Já stihl den dopředu nakoupit potřebný proviant do soukromého minikombíku C30 V pátek vyrazil Hajnej v 9:00 z Dubí, aby nabral v cca 12:00 Jancha v Třebestovicích.
Mezi tím v 9:30 doráží do Zlína Chase a jedeme vytipovat vhodné místo pro sobotní RZ. To se nám podaří, tak vyrážíme hlídat místo na páteční noční RZ. Chceme místo hlídat již od 11:00, ale místní security nám to zatrhne, že vedení autobusového nádraží povolí okupovat nádraží až od 15:00. Ale prý ve 12:00 má přijít vedení, tak se možná něco změní. Jdeme na oběd a po 12:00 se vracíme na autobusák a jupí jou, již je možné si zablokovat místo. Usedáme na židličky, otevírám ryze hořkou 12 od Radegastu a v tom pípne Viber se zprávou od Hajného: Ptáme se, co si z nás dělá za prdel? Prý rána, nouzák, chčije něco někde za motorem, tak čeká na odtah někde u Škraloup nad Vltavou. Hajnej volá Janchovi a ten je nedostupný. Takže fajn, je 12:30, to už kluci měli vyrážet z Třebestovic, aby stihli jak klasickou Rally tak hlavně atraktivní Star Rally. Jancho se probouzí ve 12:35 - prý není u nich signál. Prostě Pat a Mat jedou na Moravu.
Tak je alespoň s Matějem zdravíme ze Zlína a z Pindovi oční optiky se ozývá "to jsou dva čuráci provokátérší" No nic, Jancho sedá do auta a valí do Škraloup. Toš Sýkorku mohli nabrat, ale ten letos nedorazí. Škoda ho.
S Chasem statečně držíme místa i za marastu: Mezi tím se Hajnej dočká odtahu: Celý hladový očekává Jancha, který se slitoval a dovezl mu oběd. Takže Hajnej zasedá jak ten největší bezďák na kempingovou židličku a obědvá na zastávce: Pak už vyrážejí směr Zlín. Ale průběh jejich cesty nechceme ani raději znát, protože jedou někde na Pardubice, pak se objeví u Mohelnice až se znovu ozvou v cca 19:16 a hlásí: "Máme židle a nouzák"
No doprdele, Hajnej podělá auto v Kralupech a Jancho padne do nouze při sjezdu z dálnice u Zlína. Ale aspoň, že jedou, prostě kouzelníci. No a pro jistotu, Janchovi to syčí podobně jak Hajnému, jen ta kapalina nikde nechčije. V cca 20:00 se jich dočkáme, když ještě chvíli bloudili spletitým Zlínem.
Společně usedáme na noční super RZ, jen kluci vůbec nestihli historiky - jejich smůla. Až do 23:30 se kocháme pěknými průjezdy - Kopecký se Schade tradičně vyhrává.
Odjíždíme na chatu přenocovat a zaleháme v cca 3:00 ráno.
Sobota ráno a v 8 budíček a Jancho hodlá do SPX caru ve Zlíně na servis. Ale má smůlu, sice se dovolal, ale mechanikovi na dovolenou a druhý mechanik je na výjezdu a neopraví. Voláme Jarkovi Křižanovi - ochotně bere telefon, ale bohužel je s dcerkou na házené. Tak se domlouváme na neděli, že by byl ochotný na to mrknout. Moc díky, Jarku.
V 9:30 vyrážíme nad Hošťálkovou, na RZ Halenkovice. Po cestě potkáváme závodní speciály a synek si nenechá ujít možnost se vyfotit. Žádám Václava a ten s úsměvem zapózuje, já poděkuji, popřeju, ať se daří. Václav sedá do auta, odjíždí, zahřívá průběžnými smyky na běžně silnici gumy a upadne mu kolo - no tak to jsme mu tedy přinesli štěstí. Pech na letošní Barum rally končí


Po poledni Hajnej rozdělává gril a my dáváme vepřové maso a hermelín. Basa piv pomalu mizí. V cca 16:00 najednou přestanou jezdit historici. Po chvíli nějaká fáma, že jsou na trati policajti - po pár minutách projíždí okolo nás blikající sanitka, tak balíme stany. Ani jeden crash, škoda, jelo se opatrně, neb si všichni závodníci stěžují, že to extrémně klouže.
Vzhledem k tomu, že jsme RZ opustili dříve, než jsme plánovali a posilněni basou piv, si věříme a otevíráme na chalupě vlastní servisní zónu. No ono do oficiálního servisu bychom i jeli, ale nemá kdo řídit. Jancho hledá, odkud to syčí - povšimněte si v u PP kola dopingu. Matěj mění žárovky v blinkrech a opravuje regulaci xenonů.
Kdo nevěří, že to Janchovi opravíme, tak se mílí. Sice ležíme dobrou půl hodinu pod autem, pak ale Matěj jde hledat zdroj syčení z vrchu a má ho. Díra na palec v hadici od IC do klapky. Co s tím? Novou a ni jetou teď nikde neseženeme. Matěj navrhuje záplatu na duši + stříbrnou pásku. To vše máme a Jacho ze svých zásob přidává vulkanizační pásku. Za pár minut je hotovo: Vracíme trubku do auta a vše funguje: Mechanická práce hotova, tak zbývá oživit Hajnému diagnostiku: