Samosvor

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
NGe
Offline
Příspěvky: 30
Registrován: 3 roky 8 měsíců
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: Volvo 850R B5204T 96', 940 D24TIC 93'
Bydliště: Liberec

Re: Samosvor

Příspěvek od NGe »

Ondra. píše:ano bude ale bude to mit jiny pomer,
Zrovna to ale nebude moc znát ne ? Jinak děkuji za pomoc :)
_________________
Volvo 850R 96' Dark olive pearl
Volvo 940 93' D24TIC
Volvo 850 T-5R "94"
Volvo 240 Calex B230F

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 10641
Registrován: 10 roků
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8

Re: Samosvor

Příspěvek od Urvanej »

Důležitý je, zda sedma měla ABS, ale hlavně jakej je to rok výroby.
Porovnej dírou od čidla, nebo sundej víko, zda oba diferáky maji stejný počet zoubků snímacího kroužku. Je to poznat okem, protože se dělaly:
12 zubů pro sedmičky bez ABS
48 zubů je standard a nejčastější řešení, měly to všechny devítky a některý sedmičky
96 zubů se dával na sedmičky s ABS MY 88-89
To je takovej rozdíl, že to neni potřeba počítat a je to prostě vidět.
Pokud budou rozdílný, tak lze použít elektronickou úpravu signálu ze snímače, případně lze zuby ubrousit flexou.
Diferáky bych rozhodně nerozebíral, protože správný osazení ozubených kol neni uplně hračka a pokud se to pak nesloží správně, tak životnost a hlučnost jde do kopru.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

NGe
Offline
Příspěvky: 30
Registrován: 3 roky 8 měsíců
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: Volvo 850R B5204T 96', 940 D24TIC 93'
Bydliště: Liberec

Re: Samosvor

Příspěvek od NGe »

Urvanej píše:Důležitý je, zda sedma měla ABS, ale hlavně jakej je to rok výroby.
Porovnej dírou od čidla, nebo sundej víko, zda oba diferáky maji stejný počet zoubků snímacího kroužku. Je to poznat okem, protože se dělaly:
12 zubů pro sedmičky bez ABS
48 zubů je standard a nejčastější řešení, měly to všechny devítky a některý sedmičky
96 zubů se dával na sedmičky s ABS MY 88-89


Děkuji za tuto pro mě velmi cennou odpověď ! Omrknu to jak to vypadá, zatim to je ve fázi řešení.
_________________
Volvo 850R 96' Dark olive pearl
Volvo 940 93' D24TIC
Volvo 850 T-5R "94"
Volvo 240 Calex B230F

metju
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1686
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

Re: Samosvor

Příspěvek od metju »

Nacpu svůj dotaz sem, snad nevadí. Jedničková 960 kombi do roku 93, s třílitrem a tuhou nápravou. Měly všechny kousky uzávěrku/samosvor ? Nebo se jedná o stejnou loterii jako u 940 :wink:

Díky
_________________
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (158 kW/470 Nm) '08, automat, seashell metallic
Bylo: V70 T5 (251,8 kW/471,3 Nm) '01, manual, black stone - S40 2,0T (150 kW/310 Nm) '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T (147 kW/280 Nm) '01, automat, polarctic pearl

Nimrod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1139
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Písek
Vůz: 965

Re: Samosvor

Příspěvek od Nimrod »

údajně by snad měly mít všechny ald, co jsem zaslechl
_________________
960 s orlojem, MY'93

T0M
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 14
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Zbraslav
Vůz: 245, B230A, M47,´85

Re: Samosvor

Příspěvek od T0M »

Zdravím,
po dlouho odkládané inspekci diferenciálu jsem objevil lamelovou uzávěrku, bohužel ale jaksi rozsypanou.
Můj dotaz zní : dají se do toho koupit náhradní díly?
photo0663.jpg
Tomáš
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 1771
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Bydliště: Bydliště

Re: Samosvor

Příspěvek od Zajsoft »

Urvanej píše: 13 led 2020 11:25 Pokud budou rozdílný, tak lze použít elektronickou úpravu signálu ze snímače, případně lze zuby ubrousit flexou.
Mechanicke reseni znam. Nebyl byl nejakej odkaz/podklady, k te el. uprave? At zbytecne pripadne znova nevynalejzam kolo...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 320k, AT, AWD, LPG | V70R '04, 360k, AT | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, M47, 58kW, '90, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
V rodinné stáji: S60 2.5T '03, AT, LPG | S80 II 3.2 MY08, AT | Origo Volvo diagnostika skladem ;-)
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; Volvo V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1858
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Re: Samosvor

Příspěvek od peter cz »

https://www.dakotadigital.com/index.cfm ... prd126.htm resp. teď už asi bude v prodeji nějaký novější model.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 1771
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Bydliště: Bydliště

Re: Samosvor

Příspěvek od Zajsoft »

Dik. O tomhle popravde vim, kdyz sem hledal upravu otackomeru, tak sem u nich na webu byl.
Mel sem spis na mysli, nejake samodomo reseni, at jako mezikus, nebo primo uprava el. otackomeru.
Aneb za 2-3k radsi poridim na dvojku uzitecnejsi kravinky :D
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 320k, AT, AWD, LPG | V70R '04, 360k, AT | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, M47, 58kW, '90, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
V rodinné stáji: S60 2.5T '03, AT, LPG | S80 II 3.2 MY08, AT | Origo Volvo diagnostika skladem ;-)
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; Volvo V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 10641
Registrován: 10 roků
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8

Re: Samosvor

Příspěvek od Urvanej »

Zajsoft: Viz Petr, nic víc nevím. Nějakej šikulovnej kutil by asi zvládl otáčkoměr upravit, ale to nejsem já :-D
Tom: ještě nedavno šly lamely koupit, tušim, že jsem to tu četl, zkus pohledat. Detaily neznám, sám jsem to nezkoušel, kdyžtak dej vědět, zda si pochodil.
Zkusil sem pohledat, a spojky se daji furt koupit.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

T0M
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 14
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Zbraslav
Vůz: 245, B230A, M47,´85

Re: Samosvor

Příspěvek od T0M »

Koupit jde tedy údajně všechno, ale já bych použil původní snad jenom vnější koš, vše ostatní je v háji..
Takže je asi lepší sehnat celek v lepším stavu.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 10641
Registrován: 10 roků
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8

Re: Samosvor

Příspěvek od Urvanej »

No to ti nevim, protože ty jetý samosvory už maji všechny něco za sebou, takže si taky nemusíš moc pomoct. Té hřídelky jsem si napoprvé nevšiml. Nicméně kdybys kupoval jinej, tak to vezmi komplet celý s nápravou. Středit jinej vnitřek do tvého obalu bys fakt nechtěl, to je hroznej opruz, když se to má udělat správně.
Lamely za 2500 a hřídelka za 2000, víc tam nevidim, to se furt vyplatí opravit podle mě.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

T0M
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 14
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Zbraslav
Vůz: 245, B230A, M47,´85

Re: Samosvor

Příspěvek od T0M »

No jo, z mojí fotky alá nokia 3310 není poznat, že jsou vylámané i některé zuby u satelitových kol a hřídele jsou prasklé obě.
Do auta jsem dal jinou nápravu abych mohl jezdit, takže je čas si s tím pohrát..

Zpět na „700 / 900“