Stržený závit na olejové vaně. 740 TD

Pro sedmy a devítky
This topic is 12 years a 10 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Namor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 10
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Řevnice

Stržený závit na olejové vaně. 740 TD

Příspěvek od Namor »

Právě se mi podařilo strhnout závit na olejové vaně. Šlo to celkem snadno a taky jsem čekal že to jednou přijde, závit už nebyl nejlepší. Motor je po generálce ale jinak má auto kolem 500.000 Km, takže výměn oleje už bylo požehnaně.
Kdysi jsem tady na foru četl celkem podrobný postup jak takovou závadu odstranit. Bylo to o vyříznutí většího závitu a zašroubování nové vložky se závitem.
Bohužel příspěvek který by mi usnadnil práci už tu není. Tak se chci zeptat jestli je někde archiv starých příspěvků nebo zda by si dotyčný nevzpoměl a nenapsal mi to znovu.

Díky
_________________
Nyní: Volvo 740 GL Kombi, r. v. 1989, 2.4 Turbodiesel

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Mám pocit, že to řešil Travex, ale nejsem si jistý.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

bidak
Offline
Příspěvky: 497
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 5

Re: Stržený závit na olejové vaně. 740 TD

Příspěvek od bidak »

Namor píše:Kdysi jsem tady na foru četl celkem podrobný postup jak takovou závadu odstranit. Bylo to o vyříznutí většího závitu a zašroubování nové vložky se závitem.
toz ono celkem neni co by se o tom dalo vic napsat, nez jsi prave popsal
jen nedoporucuju bejt takovej borec jako muj otecko, kterej ani nesundal vanu a po vyriznuti noveho zavitu proste jen proplachnul motor starym olejem, zaspuntoval vanu a nalil olej novy :)
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

Re: Stržený závit na olejové vaně. 740 TD

Příspěvek od travex »

tak tak, resil jsem to ja...

nechal jsem si vyrobit ocelovou zavitvou vlozku (vnejsi zavit 22*1,5, vnitni dle moznosti - ja mam 16 *1,5 - vlozka ma vnejsi sestihran 24mm, nech si k tomu vytocit i novou zatku a doporucuji i medene nebo teflonove tesneni)), k tomu jsem si pujcil zavitnik a vrtak (19mm). Bohuzel sundat vanu nejde bez vyndani motoru nebo sundani cele napravnice, takze jsem to prevrtal rovnou na aute. Vrtak i zavitnik jsem mel napatlany vazelinou, aby na nich ulpivaly spony a casto jsem nastroje od nich cistil. Nakones jsem proplachnul vanu 5 litry nafty (nalil jsem ji tam plnicim hrdlem) a zkontroloval, zda ve vane nezustaly spony... nastesti ne... nalil olej dal novy filtr a hura do provozu....

cela akce mi zabrala asi tak hodinku prace (je tohlavne o trpelivosti nez o nejakem velkem usili) a funguje to k me spokojenosti uz hoooodne dlouho.....

---------
obdobna vlozka je dodavana primo jako nahradni dil od VW a to vcetne vrtaku a zavitniku - cena cca 240 EUR (fuj!)
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2868
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

My jsme mívaly v servisu opravárenské vložky Helicoil nebo tak nějak. Byla to ocelová spirála z drátu kosodélníkového průřezu, která se po proříznutí závitu spec. závitníkem do něj našroubovala a tak tvořila závit nový. Dnes bych to řešil jako Travex s použítím instalatérských zátek asi 1/2" MS a závitníku. Je to v každejch instal. potřebách i ten závitník (2 kusy) nebo se dá půjčit od řemeslníka. Třeba ode mě :lol:

Hans
Offline
Příspěvky: 70
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Čelákovice

Příspěvek od Hans »

Já jsem stržený závit opravoval několikrát u starých motorek. V prodejně FABORY jsem měděnou koupil závitovou vložku s vnitřním i vnějším závitem a límečkem a zátku. Vložku jsem našrouboval přímo do strženého závitu. Vložku jsem ve strženém závitu utěsnil speciálním lepidlem LOCTITE na lepení ložisek.
_________________
V40, rok 2000, 1,8i - 90 kW, automat, motor B4184S2

selap
Offline
Příspěvky: 1679
Registrován: 14 roků
Bydliště: Brno

vana

Příspěvek od selap »

Já řešil jiný problém,když jsem auto koupil tak po 1 mé výměně oleje nešla zátka dotěsnit.Pak se ukázalo,že dosedací plocha je křivá.Došlo tedy k elegantnímu řešení namotat na šroub instalatérskou teflonovou pasku stylem přiměřeně.(méně elegantní je konopí)To se dá udělat i když je závit poškozen,není to potreba tolik utahovat jako když je tam těsnítko.Pokud je závit pryč úplně tak pak nezbývá než přeřezat na větší a novou zátku.Jednoduché,výměn mezitím mnoho a nikdy to nekálpo,náklady 15 Kč:)
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

Re: vana

Příspěvek od travex »

selap píše:Já řešil jiný problém,když jsem auto koupil tak po 1 mé výměně oleje nešla zátka dotěsnit.Pak se ukázalo,že dosedací plocha je křivá.Došlo tedy k elegantnímu řešení namotat na šroub instalatérskou teflonovou pasku stylem přiměřeně.(méně elegantní je konopí)To se dá udělat i když je závit poškozen,není to potreba tolik utahovat jako když je tam těsnítko.Pokud je závit pryč úplně tak pak nezbývá než přeřezat na větší a novou zátku.Jednoduché,výměn mezitím mnoho a nikdy to nekálpo,náklady 15 Kč:)
teflon paskou jsem zacinal jsem jsem jusel zavit vyvlozkovat, vydrzelo to tri vymeny a pak uz ani teflon nepomahal....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2868
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Teflon i konopí jsou výborné materiály na těsnění závitů, ale mají jednu nectnost. Uvolňují se z nich vlákna, bohužel i dovnitř utěsňovaného potrubí. U rozvodů třeba vody či plynu to až tak moc nevadí. Ale nerad bych ve svém motoru našel mazací kanálek přicpanej vláknem teflonu a tím poškozenej motor. Samozřejmě by to měl odchytit plnoprůtokový foltr, ale toto je myslím pole, kde se riskovat nemá. Jinak jsem zažil pána, co si "podpakoval" zátku olej. vany konopím, ona se povolila a za jízdy mu vytekl olej z motoru. Škoda byla mnohonásobně větší. Osobně se přikláním tomu, když opravovat auto, tak poctivě. Ostatně asi jako vše v životě, ne? (Jak říkal táta "buď to dělej pořádně, nebo se na to vys... a jdi od toho :lol: )

selap
Offline
Příspěvky: 1679
Registrován: 14 roků
Bydliště: Brno

vana

Příspěvek od selap »

No dá se souhlasit,že se to má udělat poctivě,ale já tak jezdím už 10 let a nic se nestalo,ten teflon se shrnuje k hlavě šroubu a pokud tam něco zůstane,vyplaví to vypouštěný olej.Spíš bych se obával neuváženeho používaní těsnících tmelů,to pak můžou po motoru cestovat kusance.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3073
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Re: Stržený závit na olejové vaně. 740 TD

Příspěvek od Sergej »

Da sa niekde kupit nova olejova zatka ? U kuceru nemaju. Popripade nepasuje tam z niecoho ineho ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2868
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: Stržený závit na olejové vaně. 740 TD

Příspěvek od Jarda S40 »

změř si závit a navštiv autopotřeby, podobné by mohl mít třeba favorit nebo nějaká škodovka. na ty to vedou, na 740-ku asi ne. Někdy pasujou i odvzdušňovací šrouby brzd a plastové čudlíky, třeba bude i toto.

GDPR_user

Re: vana

Příspěvek od GDPR_user »

travex píše:
selap píše:Já řešil jiný problém,když jsem auto koupil tak po 1 mé výměně oleje nešla zátka dotěsnit.Pak se ukázalo,že dosedací plocha je křivá.Došlo tedy k elegantnímu řešení namotat na šroub instalatérskou teflonovou pasku stylem přiměřeně.(méně elegantní je konopí)To se dá udělat i když je závit poškozen,není to potreba tolik utahovat jako když je tam těsnítko.Pokud je závit pryč úplně tak pak nezbývá než přeřezat na větší a novou zátku.Jednoduché,výměn mezitím mnoho a nikdy to nekálpo,náklady 15 Kč:)
teflon paskou jsem zacinal jsem jsem jusel zavit vyvlozkovat, vydrzelo to tri vymeny a pak uz ani teflon nepomahal....
Proto olej raději neměním. :lol: :lol: :lol:
This topic is 12 years a 10 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „700 / 900 - opravy“