Pánové,
miluji diagnostiku "po telefonu"
Než uvalíš 30000Kč třeba tím, že začneš zběsile měnit a rovnou začneš nejdražšími položkami = repasí turba, dále lambda sondami, váhou vzduchu, tak doporučuji tohle nechat zdiagnostikovat někde, kde všechny tyhle cenné informace umí přečíst a správně interpretovat. Osobně to - stejně jako Marek - tipuji někde na prasklou hadici za pár stovek, ale potrvdit/vyvrátit to lze snadno dalšími kroky v diagnostice, ne po telefonu. Samotný seznam chyb je pouze úvodní vodítko.
Sranda je, že tu je k dispozici naprosto skvělá diagnostka, která mraky věcí píše zcela jasně (např. při této konkrétní kombinací kódů DTC je informací opravdu dostatek), u každé jsou uvedeny potenciální příčiny tak, jak to vymysleli chlapci ve vývoji (tohle vám univerzální diagnostika neuvede, tam můžete jen hádat, tápat a platit). Naprosto tristní je to, že všechny informace jsou tu úplně na zlatém podnose, ale mraky lidí ani neumí anglicky
(neříkám, že je to tento případ) nebo si to aspoň nepřeloží a nepřečte celé. Holt asi rychlá doba.
Byl jsem mockrát svědkem, že si někdo jen přelouská "lambda probe signal too low" - tak ji vyměníme, že? Bum a nic. 3tis. v kapse servisu, možná 6 tis, vždyť jsou tam dvě, někdy čtyři. Další chyba = MAF signal too low, bum vyměnit.
To, že lambda nebo MAF ukazuje "nízký signál" povětšinou ale něco znamená, obvykle lambda ukazuje = měří, naopak perfektně funguje, avšak naznačuje něco naprosto jiného. Co to ukazuje, už je věc jiná, ale v této diagnostice to je dokonce i napsané černé na bílém. Případně jsou to naprosté základy funkce řízení benzínového motoru.
/PL
P.S. A jestli se potvrdí nějaká hadice, chci 10% z ceny repase turba (které je beztak OK)
