex
Zase super vychytávka, je vidět, že už jsi jich pár rozkuchal.
Já už z toho byl dost otrávený a znechucený, teď jsi mi nalil novou krev do žil, úplně se těším na rozborku, nejradši bych se do toho pustil hned, ale to by mě asi ostatní zákazníci sežrali za živa
Já už z toho byl dost otrávený a znechucený, teď jsi mi nalil novou krev do žil, úplně se těším na rozborku, nejradši bych se do toho pustil hned, ale to by mě asi ostatní zákazníci sežrali za živa
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 4940
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#14 XC60 trvale sepnutý haldex
Jestli kromě lamel bude vše v pořádku, tak ti je za symbolickou cenu nechám
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 581
- Registrován: 6 roků 6 měsíců
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
#15 XC60 trvale sepnutý haldex
Kolik chtějí za takový Haldex v AV Dílech?
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1015
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
#16 XC60 trvale sepnutý haldex
Záleží na tom, o kterou generaci má dotyčná osoba zájem.
Třeba první generace je bezcenná, druhá už občas....někdy odejde, 3 a 4. generace je poměrně žádaná.
Takže u nás 4000,- bez dph
V AV dílech nevím, zkus jim zavolat.
PS: ale Haldex jde vždy opravit, pokud ho nerozsekáš zcela na hadry
Třeba první generace je bezcenná, druhá už občas....někdy odejde, 3 a 4. generace je poměrně žádaná.
Takže u nás 4000,- bez dph
V AV dílech nevím, zkus jim zavolat.
PS: ale Haldex jde vždy opravit, pokud ho nerozsekáš zcela na hadry
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 11
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Vůz: XC60 D5 AWD 151kW 2009
#17 XC60 trvale sepnutý haldex
Tvé nabídky s nejvyšší pravděpodobností využiju, jelikož už mám koš venku (hlavně díky tvé vychytávce a jednomu vrtáčku 2 mm třikrát zlomenému )Romulusw píše:Jestli kromě lamel bude vše v pořádku, tak ti je za symbolickou cenu nechám
No a tři lamely jsou spečené, ostatním se taky moc nechtělo do prokluzu.
Ještě bych tě chtěl poprosit, jestli mi prozradíš fígl na demontáž lamel, jak přes ty okilnerované zoubky, nechci je prasit ven násilím, i když už je nejspíš nepoužiju.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 11
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Vůz: XC60 D5 AWD 151kW 2009
#18 XC60 trvale sepnutý haldex
Tak to je cena luxusní, Sixta má na svých stránkách ceny oprav haldexu 9.800,- až 13.200,- + DPHDavid Patočka píše:Záleží na tom, o kterou generaci má dotyčná osoba zájem.
Třeba první generace je bezcenná, druhá už občas....někdy odejde, 3 a 4. generace je poměrně žádaná.
Takže u nás 4000,- bez dph
V AV dílech nevím, zkus jim zavolat.
PS: ale Haldex jde vždy opravit, pokud ho nerozsekáš zcela na hadry
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 581
- Registrován: 6 roků 6 měsíců
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
#19 XC60 trvale sepnutý haldex
Pokud David nabízí Haldex za 4000Kč tak bych nespekuloval a koupil jej.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 4940
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#20 XC60 trvale sepnutý haldex
wrc píše: Ještě bych tě chtěl poprosit, jestli mi prozradíš fígl na demontáž lamel, jak přes ty okilnerované zoubky, nechci je prasit ven násilím, i když už je nejspíš nepoužiju.
Když tam pod poslední lamelu píchneš šroubovák, tak ji poměrně snadno stahneš. Pár jich takhle sundáš a až to půjde tak jehlovým pilníkem zapiluješ to rozšíření na rozkilnerovaných zubech. Nové a nepoškozené lamely pak normálně nasadíš. Když tak šoupni fotku jak ty lamely dopadly. Jak ty spečené, tak ty "zdravé".
Jen jednu věc nevím, jak moc mohla trpět teplem ta membrána, co to tlačí k sobě. Ale asi moc ne, jestli to bylo někde uprostřed, tak k tomu zapečení stačí málo a to teplo se přes tu hmotu k membráně nedostalo.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 11
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Vůz: XC60 D5 AWD 151kW 2009
#21 XC60 trvale sepnutý haldex
Lamely jsou venku, přikládám foto. Co se týká membrány, zatlačím ji o cca 2 mm a sama se pomalu vysune do původní polohy. Přítlak neodhadnu, ale moc velkou sílu nemusím vyvinout.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 4940
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#22 XC60 trvale sepnutý haldex
No, moc hezký! Takže ta mosaz se zapekla do ocelových desek, že? Jak vypadá to axiální ložisko mezi membránou a první (tou silnější) deskou? Nemá naběhlou barvu? Jestli ne, tak si myslím, že bude v pořádku.
Máš SZ ohledně těch lamel.
Máš SZ ohledně těch lamel.
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1015
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
#23 XC60 trvale sepnutý haldex
Ještě bych doporučil všechno důkladně vyčistit a vyfoukat, hlavně regulační ventil a čerpadlo.
Mohlo by se totiž stát, že to i s jinými lamelami bude zamčené a zničí se to zase.
Mohlo by se totiž stát, že to i s jinými lamelami bude zamčené a zničí se to zase.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#24 XC60 trvale sepnutý haldex
Vim o tom prd, ale tohle vypadá jako následek nějakýho problému a ne jeho příčina...
Čili, proč že to speklo?
Čili, proč že to speklo?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 4940
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#25 XC60 trvale sepnutý haldex
Osobně bych tipnul dva důvody.
První - provoz na sucho, vytekl olej a je to otázka času
Druhý - nějaké brutální přetížení (možná přicpání regulačního solenoidu, který držel stále sepnuté, nebo nějaká porucha DEM, která spínala víc než je zdrávo)
První - provoz na sucho, vytekl olej a je to otázka času
Druhý - nějaké brutální přetížení (možná přicpání regulačního solenoidu, který držel stále sepnuté, nebo nějaká porucha DEM, která spínala víc než je zdrávo)
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek