Zdravím!
Chtěl bych se zeptat jak funguje váš palubní počítač.Svezl jsem se v Octavii TDI 2003 a kromě toho,že je to proti našim čtyřicítkám takovej pěknej Pic Up,tak sem si všimnul,že takřka okamžitě po sundání nohy z plynu spadne okamžitá spotřeba k nule.V mém Véčku po ubrání plynu se to sune dolu jen velice pomalu.V otáčkách by problém být neměl,motor reaguje na plynový pedál vcelku pohotově.Taky spotřeba,když ji počítám na kalkulačce,vyjde
zhruba o 0,5l menší.Poslední nádrž jsem vyjezdil z půlky po městě a rozdíl mezi počítačem a kalkulačkou byl už přes litr.
Japa to máte vy?
Palubák
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1079
- Registrován: 21 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
Palubák
Volva obecně mají tuhle vlastnost, podle mého názoru narozdíl od VW group Volvo průměruje hodnotu za více čtecích cyklů. Je to okamžitá spotřeba za poslední 2 vteřiny řekněme, zatímco VW počítá spotřebu z půlvteřiny. Aspoň odhaduju, že to je ten důvod.Zz píše:Zdravím!
Chtěl bych se zeptat jak funguje váš palubní počítač.Svezl jsem se v Octavii TDI 2003 a kromě toho,že je to proti našim čtyřicítkám takovej pěknej Pic Up,tak sem si všimnul,že takřka okamžitě po sundání nohy z plynu spadne okamžitá spotřeba k nule.V mém Véčku po ubrání plynu se to sune dolu jen velice pomalu.V otáčkách by problém být neměl,motor reaguje na plynový pedál vcelku pohotově.Taky spotřeba,když ji počítám na kalkulačce,vyjde
zhruba o 0,5l menší.Poslední nádrž jsem vyjezdil z půlky po městě a rozdíl mezi počítačem a kalkulačkou byl už přes litr.
Japa to máte vy?
Rozdíl skutečné a zobrazené průměrné spotřeby (pokud resetuješ počítač v okamžiku tankování) by měl být 0. Je to ovšem ovlivněné instalovanými gumami a jejich opotřebením (mění se průměr). Jestli se ti něco nezdá, prvně bych porovnal rozměr gum s hodnotou nastavenou v řídicí jednotce (jde zjistit diagnostikou).
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
-
Offline
- Příspěvky: 27
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
-
Offline
- Příspěvky: 1763
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
pokud Zz počítá spotřebu podle počitadla km, tak je průměr pneu buřt, protože ze stejného počitadla spotřebu počítá i palubní počítač, čili oba dva by došli ke stejnému číslu, akorát by to nebylo na 100 km, ale třeba na 90 nebo 110 km
problém je nepřesný odečet množství paliva, které motor spotřebuje.
problém je nepřesný odečet množství paliva, které motor spotřebuje.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 1465
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Obrovský problém podle mě bude v tom, že se měří objem spotřebovaného paliva a ten se u benzínu strašně mění s teplotou. Takže je v tomto měření již primárně zanesena obrovská chyba. Je v podstatě jen náhoda, pokud se měření kompem a podle "tankování" shodne.standa píše:pokud Zz počítá spotřebu podle počitadla km, tak je průměr pneu buřt, protože ze stejného počitadla spotřebu počítá i palubní počítač, čili oba dva by došli ke stejnému číslu, akorát by to nebylo na 100 km, ale třeba na 90 nebo 110 km
problém je nepřesný odečet množství paliva, které motor spotřebuje.
-
Offline
- Příspěvky: 1763
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
konečně suchá technická debata
Proč by vznikal nesoulad, když u pumpy taky kupuješ nějaký objem benzínu a ne hmotnost? Čili - koupíš objem, spotřeba se počítá podle objemu, kde by se vzala chyba?
ALE
u našich 245 benzíňáků vstřikovací počítač sepne na chviličku vstřik a podle lambdy zjistí, jestli zbyl nebo nezbyl kyslík. Podle toho se upraví čas vstřiku, aby byla hmotnost vzduchu ve správném poměru ke hmotnosti paliva. A protože je tlak paliva konstantní, stačí sečíst časy sepnutí vstřikovačů, vynásobit průtokem a výsledek podělit ujetou vzdáleností. A spotřeba je na světě.
Fakt se mění objem s teplotou tak moc?
Proč by vznikal nesoulad, když u pumpy taky kupuješ nějaký objem benzínu a ne hmotnost? Čili - koupíš objem, spotřeba se počítá podle objemu, kde by se vzala chyba?
ALE
u našich 245 benzíňáků vstřikovací počítač sepne na chviličku vstřik a podle lambdy zjistí, jestli zbyl nebo nezbyl kyslík. Podle toho se upraví čas vstřiku, aby byla hmotnost vzduchu ve správném poměru ke hmotnosti paliva. A protože je tlak paliva konstantní, stačí sečíst časy sepnutí vstřikovačů, vynásobit průtokem a výsledek podělit ujetou vzdáleností. A spotřeba je na světě.
Fakt se mění objem s teplotou tak moc?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 1465
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
4Standa - to je ono, o čem mluvím. Počítač (vstřikovací) hledá v podstatě "váhový poměr", tj. kolik molekul O2, tolik molekul benzínu (chem. vzorec benzínu a spočítat valenční elektrony, které se účastní vazby s O2 a stanovit poměr, vyjde asi 14:1). Takže ty objemové změny kompenzuje. Ale je velký rozdíl v tom, kolik se ti vejde benzínu do nádrže. Máš li v nádrži třeba 10 l a tankuješ v poledne při 36°C nebo po ránu při 10°C, vždy doplníš jiné množství. Objemovou roztažnost benzínu asi najdeš v tabulkách, ale v praxi je dost velká. Možná jsi zažil v létě, když se natankuje "plná", jak potom začne na sluníčku přetékat. Měřiče na pumpách jsou asi také objemové (průtokoměry) a také bude rozdíl, zda natankuješ v zimě benzín teplý 8°C nebo v létě po stočení cisterny o teplotě třeba 20°C. Jediné směrodatné hledisko je benzín měřit na váhu, také se v odborném světě udává spotřeba motorů v g/kWh (či jiné odvozené jednotky). Ale o tomto se zde již debatovalo, bohužel asi v lampárně.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé