Nabíječka autobaterií
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1839
- Registrován: 19 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
Nabíječka autobaterií
Pánové chtěl bych Vás poprosit o radu, jelikož se má stará nabíječka odporoučela do věčných lovišť (vinutí + usměrňovací můstek), oprava je možná, ale snad zbytečná.
Jakou nabíječku doporučujete? Nabíjím jak 6V 6Ah - 80Ah, tak 12V 11Ah - 55Ah. Díky
Jakou nabíječku doporučujete? Nabíjím jak 6V 6Ah - 80Ah, tak 12V 11Ah - 55Ah. Díky
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
-
Offline
- Příspěvky: 1771
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
x 1
-
Offline
- Příspěvky: 274
- Registrován: 18 roků 10 měsíců
- Vůz: Volva
- Bydliště: Havlíčkův Brod
-
Offline
- Příspěvky: 1438
- Registrován: 20 roků 1 měsíc
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Lukáši, mám pocit že jsi šikovný. Tak někde sežeň staré trabfo na 24V, k tomu zapoj seriově s primárem kondík asi 8mikro, na sekundár dej diodovej můstek nebo jednu diodu větší a v pohodě s tím nabiješ v i 12V aku. Je to zdroj téměř konstantního proudu, výměnou kondíku můžeš regulovat proud. Těch 8mikro je asi na 4-6A, je vhodný třeba ze starých zářivek či podobně. Jinak záleží na jakej proud to chceš a asi je dost velkej výběr. Navíc zřejmě budeš baterie jen dobíjet a ne Formovat nové aku, takže je to skoro jedno. Zdůrazňuji skoro, proud by měl být cca 0,1 kapacity. Pokud bude menší, tak se prodlouží doba nabíjení a opačně.
P.S. Již brzy bude alternativa!
P.S. Již brzy bude alternativa!
-
Offline
- Příspěvky: 1438
- Registrován: 20 roků 1 měsíc
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Příspěvky: 1771
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
x 1
bohužel musím zklamat prodejce pulsních nabíječek, který ti nakukal tuhle blbost, že ode mne žádný prachy neuvidí
a auta s ca-ca baterkama a pulsním dobíjením je asi tak pravděpodobný úkaz jako třeba bývalý komanč...

a auta s ca-ca baterkama a pulsním dobíjením je asi tak pravděpodobný úkaz jako třeba bývalý komanč...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
Takže baterie,které nemají dolévací otvory se také dají nabíjet obyčejnou nabíječkou???standa píše:bohužel musím zklamat prodejce pulsních nabíječek, který ti nakukal tuhle blbost, že ode mne žádný prachy neuvidí![]()
a auta s ca-ca baterkama a pulsním dobíjením je asi tak pravděpodobný úkaz jako třeba bývalý komanč...
-
Offline
- Příspěvky: 1771
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
x 1
jasan, navíc si nechají líbit daleko větší nabíjecí proudy a obecně hrubší zacházení
jednu starší mám teď v kombikovi, má takový zelený očičko
jednu starší mám teď v kombikovi, má takový zelený očičko

Naposledy upravil(a) standa dne 05 úno 2007 07:51, celkem upraveno 1 x.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 1771
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
x 1
-
Offline
- Příspěvky: 1438
- Registrován: 20 roků 1 měsíc
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Příspěvky: 1771
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
x 1
úplně přesně řečeno se nevypařuje ani voda - ona se mrška rozkládá na vodík a kyslík a tvoří nám třaskavou směsJarda S40 píše:Vždycky jenom voda, že?standa píše:elektrolyt se nevypařuje nikdy a nikde :!:Ne vážně, má snad někdo v autě pulzní alternátor? Navíc takováto nabíječka jak jsem popsal, zvláště s jednou diodou, je snad dostatečně "pulzní". Ta má alespoň 50 pulzů za sekundu
![]()
P.S. Již brzy bude alternativa!

proto jen výjimečně odvážní jedinci kontrolují nabíjenou baterii se žvárem v držce...
a my poučení nejdřív odpojujeme nabíječku ze zásuvky a pak teprve svorky nabíječky z baterky

_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 1438
- Registrován: 20 roků 1 měsíc
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Hmm, už dlouho jsem to neviděl. Ale kdysi jsem několikrát zažil, že při dlouhém startování třeba Š 706 se natavily kontakty u akumulátorů, začaly jiskřit a při tom bouchnul ten uvolněný vodík. Rána jako z děla a dva 150Ah aku v háji. Naštěstí nikdo nestál u nich, jinak by byl asi popálenej od kyseliny
P.S. Již brzy bude alternativa!
P.S. Již brzy bude alternativa!
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2356
- Registrován: 18 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Standa to popsal tak že už to líp možná ani nejde a musím jen souhlasit.
Jen dodám, že my závisláci přece nebudem típat cigáro kvůli pitomé baterce
ale je fakt, že nad baterku bych se sní taky nesklonil, nějaký výbuchy už jsem taky zažil a aby se to stalo mě o to zrovna nestojím.
Jen dodám, že my závisláci přece nebudem típat cigáro kvůli pitomé baterce

ale je fakt, že nad baterku bych se sní taky nesklonil, nějaký výbuchy už jsem taky zažil a aby se to stalo mě o to zrovna nestojím.

_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 1438
- Registrován: 20 roků 1 měsíc
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
A navíc přece pořádnej chlap nějakou tu explozi přece vydrží, ne?jarek.krizan píše:Standa to popsal tak že už to líp možná ani nejde a musím jen souhlasit.
Jen dodám, že my závisláci přece nebudem típat cigáro kvůli pitomé baterce![]()
ale je fakt, že nad baterku bych se sní taky nesklonil, nějaký výbuchy už jsem taky zažil a aby se to stalo mě o to zrovna nestojím.

P.S. Již brzy bude alternativa!
-
Offline
- Příspěvky: 74
- Registrován: 19 roků 4 měsíce
- Bydliště: Chudolazy
- Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V
tak to by mne zajímalo, proč je u nás v baterkárně dobíjej 300mA ???standa píše:jasan, navíc si nechají líbit daleko větší nabíjecí proudy a obecně hrubší zacházení
jednu mám teď v kombikovi, má takový zelený očičko
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5084
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
No jistě, proto taky jsem měl 13 let střepinu ve tváři (než mi jí konečně vyoperovali)Jarda S40 píše:A navíc přece pořádnej chlap nějakou tu explozi přece vydrží, ne?jarek.krizan píše:Standa to popsal tak že už to líp možná ani nejde a musím jen souhlasit.
Jen dodám, že my závisláci přece nebudem típat cigáro kvůli pitomé baterce![]()
ale je fakt, že nad baterku bych se sní taky nesklonil, nějaký výbuchy už jsem taky zažil a aby se to stalo mě o to zrovna nestojím.
P.S. Již brzy bude alternativa!



Taky památka na jednu explozi



_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 1438
- Registrován: 20 roků 1 měsíc
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Obecně platí o bateriiích, že čím menším proudem se dobíjejí, tímlépe pro ně. Ale zase v autě když nastartuješ, tak do ní bude alternátor tlačit klidně 40A a té baterce to nebude až tak moc vadit. Samozřejmě od určitého stupně nabití daného nejlépe dosaženým napštím či hustotou elektrolitu je vhodné ubrat proud. Jsou o tom mraky odborné literatury a je to nad rámec tohoto fóra. ale v praxi stačí prostě vybitou baterku nabijet tím proudem 1/10 kapacity do znaků nabití. Pro dobití slabší baterie stačí i menší proudy, pro desulfataci desek je vhodný specielní typ nabíječek, který třeba 1x za sec. obrátí na 10msec polaritu proudu, je to dosti věda. Ale 300mA, za jak dlouho je nabijou? denně řekněme 6Ah, plná kapacita bude u 60Ah baterie dosažena za 10 dní? A to počkaj a nespěchaj na to?kajdamajda píše:tak to by mne zajímalo, proč je u nás v baterkárně dobíjej 300mA ???standa píše:jasan, navíc si nechají líbit daleko větší nabíjecí proudy a obecně hrubší zacházení
jednu mám teď v kombikovi, má takový zelený očičko
P.S. Již brzy bude alternativa!
-
Offline
- Příspěvky: 74
- Registrován: 19 roků 4 měsíce
- Bydliště: Chudolazy
- Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V
Budeš se divit, nespěchaj. A taky je nenabíjej od nuly. Nebo já to alespoň nepotřebuju. Mě to stačí dobít. Kolik? 25%?Nevím. Ptal jsem se jich, protože mám bezúdržbovou baterku a kamarád automechanik se nějak podivně ošíval když jsem mu jí chtěl přinýst a že s tím nechce mít nic společnýho. Jenomže mi řekli, že dobití tak cca 3 dny (to by odpovídalo i tvým výpočtům) - to se mi moc nechce čekat. V každým případě to zelený oko už není zelený ale černý jako uhel. Takže tak.
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104
-
Offline
- Příspěvky: 1438
- Registrován: 20 roků 1 měsíc
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Divit se nebudu, už jsem viděl hodně
Na takovéto tvé dobíjení právě bohatě stačí cokoliv s menším proudem. Když to bude dávat třeba 1A, tak za den máš krásně zregenerovanou baterku a je dobrý to dělat třeba 1x za měsíc v zimním období. Ale životnost záleží spíše na dolévání a ještě více na náhodě. teda podle mě, netvrdím, že mám pravdu.
P.S. Již brzy bude alternativa!

P.S. Již brzy bude alternativa!
Ale jak chceš dolévat baterku kde nejsou nalévací otvory???Jarda S40 píše:Divit se nebudu, už jsem viděl hodněNa takovéto tvé dobíjení právě bohatě stačí cokoliv s menším proudem. Když to bude dávat třeba 1A, tak za den máš krásně zregenerovanou baterku a je dobrý to dělat třeba 1x za měsíc v zimním období. Ale životnost záleží spíše na dolévání a ještě více na náhodě. teda podle mě, netvrdím, že mám pravdu.
P.S. Již brzy bude alternativa!
-
Offline
- Příspěvky: 1771
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
x 1
kajdamajda píše:tak to by mne zajímalo, proč je u nás v baterkárně dobíjej 300mA ???standa píše:jasan, navíc si nechají líbit daleko větší nabíjecí proudy a obecně hrubší zacházení
jednu starší mám teď v kombikovi, má takový zelený očičko
asi fakturujou vod hodiny

kajdamajdo, zelenoočka se promění na černoočku ve všech starých vehiklech, který nejsou na ca-ca baterky primárně určený (napětí caca 15 V) - čili i ve tvým autě

jinak řečeno jsi hodil prachy do kanálu
tohle všechno ti v servisu asi neřekli, co?

_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: alfaman