Dosud jsem svou staronovou S70 z najel 5k+ bez problémů, ale za poslední dva dny jsem si všiml podivného chování. Dvakrát se mi stalo, že jsem v kopci cítil, jak motor "cuká", jakoby vynechával jeden válec (ale je to diesel) nebo jako by měl kolísavý přívod paliva. Po pár set kilometrech dál mi zahřátý motor v nízkých otáčkách chcípl. Myslel jsem, že mi slezl řemen, ale po kontrole jsem to zase nastartoval a pokračoval v jízdě. Po pár set kilometrech se situace opakovala. Při jízdě do kopce to začlo kolísat a pár kilometrech dál mi to najednou zhaslo. Nastartoval jsem, a jel dál.
Kde bych měl hledat chybu?
Rozvody? Palivový filtr? Ucpané trysky? Nekvalitní palivo?
Jako followup dotaz bych se chtěl zeptat, jestli máte někdo v okolí Prahy k dispozici orig. diagnostiku, nebo kam s tím zajet, abych dostal nějaké doplňující info z palubního počítače.
S70 TD cukání motoru do kopce a zhastnutí za jízdy
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 66
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S70 TDI 2.5l '97
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 2454
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Bílý
S70 TD cukání motoru do kopce a zhastnutí za jízdy
Na todle nejsem odborník, ale uplatnění obecně platých zásad je podle mě v pořádku a na místě. Zvláště pokud se to projevuje v tahu při požadavku většího vkonu (kopec, tažení přívěsu atd..) by mohl být probém fakt banální.
1) Diagnostika pokud lze
2) Výměna palivového filtru + ideálně i vzduchového + přepady na vstřikovačích (u mě konkrétně to dělalo na tdi dost brikule, přitom oprava za 40Kč). Filtry dávám osobně pouze MANN a při výměně ho naplňuju VIFem. Celej.
3) Jízdní test. Pokud přetrvává, tak opět diagnostika a nejlépe live data za jízdy
4) Kontrola EGR, sání, podtlaky (ovládání turba zejména)
1) Diagnostika pokud lze
2) Výměna palivového filtru + ideálně i vzduchového + přepady na vstřikovačích (u mě konkrétně to dělalo na tdi dost brikule, přitom oprava za 40Kč). Filtry dávám osobně pouze MANN a při výměně ho naplňuju VIFem. Celej.
3) Jízdní test. Pokud přetrvává, tak opět diagnostika a nejlépe live data za jízdy
4) Kontrola EGR, sání, podtlaky (ovládání turba zejména)
-
Offline
- Příspěvky: 66
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S70 TDI 2.5l '97
S70 TD cukání motoru do kopce a zhastnutí za jízdy
EGR ventil mám zaslepený, může to nějak negativně ovlivnit běh motoru za teplého počasí? Z toho, co jsem o tom zatím zjišťoval ani ne.
Diagnostiku řeším, nejdřív zkusím VAG kabel, snad se mi to podaří rozběhat.
Vzduchový filtr jsem si prohlížel a přijde mi, že by výmenu ještě nepotřeboval - byl čistý. Dá se to vůbec poznat podle oka, zda potřebuje výměnu?
Určitě tedy vyměním palivový filtr, ale můžete mi když tak doporučit výrobce? Jsou v tom docela cenové rozdíly, ale není to zase tak drahé, aby mělo smysl na tom šetřit.
Diagnostiku řeším, nejdřív zkusím VAG kabel, snad se mi to podaří rozběhat.
Vzduchový filtr jsem si prohlížel a přijde mi, že by výmenu ještě nepotřeboval - byl čistý. Dá se to vůbec poznat podle oka, zda potřebuje výměnu?
Určitě tedy vyměním palivový filtr, ale můžete mi když tak doporučit výrobce? Jsou v tom docela cenové rozdíly, ale není to zase tak drahé, aby mělo smysl na tom šetřit.
-
Offline
- Příspěvky: 2548
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
x 1
S70 TD cukání motoru do kopce a zhastnutí za jízdy
Filtry MANN
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 12959
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
S70 TD cukání motoru do kopce a zhastnutí za jízdy
Jj, mann měl jeden problém, kdy se mu trhaly filtry, ale to už je mraky let a taky je všude dávám. I když ono je to v podstatě jedno, hlavně když se mění pravidelně.
Filtr má jednu výhodu, že čim je špinavější, tim líp filtruje
(olejovej teda ne, ten pak teče obtokem)
Filtr má jednu výhodu, že čim je špinavější, tim líp filtruje

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 2454
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Bílý
S70 TD cukání motoru do kopce a zhastnutí za jízdy
Hlavně vzduchovým filtrem to nebude ten tvůj problém...Začni u paliva a těch přepadů na vstřikách + zkontroluj vstupní palivovou hadici na čerpadle. Pokud je průhledná (u TDI bývá), nesmí ti tam jít bubliny.
-
Offline
- Příspěvky: 66
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S70 TDI 2.5l '97
S70 TD cukání motoru do kopce a zhastnutí za jízdy
Sehnal jsem palivový filtr Bosch, doporučuje ho Robert, i týpek co mi ho prodával povidal, že jsou ty MANNy zbytečně předražené.
Chtěl jsem se ale zeptat, jaký význam má ten filtr celej naplnit VIFem? Že se v jednom zátahu pořádně pročistí trisky? Nebo to má i nějaký význam, že tím nasákne ten samotný filtr?
A ještě jeden dotaz: Dá se to vyměnit i bez momenťáku, nebo si ho radši mám opatřit?
Tady jsem si na to našel videotutoriál:
https://www.youtube.com/watch?v=bH0CW40O1fw"
Chtěl jsem se ale zeptat, jaký význam má ten filtr celej naplnit VIFem? Že se v jednom zátahu pořádně pročistí trisky? Nebo to má i nějaký význam, že tím nasákne ten samotný filtr?
A ještě jeden dotaz: Dá se to vyměnit i bez momenťáku, nebo si ho radši mám opatřit?
Tady jsem si na to našel videotutoriál:
https://www.youtube.com/watch?v=bH0CW40O1fw"
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14310
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
S70 TD cukání motoru do kopce a zhastnutí za jízdy
Momenťák nepotřebuješ. Ale dej nové těsnící kroužky na ten horní šroub.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 66
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S70 TDI 2.5l '97
S70 TD cukání motoru do kopce a zhastnutí za jízdy
Vyměnil jsem ten palivový filtr a zase to frčí bez problému...
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 3 měsíce
- Bydliště: Bardějovská 2460 česká lípa
- Vůz: Volvo v70
S70 TD cukání motoru do kopce a zhastnutí za jízdy
Ahoj můžu požádat o radu?mám v70a přesně takový věci se mi dějí a dneska jsem.si všimnul že mi tou hadičkou šly bubliny ale nikde není vidět že by to rosilo a už ne vůbec teklo neporadis kam bych se měl podívat filtr jsem.menil ale nedával žádný nový kroužky na šroub myslíš ten šroub na filtru zvrchu děkuji za radujirka87 píše: 14 srp 2019 09:30 Hlavně vzduchovým filtrem to nebude ten tvůj problém...Začni u paliva a těch přepadů na vstřikách + zkontroluj vstupní palivovou hadici na čerpadle. Pokud je průhledná (u TDI bývá), nesmí ti tam jít bubliny.
-
Offline
- Příspěvky: 153
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Galanta
- Vůz: volvo v40 td 75kW 2001
S70 TD cukání motoru do kopce a zhastnutí za jízdy
Ahoj, pises vedla v teme ze ti motor aj skape. Mne to robila zla kabelaz k cerpadlu. Vyskusaj pri nastartovanom motore pohybovat kablami k cerpadlu v pri cerpadle, zameraj sa na ten velky cierny konetkor, mozno budes mat stastie
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: 3m3