V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Frida
Offline
Příspěvky: 20
Registrován: 5 roků 10 měsíců
Bydliště: Karlovy Vary
Vůz: V70 D4, 120kW, TF-80SD, 2013, 190.000

V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá

Příspěvek od Frida »

Ahoj volváci,
omlouvám se, že načínám téma, které už tady bylo, ale přeci jen.. Dnes jsem jel do hodně strmého kopce, ve kterém jsem musel zastavit. Měl jsem zařazené D a auto drželo, ale po cca 3sec. začalo pomalu couvat. Hned jsem to raději zašlápnul. Vím, že pravidla správného užívání jasně říkají, že se má stát na brzdě a pak přidat plyn, případně využít ruční brzdy. No, zapomněl jsem se.
Nicméně, znepokojilo mne to couvnutí (opravdu krpál). Nevíte prosím, jestli je to normální chování u automatu? Mám automat prvně a jen chvíli, tak nevím, jak se to má ve všech aspektech chovat. Jinak samozřejmě v mírném kopci se auto při zařazeném D pomalu rozjede, řadí pěkně, proplach a nový olej tam je čerstvý.
Moc díky a zdar,
Filip

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5809
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Řekl bych, že je to v prudkém kopci běžné. Nicméně sám jsem to zpozoroval asi jen jednou.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

marekbm
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1285
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá

Příspěvek od marekbm »

jak je to moc prudké, tak není co řešit. ber to tak, že ten automat bez plynu má nějakou sílu. když ten kopec je moc prudký a síla na stání v něm je větší, než co dá automat na volnoběh, tak logicky začneš couvat. to chvilkové stání mohlo být tím, že se to ještě plně neustálilo nebo byla sepnutá klima a motor měl zvýšené otáčky. pokud ti tam v tu chvíli nic necuklo, nebouchlo, ... tak je to cajk.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

Frida
Offline
Příspěvky: 20
Registrován: 5 roků 10 měsíců
Bydliště: Karlovy Vary
Vůz: V70 D4, 120kW, TF-80SD, 2013, 190.000

V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá

Příspěvek od Frida »

Diky moc. Nic tam necuklo, ani nijak nebouchlo, jen ze stani pomale couvani. Kolega, ktery ma XC 60, to jel vyzkouset a jemu to D ani neudrzelo vterinove stani. Rovnou couvacka, ale to prikladam tomu, ze ma to auto 2 tuny.

Tom0
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1124
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 D4 MY19

V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá

Příspěvek od Tom0 »

Nevím jestli to mají i automaty, ale manuály mají asistent rozjezdu do kopce.
Pustis brzdu ale auto odbrzdi až za cca 2 vteřiny a pak teprve začne couvat .
_________________
Obrázek + Obrázek Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW, MY21

Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva: Obrázek V90 D3 ; Obrázek V70 D4 ; Obrázek S80 3,2 LPG

shalibaba
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 549
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá

Příspěvek od shalibaba »

Kolik bylo venku stupnu?

Frida
Offline
Příspěvky: 20
Registrován: 5 roků 10 měsíců
Bydliště: Karlovy Vary
Vůz: V70 D4, 120kW, TF-80SD, 2013, 190.000

V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá

Příspěvek od Frida »

Pocitam, ze bylo nejakych 27 stupnu. Auto bylo zahrate po jizde cca 40km.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12914
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá

Příspěvek od Urvanej »

Asistent rozjezdu do kopce pár vteřin auto podrží. 3 mi přijde skoro až dost. V8 se podrží krásně a to má přes dvě tuny. Otázka je, zda to nedělá automatka, to fakt nevim, ale každopádně, pokud pustim brzdu, tak za chviličku začne couvat. Takže bych řkel, že to máš v cajku.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

shalibaba
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 549
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá

Příspěvek od shalibaba »

Aha, jsem to blbe precetl, nenapadlo mi nechat stat auto v kopci na D bez brzdy. Myslel jsem couvnuti pri uvolneni brzdy.

David Patočka
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1005
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá

Příspěvek od David Patočka »

Nechci bejt drzej, ale zrovna pisatel tohoto topicu má v podpisu typ Volva,
který je postižený výrobní vadou v podobě úniku tlaku uvnitř převodovky.
Toto se projevuje tak, že při stání v kopci na semaforu, nebo křižovatce, uvolníte brzdu a než přidáte plyn, tak stihnete zcouvat na auto stojící za vámi. Potom to teprve vyrazí vpřed, a to většinou za doprovodu kopnutí převodovky.

Pokud to zatím nekope, je to v pořádku. Pokud to začne být horší, musí převodovka ven.
Celá legrace spočívá ve výměně těsnících kroužků v převodovce, což celé obnáší cca 20tis. vč.dph.

Vyndat z auta, rozebrat, umýt, vyměnit vadné kroužky, složit, nový filtr, nová gufera, namontovat do auta, nový olej, software, diagnostika, geometrie, zkušební jízda cca 50 km a servírovat zákazníkovi zpět.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5809
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Které všechny ročníky ta série špatných těsnících kroužků postihlo?
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

shalibaba
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 549
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá

Příspěvek od shalibaba »

Jakube, mam 2012 a obcas ve vedrech to zazlobi. Zatim s tim ziji, vypozoroval jsem, ze nejvetsi pravdepodobnost je pri prudkem zastaveni a pak rozjeti. Mne pomaha pri rozjezdu poustet pomaleji brzdu. Zlobi mi to zatim jen ve velkych vedrech. Myslim, ze budou zlobit prevodovky, ktere jiz maji termostat na chlazeni oleje.

Joemilionare
Offline
Příspěvky: 493
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: ČB , A něco mezi Salzburgland a Tirol
Vůz: V70II 2007 2.4i 184ps-Stage2 Automat
Bydliště: České Budějovice, Salzburgland, Tirol

V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá

Příspěvek od Joemilionare »

marekbm píše: 08 srp 2019 22:36 jak je to moc prudké, tak není co řešit. ber to tak, že ten automat bez plynu má nějakou sílu. když ten kopec je moc prudký a síla na stání v něm je větší, než co dá automat na volnoběh, tak logicky začneš couvat. to chvilkové stání mohlo být tím, že se to ještě plně neustálilo nebo byla sepnutá klima a motor měl zvýšené otáčky. pokud ti tam v tu chvíli nic necuklo, nebouchlo, ... tak je to cajk.
Sory dost stare tema ale nasel sem nahodou a nedalo mi to jak je mozne ze autobus udrzi ve velmi strmem kopci na automat
A pak je rozdil zda je to diesel nebo benzin to auto.
_________________
Bylo Volvo S60

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 845
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá

Příspěvek od powl »

protoze autobus ma pomale prevody a menic jak hovado
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

jirka87
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2426
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá

Příspěvek od jirka87 »

Nasledujici tema...

"Delal nekdo prestavbu menice z autobusu do sveho Volva? Vadi mi,ze kdyz jedu s vlekem na Snezku a pustim plyn, auto chce couvat"

😃

Jarda.JM
Offline
Příspěvky: 676
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

V prudkém kopci se zařaným D auto pomalu couvá

Příspěvek od Jarda.JM »

Navzdory všem logickým zdůvodněním proč to nemůže fungovat normálně, stejně mi nejde do palice, proč auto který má čidel plnou pr...a tváří se, že je chytřejší než pan prezident, nemůže pochopit, že když mám zařazený "D", že asi nepotřebuji právě couvat.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé