Nabíječka autobaterií

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2502
Registrován: 14 bře 2006 08:12
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Příspěvek od LukášM »

standa píše:jejda, otázka pro mě (jako na odborníka, že...)

Lukáši, kup si nabíječku s přepínačem 6/12 V :D :D :D
Výborně Stando, to jsem fakt nečekal :wink:
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2502
Registrován: 14 bře 2006 08:12
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Příspěvek od LukášM »

Jarda S40 píše:Lukáši, mám pocit že jsi šikovný. Tak někde sežeň staré trabfo na 24V, k tomu zapoj seriově s primárem kondík asi 8mikro, na sekundár dej diodovej můstek nebo jednu diodu větší a v pohodě s tím nabiješ v i 12V aku. Je to zdroj téměř konstantního proudu, výměnou kondíku můžeš regulovat proud. Těch 8mikro je asi na 4-6A, je vhodný třeba ze starých zářivek či podobně. Jinak záleží na jakej proud to chceš a asi je dost velkej výběr. Navíc zřejmě budeš baterie jen dobíjet a ne Formovat nové aku, takže je to skoro jedno. Zdůrazňuji skoro, proud by měl být cca 0,1 kapacity. Pokud bude menší, tak se prodlouží doba nabíjení a opačně.


P.S. Již brzy bude alternativa!
Dík za tip Jardo, no nabíječku bych zvládl, to máš pravdu, ještěže jsem chodil do školy :wink: Ale bohužel není čas. Jo a teď mám pučenýho tohohle prťouse a vůbec se nezdá být špatný.
http://www.akumapb.cz/cz/ostatni_prislu ... harger.htm

Akorát nemohu najít ten přepínač 6/12V :D
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 09 kvě 2006 13:41
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

LukášM píše:
Jarda S40 píše:Lukáši, mám pocit že jsi šikovný. Tak někde sežeň staré trabfo na 24V, k tomu zapoj seriově s primárem kondík asi 8mikro, na sekundár dej diodovej můstek nebo jednu diodu větší a v pohodě s tím nabiješ v i 12V aku. Je to zdroj téměř konstantního proudu, výměnou kondíku můžeš regulovat proud. Těch 8mikro je asi na 4-6A, je vhodný třeba ze starých zářivek či podobně. Jinak záleží na jakej proud to chceš a asi je dost velkej výběr. Navíc zřejmě budeš baterie jen dobíjet a ne Formovat nové aku, takže je to skoro jedno. Zdůrazňuji skoro, proud by měl být cca 0,1 kapacity. Pokud bude menší, tak se prodlouží doba nabíjení a opačně.


P.S. Již brzy bude alternativa!
Dík za tip Jardo, no nabíječku bych zvládl, to máš pravdu, ještěže jsem chodil do školy :wink: Ale bohužel není čas. Jo a teď mám pučenýho tohohle prťouse a vůbec se nezdá být špatný.
http://www.akumapb.cz/cz/ostatni_prislu ... harger.htm

Akorát nemohu najít ten přepínač 6/12V :D
Jo ten vypadá taky docela zajímavě. Nevíš cenu? Na odkazu jí neuvádí. Já jsem před časem taky inzeroval odkaz na něco podobnýho, švédské nabíječky zn. CTEK http://www.ctek.com.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

kajdamajda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 08 pro 2005 21:27
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

Příspěvek od kajdamajda »

standa píše:
kajdamajda píše: tak to by mne zajímalo, proč je u nás v baterkárně dobíjej 300mA ???

asi fakturujou vod hodiny :D

kajdamajdo, zelenoočka se promění na černoočku ve všech starých vehiklech, který nejsou na ca-ca baterky primárně určený (napětí caca 15 V) - čili i ve tvým autě :D . baterce se neděje žádné příkoří, jen se nevyužívají její lepší vlastnosti

jinak řečeno jsi hodil prachy do kanálu

tohle všechno ti v servisu asi neřekli, co? :lol:
Ani nemuseli. Tu baterku jsem koupil s autem :D a baterkárnu mám v práci :D :D
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, 2,4benzin, manuál
Bylo: všechno možné
604926104

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2502
Registrován: 14 bře 2006 08:12
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Příspěvek od LukášM »

Bobika píše:
LukášM píše:
Dík za tip Jardo, no nabíječku bych zvládl, to máš pravdu, ještěže jsem chodil do školy :wink: Ale bohužel není čas. Jo a teď mám pučenýho tohohle prťouse a vůbec se nezdá být špatný.
http://www.akumapb.cz/cz/ostatni_prislu ... harger.htm

Akorát nemohu najít ten přepínač 6/12V :D
Jo ten vypadá taky docela zajímavě. Nevíš cenu? Na odkazu jí neuvádí. Já jsem před časem taky inzeroval odkaz na něco podobnýho, švédské nabíječky zn. CTEK http://www.ctek.com.
Ceník je až úplně dole.

http://www.autobaterie.com/e-charger.php?menu=2
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2502
Registrován: 14 bře 2006 08:12
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Příspěvek od LukášM »

Ještě mi byl doporučen Bosch Battmax 12, Stando má přepínač 6/12V, je vyhráno :lol:
Bobika: mrkni na automatické, ty Ctek jsou dóóst drahé :(

http://levneautomotobaterie.vltava2000. ... tmentID=51
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

LukášM píše:Ještě mi byl doporučen Bosch Battmax 12, Stando má přepínač 6/12V, je vyhráno :lol:
Bobika: mrkni na automatické, ty Ctek jsou dóóst drahé :(

http://levneautomotobaterie.vltava2000. ... tmentID=51
Hele, ta kterou jsem popsal funguje na všechna napětí s tím jmenovitým proudem bez přepínače a velikost proudu je téměř konstantní i do zkratu! A hotový bys to měl cca za hodinu! Trafo bych ti dal, kondík a diodu taky. Používám 200A bez chladiče. Opravdu není nic jednoduššího.


P.S. Již brzy bude alternativa!

Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 09 kvě 2006 13:41
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

LukášM píše:Ještě mi byl doporučen Bosch Battmax 12, Stando má přepínač 6/12V, je vyhráno :lol:
Bobika: mrkni na automatické, ty Ctek jsou dóóst drahé :(

http://levneautomotobaterie.vltava2000. ... tmentID=51
Ty Cteky jsou dražší, nepopírám. Ale pokud by měl někdo zájem, mohu 1-2 kusy nabíječky Ctek XS 3600 sehnat kolem 1100,- Kč včetně DPH a to už je myslím super cena, vzhledem k tomu co umí a jak je veliká.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Fery
Offline
Příspěvky: 363
Registrován: 12 čer 2006 07:23
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

Příspěvek od Fery »

Jarda S40 píše:Hele, ta kterou jsem popsal funguje na všechna napětí s tím jmenovitým proudem bez přepínače a velikost proudu je téměř konstantní i do zkratu! A hotový bys to měl cca za hodinu! Trafo bych ti dal, kondík a diodu taky. Používám 200A bez chladiče. Opravdu není nic jednoduššího.
Věř, má pravdu. Mám ji doma taky. Nabíjí bez problémů. Výměnou kondíku v primáru trafa se dá nastavit nabíjecí proud podle kapacity baterky. Jen jednu maličkost. Nemá ráda zapojení na prázdno - vrčí jak vzteklej pes (LC obvod) ...

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

LukášM píše:
Jarda S40 píše:Lukáši, mám pocit že jsi šikovný. Tak někde sežeň staré trabfo na 24V, k tomu zapoj seriově s primárem kondík asi 8mikro, na sekundár dej diodovej můstek nebo jednu diodu větší a v pohodě s tím nabiješ v i 12V aku. Je to zdroj téměř konstantního proudu, výměnou kondíku můžeš regulovat proud. Těch 8mikro je asi na 4-6A, je vhodný třeba ze starých zářivek či podobně. Jinak záleží na jakej proud to chceš a asi je dost velkej výběr. Navíc zřejmě budeš baterie jen dobíjet a ne Formovat nové aku, takže je to skoro jedno. Zdůrazňuji skoro, proud by měl být cca 0,1 kapacity. Pokud bude menší, tak se prodlouží doba nabíjení a opačně.


P.S. Již brzy bude alternativa!
Dík za tip Jardo, no nabíječku bych zvládl, to máš pravdu, ještěže jsem chodil do školy :wink: Ale bohužel není čas. Jo a teď mám pučenýho tohohle prťouse a vůbec se nezdá být špatný.
http://www.akumapb.cz/cz/ostatni_prislu ... harger.htm

Akorát nemohu najít ten přepínač 6/12V :D
Tak jsem klikl na odkaz a vybafl na mě slogan "inovační technologie" :shock:

Co je na zdroji proudu inovačního??? Jedině ty tři diody, který do mě budou tlačit něco v morseovce, takže s nabíječkou budu vláčet papír s návodem :evil:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Fery píše:
Jarda S40 píše:Hele, ta kterou jsem popsal funguje na všechna napětí s tím jmenovitým proudem bez přepínače a velikost proudu je téměř konstantní i do zkratu! A hotový bys to měl cca za hodinu! Trafo bych ti dal, kondík a diodu taky. Používám 200A bez chladiče. Opravdu není nic jednoduššího.
Věř, má pravdu. Mám ji doma taky. Nabíjí bez problémů. Výměnou kondíku v primáru trafa se dá nastavit nabíjecí proud podle kapacity baterky. Jen jednu maličkost. Nemá ráda zapojení na prázdno - vrčí jak vzteklej pes (LC obvod) ...
Vrčí a někdy kouše :lol: Pokud ji vyndáš ze sítě ve vhodný čas periody, zůstene kondík nabitej a pěkně kope! Ale jinak opravdu nejlepší klasika, blbuvzdirná. Svého času jsem dělal nabíječky s regulací odporovou, tranzistrovou, tyristorovou i triakovou, ale vždy se našel někdo, kdo je oddělal. Jenom tahleta přežila všechny pokusy!

David.j
Offline
Příspěvky: 115
Registrován: 25 říj 2006 11:49
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 2,5T 2004
Bydliště: Brno

Příspěvek od David.j »

bezúdržbový baterie, ve smyslu "gelové" nemají vrády napětí nad 13,8V, to se pak nafukují až prasknou, do nedávna se používaly především jako záložní zdroje malonapěťových systémů, tj. zabezpečovačka, požárka, elektrická kontrola vstupu, kamerové systémy (kamery napájené z 12V, jinak UPS, ve kterých jsou ty samé akumulátory)
V dnešní době se hodně používají jako startovací u motorek, samozřejmě je tam jiná konstrukce, kvůli startovacím proudům, protože "gelové" akumulátory mají velkou vnitřní impedanci , tzn. malý odevzdávaný proud do zátěže.

pak je ještě jeden typ bezúdržbových baterií, ty jsou klasické s kyselinou a vodou, liší se zase konstrukcí, ale základní princip je jako u běžných kyselinových akumulátorů. musí se nechat dolít v servisech , protože nejdou otevřít za použití běžně dostupného vercajku. Tyto akumulátory snesou napětí i 14,4V, ale dochází k "plynování" a dochází krozkladu vody na vodík a kyslík, tudíž je potřeba dolít právě v tom servisu. tyto akumulátory se dávají do aut a motocyklů kde nabíjecí napětí nepřekročí 13,8V a nedochází k plynování, tudíž nebývá potřeba dolejvat.

každopádně pokud má bejt v autě klasický kyselinový akumulátor, je nejlepší ho tam dát.

nabíjení u bezúdržbových akumulátorů se liší pouze v tom , že napětí při dobíjení nestoupne nad 13,8V.
pokud člověk ohlídá napětí , může nabíjet běžnou nabíječkou.

proud cca 0,1 kapacity aku

u některých aut, ať už nesprávnou funkcí regulátoru, nebo "továrním nastavením", nestoupá napětí v palubní síti nad 13,8V a maj předepsaný klasický kyselinový aku. Takovým autům většinou nevadí bezúdžbové.
problém může nastat při startování, kdy bezúdržbové akumulátory, oba typy, akorát jeden víc a jeden míň , maj vetší vnitřní odpor a baterie nemusí dát dostatečný proud do startéru, nebo díky přetížení může vzniknout takový úbytek napětí na aku, že auto nebude "házet dostatečnou jiskru" a motor nenaskočí. nicméně toto může nastat , ale taky nemusí
_________________
je: XC 90 2,5T , 2004
bylo: 850 T5 , 1994
bylo: 740 B230F , 1989

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

davide, trochu jsi to znepřehlednil

u STARTOVACÍCH baterek musíme rozlišovat typ elektrolytu (gelový, kapalina,...) a konstrukci desek (olovo - antimon, olovo - vápník)

baterky s "očičkem" jsou většinou právě ty ca - ca a kapalným elytem a u nich platí regulované napětí altíku 14,7 V

gelové (Optima aj.) - to je už jiná pěsnička :)

viděl jsem záložní baterky pro gsm vysílače od fy Oerlikon - ratatatata :lol:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

David.j
Offline
Příspěvky: 115
Registrován: 25 říj 2006 11:49
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 2,5T 2004
Bydliště: Brno

Příspěvek od David.j »

no o 14,7V jsem neslyšel, není to spíše o 1V míň?
_________________
je: XC 90 2,5T , 2004
bylo: 850 T5 , 1994
bylo: 740 B230F , 1989

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

David.j píše:no o 14,7V jsem neslyšel, není to spíše o 1V míň?
není, je to přesně. Právě proto se u některých nových aut liší napětí alternátoru od starších. Podívej se myslím na stránky akumy, tam o těch Ca-ca akumulátorech najdeš víc.


P.S. Již opravdu brzy...!

David.j
Offline
Příspěvky: 115
Registrován: 25 říj 2006 11:49
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 2,5T 2004
Bydliště: Brno

Příspěvek od David.j »

no tak jsem si doplnil informace.
o těch 15V baterkách jsem nevěděl, no nic člověk se pořád učí.
_________________
je: XC 90 2,5T , 2004
bylo: 850 T5 , 1994
bylo: 740 B230F , 1989

bidak
Offline
Příspěvky: 496
Registrován: 06 srp 2004 18:39
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

hmmmmm, Stando prosim co jsou zac ty tanecni ca-ca baterie?
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

...si to pleteš, ca-ca není cha-cha :D
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

bidak
Offline
Příspěvky: 496
Registrován: 06 srp 2004 18:39
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

standa píše:...si to pleteš, ca-ca není cha-cha :D
:wink:

muzu Te teda pozadat o velmi strucne objasneni?
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Takže, bylo, nebylo...

Výrobci se snaží zvyšovat svůj zisk tím, že hledají různé levné materiály nahrazující nechutně drahý antimon (je potřeba na kostrukci desek baterie) - a našli vápník :)

Teď už zbývá jen to olovo nahradit třeba hlínou, nebo hovnama. Pak bude cena vstupních surovin zcela optimalisovaná 8)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

kajdamajda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 08 pro 2005 21:27
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

Příspěvek od kajdamajda »

... a baterky si budem doma TLAČIT sami :D
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, 2,4benzin, manuál
Bylo: všechno možné
604926104

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

kajdamajda píše:... a baterky si budem doma TLAČIT sami :D
Já tedy každý den poctivě tlačím, ale že bych z toho chtěl dělat baterky , no nevím :roll:
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

bidak
Offline
Příspěvky: 496
Registrován: 06 srp 2004 18:39
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

diky Stando :)
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 520
Registrován: 17 úno 2007 21:47
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

Re: Nabíječka autobaterií

Příspěvek od maxwell »

To už bych zde mohl rovnou doporučit louhovou baterku, a je to tady asi kompletní. Nebo snad ještě koš brambor a napojit na sebe, jen nevím zda půjde brambora dobít,
ale asi jo, soused onehda říkal že jdou dobýjet brambory. :twisted:
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Je: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 520
Registrován: 17 úno 2007 21:47
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

Re: Nabíječka autobaterií

Příspěvek od maxwell »

Ještě mi to nedá těch 350mA to spíš vypadá na udržovací okruh, něco podobného jsem viděl na vojně. Na doma velmi šikovná věc hlavně v zimě. Člověk přijede do garáže napojí si malé trafo které udržuje, a nemusí pořád nabíjet baterku. Já jezdím kousíček do práce, šlověk svítí, má puštěný ventilátor, odmrazovaní zadního skla, a když si ještě pustí rádio, tak je to odběr jako kráva. Baterka se samo sebou nestačí dobít a za měsíc je vybitá. Vím že existuje takováhle krabička která se zapojí do sítě a druhej konec do zapalovače a je to. Celý se to samo hlídá, minimálně to dobíjí a udržuje baterii nabitou, takže stráty za celý den se přez noc doplní. Prodlužuje to prý i životnost. Jak říkám dobrá věc a kdybych mohl, tak si ji i koupím ale nemám garáž takže zatím nic.

Jinak není to dlouho jsem kupoval nabíječku Alpine 6, vypadá jak ta červená co jsem tady někde viděl. koupena v Bauhausu a zatím jsem spokjen. Cena asi 500 kč, ale je jen na 12V - 6A.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Je: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

Zpět na „o všem možném:-)“