Výběr XC60

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
pepe009
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 35
Registrován: 6 roků
Bydliště: Krupka
Vůz: XC60 D5204T2 2011

Výběr XC60

Příspěvek od pepe009 »

Ahoj Volvisti,
potřeboval bych poradit s výběrem XC60, respektive dieselového agregátu, s kterým si auto pořídit. Poměřovat by se měly klasický ukazatele - spotřeba, dynamika, spolehlivost.....
Ještě bych doplnil, že se poohlížím po modelech z let 2011 - 2013.
No a samozřejmě uvítám i rady, na co si dát při koupi pozor, atd. atd.
Předem díky za vaše rady...

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9947
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Výběr XC60

Příspěvek od hajnej »

Šel bych do D3 120kw. Podle mě ideál motor - dostatečně silný, úsporný, spolehlivý.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

pepe009
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 35
Registrován: 6 roků
Bydliště: Krupka
Vůz: XC60 D5204T2 2011

Výběr XC60

Příspěvek od pepe009 »

OK, a jakej je rozdíl mezi D3 a DRIVe?

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9947
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Výběr XC60

Příspěvek od hajnej »

Vypadá to na identické motory dle Wiki. Popravdě nevím. Možná jen nějaká opatření jinde, než v motoru, menší kola apod.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Sup
Offline
Příspěvky: 589
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: Děčín / Hamburk
Vůz: O3 RS EA888

Výběr XC60

Příspěvek od Sup »

Souhlasím, D5204T je ideální motor, pokud se řeší spotřeba, ale i ověřené železo.
Známý má XC60 manuál FWD a je schopný jezdit dlouhodobě okolo 6l/100km

shalibaba
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 549
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

Výběr XC60

Příspěvek od shalibaba »

Je v tom zmatek. D3 120kw 2010-2012 5-ti válec, pak snad D3 110kw 4 válec? Drive e jsem videl nejcasteji ve spojeni se 4 valcem.
Ale bez zaruky, je v tech oznaceni motoru dost zmatek. Vzdycky chce zjistit oznaceni motoru, jak uvedl Sup - D5XXXTXX 5 valcu, D4XXXTXX 4 valec.

P.S: Sup - predpokladam, ze jezdi dalky, beznou jizdou po okreskach dlouhodobe nejdeme s timto motorem pod 6.7 l. (Je uz ti vidim, on to ma v manualu, tak to je jina).

Sup
Offline
Příspěvky: 589
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: Děčín / Hamburk
Vůz: O3 RS EA888

Výběr XC60

Příspěvek od Sup »

shalibaba: jo jezdí převážně dálnici v klidu a vkuse ;-)

DRIVe - byl pětiválec 2.4 s manuálem a pouze předokolka.
Jinak D4,D5 T4,T5 s přídomkem Drive-E je nový VEA motor, ale ten se tě v těhle letech co hledáš netýká

pepe009
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 35
Registrován: 6 roků
Bydliště: Krupka
Vůz: XC60 D5204T2 2011

Výběr XC60

Příspěvek od pepe009 »

No právě, že je v tom neuvěřitelnej guláš... Prase se v tom vyzná. A já našel auto s motorem DRIVe a je to dvoulitr 163 koníků. První přihlášení 01/2012.

Sup
Offline
Příspěvky: 589
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: Děčín / Hamburk
Vůz: O3 RS EA888

Výběr XC60

Příspěvek od Sup »

Tak to je pětiválec v doulitru, 120kW.

VEA byla až 2014+

Když tak VIN a můžu rozklíčovat.

pepe009
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 35
Registrován: 6 roků
Bydliště: Krupka
Vůz: XC60 D5204T2 2011

Výběr XC60

Příspěvek od pepe009 »

Dobře, VIN zkusím sehnat. ...A tenhle motor, jak je na tom se spotřebou a spolehlivostí? ....Je to manuál.

shalibaba
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 549
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

Výběr XC60

Příspěvek od shalibaba »

já myslel, že označení DRIVe bylo pro motory PSA a od 2014 DRIVE - e :)

jak píše SUP, VIN anebo kod motoru napoví

shalibaba
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 549
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

Výběr XC60

Příspěvek od shalibaba »

Jinak, pokud je to D5204T, tak jak jsem psal, s automatem a FWD v S60 spotřeba kolem 6,7l (pojížďky, občas delší trasa, ale vesměs jen okresky). Na S60 120kW výkon motoru v pohodě.
Pozor bych si dal na tlakování do vody - někdo tu u tohoto motoru psal, že mu fouklo těsnění, někdo, že mu praskla vložka.
Potom mrknout na vnitřek podběhů u prahu, zda není plný nečistot (nejčastěji listí, jehličí) - a s tím možná počínající koroze blatníků "zevnitř".
Nevýhoda, pokud bys chtěl oficiálně poladit motor a převodovku - na tento typ motoru není POLESTAR dostupný.

pepe009
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 35
Registrován: 6 roků
Bydliště: Krupka
Vůz: XC60 D5204T2 2011

Výběr XC60

Příspěvek od pepe009 »

Jo, díky. To VINko bych měl zítra mít... Fešák má najeto 188t. km a je po dvou majitelích a je to výbava Momentum. Cenovka 280000,-Kč.

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9947
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Výběr XC60

Příspěvek od hajnej »

pepe009 píše:Dobře, VIN zkusím sehnat. ...A tenhle motor, jak je na tom se spotřebou a spolehlivostí? ....Je to manuál.
Jak psal Sup 16:22
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9947
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Výběr XC60

Příspěvek od hajnej »

Až takovej guláš v tom není, Wiki napoví.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9947
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Výběr XC60

Příspěvek od hajnej »

https://www.auto.cz/ojety-vznetovy-petivalec-volvo-jeden-z-nejlepsich-dieselu-vsech-dob-124820
Dvoulitry D3 se nabízely ve verzích s výkony 100, 110, 120 a 130 kW a vždy se pojily výhradně s jedním turbodmychadlem. Naproti tomu verze s objemem 2,4 litru dostala poprvé také dvojici kaskádovitě uspořádaných turbodmychadel a tedy sekvenční přeplňování. To se pojilo s výkonnějšími verzemi 151 a 158 kW.

Z pohledu uživatele je hlavním rozdílem zcela nový common-rail s piezo vstřikovači. Kromě toho, že u něj dokáže selhat samotný vstřikovač ve svém ovládacím členu, je také stále velmi problematická repase těchto vstřikovačů. Naopak z hlavy válců zmizely vířivé klapky, takže problémy s nimi se variant pro Euro 5 již netýkají.
Naposledy upravil(a) hajnej dne 10 čer 2019 21:00, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9947
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Výběr XC60

Příspěvek od hajnej »

_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Macek2
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

Výběr XC60

Příspěvek od Macek2 »

Nekoukal bych na typ motoru ale hlavně na stav a historii to je důležitější!!!! :wink: Podělat se může každý typ motoru.
Jinak DriveE je vždy se Stop startem a to je ta největší zhovadilost, kterou zelení euro inženýři vymysleli. Vylepšuje emise pro homologační testy pouze v laboratoři a na celý hnací řetězec má neblahý vliv :evil:
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182

pepe009
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 35
Registrován: 6 roků
Bydliště: Krupka
Vůz: XC60 D5204T2 2011

Výběr XC60

Příspěvek od pepe009 »

Tak si představte, jak dopadla moje dnešní koupě. Nijak! Jel jsem si pro to s odtahovkou do Norimberku a když jsme byli 200km od Norimberka, zavolal skopčák, že auto je prodaný. A to i přes to, že ráno potvrdil objednávku. Ale prej, že máme klidně přijet, že nám dá jiný auto se slevou. Jiný Volvo? Zněla naše otázka. Ne, to nemám. Kretén tam má Mini Cooper, Kia Ceed a Mercedes A. Dobrý, ne?

pepe009
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 35
Registrován: 6 roků
Bydliště: Krupka
Vůz: XC60 D5204T2 2011

Výběr XC60

Příspěvek od pepe009 »

Jinak, díky za vyčerpávající přehled agregátů :)

Blade
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1272
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo XC60 D5 r.v.09 a C70II T5 r.v.08

Výběr XC60

Příspěvek od Blade »

Toho jsem se taky bal kdyz jsem jel pro 70tku, proto jsem jeste v 8 vecer volal zda auto je a rano kdyz otevrel byl jsem na miste pred branou...

Martas
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 457
Registrován: 18 roků
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo V70 II D5 AWD

Výběr XC60

Příspěvek od Martas »

Tak to je mi Tě líto a to první kopě Volva. Ale pravdou je k sousedům vždy hned ráno. :good:
_________________
je : Volvo V 70 II 2007 2,4 D5 AWD aut.136 Kw Olivák ,V70 Cross County 1998, B5254T (2,5T, 142kW), LPG Bylo: Volvo 740 GLT 1989 2.3 Gltečko, Volvo 850 LW 1994 850 2.5 20V ,Volvo V70 II 2001 2,5 TDI Black ,Volvo 760 GLE 1989 2,4 - TD-Sojkovka klenot

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9947
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Výběr XC60

Příspěvek od hajnej »

pepe009 píše:Dobrý, ne?
Alespoň zavolal. Do Němec je potřeba mít v záloze vždy víc aut.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

pepe009
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 35
Registrován: 6 roků
Bydliště: Krupka
Vůz: XC60 D5204T2 2011

Výběr XC60

Příspěvek od pepe009 »

No jo, ale víc aut prostě nebylo. Respektive, za akceptovatelnou cenu. Vezl jsem s sebou jen prachy, na kterých jsme se včera dohodli. Nedaruju mu to. Řeším přes mobile.de

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9947
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Výběr XC60

Příspěvek od hajnej »

Je to prostě buď vrabec v hrsti nebo holub na střeše.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé