XC90-regulace topeni/chlazení pro půlku vozu zlobí(díl druhy
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 78
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Chomutov
- Vůz: XC 90 2,4D /120KW MY2004
XC90-regulace topeni/chlazení pro půlku vozu zlobí(díl druhy
Vážení přátelé , v návaznosti na vlákno z nedávné minulosti několik poznatků a zjištění
V mojí XC 90 se děje zvláštní věc , kterou se pokusím co nejvěrněji popsat
1) při studeném autě - topení nastaveno např. na 24 stupňů pro obě strany
- auto topí normálně do chvíle než dosáhne požadované teploty ,poté z levé strany vzduch teplý (udržuje teplotu) z pravé strany vzduch studený ... dle vidy poloha klapek pro rozvod teplého vzduchu o cca 30-40% rozdílná
2) v momentě kdy uměle ochladím interiér nap.otevřením oken nebo dveří dle vidy klesne teplota interieru topí zase obě strany chvíli normálně ...poté stejný průběh jako v bodě 1
3) při řizeném ochlazovaní interiéru pruběh opačny než v bodě jedna ... t.j. klapka levá zavře teplo 0% klapka pravá zustává otevřena na 30-40% pro přívod tepla , i když je navoleno max . chlazení
- problém má stejný projev v případe AC ON i OFF a vnitřní cikrulace ON i OFF
- kalibrace klapek provedena - dle vidy OK
- ovladací panel CCM zkoušen jiný - stav problemu to nijak nemění
už mě nenapadá nic jiného než jen fyzicky zkontrolovat motorek, táhla , klapku , případně zkusit vyměnit motorek za jiný ...
jek náročné je prosím se ke klapce pro přívod tepla pro pravou část auta dostat pujde to ze strany od prostoru nohou spolujezdce?
V mojí XC 90 se děje zvláštní věc , kterou se pokusím co nejvěrněji popsat
1) při studeném autě - topení nastaveno např. na 24 stupňů pro obě strany
- auto topí normálně do chvíle než dosáhne požadované teploty ,poté z levé strany vzduch teplý (udržuje teplotu) z pravé strany vzduch studený ... dle vidy poloha klapek pro rozvod teplého vzduchu o cca 30-40% rozdílná
2) v momentě kdy uměle ochladím interiér nap.otevřením oken nebo dveří dle vidy klesne teplota interieru topí zase obě strany chvíli normálně ...poté stejný průběh jako v bodě 1
3) při řizeném ochlazovaní interiéru pruběh opačny než v bodě jedna ... t.j. klapka levá zavře teplo 0% klapka pravá zustává otevřena na 30-40% pro přívod tepla , i když je navoleno max . chlazení
- problém má stejný projev v případe AC ON i OFF a vnitřní cikrulace ON i OFF
- kalibrace klapek provedena - dle vidy OK
- ovladací panel CCM zkoušen jiný - stav problemu to nijak nemění
už mě nenapadá nic jiného než jen fyzicky zkontrolovat motorek, táhla , klapku , případně zkusit vyměnit motorek za jiný ...
jek náročné je prosím se ke klapce pro přívod tepla pro pravou část auta dostat pujde to ze strany od prostoru nohou spolujezdce?
-
Offline
- Příspěvky: 3484
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
XC90-regulace topeni/chlazení pro půlku vozu zlobí(díl d
Ještě bych zkusil prohodit motorek pro tuto zlobící klapku za nějaký, který nezlobí a znova zkalibrovat. Motorky jsou stejné.
Jestli se to nepřesune s motorkem...
Jestli se to nepřesune s motorkem...
-
Offline
- Příspěvky: 78
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Chomutov
- Vůz: XC 90 2,4D /120KW MY2004
XC90-regulace topeni/chlazení pro půlku vozu zlobí(díl d
koukám do katalogu , každý motorek má jiné kat.č .... budou opravdu identické ?Tod2 píše:Ještě bych zkusil prohodit motorek pro tuto zlobící klapku za nějaký, který nezlobí a znova zkalibrovat. Motorky jsou stejné.
Jestli se to nepřesune s motorkem...
-
Offline
- Příspěvky: 3484
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
XC90-regulace topeni/chlazení pro půlku vozu zlobí(díl d
Já je mám stejné. Ano, čísla jsou různá (mám pocit, že kvůli identifikaci místa motorku). Normálně jsme je přehazovali.
-
Offline
- Příspěvky: 78
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Chomutov
- Vůz: XC 90 2,4D /120KW MY2004
XC90-regulace topeni/chlazení pro půlku vozu zlobí(díl d
Tonouci se stébla chytá, tak to zkusím.. Je má domněnka, že se k nim da dostat ze strany z prostoru nohou řidiče resp. cestujících?
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 14310
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
XC90-regulace topeni/chlazení pro půlku vozu zlobí(díl d
Nevím jak u XC90, ale u V70II je tam krásný přístup, když se vyndá kastlík před spolujezdcem.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 3484
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
XC90-regulace topeni/chlazení pro půlku vozu zlobí(díl d
kastlík dole
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 78
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Chomutov
- Vůz: XC 90 2,4D /120KW MY2004
XC90-regulace topeni/chlazení pro půlku vozu zlobí(díl d
příběh nekončí ...
takže : motorek ovladající teplo pro pravou stranu vyměněn za jiný --problém přetrvává .... motorek ovládá klapku jak se mu zlíbí , ale nikdy ne v plném rozsahu ..
kalibrace samozřejmě provedena , klapka není zaseknutá chodí volně
dle dat z vidy otevření klapek : levý motorek topení puštěno na max. : 100 %
pravý motorek topení puštěno na max. : kolísá mezi 50-60%
levý motorek zima puštěno na max. : 0%
pravý motorek zima puštěno na max.: kolísá mezi 30-40 %
jako pokus přendany svorkovnice z motorku směřování vzduchu :
při stisknutí příslušného tlačítka směřování vzduchu na které byl zapojen motorek , krásně otvírá a zavírá v plném rozsahu , teplo/ zima
selským rozumem přicházím po nekolikaměsícní anabazi k tomu že , musí být jednoznačně chyba v tom co dává motorku povel jak zavírat a otvírat ...... čili panel CCM, prípadně vedení od něj k motorkům
i když mi bylo tvrzeno , že byl zkoušel panel jiný , zřejmě tomu nelze asi na 100 procent věřit budu muset panel někde koupit a zkusit si ho vyměnit sám.... jinak tenhle problém zřejmě nikdy nevyřeším ....
napadá mě ještě jedna myšlenka jak se vyhnout shánění jiného CCM modulu....propojit levý motorek s pravým , levý je plně funkční co se týká regulace tak použít nejakým způsobem/zdvojit vedení od levého motorku k pravému tak aby kopíroval impulsy které dostane levý a chodili oba identicky .... je mi jedno že nebude regulace fungovat pro pravou a levou stranu zvlášť , klidně obojí budu ovladat levým kolečkem a obě strany vozu budou topit respektive otvírat klapky stejně....
pokusně jsem zkusil i opojit čidlo kvality vzduchu - (AIR QUALITY SENSOR) ..nic žádná změna
teplotní čidlo interieru je funkční - ukazuje dobře dle hodnot z vidy
stejne tak v hodnotách jednotky CCM ukazuje dobře i venkovní teplota
nesmyslnou hodnotu minus 118 stupnu celsia ukazuje venkovní čidlo v levem zrcatku - v hodnotach pro modul levých dveří
nemůže mít toto taky nejaký vliv ?
názory expertů ?
takže : motorek ovladající teplo pro pravou stranu vyměněn za jiný --problém přetrvává .... motorek ovládá klapku jak se mu zlíbí , ale nikdy ne v plném rozsahu ..
kalibrace samozřejmě provedena , klapka není zaseknutá chodí volně
dle dat z vidy otevření klapek : levý motorek topení puštěno na max. : 100 %
pravý motorek topení puštěno na max. : kolísá mezi 50-60%
levý motorek zima puštěno na max. : 0%
pravý motorek zima puštěno na max.: kolísá mezi 30-40 %
jako pokus přendany svorkovnice z motorku směřování vzduchu :
při stisknutí příslušného tlačítka směřování vzduchu na které byl zapojen motorek , krásně otvírá a zavírá v plném rozsahu , teplo/ zima
selským rozumem přicházím po nekolikaměsícní anabazi k tomu že , musí být jednoznačně chyba v tom co dává motorku povel jak zavírat a otvírat ...... čili panel CCM, prípadně vedení od něj k motorkům
i když mi bylo tvrzeno , že byl zkoušel panel jiný , zřejmě tomu nelze asi na 100 procent věřit budu muset panel někde koupit a zkusit si ho vyměnit sám.... jinak tenhle problém zřejmě nikdy nevyřeším ....
napadá mě ještě jedna myšlenka jak se vyhnout shánění jiného CCM modulu....propojit levý motorek s pravým , levý je plně funkční co se týká regulace tak použít nejakým způsobem/zdvojit vedení od levého motorku k pravému tak aby kopíroval impulsy které dostane levý a chodili oba identicky .... je mi jedno že nebude regulace fungovat pro pravou a levou stranu zvlášť , klidně obojí budu ovladat levým kolečkem a obě strany vozu budou topit respektive otvírat klapky stejně....
pokusně jsem zkusil i opojit čidlo kvality vzduchu - (AIR QUALITY SENSOR) ..nic žádná změna
teplotní čidlo interieru je funkční - ukazuje dobře dle hodnot z vidy
stejne tak v hodnotách jednotky CCM ukazuje dobře i venkovní teplota
nesmyslnou hodnotu minus 118 stupnu celsia ukazuje venkovní čidlo v levem zrcatku - v hodnotach pro modul levých dveří
nemůže mít toto taky nejaký vliv ?
názory expertů ?
-
Offline
- Příspěvky: 3484
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
XC90-regulace topeni/chlazení pro půlku vozu zlobí(díl d
To čidlo je divné.
Zkusil bych do CCM nacpat nejnovější soft, taky mi ty motorky dělaly podobné blbosti a vyřešilo se to až tímto.
Zkusil bych do CCM nacpat nejnovější soft, taky mi ty motorky dělaly podobné blbosti a vyřešilo se to až tímto.
-
Offline
- Příspěvky: 78
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Chomutov
- Vůz: XC 90 2,4D /120KW MY2004
XC90-regulace topeni/chlazení pro půlku vozu zlobí(díl d
jak to udělám?Tod2 píše:To čidlo je divné.
Zkusil bych do CCM nacpat nejnovější soft, taky mi ty motorky dělaly podobné blbosti a vyřešilo se to až tímto.
-
Offline
- Příspěvky: 3484
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
XC90-regulace topeni/chlazení pro půlku vozu zlobí(díl d
Zajedeš buď do autorizaku nebo do D5T5.
-
Offline
- Příspěvky: 78
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Chomutov
- Vůz: XC 90 2,4D /120KW MY2004
XC90-regulace topeni/chlazení pro půlku vozu zlobí(díl d
když bych byl nucen sehnat jiný modul ovládaní, zřejmě není možné sehnat identický tak aby měl funkce spodních tlačitek na stejných pozicich ....při výměně se naklonuje software původního CCM modulu a nasledně jiný spáruje s autem a tlacítka se jen přendají fyzicky aby odpovídaly symboly ?
-
Offline
- Příspěvky: 3484
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
XC90-regulace topeni/chlazení pro půlku vozu zlobí(díl d
Tlačítka nejsou součástí CCM.
Sežeň jiný modul, pak zjisti, že to tím nebylo a zajeď k někomu, kdo tomu rozumí, aspoň budeš mít náhradní CCM...
Sežeň jiný modul, pak zjisti, že to tím nebylo a zajeď k někomu, kdo tomu rozumí, aspoň budeš mít náhradní CCM...

-
Offline
- Příspěvky: 5600
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
XC90-regulace topeni/chlazení pro půlku vozu zlobí(díl d
Tlačítka můžeš svobobně přehazovat jak chceš a je jim to jedno.
-
Offline
- Příspěvky: 78
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Chomutov
- Vůz: XC 90 2,4D /120KW MY2004
XC90-regulace topeni/chlazení pro půlku vozu zlobí(díl d
U těch co tomu"rozumi " jsem už byl u třech.... Jeden vyloučil mechanickou závadu a poslal mě k tomu co dělá elektrické věci (dealer D5T5), ten vyloučil elektrickou závadu s tím že se jedná o závadu na motorku, motorek vyloučen, nikomu se do toho moc nechce, k opravě téhle závady... Lítám několik měsíců sem a tam, a nezbyde mi než si to vyřešit sám... Všichni jsou přetížení... Jestli existuje tip na někoho kdo by byl ochoten se tomu věnovat sem s ním... Rad to zaplatím jako v předchozích případech ale také bych byl rád aby to bylo konečně funkční...Tod2 píše:Tlačítka nejsou součástí CCM.
Sežeň jiný modul, pak zjisti, že to tím nebylo a zajeď k někomu, kdo tomu rozumí, aspoň budeš mít náhradní CCM...
-
Offline
- Příspěvky: 3484
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
XC90-regulace topeni/chlazení pro půlku vozu zlobí(díl d
doporučuju někoho přímo z D5T5 (ne dealera)
nebo autorizák
zkusit přehrát tu CCM
nebo autorizák
zkusit přehrát tu CCM
-
Offline
- Příspěvky: 78
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Chomutov
- Vůz: XC 90 2,4D /120KW MY2004
XC90-regulace topeni/chlazení pro půlku vozu zlobí(díl d
Vyřešeno výměnou klima panelu
-
Offline
- Příspěvky: 3484
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
XC90-regulace topeni/chlazení pro půlku vozu zlobí(díl d
v kterém byl třeba jen novější soft...? 

-
Offline
- Příspěvky: 78
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Chomutov
- Vůz: XC 90 2,4D /120KW MY2004
XC90-regulace topeni/chlazení pro půlku vozu zlobí(díl d
Kód: Vybrat vše
... I to je možné,.....Rozhodně, ale díky AV dílům jak finančně tak časově tak z hlediska ochoty super přístupTod2 píše:v kterém byl třeba jen novější soft...?


-
Offline
- Příspěvky: 3484
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
XC90-regulace topeni/chlazení pro půlku vozu zlobí(díl d
tak hlavně že funguje
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé