LPG do 850 T-5, 2.0 155kW

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
GDPR_user Ověřený

Příspěvek od GDPR_user »

wickey píše:osobne bych tam tak ridkej olej jako 0W nelil.. jak jsem psal vyse, polosyntetika to jisti :)
OT:Nic proti ale Castrol raději nebrat. :wink:

wickey Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3676
Registrován: 20 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

njn, ale Mobil 1 jsem 10W-40 polosyntetiku nenasel... :roll:
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

GDPR_user Ověřený

Příspěvek od GDPR_user »

wickey píše:njn, ale Mobil 1 jsem 10W-40 polosyntetiku nenasel... :roll:
A proč né synt??? :roll:

wickey Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3676
Registrován: 20 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

mam obavy..
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Radek Mařík
Offline
Příspěvky: 20
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Radek Mařík »

Mě ve Volvu (Brno) řekli, že doporučují 10W-40, že je to 850 ideální a že oni dávaji Castrol, což mě teda trochu zarazilo..:-( Já tam každopádně chci dát ten Mobil1 a samozřejmě co nejlepší - na takových věcech určitě šetřit nehodlám, ale pokud by tam opravdu doteď byla polosyntetika (což ale nevím), tak plná by tam přijít spíš asi neměla, ne?
_________________
850 T-5 kombi, 2.0 155kW, manual, r.1995, už i LPG :-)

wickey Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3676
Registrován: 20 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

proto ty moje obavy ;) (btw do 940 jsem lil mobil 1 15w/40 polosynt - ale to mi prislo na 850 jiz trochu moc huste..) :arrow:
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

GDPR_user Ověřený

Příspěvek od GDPR_user »

Radek Mařík píše:Mě ve Volvu (Brno) řekli, že doporučují 10W-40, že je to 850 ideální a že oni dávaji Castrol, což mě teda trochu zarazilo..:-( Já tam každopádně chci dát ten Mobil1 a samozřejmě co nejlepší - na takových věcech určitě šetřit nehodlám, ale pokud by tam opravdu doteď byla polosyntetika (což ale nevím), tak plná by tam přijít spíš asi neměla, ne?
Pokud tam dáš plnou syntetiku,určitě tomu motoru neublížíš.Může se ale stát,že nějakou dobu bude poněkud vyšší spotřeba oleje.

Hans
Offline
Příspěvky: 23
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Čelákovice

Příspěvek od Hans »

Z polosyntetického oleje můžeš přejít na syntetický bez jakýchkoliv problémů. Polosyntetické, syntetické i minerální oleje stejných tříd lze spolu i míchat, ale když se smíchá minerální olej se syntetickým, tak má olej vlastnosti spíše toho laciného než toho dražšího. Do starších motorů se plně syntetické oleje nedoporučují proto, že tyto motory mají vyšší spotřebu oleje a při ceně 500,- Kč za litr oleje se dosti prodražuje provoz. Syntetický olej je dobrý i pro starý motor, protože lépe vytváří film na stěnách válců a lépe se dopravuje i unavenějším čerapdlem. Každá značka doporučuje nějaký druh oleje, což má podle mě jen obchodní význam. Měl jsem Citroena a ten doporučoval Total, mám mazdu a ta doporučuje Castrol, do mercedesa mně dávají Aral a Volvo doporučuje dávat Mobil. Těžko asi rozhodnout, kdo má pravdu a jaký olej je nejlepší.
_________________
V40, rok 2000, 1,8i - 90 kW, automat, motor B4184S2

Bobika Ověřený
Offline
Příspěvky: 322
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

Co se týče oleje do turbomotoru, tak bych vůbec nešetřil. Protože vynaložená tisícovka navíc se může bohatě vrátit na životnosti motoru a turba. Já mám v autě za posledních 5 let dávanej Mobil 1 5W50 Rally Formula a spotřeba oleje - neměřitelná a to mám najeto 250 000 km. Za 10 000 km motor sežral možná tak 02-03 litru. Motor krásně startuje za nízkých teplot a turbo naprosto OK. Takže do T5 bych určitě dal plnou syntetiku z velkým rozsahem teplot. Na mnou výše uvedeném oleji je přímo napsáno, že se hodí do benzínových motorů přeplňovaných turbem nebo kompresorem.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Radek Mařík
Offline
Příspěvky: 20
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Radek Mařík »

Před chvílí jsem zkusil zavolat do Auto Hase a Centrum Štěrboholy a v servisech mi technici v podstatě shodně řekli toto: Pokud chci přejít na plně syntetitckej olej a nevím, jakej olej v autě mám, ideální je, když dám nejdřív polosyntetiku 10W-40, ujedu cca 8-10.000km, aby se pročistily kanálky a potom teprve dám plně syntetickej olej s tím, že Mobil 1 je dobrá volba - takže takhle to asi udělám.
Jinak jenom pro zajímavost - v Auto Hase jsem se dozvěděl, že přímo Volvo doporučuje používat polosyntetiku Castrol, ale oni zákazníkům doporučují spíš Mobil 1... :-)
_________________
850 T-5 kombi, 2.0 155kW, manual, r.1995, už i LPG :-)

mikis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 75
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od mikis »

dej tam 5w-40 Mobil 1 plnou syntetiku a máš to vyřešený... říkal jsi že olej nežere tak jakej je problem....
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

mikis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 75
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od mikis »

mě ho tam dává človíček z hase a říkal že hustší než 5w-40 by nenalil ani do diesela... a o turbo benzínech že ani nemluví. A taky doporučuje origo filtr stojí cca 400,- prý některé filtry způsobují ,že po nastartování je čas zhasnutí kontrolky mazání=dosažení mazazího tlaku i 5-6sec... což nemusí dělat motoru moc dobře
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

jarek.krizan Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2401
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Do roku 1998 jsem pracoval přímo pro Volvo a tehdy 100% dávali do prvovýroby Mobil a také ho doporučovali. Jestli koncern nařídil Castrol to nevím, ale stále převládá doporučení Mobil
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

jarek.krizan Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2401
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

mikis píše:mě ho tam dává človíček z hase a říkal že hustší než 5w-40 by nenalil ani do diesela... a o turbo benzínech že ani nemluví. A taky doporučuje origo filtr stojí cca 400,- prý některé filtry způsobují ,že po nastartování je čas zhasnutí kontrolky mazání=dosažení mazazího tlaku i 5-6sec... což nemusí dělat motoru moc dobře
To dělají filtry bez zpětného ventilu, já dávám buď orig. nebo Bosch a není problém
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

mikis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 75
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od mikis »

martinopel píše:OT:Nic proti ale Castrol raději nebrat. :wink:
připojuji se...taky jsem to už z paár zdrojů zaslechl
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé