
P.S. Tracs je výbornej vynález! Drc drc a auto jede....
Ty gumy jsem ani nezmiňoval... i kdyby na chleba nebylo, kupuju zásadně to nejlepší, co je v daném rozměru dostupné. Zbytek musím také podepsat... musím si akorát vtlouct do hlavy, že můj letitý zvyk v těhle podmínkách řídit ani ne tak volantem jako pravou nohou, v 850 prostě NEFUNGUJEBobika píše:Já mám také první zkušenosti z 850 na sněhu a naprosto v pohodě, jak říká tnemec. Jemně s plynem a když tak pomůže TRACS a zatím jsem vyjel všude. A hlavně - pořádný zimní gumy. Teď jsem se vrátil ze služebního výjezdu a na Toyotě RAV 4 (pernament 4 x 4) mám obutý nějaký offroadový univerzály (1 rok starý, vzorek 1 cm) a kluzal jsem víc, než ráno při cestě do práce s Volvíkem. Jinak někde jsem tu četl, že TRACS nic moc, ale já má zkušenosti opačný. Není to samospasitelný, ale určitě to funguje dobře. Do práce jedu do prudkýho kopce a tak jsem ráno trochu při rozjezdu přišláp a ono se to rozjelo. Sice trochu škubaně, ale jelo. Pak jsem ubral plyn a jelo se. Felicie za mnou měla očividné problémy se vůbec rozjet (ale nevím "co" sedělo za volantem a jaký měl pneu). Jak je Volvík těžkej a takovej rozpláclej, tak v tom sněhu fakt jenom tak pluje - SNĚŽNÝ TANK. Určitě je to lepší, než nenaloženej zadohrab.
Tohle naše 850 neumíeLzyx píše:Sníh ... hmm ... ode dneška ho nemám rád, protože se nemá rád s mým "autem". Jedu si do práce, klídek, žádný spěch. No a v jedný zatáčce i když jsem ji projížděl krokem jsem si udělal 180° obrat do protisměru. Netuším jestli je to špatnejma zimákama (barum polaris 2) a nebo tou lehounkou zadelí u astry. Jízdním stylem těžko, rychlost nizoučká, při smyku přidán plyn a korekce volantem, přesto mně zadek předeběhl
V hmotnosti to není, zkus zadek zatížit cca 30kg. Jinak příště zkus vyšlápnout spojku a kontra volantem. Máš na zadku stejné pneu jako vepředu? Nejsou třeba staré a na předku nové? Tuhle kombinaci jsem jednou zkusil na feldě a hned v první zatáčce na prvním sněhu skoro hodiny, ve druhé to samé a ještě ten den jsem kupoval nové gumy na zadek. Potom spokojenost.eLzyx píše:Je fakt, že tam foukal nárazově vítr. Takže se možná do mě lehce opřel a navíc ty vyjetý koleje ...
... každopádně o důvod víc pořídit si pořádný masivní auto (astra má jen 950kg a celkem se už těším na nějakou 1,5tunovou bestii)
no mě je to jasný, že to není ideální, ale nový gumy na tohle auto kupovat už nechci. Před "zimou" měli slušnej vzorek, ale jak bylo teplo tak se na nich ty 4000km podepsaly.Hans píše:Mně řekl gumař, že zimáky s hloubkou vzorku pod 4 mm mám buď vyhodit a nebo dojezdit vlétě. Podle něho jsou zimáky se vzorkem hlubokým pod 4 mm na sněhu horší než letňáky s hlubokým vzorkem. Asi v tom byla snaha prodat nové gumy, ale slyšel jsem to už vícekrát.
Jezdil jsi na nich i v létě, nebo enom teď v těch teplech jak bylo 15°C? Asi ti ztvrdly, již jsem to tu popisoval. Zkus přehodit zadní na předek a opačně. Sice vypadá logicky mít lepší vzorek na předku (zabírá), ale potom tě předbíhá ten zadek. Takže lepší gumy musej na zadek! Sice potom prd vyjedeš, ale aspoň nebudeš dělat hodiny. Nechápu proč to tak je a třeba u Trabanta za mého mládí tomu bylo naopak (na předek jsem dával hrubý, abych všade vyjal a hodiny nebyly nikdy), ale Felda mě naučila, že je to pravda. Pro Opla to bude asi stejné.eLzyx píše:no mě je to jasný, že to není ideální, ale nový gumy na tohle auto kupovat už nechci. Před "zimou" měli slušnej vzorek, ale jak bylo teplo tak se na nich ty 4000km podepsaly.Hans píše:Mně řekl gumař, že zimáky s hloubkou vzorku pod 4 mm mám buď vyhodit a nebo dojezdit vlétě. Podle něho jsou zimáky se vzorkem hlubokým pod 4 mm na sněhu horší než letňáky s hlubokým vzorkem. Asi v tom byla snaha prodat nové gumy, ale slyšel jsem to už vícekrát.
Čemu se divíš???!!!! 3,5 mm je dobré tak na léto.V zimě je každý mm sakra rozdíl.Raději kup nové protektory,než ojeté supergumy pod 5mmeLzyx píše:Na obou nápravách stejně staré Barum polaris 2. Teď s nima jedu 2 sezonu. Nahuštěno podle doporučení opla. Je fakt, že zadek je trošku ojetější (3,5mm) oproti předku (5mm). Nevim, byl jsem z toho celkem vyjukanej. Napadly mě přední brzdy ... každej rok je musím čistit jinak zatuhávají a přibržďují. Letos jsem je před zimou čistil, ale oproti loňsku toho teď víc najezdím. Dneska pokud přežiju cestu zpět to zkusím zkontrolovat.
Abys nedošetřil,že to před prodejem rozstřelíš a dostaneš hovno.Obyčejně se to tak stává.eLzyx píše:On je problém v tom, že tohle auto půjde po zimě pryč z domu ... takže se mi nechce do toho cpát money. Leju do toho už akorát benzín a olej. Zbytek se ani nevyplatí. Nový zimáky na tejden - 13" se na volvo nevleze. Navíc teď šetřím každou korunu na vólvika. No co, od zítřka jezdím dokud bude sníh vlakem a tím, jak jen se to jmenuje ... tramvajem (nikdy jsem v tom nejel)
Pokud chceš šetřit tak ano, vůbec v zimě nejezdi a nebo kup aspoň 2 gumy, protože na vrakáči ti pak za to dají prd. Ale to už psal Martin.martinopel píše:Abys nedošetřil,že to před prodejem rozstřelíš a dostaneš hovno.Obyčejně se to tak stává.eLzyx píše:On je problém v tom, že tohle auto půjde po zimě pryč z domu ... takže se mi nechce do toho cpát money. Leju do toho už akorát benzín a olej. Zbytek se ani nevyplatí. Nový zimáky na tejden - 13" se na volvo nevleze. Navíc teď šetřím každou korunu na vólvika. No co, od zítřka jezdím dokud bude sníh vlakem a tím, jak jen se to jmenuje ... tramvajem (nikdy jsem v tom nejel)
To se lehce řekne v zimě nejezdi. Do práce se nějak dostat musím (90km). Dneska jsem jel pro jistotu vlakem (řeknu vám, opravdu kulturní zážitek, příště si připlatím radši za 1.třídu), ale ne z toho důvodu, že bych se se svým autem na těch mizernejch gumách bál, ale proto, že se bojím těch kamiónů. Včera když jsem se vracel domů, tak jsem potkal na třech místech nabořený kamiony + odskákal to jeden osobákjarek.krizan píše: Pokud chceš šetřit tak ano, vůbec v zimě nejezdi a nebo kup aspoň 2 gumy, protože na vrakáči ti pak za to dají prd. Ale to už psal Martin.
Blika kontrolka? Kurna, toho jsem si nikdy nevsimnul, asi proto, ze v takove situaci vzdy cumim ven, a ne na palubku. Pokud to tak ale opravdu je, tak je to dobra indikace naledi pri rozjezdu. Stejne jako treba kontrolka ABS u jinych vozu s protiskluzem. Druha moznost je, ze mi ta kontrolka nefungujedali píše:U starý 70 na tebe zuřivě bliká kontrolka se stejným symbolem jako je na značce nebezpečí smyku. Stejná kontrolka svítí na přístrojovce, když TRACS manuálně vypneš vypínčem vpravo vedle volantu.Time4Tea píše:Jen tak pro zajímavost: jak poznám, že TRACS je v činnosti?
Na 850 to nepoznáš nijak vizuálně... Jen se od předních kol ozývá hrčení, jako od ABS. Využívá to totiž stejný systém, jen inverzně. Neodbržďuje zablokované, ale přibržďuje příliš roztočené kolo. Kontrolka svítí, jen když systém vypneš a nebo svítí spolu s ABS, to když hodně jezdíš přes ručku a systém to po nějaké době (cirka 20 min) vyhodnotí jako chybový stav a ABS + Tracs dočasně deaktivuje. Po asi 5 min kulturní jízdy bez ručky to zas sám aktivuje.Time4Tea píše:Jen tak pro zajímavost: jak poznám, že TRACS je v činnosti?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé