Volvo 850 TDI - špatný tah motoru

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 62
Registrován: 19 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 II D5
Bydliště: Kroměříž

#1 Volvo 850 TDI - špatný tah motoru

Příspěvek od honza.850 »

Ahoj volvaři,
mám dotaz zda se někdo u TDI nesetkal s problémem který aktuálně řeším.
Závada:
Auto nejede má malý tah motoru v nižších otáčkách 1500ot. a nemůže se to roztočit, ale jakmile se dostanu přes 2000ot. tak je znát že turbo tlačí a už to jede. Ano, vím že tyto motory prostě pod 2000ot. nemají tah jako např. tdi s variabilní geometrií. Všechny tyto neduhy vím, ale i tak mi přijde že to není normální. Zpozoroval jsem to, že na to má vliv venkovní teplota, když je chladno tak jakeš takeš, v neděli, včera 24st. a už to zase dělá.
Obcí jedu na 4stupeň cca 58km/h, za obcí přidávám plynule plyn a NIC! přidám razantně a spíš mi přijde že se začne dusit. Uberu plyn a velmi velmi lehce zrychluje a tohle trvá cca. 4km než jsem při 4stupni na rychlosti 75km/h.
Co jsem již vyřešil:
- trysky nové
- čerpadlo po kompletní GO (měl jsem tam jiné a dělalo to taky, proto jsem zrepasoval původní), tak čerpadlem to asi není.......
- předvstřik nastaven
- váha vzduchu nastavena (mám dvě na testování ale výsledek stejný)
- trubička na obtoku turba vyčištěná
- EGR zaslepen těsnění na sání bez díry + i ovládací hadička

Tak teď otázka čím to je? :o)
_________________
VOLVO S80 II D5

imrija
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 544
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

#2 Volvo 850 TDI - špatný tah motoru

Příspěvek od imrija »

Zkontroluj znova dávku paliva, a předvstřik. Mě se předvstřik hodně hnul asi během 10000km po instalaci rozvodů.

Dále můžeš mít zpuchřelou hadičku u sensoru tlaku v sání, dále ucpanou tu miniaturní dirku do sání, ke které od něj vede hadička.
Zkontroloval bych odlučovač oleje u TCV - i čistotu samotného TCV. Já z něj vylil lžíci humusu.

Taky bych se mrknul na čidla teploty.

A pak asi dalších milion věcí :%)

A jeden chyták, který jsem měl na svém autě - kolik máš voltů na stop ventilu ?
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 62
Registrován: 19 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 II D5
Bydliště: Kroměříž

#3 Volvo 850 TDI - špatný tah motoru

Příspěvek od honza.850 »

Ahoj,

dávka je okolo 6mg/s, předvstřik nastaven dle diag. bosch dynamicky a ok, od toho najeto cca 500km.
senzor tlaku v sání taky jsem zkoušel jiný, dírka v sání čista, hadička průchozí.
odlučovač oleje myslíš ten malý to je u akumulátoru jde do něj tlak vzduchu z trubky od IC a vede do TCV?, taky průchozí.
TCV co je na váze vzduchu dávám druhy i s jinou váhou.
Kolik voltů má jít na stop ventil? 12v? to jsem neměřil
Je zvláštní, že to má souvislost s venkovní teplotou...????
Čidel teploty to má kolik? (jedno na hlavě - voda - budík měří dobře), druhé čidlo teploty nasávaného vzduchu je součástí váhy vzduchu, a třetí čidlo je v čerpadle, teplota nafty. Víc už myslím že čidel není.

Napadá mne vadná ŘJ motoru? Vadný reostat na plynovém pedálu? (ale ten mění hodnoty plynule 0 - 100%

Díky za typy ;o)
_________________
VOLVO S80 II D5

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#4 Volvo 850 TDI - špatný tah motoru

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Uber dávku na 4 - 4,5 mg, 6 je moc
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“