Výměna oleje v AT - proplach ano či ne? V60 D5 AWD

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
M.a.r.e.k
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 133
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Pelhřimov
Vůz: Volvo V60 D5 AWD
Bydliště: Pelhřimov

Výměna oleje v AT - proplach ano či ne? V60 D5 AWD

Příspěvek od M.a.r.e.k »

Ahoj,

dle manuálu mám ve své V60 D5 AWD MY2012 automat TF-80SC.

Doslechl jsem se, že proplach nemusí tomuto automatu prospět, můžete mi to prosím potvrdit či vyvrátit? Raději udělat jen výměnu náplně? Čeká mne teď velký servis ve 180tis km.

Pak prý je podle Volva ještě potřeba nové adaptace SW, co myslíte? Každopádně moji známý servisáci umí jen DSG proplach.. Nemá tipa na Vysočině prosím? Kdo by byl znalý a uměl ho?

Předem moc děkuji za každou radu či komentář

Marek
_________________
Je:Volvo V60 D5 AWD, D5244T, 158 KW, MY 2012
Bylo:Volvo 945, B230FK, LPG, 99KW, r.v. 1996 Volvo S90, B6304S, 150KW, r.v. 1997 Obrázek
Volvo S40, 99KW, r.v. 1998

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2246
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
Participant x 3

Výměna oleje v AT - proplach ano či ne? V60 D5 AWD

Příspěvek od Zajsoft »

Hoj,
ne, ze by to tu nebylo asi 1000x...
http://www.volvoxc.com/forums/showthread.php?12169-The-BIG-Transmission-Posting-Gibbons-method-other-goodies!
Predtim BG 106, nechat ho v tom motat min. 30min(klidne i dyl...) a semtam proradit R-N-D(po 5sec).
Pak proplach.
Na zaver pri poslednim plneni(kdy uz budes jen dolejvat) dej BG 310 a dorovnej hladinu...

Urcite vynulovat vymenu oleje v AT.
No co se tyce SW, tak Servis 2.0. Jinak David Patocka uvadi, ze adaptace muze udelat problem... Ja osobne pokazde preadaptovavam(stavajici nemazu, ale adaptaci udelam), vzdy byl vysledek jen lepsi...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5856
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Výměna oleje v AT - proplach ano či ne? V60 D5 AWD

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Adaptace nemazat!!!
Mě a i pár ostatním je v jednom servisu smazali a od té doby to občas kope. Tak to musím zadaptovat..... :cry:
Já osobně budu měnit olej každý rok stylem, vypustit, nalýt
a odpustit na měrce. Začínám na podzim.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2246
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
Participant x 3

Výměna oleje v AT - proplach ano či ne? V60 D5 AWD

Příspěvek od Zajsoft »

Jakub Svoboda píše:Adaptace nemazat!!!
Mě a i pár ostatním je v jednom servisu smazali a od té doby to občas kope. Tak to musím zadaptovat..... :cry:
Já osobně budu měnit olej každý rok stylem, vypustit, nalýt
a odpustit na měrce. Začínám na podzim.
A nepisu to snad? :D
(stavajici nemazu, ale adaptaci udelam)
A samozrejme, ze kdyz se smazou adaptace = zadny adaptace = bude to kopat...
Ono se to sice za jizdy postupne adaptuje, ale brutalne jinym tempem, nez kdyz clovek spusti adaptaci a udela ji poradne(nejlepe jeste lepe/pecliveji, nez uvadi VIDA).

A ono se houby stane, jen se to pak musi naadaptovat opravdu poradne a nedivit se, ze to taky nejde spustit hned na poprve...
Uz sem i zazil(a na poprve sem z toho byl dost nervni), ze to prestalo radit(nouzak) a odmitalo spustit adaptaci.
Proste clovek musi vedet co dela a delat to s rozvahou dle stavu, neb dle vyrobce/VIDA se mazat maj jen pri fyzicke vymene nektere komponenty.
Nadruhou stanu uz sem videl AT ve stavu, kdy po vycisteni a dani dokupy to bylo to nejlepsi co proto clovek mohl udelat.

No tahle pseudovymena je lepsi jak dratem do oka, ale znacne horsi jak proplach(a nemyslim tim tlakovej masinou, na druhou stranu, pokud se olej meni pravidelne, nenecha se prepalovat a podobne, tak ty tesneni zas nemaj duvod praskat, etc, kor kdyz se pouziva slusnej olej, pripadne kondicioner).
Nebo taky vanu vypoustis jen z 1/2, dotocis a takhle furt dokola? ;) Ono na znehodnoceni nove naplne staci mnohem mensi mnozstvi, nez ta 1/2 co tam planujes nechat...
(A nechci slyset, ze v laznich to tak s bazenem delaj :-D Pacz pak bys tam taky musel zaradit znacne lepsi filtraci a brutalne preaditivovavat, stejne jako tam :D)
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Hájčus
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2375
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: EV - NIRO

Výměna oleje v AT - proplach ano či ne? V60 D5 AWD

Příspěvek od Hájčus »

Rozhodně i s proplachem! To mi vždy říkal Marra a musím uznat, že na tom něco bude...
Mám najeto 365 000km + automat stále žije. :Rose:
_________________
EV-NIRO; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

lkopcansky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 514
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

Výměna oleje v AT - proplach ano či ne? V60 D5 AWD

Příspěvek od lkopcansky »

Zajsoft píše: No co se tyce SW, tak Servis 2.0.
Mám tiež MY2012 a podľa autorizáku mám už staré auto, na ktoré 2.0 už nevychádza.

Riešil som podobnú vec na jar, auto chodilo vždy do autorizáku, olej v automate menení pri cca 60 tis, 120 tis a teraz pri 180 tis. Vymenených 8 litrov OEM oleja s adaptáciou.

Ak by si to dával robiť do autorizáku, zisti si dopredu, koľko litrov oleja vymenia. Po novom sa v niektorých autorizákoch menia už len 4 litre...

Informoval som sa u Davida Patočku ohľadom výmeny oleja, tu je jeho názor:

Dobrý den,
pokud se dělá olej pravidelně po 60t.km, tak není třeba vymýšlet další procedury.
Jestliže chcete mít klid, tak nechte olej vyměnit ve 180tis. km a po 5000 km znovu,
protože nová náplň alespoň rozpustí letité usazeniny.
Proplach je fajn věc, ale slepé kanály ke spojkám vám nepropláchne, to rozpustí až po nějakých najetých km. Možná Vám to bude někdo vyvracet, že tato teorie je blbost, ale zkuste se ho zeptat, kolik
takových automatů v životě měl rozebraných na stole.
My jich zvládneme cca 8 za měsíc.
_________________
XC60 D4 VEA AT8 Summum MY15 Mobil Obrázek
EX S60 D3 AT6 Summum MY12 Ravenol Obrázek
XC60 D3 VEA AT8 Dynamic MY17 Castrol - mamka
EX S60 2,4i Premium MY04 Mobil

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2246
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
Participant x 3

Výměna oleje v AT - proplach ano či ne? V60 D5 AWD

Příspěvek od Zajsoft »

lkopcansky píše:
Zajsoft píše: No co se tyce SW, tak Servis 2.0.
Mám tiež MY2012 a podľa autorizáku mám už staré auto, na ktoré 2.0 už nevychádza.

Riešil som podobnú vec na jar, auto chodilo vždy do autorizáku, olej v automate menení pri cca 60 tis, 120 tis a teraz pri 180 tis. Vymenených 8 litrov OEM oleja s adaptáciou.

Ak by si to dával robiť do autorizáku, zisti si dopredu, koľko litrov oleja vymenia. Po novom sa v niektorých autorizákoch menia už len 4 litre...

Informoval som sa u Davida Patočku ohľadom výmeny oleja, tu je jeho názor:

Dobrý den,
pokud se dělá olej pravidelně po 60t.km, tak není třeba vymýšlet další procedury.
Jestliže chcete mít klid, tak nechte olej vyměnit ve 180tis. km a po 5000 km znovu,
protože nová náplň alespoň rozpustí letité usazeniny.
Proplach je fajn věc, ale slepé kanály ke spojkám vám nepropláchne
Ono taky zalezi v jakem rezimu ta prevodovka jezdi...
A prave proto, taky pouzivat BG pri kazde vymene, aby se ty usazeniny redukovali prubezne.
Nic neni svespasne, ale uz to zachranilo(potazmo oddalilo) dost prevodovek od vyhozeni/repase...
lkopcansky píše:Mám tiež MY2012 a podľa autorizáku mám už staré auto, na ktoré 2.0 už nevychádza.
Blbost, kdyz byl do mnohem starsich aut... A autorizaky to vicemene nahravali automaticky, jakmile meli auto napichnute na diagnostice, kdyz na nem neco delali, gratis...

Kazdopadne, pokud chce mit clovek jistotu, ze tam ma vsude posledni verze SW, tak je nejlepsi si nechat udelat Total CAN Reload, cimz se nechaj prehrat vsechny jednotky, bez ohledu na to co v nich je, cena kolem 1500,-
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5856
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Výměna oleje v AT - proplach ano či ne? V60 D5 AWD

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Přesně tento názor D.Patočky je mi znám.
Proto budu olej měnit jak jsem psal výše. Což je v mém případě cca 20tis km
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9959
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Výměna oleje v AT - proplach ano či ne? V60 D5 AWD

Příspěvek od hajnej »

Jakub Svoboda píše:Přesně tento názor D.Patočky je mi znám.
Proto budu olej měnit jak jsem psal výše. Což je v mém případě cca 20tis km
Také se přikláním k této metodě.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1344
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

Výměna oleje v AT - proplach ano či ne? V60 D5 AWD

Příspěvek od Arkaz »

ja zas radsej kazde 2r resp 60tkm normalne s preplachom :)

Ares
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 428
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

Výměna oleje v AT - proplach ano či ne? V60 D5 AWD

Příspěvek od Ares »

Mozno by bolo vhodne si zadefinovat pojmy.

Plati pre TF-80SC

Preplach = 12-18 litrov (kludne aj viac, kto na to ma)
Vymena = 11,8 litra (odskusane x krat)
Refresh = cca 4 litre

EDIT: napln suchej prevodovky je 8 litrov
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;Obrázek
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2246
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
Participant x 3

Výměna oleje v AT - proplach ano či ne? V60 D5 AWD

Příspěvek od Zajsoft »

Arkaz píše:ja zas radsej kazde 2r resp 60tkm normalne s preplachom :)
Presne tak, kor kdyz to jeste nema moc najeto,
ono lepsi predchazet nadmerne tvorbe usazenin a opotrebeni,
nez pak mit stazenou prdel, kde vsude ten bordel uz funguje jako tesneni, etc...
Ty 2 roky ani nejsou tak potreba, AT oleje v tomhle smeru tak rychle nedegradujou, jako motorovy.
Rozhodujici jsou KM a rezim, pokud jezdi clovek prevazne mesto/TAXI, taha vozejk/plato, nebo furt nalozenej az po strechu, tak po 40KKM, jinak 60KKM.
Ares píše:Mozno by bolo vhodne si zadefinovat pojmy.

Plati pre TF-80SC

Preplach = 12-18 litrov (kludne aj viac, kto na to ma)
Vymena = 11,8 litra (odskusane x krat)
Refresh = cca 4 litre

napln suchej prevodovky je 8 litrov
Kdyz se pouzije BG 106, tak realne staci 12L, resp. Tebou uvedenych 11,8 + BG 310 :D
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

David Patočka
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1004
Registrován: 18 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

Výměna oleje v AT - proplach ano či ne? V60 D5 AWD

Příspěvek od David Patočka »

Pokud má auto najeté rozumné kilometry a nevykazuje problémy při řazení,
klidně proplachujte,co hrdlo ráčí.
Pokud to má 300 tis, nikdo nezná počet výměn oleje v AT v minulosti a občas to cuká a proklouzne,
tak bych byl s proplachem opatrnější.
Každopádně dělejte vše dle vlastního uvážení i rad ostatních, v případě úmrtí převodovky jste u nás stále
vítáni.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

klobuk62
Offline
Příspěvky: 35
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: xc90 D5 136kW automat

Výměna oleje v AT - proplach ano či ne? V60 D5 AWD

Příspěvek od klobuk62 »

Jakub Svoboda píše:Adaptace nemazat!!!
Mě a i pár ostatním je v jednom servisu smazali a od té doby to občas kope. Tak to musím zadaptovat..... :cry:
Já osobně budu měnit olej každý rok stylem, vypustit, nalýt
a odpustit na měrce. Začínám na podzim.
Ja som toto moc nepochopil. Mohol by si to napísať trochu podrobnejšie?Myslim tú výmenu oleja.Zdá sa mi to rozumná voľba. Dik.

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5856
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Výměna oleje v AT - proplach ano či ne? V60 D5 AWD

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Asi takto, jen vynechám ty další dva proplachy. Prostě vypustit a pak na měrce udělat hladinu.

https://www.youtube.com/watch?v=EAb9p8Wph-M"
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2246
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
Participant x 3

Výměna oleje v AT - proplach ano či ne? V60 D5 AWD

Příspěvek od Zajsoft »

klobuk62 píše:
Jakub Svoboda píše:Adaptace nemazat!!!
Mě a i pár ostatním je v jednom servisu smazali a od té doby to občas kope. Tak to musím zadaptovat..... :cry:
Já osobně budu měnit olej každý rok stylem, vypustit, nalýt
a odpustit na měrce. Začínám na podzim.
Ja som toto moc nepochopil. Mohol by si to napísať trochu podrobnejšie?Myslim tú výmenu oleja.Zdá sa mi to rozumná voľba. Dik.
Pokud jsi to nepochopil, tak se do toho ani radeji nepoustej sam :D
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

klobuk62
Offline
Příspěvky: 35
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: xc90 D5 136kW automat

Výměna oleje v AT - proplach ano či ne? V60 D5 AWD

Příspěvek od klobuk62 »

Púšťať sa do toho sám nebudem ale keby som to vysvetlil mechanikovi hádam by to zvládol. Nechcem meniť klasicky s mašinou lebo mám nabehaných 275 000km a neviem či bol meneny. Možno by to mohol Jakub Svoboda trochu detailnejšie popísať aj pre menej chapavych. Ďakujem.

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2246
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
Participant x 3

Výměna oleje v AT - proplach ano či ne? V60 D5 AWD

Příspěvek od Zajsoft »

klobuk62 píše:Púšťať sa do toho sám nebudem ale keby som to vysvetlil mechanikovi hádam by to zvládol. Nechcem meniť klasicky s mašinou lebo mám nabehaných 275 000km a neviem či bol meneny. Možno by to mohol Jakub Svoboda trochu detailnejšie popísať aj pre menej chapavych. Ďakujem.
Pro mene chapave, sem tu asi uz tak 1000x popsal jak se dela Gibbons Flush (UTFG!), bych pomalu tuhle nova vlakna o vymene oleju v motorech, prevodovkach, servech, etc. mazal.
pacz to jen dokazuje nechopnost a lenost lidi pouzit vyhledavani :-/

A to, ze si nekdo mysli, ze bude lepsi vypustit 4L a smichat 4L nove, s 3-4L zahnojeneho oleje, nez vymenit temer celou napln osobne nepovazuju za nic jineho nez diagnozu pro Dr. Choholouska :-D
A dle stejne logiky doporucim naftu redit obsahem septiku v pomeru 1:1, vysledek bude obdobny :D

Ano pouziti cistici chemie, nebo dokonce masiny, ktera to tam zene tlakem, je uz k zvazeni a polemice...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9959
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Výměna oleje v AT - proplach ano či ne? V60 D5 AWD

Příspěvek od hajnej »

Vždyt posílal odkaz na youtube, kde je návod jak pro blbý. Co víc chceš rozepisovat?
Občas se divím, že někdo na foru vůbec tráví čas a raději nedává auto do servisu.
Naposledy upravil(a) hajnej dne 09 črc 2019 10:11, celkem upraveno 2 x.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2246
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
Participant x 3

Výměna oleje v AT - proplach ano či ne? V60 D5 AWD

Příspěvek od Zajsoft »

A nejlepsi jsou umelci co pak jeste polozej uz 1000x rozpovezeny dotaz, tady na foru(jeste nejlepe do nekolika vlaken najednou) a na FB soucasne...
Kdyby alespon na FB dali jen link na vlakno...
Ale co chtit kdyz aktualni prumerne IQ uz je nekde kolem 100, ne-li pod... A pak ma clovek myslet na budoucnost(ve smyslu desetileti, generaci), chtit deti, etc...
Chtelo by to asi uz zas nejakej asteroid, nebo alespon poradnej vybuch sopky a zacit znova a lepe...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5856
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Výměna oleje v AT - proplach ano či ne? V60 D5 AWD

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Podepisují ve všech bodech.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

klobuk62
Offline
Příspěvky: 35
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: xc90 D5 136kW automat

Výměna oleje v AT - proplach ano či ne? V60 D5 AWD

Příspěvek od klobuk62 »

Pardon. Ten odkaz som si nevšimol. Keby som bol tak prudko inteligentný ako Zajsoft určite by sa mi to nestalo. Ešte raz sorry.

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2246
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
Participant x 3

Výměna oleje v AT - proplach ano či ne? V60 D5 AWD

Příspěvek od Zajsoft »

klobuk62 píše:Pardon. Ten odkaz som si nevšimol. Keby som bol tak prudko inteligentný ako Zajsoft určite by sa mi to nestalo. Ešte raz sorry.
V klidu. Ale jo, na tom se shodnem... ;) Ono to nebylo mirene(urcite ne cele) na Tebe, ale ono az sam zjistis, ze tohle zu zvladnou lidi predvist 5-10x za den, tak ono to uz leze krkem(kor u lidi, kteri sem akorat prijdou, ze maj problem a pak uz ne, sami s nicim neporadej, o nic se nepodelej...).
A pokladaj dotazy, ktery tu jsou zodpovezeny 1000x a 10x do tydne... To samy pouzit Google(vetsina veci se da dohledat jako videonavod na YT).

Takze si pak sam za sebe zodpovez, zda je to neschopnost, nebo lenost, vysledek je stejnej...
A pak pak bohuzel, je ve vysledku i pruzeni, ze lidi neumej pouzit vpravo nahore "Hledat" kdyz mu to najde 1000x.
Sam sem si onehda, kdyz sem tu pred lety zacal, precet komplet cele sekce, ktere se tykaly aut, ktere clovek ma, nebo chtel poridit.
Ale na to prece nikdo nema cas, neco hledat, od toho tu jsou prece ostatni, aby odpovidali, radili a hledali za jine...
Takze mozna sem hnusnej, prudim, ale mam proto regulerni duvod...

Sam tu mam nemale mnozstvi prispevku, poradil sem a pomohl mraky lidem, ale kdyz vecne vidis, ze lidi nevyvinou zadnou shanu(pravda lez, dyk napsat sem, nebo na FB je desne namahavy...), tak Te to po case proste otravi, kdyz vidis, jak si lidi proste usili/casu/etc ostatnich lidi nevazej...

Se podivej do minulosti fora, kolik sem aktivne chodilo automechaniku(i ze specialek/autorizaku) a bylo ochotno(ve svem volnem case a zadarmo) lidem pomoct a poradit, ale prave kvuli tomu, na co nadavam ja, sem prestali chodit, nebo jsou tu ciste pasivne...

Jak to pochopis a jakej si z toho udelas zaver je uz jen na Tobe... HOWGH...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Tod2
Offline
Příspěvky: 3490
Registrován: 10 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Výměna oleje v AT - proplach ano či ne? V60 D5 AWD

Příspěvek od Tod2 »

A nebo když jsou lidi líní psát s diakritikou... :lol:
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2246
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
Participant x 3

Výměna oleje v AT - proplach ano či ne? V60 D5 AWD

Příspěvek od Zajsoft »

Tod2 píše:A nebo když jsou lidi líní psát s diakritikou... :lol:
Inu nikdo nejsme dokonali... 8)
Holt za me diakritika poradne nebyla k mani a tohle se uz vazne asi nikdy nepreucim...
Stejne jako jsem odkojenej BASICem ze ZX Spectra, tak mi nikdy asi plne objektove programovani nepriroste k srdci...
A jinak lidi remcajici na nepouzivani diakritiky, hazim do stejneho pytle jako ty kteri museji vecne remcat na gramatiku,
proste Grammar Nazis... :twisted:

Kazdopadne mi teda uz radeji nepis, az zas budes potrebovat neco poradit, pacz bys dostal odpoved bez diakritiky... :jaj:

P.S.: S diakritikou pisu jedinemu cloveku top managementu od meho hlavniho zakaznika, pacz sem se oklikou dozvedel, ze ho udajne to,
ze musi cist muj email bez diakritiky urazi... Takze tam nejak ten jeden email mesicne s reportem o par vetach, v ramci nutneho zla preziju...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]