V50, 2.0D, 2004 - žhavící svíčky

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 47
Registrován: 5 roků 10 měsíců
Bydliště: Chrudim
Vůz: V50 2.0D, rv 2004, MY05
Bydliště: Chrudim

#1 V50, 2.0D, 2004 - žhavící svíčky

Příspěvek od Oskar1 »

Ahoj,

potřeboval bych se Vás zeptat na další věc. Podle všeho už nejsou dobré žhavící svíčky. Co vše obnáší jejich výměna pokud:

1) při variantě, že už třeba byly někdy měněny a půjdou vyšroubovat - předpokládám mizerný přístup, takže se něco musí vyndat, ale co?

2) při horší variantě, že prasknou:
a) ještě nějak slušně, že bude stačit motor ven a poté nějakým udělátkem vyšroubovat?
b) tou nejhorší možnou variantou a bude se muset sundat hlava odvrtávat...co následuje potom? Jde to vůbec nějak opravit?

nejsem automechanik, základní věci si zvládnu na autě udělat sám, ale tohle bych řešil přes servis (asi ne autorizovaný), tak jen abych věděl kolik si mám připravit peněz...

díkes za odpověď
_________________
Chrudim, V50 2.0D, rv 2004, MY05

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 47
Registrován: 5 roků 10 měsíců
Bydliště: Chrudim
Vůz: V50 2.0D, rv 2004, MY05
Bydliště: Chrudim

#2 V50, 2.0D, 2004 - žhavící svíčky

Příspěvek od Oskar1 »

"

po shlédnutí tohoto videa bych si na to možná troufl i sám...jen nevím co dělat, když prasknou :D
_________________
Chrudim, V50 2.0D, rv 2004, MY05

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#3 V50, 2.0D, 2004 - žhavící svíčky

Příspěvek od raolsa »

Sundat hlavu. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 15
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Hanušovice
Vůz: V50 2.0 D, MY 2010 Savile Grey Metalic

#4 V50, 2.0D, 2004 - žhavící svíčky

Příspěvek od Šéfík »

No, samy žhavičky nevydrží fungovat nikterak dlouho a na jeden válec to v mrazu startuje opravdu špatně, ale s dobrou kompresí motoru to i tak nastartuje, navíc by žhavičky měly být ocelové, pokud se nepletu, ty se trhají hůř :D

Ale pokud jsi dobrý v práci po hmatu a přes zrcátko :lol: tak JEN stačí sundat následující:

* Motordekl
* Pak konektory a kabely vlevo u rozvodu ať nepřekáží - jsou nacvaknuté a je tam jeden šroubek (jde pak na to líp vidět)
* Pak šedej konektor na EGRu
* Pak velkou nerez trubku od EGRu napravo, vzadu bacha na těsnění - můžeš ji rovnou vyčistit od nánosu
* Pak jakejsi kobercovej sráč jako izolaci vodní hadice, je tam schovaná matice, ořech 10 nebo 13 už nevím
* Pak sundej malé koleno svody - chladič EGR vlevo na chladiči EGR 2x matice + spona ( kdybys ji moc rozcvakl, hodíš tam šroubovací zepředu z nerez trubky)
* Pak celé těleso EGR povolíš tak, že 3 šrouby napravo jdou do držáku na hlavně a pak těleso vysuneš nahoru a směrem ke stěně kabina/motor
* Předposlední je krycí plech u žhaviček, pokud už ho někdo nevyhodil nebo nepoohýbal, tak ho troška pomazli, ať je lepší přístup a tím to končí, nemusíš ani rozpojovat vodu, jak je na videu.
* Za poslední jsou samotný žhavičky, myslím ořech 8 na elektrické očko a dlouhá 10 na samotnou žhavičku.

hodně štěstí.

Btw, nejhorší žhavičky, které jsem za poslední dobu dělal... Výjima žhaviček na koncernovém TDI, kde jsem každý den povolil max jednu žhavičku a ješt ějsem si pěkně dal do kloubů o čerpadlo :D
_________________
V50 Momentum 2.0 D 6MT MY 2010 Savile Grey Metallic
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“