Stržený závit na olejové vaně. 740 TD
- Autor
- Zpráva
#1 Stržený závit na olejové vaně. 740 TD
Právě se mi podařilo strhnout závit na olejové vaně. Šlo to celkem snadno a taky jsem čekal že to jednou přijde, závit už nebyl nejlepší. Motor je po generálce ale jinak má auto kolem 500.000 Km, takže výměn oleje už bylo požehnaně.
Kdysi jsem tady na foru četl celkem podrobný postup jak takovou závadu odstranit. Bylo to o vyříznutí většího závitu a zašroubování nové vložky se závitem.
Bohužel příspěvek který by mi usnadnil práci už tu není. Tak se chci zeptat jestli je někde archiv starých příspěvků nebo zda by si dotyčný nevzpoměl a nenapsal mi to znovu.
Díky
Kdysi jsem tady na foru četl celkem podrobný postup jak takovou závadu odstranit. Bylo to o vyříznutí většího závitu a zašroubování nové vložky se závitem.
Bohužel příspěvek který by mi usnadnil práci už tu není. Tak se chci zeptat jestli je někde archiv starých příspěvků nebo zda by si dotyčný nevzpoměl a nenapsal mi to znovu.
Díky
_________________
Nyní: Volvo 740 GL Kombi, r. v. 1989, 2.4 Turbodiesel
Nyní: Volvo 740 GL Kombi, r. v. 1989, 2.4 Turbodiesel
#3 Stržený závit na olejové vaně. 740 TD
toz ono celkem neni co by se o tom dalo vic napsat, nez jsi prave popsalNamor píše:Kdysi jsem tady na foru četl celkem podrobný postup jak takovou závadu odstranit. Bylo to o vyříznutí většího závitu a zašroubování nové vložky se závitem.
jen nedoporucuju bejt takovej borec jako muj otecko, kterej ani nesundal vanu a po vyriznuti noveho zavitu proste jen proplachnul motor starym olejem, zaspuntoval vanu a nalil olej novy
_________________
850 '96 2,5 10V automat
S40 '00 1,8 automat
V70 '00 TDI automat
V70 '15 T5 automat
850 '96 2,5 10V automat
S40 '00 1,8 automat
V70 '00 TDI automat
V70 '15 T5 automat
#4 Stržený závit na olejové vaně. 740 TD
tak tak, resil jsem to ja...
nechal jsem si vyrobit ocelovou zavitvou vlozku (vnejsi zavit 22*1,5, vnitni dle moznosti - ja mam 16 *1,5 - vlozka ma vnejsi sestihran 24mm, nech si k tomu vytocit i novou zatku a doporucuji i medene nebo teflonove tesneni)), k tomu jsem si pujcil zavitnik a vrtak (19mm). Bohuzel sundat vanu nejde bez vyndani motoru nebo sundani cele napravnice, takze jsem to prevrtal rovnou na aute. Vrtak i zavitnik jsem mel napatlany vazelinou, aby na nich ulpivaly spony a casto jsem nastroje od nich cistil. Nakones jsem proplachnul vanu 5 litry nafty (nalil jsem ji tam plnicim hrdlem) a zkontroloval, zda ve vane nezustaly spony... nastesti ne... nalil olej dal novy filtr a hura do provozu....
cela akce mi zabrala asi tak hodinku prace (je tohlavne o trpelivosti nez o nejakem velkem usili) a funguje to k me spokojenosti uz hoooodne dlouho.....
---------
obdobna vlozka je dodavana primo jako nahradni dil od VW a to vcetne vrtaku a zavitniku - cena cca 240 EUR (fuj!)
nechal jsem si vyrobit ocelovou zavitvou vlozku (vnejsi zavit 22*1,5, vnitni dle moznosti - ja mam 16 *1,5 - vlozka ma vnejsi sestihran 24mm, nech si k tomu vytocit i novou zatku a doporucuji i medene nebo teflonove tesneni)), k tomu jsem si pujcil zavitnik a vrtak (19mm). Bohuzel sundat vanu nejde bez vyndani motoru nebo sundani cele napravnice, takze jsem to prevrtal rovnou na aute. Vrtak i zavitnik jsem mel napatlany vazelinou, aby na nich ulpivaly spony a casto jsem nastroje od nich cistil. Nakones jsem proplachnul vanu 5 litry nafty (nalil jsem ji tam plnicim hrdlem) a zkontroloval, zda ve vane nezustaly spony... nastesti ne... nalil olej dal novy filtr a hura do provozu....
cela akce mi zabrala asi tak hodinku prace (je tohlavne o trpelivosti nez o nejakem velkem usili) a funguje to k me spokojenosti uz hoooodne dlouho.....
---------
obdobna vlozka je dodavana primo jako nahradni dil od VW a to vcetne vrtaku a zavitniku - cena cca 240 EUR (fuj!)
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1491
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
#5
My jsme mívaly v servisu opravárenské vložky Helicoil nebo tak nějak. Byla to ocelová spirála z drátu kosodélníkového průřezu, která se po proříznutí závitu spec. závitníkem do něj našroubovala a tak tvořila závit nový. Dnes bych to řešil jako Travex s použítím instalatérských zátek asi 1/2" MS a závitníku. Je to v každejch instal. potřebách i ten závitník (2 kusy) nebo se dá půjčit od řemeslníka. Třeba ode mě
#6
Já jsem stržený závit opravoval několikrát u starých motorek. V prodejně FABORY jsem měděnou koupil závitovou vložku s vnitřním i vnějším závitem a límečkem a zátku. Vložku jsem našrouboval přímo do strženého závitu. Vložku jsem ve strženém závitu utěsnil speciálním lepidlem LOCTITE na lepení ložisek.
_________________
V40, rok 2000, 1,8i - 90 kW, automat, motor B4184S2
V40, rok 2000, 1,8i - 90 kW, automat, motor B4184S2
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1322
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 III D3 AT '12
#7 vana
Já řešil jiný problém,když jsem auto koupil tak po 1 mé výměně oleje nešla zátka dotěsnit.Pak se ukázalo,že dosedací plocha je křivá.Došlo tedy k elegantnímu řešení namotat na šroub instalatérskou teflonovou pasku stylem přiměřeně.(méně elegantní je konopí)To se dá udělat i když je závit poškozen,není to potreba tolik utahovat jako když je tam těsnítko.Pokud je závit pryč úplně tak pak nezbývá než přeřezat na větší a novou zátku.Jednoduché,výměn mezitím mnoho a nikdy to nekálpo,náklady 15 Kč:)
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
#8 vana
teflon paskou jsem zacinal jsem jsem jusel zavit vyvlozkovat, vydrzelo to tri vymeny a pak uz ani teflon nepomahal....selap píše:Já řešil jiný problém,když jsem auto koupil tak po 1 mé výměně oleje nešla zátka dotěsnit.Pak se ukázalo,že dosedací plocha je křivá.Došlo tedy k elegantnímu řešení namotat na šroub instalatérskou teflonovou pasku stylem přiměřeně.(méně elegantní je konopí)To se dá udělat i když je závit poškozen,není to potreba tolik utahovat jako když je tam těsnítko.Pokud je závit pryč úplně tak pak nezbývá než přeřezat na větší a novou zátku.Jednoduché,výměn mezitím mnoho a nikdy to nekálpo,náklady 15 Kč:)
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1491
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
#9
Teflon i konopí jsou výborné materiály na těsnění závitů, ale mají jednu nectnost. Uvolňují se z nich vlákna, bohužel i dovnitř utěsňovaného potrubí. U rozvodů třeba vody či plynu to až tak moc nevadí. Ale nerad bych ve svém motoru našel mazací kanálek přicpanej vláknem teflonu a tím poškozenej motor. Samozřejmě by to měl odchytit plnoprůtokový foltr, ale toto je myslím pole, kde se riskovat nemá. Jinak jsem zažil pána, co si "podpakoval" zátku olej. vany konopím, ona se povolila a za jízdy mu vytekl olej z motoru. Škoda byla mnohonásobně větší. Osobně se přikláním tomu, když opravovat auto, tak poctivě. Ostatně asi jako vše v životě, ne? (Jak říkal táta "buď to dělej pořádně, nebo se na to vys... a jdi od toho )
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1322
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 III D3 AT '12
#10 vana
No dá se souhlasit,že se to má udělat poctivě,ale já tak jezdím už 10 let a nic se nestalo,ten teflon se shrnuje k hlavě šroubu a pokud tam něco zůstane,vyplaví to vypouštěný olej.Spíš bych se obával neuváženeho používaní těsnících tmelů,to pak můžou po motoru cestovat kusance.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#11 Stržený závit na olejové vaně. 740 TD
Da sa niekde kupit nova olejova zatka ? U kuceru nemaju. Popripade nepasuje tam z niecoho ineho ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1491
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
#12 Stržený závit na olejové vaně. 740 TD
změř si závit a navštiv autopotřeby, podobné by mohl mít třeba favorit nebo nějaká škodovka. na ty to vedou, na 740-ku asi ne. Někdy pasujou i odvzdušňovací šrouby brzd a plastové čudlíky, třeba bude i toto.
#13 vana
Proto olej raději neměním.travex píše:teflon paskou jsem zacinal jsem jsem jusel zavit vyvlozkovat, vydrzelo to tri vymeny a pak uz ani teflon nepomahal....selap píše:Já řešil jiný problém,když jsem auto koupil tak po 1 mé výměně oleje nešla zátka dotěsnit.Pak se ukázalo,že dosedací plocha je křivá.Došlo tedy k elegantnímu řešení namotat na šroub instalatérskou teflonovou pasku stylem přiměřeně.(méně elegantní je konopí)To se dá udělat i když je závit poškozen,není to potreba tolik utahovat jako když je tam těsnítko.Pokud je závit pryč úplně tak pak nezbývá než přeřezat na větší a novou zátku.Jednoduché,výměn mezitím mnoho a nikdy to nekálpo,náklady 15 Kč:)
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 3 Odpovědi
- 224 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od e.w.i.n.g.1
-
- 7 Odpovědi
- 712 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Luka
-
- 7 Odpovědi
- 930 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jasko
-
- 1 Odpovědi
- 678 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od tomasss
-
- 1 Odpovědi
- 1209 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Michl