Výborně Stando, to jsem fakt nečekalstanda píše:jejda, otázka pro mě (jako na odborníka, že...)
Lukáši, kup si nabíječku s přepínačem 6/12 V
Nabíječka autobaterií
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1866
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
-
Offline
- Příspěvky: 1866
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
Dík za tip Jardo, no nabíječku bych zvládl, to máš pravdu, ještěže jsem chodil do školy Ale bohužel není čas. Jo a teď mám pučenýho tohohle prťouse a vůbec se nezdá být špatný.Jarda S40 píše:Lukáši, mám pocit že jsi šikovný. Tak někde sežeň staré trabfo na 24V, k tomu zapoj seriově s primárem kondík asi 8mikro, na sekundár dej diodovej můstek nebo jednu diodu větší a v pohodě s tím nabiješ v i 12V aku. Je to zdroj téměř konstantního proudu, výměnou kondíku můžeš regulovat proud. Těch 8mikro je asi na 4-6A, je vhodný třeba ze starých zářivek či podobně. Jinak záleží na jakej proud to chceš a asi je dost velkej výběr. Navíc zřejmě budeš baterie jen dobíjet a ne Formovat nové aku, takže je to skoro jedno. Zdůrazňuji skoro, proud by měl být cca 0,1 kapacity. Pokud bude menší, tak se prodlouží doba nabíjení a opačně.
P.S. Již brzy bude alternativa!
http://www.akumapb.cz/cz/ostatni_prislu ... harger.htm
Akorát nemohu najít ten přepínač 6/12V
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
-
Offline
- Příspěvky: 323
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Strakonice
Jo ten vypadá taky docela zajímavě. Nevíš cenu? Na odkazu jí neuvádí. Já jsem před časem taky inzeroval odkaz na něco podobnýho, švédské nabíječky zn. CTEK http://www.ctek.com.LukášM píše:Dík za tip Jardo, no nabíječku bych zvládl, to máš pravdu, ještěže jsem chodil do školy Ale bohužel není čas. Jo a teď mám pučenýho tohohle prťouse a vůbec se nezdá být špatný.Jarda S40 píše:Lukáši, mám pocit že jsi šikovný. Tak někde sežeň staré trabfo na 24V, k tomu zapoj seriově s primárem kondík asi 8mikro, na sekundár dej diodovej můstek nebo jednu diodu větší a v pohodě s tím nabiješ v i 12V aku. Je to zdroj téměř konstantního proudu, výměnou kondíku můžeš regulovat proud. Těch 8mikro je asi na 4-6A, je vhodný třeba ze starých zářivek či podobně. Jinak záleží na jakej proud to chceš a asi je dost velkej výběr. Navíc zřejmě budeš baterie jen dobíjet a ne Formovat nové aku, takže je to skoro jedno. Zdůrazňuji skoro, proud by měl být cca 0,1 kapacity. Pokud bude menší, tak se prodlouží doba nabíjení a opačně.
P.S. Již brzy bude alternativa!
http://www.akumapb.cz/cz/ostatni_prislu ... harger.htm
Akorát nemohu najít ten přepínač 6/12V
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
-
Offline
- Příspěvky: 77
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: Chudolazy
- Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V
Ani nemuseli. Tu baterku jsem koupil s autem a baterkárnu mám v prácistanda píše:kajdamajda píše: tak to by mne zajímalo, proč je u nás v baterkárně dobíjej 300mA ???
asi fakturujou vod hodiny
kajdamajdo, zelenoočka se promění na černoočku ve všech starých vehiklech, který nejsou na ca-ca baterky primárně určený (napětí caca 15 V) - čili i ve tvým autě . baterce se neděje žádné příkoří, jen se nevyužívají její lepší vlastnosti
jinak řečeno jsi hodil prachy do kanálu
tohle všechno ti v servisu asi neřekli, co?
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104
-
Offline
- Příspěvky: 1866
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
Ceník je až úplně dole.Bobika píše:Jo ten vypadá taky docela zajímavě. Nevíš cenu? Na odkazu jí neuvádí. Já jsem před časem taky inzeroval odkaz na něco podobnýho, švédské nabíječky zn. CTEK http://www.ctek.com.LukášM píše:
Dík za tip Jardo, no nabíječku bych zvládl, to máš pravdu, ještěže jsem chodil do školy Ale bohužel není čas. Jo a teď mám pučenýho tohohle prťouse a vůbec se nezdá být špatný.
http://www.akumapb.cz/cz/ostatni_prislu ... harger.htm
Akorát nemohu najít ten přepínač 6/12V
http://www.autobaterie.com/e-charger.php?menu=2
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
-
Offline
- Příspěvky: 1866
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
Ještě mi byl doporučen Bosch Battmax 12, Stando má přepínač 6/12V, je vyhráno
Bobika: mrkni na automatické, ty Ctek jsou dóóst drahé
http://levneautomotobaterie.vltava2000. ... tmentID=51
Bobika: mrkni na automatické, ty Ctek jsou dóóst drahé
http://levneautomotobaterie.vltava2000. ... tmentID=51
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
-
Offline
- Příspěvky: 1472
- Registrován: 19 roků 5 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Hele, ta kterou jsem popsal funguje na všechna napětí s tím jmenovitým proudem bez přepínače a velikost proudu je téměř konstantní i do zkratu! A hotový bys to měl cca za hodinu! Trafo bych ti dal, kondík a diodu taky. Používám 200A bez chladiče. Opravdu není nic jednoduššího.LukášM píše:Ještě mi byl doporučen Bosch Battmax 12, Stando má přepínač 6/12V, je vyhráno
Bobika: mrkni na automatické, ty Ctek jsou dóóst drahé
http://levneautomotobaterie.vltava2000. ... tmentID=51
P.S. Již brzy bude alternativa!
-
Offline
- Příspěvky: 323
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Strakonice
Ty Cteky jsou dražší, nepopírám. Ale pokud by měl někdo zájem, mohu 1-2 kusy nabíječky Ctek XS 3600 sehnat kolem 1100,- Kč včetně DPH a to už je myslím super cena, vzhledem k tomu co umí a jak je veliká.LukášM píše:Ještě mi byl doporučen Bosch Battmax 12, Stando má přepínač 6/12V, je vyhráno
Bobika: mrkni na automatické, ty Ctek jsou dóóst drahé
http://levneautomotobaterie.vltava2000. ... tmentID=51
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
-
Offline
- Příspěvky: 275
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Vůz: Volva
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Věř, má pravdu. Mám ji doma taky. Nabíjí bez problémů. Výměnou kondíku v primáru trafa se dá nastavit nabíjecí proud podle kapacity baterky. Jen jednu maličkost. Nemá ráda zapojení na prázdno - vrčí jak vzteklej pes (LC obvod) ...Jarda S40 píše:Hele, ta kterou jsem popsal funguje na všechna napětí s tím jmenovitým proudem bez přepínače a velikost proudu je téměř konstantní i do zkratu! A hotový bys to měl cca za hodinu! Trafo bych ti dal, kondík a diodu taky. Používám 200A bez chladiče. Opravdu není nic jednoduššího.
-
Offline
- Příspěvky: 1751
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
Tak jsem klikl na odkaz a vybafl na mě slogan "inovační technologie"LukášM píše:Dík za tip Jardo, no nabíječku bych zvládl, to máš pravdu, ještěže jsem chodil do školy Ale bohužel není čas. Jo a teď mám pučenýho tohohle prťouse a vůbec se nezdá být špatný.Jarda S40 píše:Lukáši, mám pocit že jsi šikovný. Tak někde sežeň staré trabfo na 24V, k tomu zapoj seriově s primárem kondík asi 8mikro, na sekundár dej diodovej můstek nebo jednu diodu větší a v pohodě s tím nabiješ v i 12V aku. Je to zdroj téměř konstantního proudu, výměnou kondíku můžeš regulovat proud. Těch 8mikro je asi na 4-6A, je vhodný třeba ze starých zářivek či podobně. Jinak záleží na jakej proud to chceš a asi je dost velkej výběr. Navíc zřejmě budeš baterie jen dobíjet a ne Formovat nové aku, takže je to skoro jedno. Zdůrazňuji skoro, proud by měl být cca 0,1 kapacity. Pokud bude menší, tak se prodlouží doba nabíjení a opačně.
P.S. Již brzy bude alternativa!
http://www.akumapb.cz/cz/ostatni_prislu ... harger.htm
Akorát nemohu najít ten přepínač 6/12V
Co je na zdroji proudu inovačního??? Jedině ty tři diody, který do mě budou tlačit něco v morseovce, takže s nabíječkou budu vláčet papír s návodem
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 1472
- Registrován: 19 roků 5 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Vrčí a někdy kouše Pokud ji vyndáš ze sítě ve vhodný čas periody, zůstene kondík nabitej a pěkně kope! Ale jinak opravdu nejlepší klasika, blbuvzdirná. Svého času jsem dělal nabíječky s regulací odporovou, tranzistrovou, tyristorovou i triakovou, ale vždy se našel někdo, kdo je oddělal. Jenom tahleta přežila všechny pokusy!Fery píše:Věř, má pravdu. Mám ji doma taky. Nabíjí bez problémů. Výměnou kondíku v primáru trafa se dá nastavit nabíjecí proud podle kapacity baterky. Jen jednu maličkost. Nemá ráda zapojení na prázdno - vrčí jak vzteklej pes (LC obvod) ...Jarda S40 píše:Hele, ta kterou jsem popsal funguje na všechna napětí s tím jmenovitým proudem bez přepínače a velikost proudu je téměř konstantní i do zkratu! A hotový bys to měl cca za hodinu! Trafo bych ti dal, kondík a diodu taky. Používám 200A bez chladiče. Opravdu není nic jednoduššího.
-
Offline
- Příspěvky: 71
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC90 2,5T 2004
- Bydliště: Brno
bezúdržbový baterie, ve smyslu "gelové" nemají vrády napětí nad 13,8V, to se pak nafukují až prasknou, do nedávna se používaly především jako záložní zdroje malonapěťových systémů, tj. zabezpečovačka, požárka, elektrická kontrola vstupu, kamerové systémy (kamery napájené z 12V, jinak UPS, ve kterých jsou ty samé akumulátory)
V dnešní době se hodně používají jako startovací u motorek, samozřejmě je tam jiná konstrukce, kvůli startovacím proudům, protože "gelové" akumulátory mají velkou vnitřní impedanci , tzn. malý odevzdávaný proud do zátěže.
pak je ještě jeden typ bezúdržbových baterií, ty jsou klasické s kyselinou a vodou, liší se zase konstrukcí, ale základní princip je jako u běžných kyselinových akumulátorů. musí se nechat dolít v servisech , protože nejdou otevřít za použití běžně dostupného vercajku. Tyto akumulátory snesou napětí i 14,4V, ale dochází k "plynování" a dochází krozkladu vody na vodík a kyslík, tudíž je potřeba dolít právě v tom servisu. tyto akumulátory se dávají do aut a motocyklů kde nabíjecí napětí nepřekročí 13,8V a nedochází k plynování, tudíž nebývá potřeba dolejvat.
každopádně pokud má bejt v autě klasický kyselinový akumulátor, je nejlepší ho tam dát.
nabíjení u bezúdržbových akumulátorů se liší pouze v tom , že napětí při dobíjení nestoupne nad 13,8V.
pokud člověk ohlídá napětí , může nabíjet běžnou nabíječkou.
proud cca 0,1 kapacity aku
u některých aut, ať už nesprávnou funkcí regulátoru, nebo "továrním nastavením", nestoupá napětí v palubní síti nad 13,8V a maj předepsaný klasický kyselinový aku. Takovým autům většinou nevadí bezúdžbové.
problém může nastat při startování, kdy bezúdržbové akumulátory, oba typy, akorát jeden víc a jeden míň , maj vetší vnitřní odpor a baterie nemusí dát dostatečný proud do startéru, nebo díky přetížení může vzniknout takový úbytek napětí na aku, že auto nebude "házet dostatečnou jiskru" a motor nenaskočí. nicméně toto může nastat , ale taky nemusí
V dnešní době se hodně používají jako startovací u motorek, samozřejmě je tam jiná konstrukce, kvůli startovacím proudům, protože "gelové" akumulátory mají velkou vnitřní impedanci , tzn. malý odevzdávaný proud do zátěže.
pak je ještě jeden typ bezúdržbových baterií, ty jsou klasické s kyselinou a vodou, liší se zase konstrukcí, ale základní princip je jako u běžných kyselinových akumulátorů. musí se nechat dolít v servisech , protože nejdou otevřít za použití běžně dostupného vercajku. Tyto akumulátory snesou napětí i 14,4V, ale dochází k "plynování" a dochází krozkladu vody na vodík a kyslík, tudíž je potřeba dolít právě v tom servisu. tyto akumulátory se dávají do aut a motocyklů kde nabíjecí napětí nepřekročí 13,8V a nedochází k plynování, tudíž nebývá potřeba dolejvat.
každopádně pokud má bejt v autě klasický kyselinový akumulátor, je nejlepší ho tam dát.
nabíjení u bezúdržbových akumulátorů se liší pouze v tom , že napětí při dobíjení nestoupne nad 13,8V.
pokud člověk ohlídá napětí , může nabíjet běžnou nabíječkou.
proud cca 0,1 kapacity aku
u některých aut, ať už nesprávnou funkcí regulátoru, nebo "továrním nastavením", nestoupá napětí v palubní síti nad 13,8V a maj předepsaný klasický kyselinový aku. Takovým autům většinou nevadí bezúdžbové.
problém může nastat při startování, kdy bezúdržbové akumulátory, oba typy, akorát jeden víc a jeden míň , maj vetší vnitřní odpor a baterie nemusí dát dostatečný proud do startéru, nebo díky přetížení může vzniknout takový úbytek napětí na aku, že auto nebude "házet dostatečnou jiskru" a motor nenaskočí. nicméně toto může nastat , ale taky nemusí
_________________
je: XC 90 2,5T , 2004
bylo: 850 T5 , 1994
bylo: 740 B230F , 1989
je: XC 90 2,5T , 2004
bylo: 850 T5 , 1994
bylo: 740 B230F , 1989
-
Offline
- Příspěvky: 1751
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
davide, trochu jsi to znepřehlednil
u STARTOVACÍCH baterek musíme rozlišovat typ elektrolytu (gelový, kapalina,...) a konstrukci desek (olovo - antimon, olovo - vápník)
baterky s "očičkem" jsou většinou právě ty ca - ca a kapalným elytem a u nich platí regulované napětí altíku 14,7 V
gelové (Optima aj.) - to je už jiná pěsnička
viděl jsem záložní baterky pro gsm vysílače od fy Oerlikon - ratatatata
u STARTOVACÍCH baterek musíme rozlišovat typ elektrolytu (gelový, kapalina,...) a konstrukci desek (olovo - antimon, olovo - vápník)
baterky s "očičkem" jsou většinou právě ty ca - ca a kapalným elytem a u nich platí regulované napětí altíku 14,7 V
gelové (Optima aj.) - to je už jiná pěsnička
viděl jsem záložní baterky pro gsm vysílače od fy Oerlikon - ratatatata
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 71
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC90 2,5T 2004
- Bydliště: Brno
-
Offline
- Příspěvky: 1472
- Registrován: 19 roků 5 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Příspěvky: 71
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC90 2,5T 2004
- Bydliště: Brno
-
Offline
- Příspěvky: 221
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha 5
-
Offline
- Příspěvky: 1751
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
-
Offline
- Příspěvky: 221
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha 5
-
Offline
- Příspěvky: 1751
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
Takže, bylo, nebylo...
Výrobci se snaží zvyšovat svůj zisk tím, že hledají různé levné materiály nahrazující nechutně drahý antimon (je potřeba na kostrukci desek baterie) - a našli vápník
Teď už zbývá jen to olovo nahradit třeba hlínou, nebo hovnama. Pak bude cena vstupních surovin zcela optimalisovaná
Výrobci se snaží zvyšovat svůj zisk tím, že hledají různé levné materiály nahrazující nechutně drahý antimon (je potřeba na kostrukci desek baterie) - a našli vápník
Teď už zbývá jen to olovo nahradit třeba hlínou, nebo hovnama. Pak bude cena vstupních surovin zcela optimalisovaná
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 77
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: Chudolazy
- Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2404
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
-
Offline
- Příspěvky: 221
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha 5
-
Offline
- Příspěvky: 284
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Znojmo
- Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
- Bydliště: Znojmo
Nabíječka autobaterií
To už bych zde mohl rovnou doporučit louhovou baterku, a je to tady asi kompletní. Nebo snad ještě koš brambor a napojit na sebe, jen nevím zda půjde brambora dobít,
ale asi jo, soused onehda říkal že jdou dobýjet brambory.
ale asi jo, soused onehda říkal že jdou dobýjet brambory.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4
To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4
To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN
-
Offline
- Příspěvky: 284
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Znojmo
- Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
- Bydliště: Znojmo
Nabíječka autobaterií
Ještě mi to nedá těch 350mA to spíš vypadá na udržovací okruh, něco podobného jsem viděl na vojně. Na doma velmi šikovná věc hlavně v zimě. Člověk přijede do garáže napojí si malé trafo které udržuje, a nemusí pořád nabíjet baterku. Já jezdím kousíček do práce, šlověk svítí, má puštěný ventilátor, odmrazovaní zadního skla, a když si ještě pustí rádio, tak je to odběr jako kráva. Baterka se samo sebou nestačí dobít a za měsíc je vybitá. Vím že existuje takováhle krabička která se zapojí do sítě a druhej konec do zapalovače a je to. Celý se to samo hlídá, minimálně to dobíjí a udržuje baterii nabitou, takže stráty za celý den se přez noc doplní. Prodlužuje to prý i životnost. Jak říkám dobrá věc a kdybych mohl, tak si ji i koupím ale nemám garáž takže zatím nic.
Jinak není to dlouho jsem kupoval nabíječku Alpine 6, vypadá jak ta červená co jsem tady někde viděl. koupena v Bauhausu a zatím jsem spokjen. Cena asi 500 kč, ale je jen na 12V - 6A.
Jinak není to dlouho jsem kupoval nabíječku Alpine 6, vypadá jak ta červená co jsem tady někde viděl. koupena v Bauhausu a zatím jsem spokjen. Cena asi 500 kč, ale je jen na 12V - 6A.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4
To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4
To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]