Volvo S90 - jaké štefty a matice na výfukové svody?

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 826
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bělov

#1 Volvo S90 - jaké štefty a matice na výfukové svody?

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Potřebuji poradit, jaké koupit matice a štefty pro výfukové svody?
Jedná se mi o to, že jeden šteft budu muset vyměnit a dal bych asi zrovna i všechny matice nové.
Jenže z jakého materiálu jsou originální štefty a šrouby?

Díky
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#2 Volvo S90 - jaké štefty a matice na výfukové svody?

Příspěvek od Zajsoft »

Hoj, ted sem akorat rozpojoval po cca 1,5roku vejfuk, u vlnovcu, a opet totalne zarezly jak hovado,
takze bud holt original, nebo vse vymenit za pevnostni srouby/matky a kazdopadne nerez...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2126
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#3 Volvo S90 - jaké štefty a matice na výfukové svody?

Příspěvek od peter cz »

Štefty standard, pevnost 10.9+ a samojistný matice.

Když jsme u těch vlnovců u V8, zrovna to mam taky rozebraný (ty 4 šrouby jsem povoloval 3 hodiny :%) ) a přemejšlim co tam dát, šrouby v nerezu jsou sice fajn, ale nemají vyšší pevnost, tak teď co je lepší...
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#4 Volvo S90 - jaké štefty a matice na výfukové svody?

Příspěvek od Zajsoft »

peter cz píše:Štefty standard, pevnost 10.9+ a samojistný matice.

Když jsme u těch vlnovců u V8, zrovna to mam taky rozebraný (ty 4 šrouby jsem povoloval 3 hodiny :%) ) a přemejšlim co tam dát, šrouby v nerezu jsou sice fajn, ale nemají vyšší pevnost, tak teď co je lepší...
To bud rad, to ja odvrtaval(na aute) 6-7sroubu 3dny... 5% kobaltovy vrtaky byly jak blato a schanej si o vikendu dusik... Celkova prumerna spotreba byla 1,5vrtaku na diru a to jen diky tomu, ze v cca 1/2 me napadlo zacit chladit sprejem do zapalovacu :D

No po predchozi zkusenosti, snad radeji klidne 8.8 v nerezu, nez si tohle zopakovat... To radsi bych kazdej pulrok-rok menil nejaky ruply sroub :-D
A asi bych dal minimalne grafitku, nebo spis keramiku, pacz grafitka asik ted i byla, ale zas povolit sli vsechny, nekterym sem teda brutalne natahnul zavity, ale vesmes to byly spis asi ty, kde uz byl zavit odvrtanej a dany matky.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Volvo S90 - jaké štefty a matice na výfukové svody?

Příspěvek od Sergej »

Neviem ci ma nerez zmysel v styku s ciernym zelezom. Aby to nehrdzavelo rychlejsie ako bezny pevnostny srob. Idealny by bolo mat stefty osetrene ziarovym zinkom (DeltaTone povrchovka)
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 826
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bělov

#6 Volvo S90 - jaké štefty a matice na výfukové svody?

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Potřebuju dát do svodů všechny 4 nové a jeden do hlavy.
Matky dát měděné samosvorne nebo jake? Nerez? Co je to černé železo? Ve Volvu by měli mít skladem, ne? Ale zase aby nestal ten steft 150 Kč jeden, že?
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#7 Volvo S90 - jaké štefty a matice na výfukové svody?

Příspěvek od Zajsoft »

Tak pres materialy ja zrovna uplne nejsem, jako vim, ze u nechterych dochazi k reakci, takze si rad klidne necham poradit... :)
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Volvo S90 - jaké štefty a matice na výfukové svody?

Příspěvek od Sergej »

Nerez v styku s ciernym zelezom (tj ocel, liatina, oceloliatina) velmi ochotne hrdzavie. Nerez typu A2 dokonca sama aj v agresivnejsom prostredi. A4 je uz odolnejsia. Pokial je v suchom prostredi je to OK, ale ked to oblejete slanou vodou...
Kupil by som u Killicha alebo Bossard-a stefty M8 do Al a do liatiny (lisia sa dlzkou zavrtnej casti) a k tomu matice s golierom DIN 6925 alebo poistne celokovove DIN 6927. Pomedenie nema moc zmysel, je elektrolyticke, vydrzi tak 3 zahriatia vyfuku. radsej namazat zavit a stycne plochy grafitom (nie grafitovou vazelinou !!!!!) alebo medou, keramikou... Ak kupis stefty bez povrchovky - cernene, tak ich streknut Al/Zn sprejom.
Najvacsia sranda bude vybrat stefty zo zvodov na B6304F. Pochval sa ako ti to slo :-D
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 826
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bělov

#9 Volvo S90 - jaké štefty a matice na výfukové svody?

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Sergej píše:Nerez v styku s ciernym zelezom (tj ocel, liatina, oceloliatina) velmi ochotne hrdzavie. Nerez typu A2 dokonca sama aj v agresivnejsom prostredi. A4 je uz odolnejsia. Pokial je v suchom prostredi je to OK, ale ked to oblejete slanou vodou...
Kupil by som u Killicha alebo Bossard-a stefty M8 do Al a do liatiny (lisia sa dlzkou zavrtnej casti) a k tomu matice s golierom DIN 6925 alebo poistne celokovove DIN 6927. Pomedenie nema moc zmysel, je elektrolyticke, vydrzi tak 3 zahriatia vyfuku. radsej namazat zavit a stycne plochy grafitom (nie grafitovou vazelinou !!!!!) alebo medou, keramikou... Ak kupis stefty bez povrchovky - cernene, tak ich streknut Al/Zn sprejom.
Najvacsia sranda bude vybrat stefty zo zvodov na B6304F. Pochval sa ako ti to slo :-D

Díky za rady

Jaká je celková délka a délka závrtné části do hlavy a jaká do těch svodů?

Já vím, že celková délka šteftu do hlavy je 50 mm (podle katalogu). Takže nerezové štefty ani matice nebrat, jo?
Normální ocelové a pozinkované teda?
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Volvo S90 - jaké štefty a matice na výfukové svody?

Příspěvek od Sergej »

Dlzka zavrtnej casti je dana normou. U killicha si najdi datasheet k zavrtnym srobom a dozvies sa. Z hlavy neviem. Jeden typ je DIN 939, tak si najdi co patri do liatiny a co do hlinika. Je to nasobok priemeru. Liatina 1D, ocel 1,25D a hlinik 2D.
A v ramci pokusu mozes zobrat A4 nerez a druhy srob ocel 8.8 a uvidime :-)
Samozrejme ak uz budes brat nerezove stefty, tak aj maticky, pripadne podlozky.
Do hlavy je prakticky jedno co das, ta je sucha a chladena.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12082
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 Volvo S90 - jaké štefty a matice na výfukové svody?

Příspěvek od Urvanej »

Bacha, nerez s nerezí se zakusuje. Matky poměděný fungujou dobře. Zvenku ta meď sice opadá, ale na závitu zustane a neslepí se to.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#12 Volvo S90 - jaké štefty a matice na výfukové svody?

Příspěvek od FrantaB »

Nerez na nerezu (matice na šteftu) se dokáže hnusně a neřešitelně kousnout. Mastičky proti kousnutí na výfuku nevydrží, Cu nebo uhlíkové vazelíny jsou podle mé zkušenosti celkem k ničemu. Pouvažoval bych o vysokých mosazných maticích, anebo aspoň normální ocel pozink...
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Volvo S90 - jaké štefty a matice na výfukové svody?

Příspěvek od Sergej »

Ja pouzivam normalny pozink 8.8 a s odtahovanim nemam problemy.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 826
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bělov

#14 Volvo S90 - jaké štefty a matice na výfukové svody?

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Díky za rady a typy. Ještě se chci zeptat, jaké jsou utahovaci momenty na svody do hlavy motoru a jaké dole u vyfuku?
Díky
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 826
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bělov

#15 Volvo S90 - jaké štefty a matice na výfukové svody?

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Už jsem to našel - je to 25 Nm a pro krycí plech, co je nad svodama 15 Nm
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“