LPG do 850 T-5, 2.0 155kW

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Radek Mařík
Offline
Příspěvky: 20
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Slavkov u Brna

LPG do 850 T-5, 2.0 155kW

Příspěvek od Radek Mařík »

Ahoj všichni, potřeboval bych poradit:
Uvažuju o přestavbě mého krasavce 850 T-5 kombi na LPG. Nikdy jsem auto s plynem neměl, takže budu vděčnej za jakoukoliv info. Něco už jsem si našel na netu, ale hlavně mi jde o postřehy z provozu od někoho, kdo už tohle auto přestavěné má - hlavně jakej systém a od kterého výrobce použít (jestli LandiRenzo nebo Tartarini), jestli LPG vyšší teplotou hoření neničí lopatky turba, jak je to ve skutečnosti se spotřebou oproti benzínu, spolehlivost atd. - prostě všechno, co vás napadne...:-) Mám 850 T-5 kombi, 2.0 155kW v manuálu z roku 1995, podle diagnostiky najeto 146 000km. Díky, Radek
_________________
850 T-5 kombi, 2.0 155kW, manual, r.1995, už i LPG :-)

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3710
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

osobne bych do T5 LPG nerval, ale je to Tvoje auti 8)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvky: 330
Registrován: 18 roků
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

S plynem v turbobenzínu zkušenosti nemám, ale taky bych to tam nedával.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

GDPR_user
Ověřený

LPG do 850 T-5, 2.0 155kW

Příspěvek od GDPR_user »

Radek Mařík píše:Ahoj všichni, potřeboval bych poradit:
Uvažuju o přestavbě mého krasavce 850 T-5 kombi na LPG. Nikdy jsem auto s plynem neměl, takže budu vděčnej za jakoukoliv info. Něco už jsem si našel na netu, ale hlavně mi jde o postřehy z provozu od někoho, kdo už tohle auto přestavěné má - hlavně jakej systém a od kterého výrobce použít (jestli LandiRenzo nebo Tartarini), jestli LPG vyšší teplotou hoření neničí lopatky turba, jak je to ve skutečnosti se spotřebou oproti benzínu, spolehlivost atd. - prostě všechno, co vás napadne...:-) Mám 850 T-5 kombi, 2.0 155kW v manuálu z roku 1995, podle diagnostiky najeto 146 000km. Díky, Radek
Nevím jak v T5-ce,ale ve své 960ce B230FT Lpg mám a absolutně bez problémů.Ze začátku sice nějakou dobu trvalo než se vše vychytalo a vyladilo,ale teď bez problémů.

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 122
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Bydliště: prag
Zabanován: Trvale

Příspěvek od black hawk »

taky bych ho tam nedával.aut s plynem které po delším používání plynu(i z vlastní zkušenosti) se nadmněrně stávají poruchové.sám jsem tomu nevěřil,ale na vlastní kůži jsem zažil že po 120000km na plyn se ůpně zadřeli nepoužíváním vstřiky a u takto silného stroje je to i škoda.pokles výkonu od 4000ot/min atd.

Jirrka
Offline
Příspěvky: 347
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

Prijde mi to skoro jako zlocin. Tak to vymenen za neco uspornejsiho, ale davat do relativne vzacnyho auta plyn :oops: .
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

GDPR_user
Ověřený

Příspěvek od GDPR_user »

black hawk píše:taky bych ho tam nedával.aut s plynem které po delším používání plynu(i z vlastní zkušenosti) se nadmněrně stávají poruchové.sám jsem tomu nevěřil,ale na vlastní kůži jsem zažil že po 120000km na plyn se ůpně zadřeli nepoužíváním vstřiky a u takto silného stroje je to i škoda.pokles výkonu od 4000ot/min atd.
Asi máš na mysli starí systémy kde šlo startovat na plyn.U nových systémů startuješ vždy na benzín,takže tento problém odpadá. :wink:

bidak
Ověřený
Offline
Příspěvky: 221
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

Tomasba ma T5 na plyn, podrobnosti zde
_________________
850 '96 2,5 10V automat
S40 '00 1,8 automat
V70 '00 TDI automat
V70 '15 T5 automat

Radek Mařík
Offline
Příspěvky: 20
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Slavkov u Brna

LPG do 850 T-5

Příspěvek od Radek Mařík »

Díky za odpovědi! :-) Popravdě - jsem na vážkách, protože informace, které mám, dávají výsledek tak 50/50. Chtěl jsem jen znát praktický postřehy lidí, kteří už třeba LPG ve Volvu mají. Firmy, co se přestavbou aut zabývají, z pochopitelných důvodů tvrdí, že je vše v pohodě a žadnej problém v ničem není... No nic, nechám si to ještě projít hlavou! Ale stejně všem děkuju!
P.S. A vzkaz pro Jirrku: Moje auto určitě nevyměním, je to splněnej sen!:-) Mě jako zločin přijdou spíš ceny PHM v této zemi...
_________________
850 T-5 kombi, 2.0 155kW, manual, r.1995, už i LPG :-)

bidak
Ověřený
Offline
Příspěvky: 221
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

kecal bych, kdybych rekl, ze problemy nejsou
jsou, kdyz tomu plynu nedas servis, tak jako kazdymu jinymu dilu v aute
je potreba nejen startovat na benzin, ale obcas i vyjet plnou nadrz, aby se Ti nedelal chliv v nadrzi a hlavne jak upozornil BlackHawk, aby se nezmrvily vstriky

kdyz jsem mel 850 s LPG, tak jsem po nastartovani ujel 5-10km, nez jsem prepnul na plyn (neprepina se vypinacem, ale vytocenim motoru nad cca 2500ot na volnobeh)

v Tvem pripade nema cenu uvazovat o nicem jinem nez o sekvecnim vstrikovani
_________________
850 '96 2,5 10V automat
S40 '00 1,8 automat
V70 '00 TDI automat
V70 '15 T5 automat

honzAK
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 167
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Vůz: byla v70 a 740gle
Bydliště: Budejice

Příspěvek od honzAK »

Vzhledem k tomu kolik stoji prestavba na plyn a pocet uejtych km/rok, tak investice do LPG je podle meho neefektivni, puvodne jsem chtel taky auto prestavet, ale nastesti jsem si to propocital a rozmyslel. Tim te nechci nejak odrazovat.
_________________
V70 1997 B5254S 2,4i 20V 125kW
740GLE 1986 84kW limuzina ex.

bidak
Ověřený
Offline
Příspěvky: 221
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

investice se vrati po cca 20-25000km, zalezi na spotrebe - cim vyssi, tim driv to mas doma :wink:
_________________
850 '96 2,5 10V automat
S40 '00 1,8 automat
V70 '00 TDI automat
V70 '15 T5 automat

Radek Mařík
Offline
Příspěvky: 20
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Slavkov u Brna

LPG do 850 T-5

Příspěvek od Radek Mařík »

Vzhledem k tomu, že já mám tohle auto tři měsíce a kousek a už jsem nalítal skoro 4000 km a určitě neplánuju ho v blízké době prodat...nevím, no... Ale hodně se pohybuju v městským provozu a ta spotřeba je fakt hustá...
Určitě bych šel do sekvence, tam snad ani nic jinýho jít nemůže - v tomhle už mám jasno.
_________________
850 T-5 kombi, 2.0 155kW, manual, r.1995, už i LPG :-)

bidak
Ověřený
Offline
Příspěvky: 221
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

procti ten topic, na kterej jsem dal odkaz
Tomasba ma v aute BRC a je spokojenej, zkus se s nim zkontaktovat
_________________
850 '96 2,5 10V automat
S40 '00 1,8 automat
V70 '00 TDI automat
V70 '15 T5 automat

mikis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 75
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha

Příspěvek od mikis »

No ja bych to do tak stareho motoru nedával,ale to je věc názoru.Když tak to devítky ta má daleko odolnější motor.Ale ať už to dáš komkoliv jedno si pamatuj, až se vyskytne problem který nebude mít zjevné řešení tak ti pánbůh pomož. Když dojedeš do servisu a tam nic nenajdou řeknou ,že je to v plynu,ať si dojedeš kde ti to montili. Tam ti po dvou dnech řeknou že plyn je ok a že chyba je někde v autě a jelikož nejsou spec servis tak to nezvládnou a pošlou tě do volva.... a tam... tam tě rovnou vyrazej protože LPG předělavky nedělaj konkretně v Hase stodulky tě ani nepustěj do dílny páč na to mají bezp. předpis.

No to je osobní zkušenost.

Znám dobře jednoho polara 940 97, 2.0l turbo co to má od výroby.....no... jezdí no jen ty starty a má asi jeden z nejlepších plynů a to Viale s sekvenční vstřikem. Někde v opravách 9/7ček je o něm poměrně dlouhý topic.

Můj nazor: Montovat se to nevyplatí (cena je pořádného plynu je cca 50-60t)možná koupit už fungující auto a dobře ho před koupí vyzkoušet a prohlédnout.
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

mikis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 75
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha

Příspěvek od mikis »

PS: jem tak pro zajímavost ubývá ti nějak olej?? Po 4000km by se to už mohlo projevit. Kolik asi?? V řádech, jestli teda vůbec..... a jakej tam máš??
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

mikis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 75
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha

Příspěvek od mikis »

PPs: kolik je ta tvoje HUSTÁ spotřeba??
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

Radek Mařík
Offline
Příspěvky: 20
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Radek Mařík »

Olej mi neubývá, to je naprosto v poho, naposled jsem koukal včera ráno..:-). Ale jakej olej tam mám, to fakt netuším. Když jsem auto koupil (konec října 06), byl jsem na kompletní prohlídce (od diagnostiky, rozvodů až po brzdové destičky:-) ) v Auto Hase, kde mi řekli, že až na pár maličkostí typu prasklá manžeta poloosy, je vše včetně oleje O.K., to samé mi potvrdili i u AB auto u nás v Brně, kde jsem byl na prohlídce před zimou - takže olej jsem zatím neřešil.
P.S. Kdybys měl tip na dobrej olej pro Volva, nechám si poradit - nevím, co se těmhle motorům líbí. Do Felicie jsem dával polosyntetiku Texaco Formula.
P.P.S. A jako docela hustá spotřeba mi přijde moje kombinovaná 10.4. Když jezdím jen po městě, a to je v poslední době docela často, zatím jsem se neodvážil podívat:-))
_________________
850 T-5 kombi, 2.0 155kW, manual, r.1995, už i LPG :-)

GDPR_user
Ověřený

Příspěvek od GDPR_user »

Radek Mařík píše:Olej mi neubývá, to je naprosto v poho, naposled jsem koukal včera ráno..:-). Ale jakej olej tam mám, to fakt netuším. Když jsem auto koupil (konec října 06), byl jsem na kompletní prohlídce (od diagnostiky, rozvodů až po brzdové destičky:-) ) v Auto Hase, kde mi řekli, že až na pár maličkostí typu prasklá manžeta poloosy, je vše včetně oleje O.K., to samé mi potvrdili i u AB auto u nás v Brně, kde jsem byl na prohlídce před zimou - takže olej jsem zatím neřešil.
P.S. Kdybys měl tip na dobrej olej pro Volva, nechám si poradit - nevím, co se těmhle motorům líbí. Do Felicie jsem dával polosyntetiku Texaco Formula.
P.P.S. A jako docela hustá spotřeba mi přijde moje kombinovaná 10.4. Když jezdím jen po městě, a to je v poslední době docela často, zatím jsem se neodvážil podívat:-))
Asi bych volil Mobil 1.

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3710
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

10,4 kombinaci bych videl jako docela dobrou spotrebu - na 155 kW a kombi :)

ja tam nalil 10W40 Castrol Magnatec GTX.. Osobne bych byt Tebou vymenil olej co nejdriv / jako vlastne vsechno - aspon budes vedet co mas jak stare etc. etc. (olej, chladici zmes, svicky, vzduch. filtr)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

mikis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 75
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha

Příspěvek od mikis »

tak olej bych vyměnil určitě.....hned! nechápu jak mohli v hase říct "že je to ještě v poho" asi jsou vševědoucí počítam že service interval to už nemá. pokud nemáš na beton doložený že ho předchozí majitel měnil tak bych se dost bal.

taky doporučuju mobil 1 ,ja dávám 5W-40 a mam tdi a nebal bych se i 0W-40 zvlášť když říkáš že nic neubývá. Je to spíš otazka ceny za litr.Motoru rozhodně prospěješ.

ps: manžetu ti doufám vyměnili :twisted:

A SPOTŘEBA 10,5 kombi se mi zdá přiměřená ja jezdil zruba totéž s 2,3turbo B230FT a s výkonem 121kw. 9,5-10,5průměr
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

mikis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 75
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha

Příspěvek od mikis »

ps:hustou spotřebu ma můj bratr s T-5 166kw se v pohodě drží na 14litrech, ale já vím proč a tak se tomu ani nedivim.... :roll:
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

Radek Mařík
Offline
Příspěvky: 20
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Radek Mařík »

Tak jsem koukal na netu na ten Mobil 1 0W-40 a recenze vychází velice dobře, takže děkuju za tip! Jenom ještě jeden dotaz: Tenhle olej je plně syntetickej a v servisu (Volvo AB auto Brno), kam jsem teď volal, mi doporučili spíš polosyntetiku. Nevím - já se v olejích moc neorientuju, ale protože vím, jak to v servisech občas chodí, raději si nechám poradit od vás, "kolegů"...:-)
P.S. A jakej je rozdíl mezi 0W-40 a 5W-40?
_________________
850 T-5 kombi, 2.0 155kW, manual, r.1995, už i LPG :-)

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3710
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

osobne bych tam tak ridkej olej jako 0W nelil.. jak jsem psal vyse, polosyntetika to jisti :)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Hans
Offline
Příspěvky: 24
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Čelákovice

Příspěvek od Hans »

Čím řidší olej jsem do auta dal, tak tím víc ho motor sežral. S olejem 0W-40 se motor v zimě lépe startoval, ale motor ho požíral dvakrát tolik než oleje 10W-40. V zimě prý tenhle olej více šetří motor, protože se rychleji dostává do celého systému mazání a dobře maže komplikované hlavy motorů s víceventilovou technologií. Pro běžná auta je prý ale zbytečně dobrý a zbytečně drahý. Přesto ho ale do motoru dávám.
_________________
V40, rok 2000, 1,8i - 90 kW, automat, motor B4184S2

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé