Nabíječka autobaterií

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2501
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Nabíječka autobaterií

Příspěvek od LukášM »

Pánové chtěl bych Vás poprosit o radu, jelikož se má stará nabíječka odporoučela do věčných lovišť (vinutí + usměrňovací můstek), oprava je možná, ale snad zbytečná.
Jakou nabíječku doporučujete? Nabíjím jak 6V 6Ah - 80Ah, tak 12V 11Ah - 55Ah. Díky
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2051
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

jejda, otázka pro mě (jako na odborníka, že...)

Lukáši, kup si nabíječku s přepínačem 6/12 V :D :D :D
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Fery
Offline
Příspěvky: 365
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

Příspěvek od Fery »

Stando, ty jsi teda kousek ...

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Lukáši, mám pocit že jsi šikovný. Tak někde sežeň staré trabfo na 24V, k tomu zapoj seriově s primárem kondík asi 8mikro, na sekundár dej diodovej můstek nebo jednu diodu větší a v pohodě s tím nabiješ v i 12V aku. Je to zdroj téměř konstantního proudu, výměnou kondíku můžeš regulovat proud. Těch 8mikro je asi na 4-6A, je vhodný třeba ze starých zářivek či podobně. Jinak záleží na jakej proud to chceš a asi je dost velkej výběr. Navíc zřejmě budeš baterie jen dobíjet a ne Formovat nové aku, takže je to skoro jedno. Zdůrazňuji skoro, proud by měl být cca 0,1 kapacity. Pokud bude menší, tak se prodlouží doba nabíjení a opačně.


P.S. Již brzy bude alternativa!

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2051
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

http://www.mulac.cz/einhell.php?typ=afnm8

Jardovo LC řešení je takové..., hmmm, dobové, až klasické :D
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Není nad radost z doma vyrobené nabíječky! A ještě z dob, kdy se s tím lidi nes.ali, ale dělali! :lol:



P.S. Již brzy bude alternativa!

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Jarda S40 píše:Není nad radost z doma vyrobené nabíječky! A ještě z dob, kdy se s tím lidi nes.ali, ale dělali! :lol:



P.S. Již brzy bude alternativa!
Já osobně byl upozorněn,že na nabíjení bezůdržbových baterií pouze pulsní nabíječka! :?:

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2051
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

bohužel musím zklamat prodejce pulsních nabíječek, který ti nakukal tuhle blbost, že ode mne žádný prachy neuvidí :D

a auta s ca-ca baterkama a pulsním dobíjením je asi tak pravděpodobný úkaz jako třeba bývalý komanč...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

standa píše:bohužel musím zklamat prodejce pulsních nabíječek, který ti nakukal tuhle blbost, že ode mne žádný prachy neuvidí :D

a auta s ca-ca baterkama a pulsním dobíjením je asi tak pravděpodobný úkaz jako třeba bývalý komanč...
Takže baterie,které nemají dolévací otvory se také dají nabíjet obyčejnou nabíječkou???

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2051
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

jasan, navíc si nechají líbit daleko větší nabíjecí proudy a obecně hrubší zacházení

jednu starší mám teď v kombikovi, má takový zelený očičko :shock:
Naposledy upravil(a) standa dne 05 úno 2007 07:51, celkem upraveno 1 x.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

standa píše:jasan, navíc si nechají líbit daleko větší nabíjecí proudy a obecně hrubší zacházení

jednu mám teď v kombikovi, má takový zelený očičko :shock:
Tvrdili mi,že se může vypařit elektrolyt a pak jde baterka do sraček

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2051
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

elektrolyt se nevypařuje nikdy a nikde :!:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

standa píše:elektrolyt se nevypařuje nikdy a nikde :!:
Proč je tedy nutno někdy dolít???Nebo myslíš že jsem se špatně vyjádřil a správně mělo být že se odpařuje voda???

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

standa píše:elektrolyt se nevypařuje nikdy a nikde :!:
Vždycky jenom voda, že? :wink: Ne vážně, má snad někdo v autě pulzní alternátor? Navíc takováto nabíječka jak jsem popsal, zvláště s jednou diodou, je snad dostatečně "pulzní". Ta má alespoň 50 pulzů za sekundu :lol:


P.S. Již brzy bude alternativa!

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2051
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Jarda S40 píše:
standa píše:elektrolyt se nevypařuje nikdy a nikde :!:
Vždycky jenom voda, že? :wink: Ne vážně, má snad někdo v autě pulzní alternátor? Navíc takováto nabíječka jak jsem popsal, zvláště s jednou diodou, je snad dostatečně "pulzní". Ta má alespoň 50 pulzů za sekundu :lol:


P.S. Již brzy bude alternativa!
úplně přesně řečeno se nevypařuje ani voda - ona se mrška rozkládá na vodík a kyslík a tvoří nám třaskavou směs :twisted:

proto jen výjimečně odvážní jedinci kontrolují nabíjenou baterii se žvárem v držce...

a my poučení nejdřív odpojujeme nabíječku ze zásuvky a pak teprve svorky nabíječky z baterky 8)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Hmm, už dlouho jsem to neviděl. Ale kdysi jsem několikrát zažil, že při dlouhém startování třeba Š 706 se natavily kontakty u akumulátorů, začaly jiskřit a při tom bouchnul ten uvolněný vodík. Rána jako z děla a dva 150Ah aku v háji. Naštěstí nikdo nestál u nich, jinak by byl asi popálenej od kyseliny



P.S. Již brzy bude alternativa!

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4289
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Standa to popsal tak že už to líp možná ani nejde a musím jen souhlasit.
Jen dodám, že my závisláci přece nebudem típat cigáro kvůli pitomé baterce :lol:
ale je fakt, že nad baterku bych se sní taky nesklonil, nějaký výbuchy už jsem taky zažil a aby se to stalo mě o to zrovna nestojím. 8)
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

jarek.krizan píše:Standa to popsal tak že už to líp možná ani nejde a musím jen souhlasit.
Jen dodám, že my závisláci přece nebudem típat cigáro kvůli pitomé baterce :lol:
ale je fakt, že nad baterku bych se sní taky nesklonil, nějaký výbuchy už jsem taky zažil a aby se to stalo mě o to zrovna nestojím. 8)
A navíc přece pořádnej chlap nějakou tu explozi přece vydrží, ne? :lol:



P.S. Již brzy bude alternativa!

kajdamajda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

Příspěvek od kajdamajda »

standa píše:jasan, navíc si nechají líbit daleko větší nabíjecí proudy a obecně hrubší zacházení

jednu mám teď v kombikovi, má takový zelený očičko :shock:
tak to by mne zajímalo, proč je u nás v baterkárně dobíjej 300mA ???
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, 2,4benzin, manuál
Bylo: všechno možné
604926104

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6148
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Jarda S40 píše:
jarek.krizan píše:Standa to popsal tak že už to líp možná ani nejde a musím jen souhlasit.
Jen dodám, že my závisláci přece nebudem típat cigáro kvůli pitomé baterce :lol:
ale je fakt, že nad baterku bych se sní taky nesklonil, nějaký výbuchy už jsem taky zažil a aby se to stalo mě o to zrovna nestojím. 8)
A navíc přece pořádnej chlap nějakou tu explozi přece vydrží, ne? :lol:



P.S. Již brzy bude alternativa!
No jistě, proto taky jsem měl 13 let střepinu ve tváři (než mi jí konečně vyoperovali) :twisted: :twisted: :twisted:

Taky památka na jednu explozi :D :D :D
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

kajdamajda píše:
standa píše:jasan, navíc si nechají líbit daleko větší nabíjecí proudy a obecně hrubší zacházení

jednu mám teď v kombikovi, má takový zelený očičko :shock:
tak to by mne zajímalo, proč je u nás v baterkárně dobíjej 300mA ???
Obecně platí o bateriiích, že čím menším proudem se dobíjejí, tímlépe pro ně. Ale zase v autě když nastartuješ, tak do ní bude alternátor tlačit klidně 40A a té baterce to nebude až tak moc vadit. Samozřejmě od určitého stupně nabití daného nejlépe dosaženým napštím či hustotou elektrolitu je vhodné ubrat proud. Jsou o tom mraky odborné literatury a je to nad rámec tohoto fóra. ale v praxi stačí prostě vybitou baterku nabijet tím proudem 1/10 kapacity do znaků nabití. Pro dobití slabší baterie stačí i menší proudy, pro desulfataci desek je vhodný specielní typ nabíječek, který třeba 1x za sec. obrátí na 10msec polaritu proudu, je to dosti věda. Ale 300mA, za jak dlouho je nabijou? denně řekněme 6Ah, plná kapacita bude u 60Ah baterie dosažena za 10 dní? A to počkaj a nespěchaj na to?


P.S. Již brzy bude alternativa!

kajdamajda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

Příspěvek od kajdamajda »

Budeš se divit, nespěchaj. A taky je nenabíjej od nuly. Nebo já to alespoň nepotřebuju. Mě to stačí dobít. Kolik? 25%?Nevím. Ptal jsem se jich, protože mám bezúdržbovou baterku a kamarád automechanik se nějak podivně ošíval když jsem mu jí chtěl přinýst a že s tím nechce mít nic společnýho. Jenomže mi řekli, že dobití tak cca 3 dny (to by odpovídalo i tvým výpočtům) - to se mi moc nechce čekat. V každým případě to zelený oko už není zelený ale černý jako uhel. Takže tak.
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, 2,4benzin, manuál
Bylo: všechno možné
604926104

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Divit se nebudu, už jsem viděl hodně :lol: Na takovéto tvé dobíjení právě bohatě stačí cokoliv s menším proudem. Když to bude dávat třeba 1A, tak za den máš krásně zregenerovanou baterku a je dobrý to dělat třeba 1x za měsíc v zimním období. Ale životnost záleží spíše na dolévání a ještě více na náhodě. teda podle mě, netvrdím, že mám pravdu.

P.S. Již brzy bude alternativa!

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Jarda S40 píše:Divit se nebudu, už jsem viděl hodně :lol: Na takovéto tvé dobíjení právě bohatě stačí cokoliv s menším proudem. Když to bude dávat třeba 1A, tak za den máš krásně zregenerovanou baterku a je dobrý to dělat třeba 1x za měsíc v zimním období. Ale životnost záleží spíše na dolévání a ještě více na náhodě. teda podle mě, netvrdím, že mám pravdu.

P.S. Již brzy bude alternativa!
Ale jak chceš dolévat baterku kde nejsou nalévací otvory???

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2051
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

kajdamajda píše:
standa píše:jasan, navíc si nechají líbit daleko větší nabíjecí proudy a obecně hrubší zacházení

jednu starší mám teď v kombikovi, má takový zelený očičko :shock:
tak to by mne zajímalo, proč je u nás v baterkárně dobíjej 300mA ???

asi fakturujou vod hodiny :D

kajdamajdo, zelenoočka se promění na černoočku ve všech starých vehiklech, který nejsou na ca-ca baterky primárně určený (napětí caca 15 V) - čili i ve tvým autě :D . baterce se neděje žádné příkoří, jen se nevyužívají její lepší vlastnosti

jinak řečeno jsi hodil prachy do kanálu

tohle všechno ti v servisu asi neřekli, co? :lol:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Zpět na „o všem možném:-)“