1) čištění odtoků šíbru: šíbr má čtyři odtoky - dva přední a dva zadní (levé a pravé). Je dost důležité je mít vždy hladce průchozí, neboť jinak zatéka do auta a hnije tak zevnitř. Přední odtoky jsou krásně vidět při otevřeném šíbru, zadní jsem neviděl - jsou hodně vzadu. Na následující fotce jsem vyznačil ona magická místa:
Hadičky odtoku jsem čistil vysavačem - nabastlil jsem pár gumových hadic tak, aby to sálo a zapnul prostě vysavač. Dále lze profukovat vzduchem a tak dál, dle preferencí každého soudruha

Přední odtoky jsou vedeny předními sloupky a jsou napojeny do prahu, kde již ovšem nevede hadička skrz - takže voda vytéká volně do prahu a z něj ven. Práh má několik prefabrikovaných děr ve spodním lemu - já měl většinu zaprasenou/zarezlou. Tohoto problému se právě týká následné čištění prahů, takže pokračování v druhé části
Takto by měla téct voda skrz práh při správně vyčištěném odtoku.
Zadní odtoky jsou vedeny skrz střechu a staženy sloupkem do kapes v kufru za koly, naprosto pohodlně jsem hadičky vypojil, nasadil vysavač a sál. Výsledek perfektní, tohle bylo otázkou pěti minut.
2) čištění prahů: No a jelikož inženýři ve volvu nechali téct vodu ze střechy do prahu, tak při ucpaných výtocích z prahu to samozřejmě hnije a hnije a hnije. Naštestí je tu možnost - vzadu u zadního kola je gumová zátka. Ta se vyndá, dovnitř se napere hadice a pustí se voda. A pak jen stačí sledovat kde teče voda a ona místa prostě vyčistit. Osvědčil se mi plochý šroubovák. Moje prahy samozřejmě nejsou nové, takže asi tečou více než by měly, ale to vůbec nevadí. DObré je ten práh pořádně vypláchnout. Potom lze konzervovat vystříkáním dutin a tak dál... nicméně hlavně ať tam nestojí voda.
Nebolelo to, bylo to hned hotový a hlavně to bylo potřeba. Obojí je prost dobré udržovat čisté, jinak to auto fakt rychle hnije.