Zdar, tak jsem si říkal, že je na čase sem nahodit nejlevnější auto co jsem kdy měl, a zároveň to nejmilejší. Naší Gumbalkánskou 740.
Koupili jsme ji v únoru za 14 tisíc, po nekonečným hledání auta na Gumbalkan, a byla to láska na první pohled. Prověšená stropnice, syfl v interiéru, provedený kvalitní celolak stříbřenkou z Hornbachu a koroze, prázdný gumy, nefunkční overdrive a vůbec to nejelo.
Ale za pár měsíců se většina věci vyřešila, auto chytlo druhej dech. Opravil se overdrive, prasklá nápravnice (ehm), daly se nový pružiny, po projetí na dálnici a výměně provozních kapalin a filtrů dokonce auto začalo trochu jet. Navrch jsme přihodili expediční zahrádku, dopředu Hella světla - sorry Hella kryty na Wesem světla - a asi nejdůležitější věc, pořádný kola na rallycross. A interiér se nakonec ukázal jako krásně zachovalej.
Gumbalkan s náma absolvovalo ve válečným zbarvení švédský policie. S názvem týmu Köttbular, což v překladu znamená "švédské masové koule". Skoro bez závady. A to jsme často volili tu náročnější cestu offroadem. Podržel nás jednoduchej podvozek a mechanika. Co nás trochu potrápilo, bylo to minimim elektroniky, co se v autě nachází. Po cestě tam nám nestahovaly okna, takže jsme se málem upekli. Během pobytu v Rumunsku to všechno fungovalo, aby pro změnu na cestu zpátky nešly vytáhnout, což je na 1000km cesty po dálnici ideál. Brzdovky přestaly fungovat v den odjezdu, takže jen zázrakem nám neskončil rumun v kufru. A blinkry blikaly jen tak, že člověk rytmicky kopal do středovýho tunelu.
Přes to všechno, anebo právě proto, je to teď moje nejoblíbenější auto, a nejmilější z těch mnoha Volv, co jsem kdy měl. Přijde mi, že z auta přímo stříká charakter. Používám ho jako daily car, a ty pohledy a úsměvy lidí, když se k nim žene hlučná dieselová šestiválcová maškaráda jsou k nezaplacení.
Teď je na čase ho dostat zase trochu do formy, takže už je v péči odborníka. Každopádně krom zadání "oprav všechno" už se chystají další věci. Naviják, zvýšit, přidej světla, šusplech. A tak dále
michalnavratil - 740 Gumbalkan Edition - Team Köttbullar
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 108
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha 5
- Vůz: 740 GLE Diesel
- Bydliště: Praha 5
#1 michalnavratil - 740 Gumbalkan Edition - Team Köttbullar
_________________
2020 S60 T5 R-Design Daily Driver | 1994 940 2.3 Turboooooooooooooooo za pětadvacet | 1996 Volkswagen T4 California Exclusive
Bylo: 1997 V70 P80 2.5 125kW Beater | 1994 940 2.3i Romanian Wind | 1987 740 GLE TD Gumbalkan Special | 1997 V40 T4 BSR (ha) Stage 3 (ha ha) 160 kW (ha ha ha) Gumbalkan Grand Prix Endurance Special | 2004 V70R AWD Cosmos Blue Metallic 221 kW | 1999 V70 I. 2.4i 103kW; | 1999 Saab 9-3 SE 2.0 Turbo | 147kW | 1998 C70 2.5T 142kW
2020 S60 T5 R-Design Daily Driver | 1994 940 2.3 Turboooooooooooooooo za pětadvacet | 1996 Volkswagen T4 California Exclusive
Bylo: 1997 V70 P80 2.5 125kW Beater | 1994 940 2.3i Romanian Wind | 1987 740 GLE TD Gumbalkan Special | 1997 V40 T4 BSR (ha) Stage 3 (ha ha) 160 kW (ha ha ha) Gumbalkan Grand Prix Endurance Special | 2004 V70R AWD Cosmos Blue Metallic 221 kW | 1999 V70 I. 2.4i 103kW; | 1999 Saab 9-3 SE 2.0 Turbo | 147kW | 1998 C70 2.5T 142kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#2 michalnavratil - 740 Gumbalkan Edition - Team Köttbullar
Jsem rád že potvora přežila a nekoná se rozborka! Jen do toho.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
#3 michalnavratil - 740 Gumbalkan Edition - Team Köttbullar
ve francii mi nešlo vytáhnout pp okénko, což není nic moc, když člověk nemá auto kam schovat, chce v něm ještě minimálně týden spát a navíc je to 1500km domů. leč po dlouhém přemýšlení jsem došel k tomu, že bude problém (stejně jako u s/v/c70) v zahnojenym ovladači, jenže rozebírat ovladač na krabici není žádný med. tak jsem se jal ho prostříknou tím jediným, co jsem krom wd40 měl, tedy čističem brzd. a od té doby používám čistič brzd na kontakty bez demontáže, protože to fungovalo víc než výborně. takže z mé zkušenosti (ale s podstatně zachovalejším autem) je problém stahování oken jen v zašpiněných kontaktech v ovládačích
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 948
- Registrován: 10 roků 2 měsíce
- Bydliště: Kousek od Roudnice nad Labem
- Vůz: Range Rover V8
#4 michalnavratil - 740 Gumbalkan Edition - Team Köttbullar
Další kdo upravuje krabici na off-road. To se mi líbí, fandím a držím palce
_________________
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír
Je: SAAB 9000 2,3-16V
Bylo:Volvo V70 P2 D5 AWD; V70I Tdi Stříbřenka Volvo V70 I TDi Black[/b] Volvo 760 2,8 V6[/b]Volvo V70 I 2.0 Hašlerka, SAAB 9000 aero stg.III Lucifer 2xSaab 9000i, Saab 9000 Turbo, Saab 900II Turbo, Saab 9000 AERO, Volvo V70I, Volvo 850-Modrý Kombík, Volvo Hellboy 850 TDI 103 KW; Saab 9-5 Aero Severní Vítr, Volvo 960 II Safír
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1464
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: 940, XC70
#5 michalnavratil - 740 Gumbalkan Edition - Team Köttbullar
Výborně, víc takovejch. Jak budeš řešit naviják mě zajímá. Taky nad tím uvažuji. Jo a jak jsi spokojen s těma přídavnejma dálkama? Mám ty samý 18cm a svítí to úplně na nic, nevím jestli je to No name žárovkama nebo z toho prostě víc nedostanu... Jestli tady bude víc videí a fotek rád budu sledovat. Nebo mužem někdy spáchat Milovice nebo něco podobného
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek