OT:Nic proti ale Castrol raději nebrat.wickey píše:osobne bych tam tak ridkej olej jako 0W nelil.. jak jsem psal vyse, polosyntetika to jisti
LPG do 850 T-5, 2.0 155kW
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 3676
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
njn, ale Mobil 1 jsem 10W-40 polosyntetiku nenasel...
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvky: 3676
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
mam obavy..
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvky: 20
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: Slavkov u Brna
Mě ve Volvu (Brno) řekli, že doporučují 10W-40, že je to 850 ideální a že oni dávaji Castrol, což mě teda trochu zarazilo.. Já tam každopádně chci dát ten Mobil1 a samozřejmě co nejlepší - na takových věcech určitě šetřit nehodlám, ale pokud by tam opravdu doteď byla polosyntetika (což ale nevím), tak plná by tam přijít spíš asi neměla, ne?
_________________
850 T-5 kombi, 2.0 155kW, manual, r.1995, už i LPG
850 T-5 kombi, 2.0 155kW, manual, r.1995, už i LPG
-
Offline
- Příspěvky: 3676
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
proto ty moje obavy (btw do 940 jsem lil mobil 1 15w/40 polosynt - ale to mi prislo na 850 jiz trochu moc huste..) :arrow:
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
Pokud tam dáš plnou syntetiku,určitě tomu motoru neublížíš.Může se ale stát,že nějakou dobu bude poněkud vyšší spotřeba oleje.Radek Mařík píše:Mě ve Volvu (Brno) řekli, že doporučují 10W-40, že je to 850 ideální a že oni dávaji Castrol, což mě teda trochu zarazilo.. Já tam každopádně chci dát ten Mobil1 a samozřejmě co nejlepší - na takových věcech určitě šetřit nehodlám, ale pokud by tam opravdu doteď byla polosyntetika (což ale nevím), tak plná by tam přijít spíš asi neměla, ne?
-
Offline
- Příspěvky: 23
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: Čelákovice
Z polosyntetického oleje můžeš přejít na syntetický bez jakýchkoliv problémů. Polosyntetické, syntetické i minerální oleje stejných tříd lze spolu i míchat, ale když se smíchá minerální olej se syntetickým, tak má olej vlastnosti spíše toho laciného než toho dražšího. Do starších motorů se plně syntetické oleje nedoporučují proto, že tyto motory mají vyšší spotřebu oleje a při ceně 500,- Kč za litr oleje se dosti prodražuje provoz. Syntetický olej je dobrý i pro starý motor, protože lépe vytváří film na stěnách válců a lépe se dopravuje i unavenějším čerapdlem. Každá značka doporučuje nějaký druh oleje, což má podle mě jen obchodní význam. Měl jsem Citroena a ten doporučoval Total, mám mazdu a ta doporučuje Castrol, do mercedesa mně dávají Aral a Volvo doporučuje dávat Mobil. Těžko asi rozhodnout, kdo má pravdu a jaký olej je nejlepší.
_________________
V40, rok 2000, 1,8i - 90 kW, automat, motor B4184S2
V40, rok 2000, 1,8i - 90 kW, automat, motor B4184S2
-
Offline
- Příspěvky: 322
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: Strakonice
Co se týče oleje do turbomotoru, tak bych vůbec nešetřil. Protože vynaložená tisícovka navíc se může bohatě vrátit na životnosti motoru a turba. Já mám v autě za posledních 5 let dávanej Mobil 1 5W50 Rally Formula a spotřeba oleje - neměřitelná a to mám najeto 250 000 km. Za 10 000 km motor sežral možná tak 02-03 litru. Motor krásně startuje za nízkých teplot a turbo naprosto OK. Takže do T5 bych určitě dal plnou syntetiku z velkým rozsahem teplot. Na mnou výše uvedeném oleji je přímo napsáno, že se hodí do benzínových motorů přeplňovaných turbem nebo kompresorem.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
-
Offline
- Příspěvky: 20
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: Slavkov u Brna
Před chvílí jsem zkusil zavolat do Auto Hase a Centrum Štěrboholy a v servisech mi technici v podstatě shodně řekli toto: Pokud chci přejít na plně syntetitckej olej a nevím, jakej olej v autě mám, ideální je, když dám nejdřív polosyntetiku 10W-40, ujedu cca 8-10.000km, aby se pročistily kanálky a potom teprve dám plně syntetickej olej s tím, že Mobil 1 je dobrá volba - takže takhle to asi udělám.
Jinak jenom pro zajímavost - v Auto Hase jsem se dozvěděl, že přímo Volvo doporučuje používat polosyntetiku Castrol, ale oni zákazníkům doporučují spíš Mobil 1...
Jinak jenom pro zajímavost - v Auto Hase jsem se dozvěděl, že přímo Volvo doporučuje používat polosyntetiku Castrol, ale oni zákazníkům doporučují spíš Mobil 1...
_________________
850 T-5 kombi, 2.0 155kW, manual, r.1995, už i LPG
850 T-5 kombi, 2.0 155kW, manual, r.1995, už i LPG
-
Offline
- Příspěvky: 75
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
-
Offline
- Příspěvky: 75
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
mě ho tam dává človíček z hase a říkal že hustší než 5w-40 by nenalil ani do diesela... a o turbo benzínech že ani nemluví. A taky doporučuje origo filtr stojí cca 400,- prý některé filtry způsobují ,že po nastartování je čas zhasnutí kontrolky mazání=dosažení mazazího tlaku i 5-6sec... což nemusí dělat motoru moc dobře
_________________
V70 2,5Tdi-97
940turbo-92
940 2,4D-91
V70 2,5Tdi-97
940turbo-92
940 2,4D-91
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2401
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2401
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
To dělají filtry bez zpětného ventilu, já dávám buď orig. nebo Bosch a není problémmikis píše:mě ho tam dává človíček z hase a říkal že hustší než 5w-40 by nenalil ani do diesela... a o turbo benzínech že ani nemluví. A taky doporučuje origo filtr stojí cca 400,- prý některé filtry způsobují ,že po nastartování je čas zhasnutí kontrolky mazání=dosažení mazazího tlaku i 5-6sec... což nemusí dělat motoru moc dobře
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 75
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé