Nestartuje..

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5597
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Nestartuje..

Příspěvek od wickey »

940 - domu jsem dojel s blikajicim xenonem - malo napeti. na druhy den jsem jiz nenastartoval - starter se jednou ledva prevalil. dal jsem nabit baterii (zvlastni - ma asi 4 mesice + alternator repas pred 4 mesici take) - na dalsi den odpojim nabijeni, du nastartovat - nic - jen problikavali a klikali kontrolky - jednou se to tak chovalo, kdyz jsem nemel poradne dotahnute konektory - tak jsem vycistil knektory atd a porad nic. Po promereni baterie ukazuje 13,neco V..

Co to muze byt? Ted jdu prekontrolovat ukostreni hlavnich dratu. Co muze odejit tak,z e jeden den startuje a pak jiz prd?.. :roll:
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha

Re: Nestartuje..

Příspěvek od tnemec »

wickey píše:940 - domu jsem dojel s blikajicim xenonem - malo napeti. na druhy den jsem jiz nenastartoval - starter se jednou ledva prevalil. dal jsem nabit baterii (zvlastni - ma asi 4 mesice + alternator repas pred 4 mesici take) - na dalsi den odpojim nabijeni, du nastartovat - nic - jen problikavali a klikali kontrolky - jednou se to tak chovalo, kdyz jsem nemel poradne dotahnute konektory - tak jsem vycistil knektory atd a porad nic. Po promereni baterie ukazuje 13,neco V..

Co to muze byt? Ted jdu prekontrolovat ukostreni hlavnich dratu. Co muze odejit tak,z e jeden den startuje a pak jiz prd?.. :roll:
Nevím jestli to může souviset, máš zcela jiný motor, ale u mě to bylo vyzkratováním drátů ve svazku... Izolace ztvrdla a rozpadla se a dráty si pak mezi sebou náhodně vytvořily přestupní stanice pro elektrony... Marra říkal, že byla celkem klika, že jsem neshořel...
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5597
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

sypu si popel na hlavu - po opetovnem dokonalem vycisteni konektoru vse jede :) - takze reseni zcela zdarma :)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

wickey píše:sypu si popel na hlavu - po opetovnem dokonalem vycisteni konektoru vse jede :) - takze reseni zcela zdarma :)
A co si představuješ pod takovým pojmem konektor?? Myslíš kontakty na baterii (takové velké silné) nebo někde jinde? Já jenom že už je to podruhé a asi to bude trochu typické, tak abych eventuelně věděl.

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5597
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

jjj kontakty na baterii - zbezne ocisteni evidentne nepomohlo. Oskrabani na cisty kov ano :)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

wickey píše:jjj kontakty na baterii - zbezne ocisteni evidentne nepomohlo. Oskrabani na cisty kov ano :)
Doporučuji slabě potřít vazelínou, třeba vodní.

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2052
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

wickey píše:jjj kontakty na baterii - zbezne ocisteni evidentne nepomohlo. Oskrabani na cisty kov ano :)
Neradoval bych se předčasně :D .

Pokud by byl problém jen v kontaktu k baterii, tak by během jízdy neklesalo napětí a xenony by neblikaly...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5597
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

stando ty musis vsecko skazit.. :roll: no uvidime :)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4289
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

standa píše:
wickey píše:jjj kontakty na baterii - zbezne ocisteni evidentne nepomohlo. Oskrabani na cisty kov ano :)
Neradoval bych se předčasně :D .

Pokud by byl problém jen v kontaktu k baterii, tak by během jízdy neklesalo napětí a xenony by neblikaly...
To by ses možná divil co dokáže přechodový odpor na kontaktech baterie. Samozřejmě očistit do kovového lesku nejen kontakty na baterii, ale i svorky které na ně nasazuješ. Silikonová vazelína hodně pomůže proti další oxidaci.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2052
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Vaklkontakt na baterce nemůže způsobit kolísání (nebo trvalé snížení) napětí generované alternátorem, za podmínek, že je altík nabuzen (asi jo, když wickey normálně nastartoval) a když je odběr v normálu (světla, motor, blinkry, trochu větrák)

Můžeš si to zkusit -nastartuj, zapni světla a odpoj baterku. Volnoběh bude možná nestabilní, ale nad 1200 otáček se bude auto chovat zcela standardně, t.j. 14,4V.

Moje rýpavá poznámka směřovala na wickeyho, aby si raději bral do auta kulicha a prachy na odtahovku nebo taxíka... :twisted:

wickey: nabitá baterie naprázdno má 11,6 až 12,4 voltu a pokud je nastartovanej motor a otáčky nad 1000, tak 14,0 až 14,5 voltu. Těch "13 a něco" je špatně
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

standa píše:Vaklkontakt na baterce nemůže způsobit kolísání (nebo trvalé snížení) napětí generované alternátorem, za podmínek, že je altík nabuzen (asi jo, když wickey normálně nastartoval) a když je odběr v normálu (světla, motor, blinkry, trochu větrák)

Můžeš si to zkusit -nastartuj, zapni světla a odpoj baterku. Volnoběh bude možná nestabilní, ale nad 1200 otáček se bude auto chovat zcela standardně, t.j. 14,4V.

Moje rýpavá poznámka směřovala na wickeyho, aby si raději bral do auta kulicha a prachy na odtahovku nebo taxíka... :twisted:

wickey: nabitá baterie naprázdno má 11,6 až 12,4 voltu a pokud je nastartovanej motor a otáčky nad 1000, tak 14,0 až 14,5 voltu. Těch "13 a něco" je špatně
Nechci do toho kecat,ale já mám po nastartování také cca 13,5V teprve když vypnu spotřebiče tak napětí stoupne na 14,2V

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4289
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

martinopel píše:
standa píše:Vaklkontakt na baterce nemůže způsobit kolísání (nebo trvalé snížení) napětí generované alternátorem, za podmínek, že je altík nabuzen (asi jo, když wickey normálně nastartoval) a když je odběr v normálu (světla, motor, blinkry, trochu větrák)

Můžeš si to zkusit -nastartuj, zapni světla a odpoj baterku. Volnoběh bude možná nestabilní, ale nad 1200 otáček se bude auto chovat zcela standardně, t.j. 14,4V.


jarek.k - Odpojit baterku za chodu motoru může jen finanční sebevrah - rozhodně nedoporučuji - při odpojení vzniká napěťová špička, která dá obvodům v jednotkách řádně zabrat. Před měsícem jsem řešil zrovna jednu ( odpálený stabilizátor napětí ) u člověka, který přesně takovou blbost udělal. Regulátoru v alternátoru chvíli trvá než na rozdíl zareaguje, nemluvě o tom jak se silně hřeje při takovém pokusu.

Moje rýpavá poznámka směřovala na wickeyho, aby si raději bral do auta kulicha a prachy na odtahovku nebo taxíka... :twisted:

wickey: nabitá baterie naprázdno má 11,6 až 12,4 voltu a pokud je nastartovanej motor a otáčky nad 1000, tak 14,0 až 14,5 voltu. Těch "13 a něco" je špatně
Nechci do toho kecat,ale já mám po nastartování také cca 13,5V teprve když vypnu spotřebiče tak napětí stoupne na 14,2V
Napětí v síti závisí na mnoha faktorech, nejdůležitější jsou výkon alternátoru a velikost odběru. Takže napětí v síti můžeš porovnávat jen u vozidel které mají stejné podmínky ( stejný alternátor a stejný ampérový odběr )
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4289
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Málem bych zapoměl - to nebylo na tebe Martine, ty jsi to napsal dobře. :lol:
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2052
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

jarek.krizan píše:
Napětí v síti závisí na mnoha faktorech, nejdůležitější jsou výkon alternátoru a velikost odběru. Takže napětí v síti můžeš porovnávat jen u vozidel které mají stejné podmínky ( stejný alternátor a stejný ampérový odběr )
Omyl - pokud je odběr menší nebo roven (okamžitému) výkonu alternátoru, pak je výstupní napětí přesně 14,2 V. Proč by tam regulátor jinak byl?

ad odpojení baterky - napsal jsem zapni světla, altík je zatížený, takže o odpojení baterky ani neví.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Plné nabití autobaterie (starší typ, t.j. běžná) se definuje jako stav, kdy je dosaženo napětí 2,4 až 2,6V na článek a při dalším nybíjení se již nezvedá. Z toho vyplývá u 6článkové (12V) baterie nabíjecí napětí alespoň14,4V. V praxi stačí i trochu méně, t.j. asi těch 14,2V, je to lepší než třeba 14,6, pak se baterie "vaří" a ničí. Ovšem toto je napětí nabité baterie, čili asi po hodině jízdy. Pokud není nabitá, může se objevit i napětí nižší. Jak píše Martin, po nastartování má 13,5V, to je zcela v pořádku. Takže bych řekl, že pravdu mají všichni a je otázka, kdy a na čem to Wickey vlastně naměřil, jaký použil měřák a tak podobně. Taky nevíme, zda mu ty xenony blikaly, když čekal na semaforech na volnoběh a nebo za jízdy.

Bubuss
Offline
Příspěvky: 49
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bubuss »

standa píše:
jarek.krizan píše:
Napětí v síti závisí na mnoha faktorech, nejdůležitější jsou výkon alternátoru a velikost odběru. Takže napětí v síti můžeš porovnávat jen u vozidel které mají stejné podmínky ( stejný alternátor a stejný ampérový odběr )
Omyl - pokud je odběr menší nebo roven (okamžitému) výkonu alternátoru, pak je výstupní napětí přesně 14,2 V. Proč by tam regulátor jinak byl?

ad odpojení baterky - napsal jsem zapni světla, altík je zatížený, takže o odpojení baterky ani neví.
no ja nevim ale dodneska jsem si myslel ze automobily maji spotrebice napajene z autobaterie, ktera se nasledne dobiji z alternatoru nebo dynama?
Takze bud sem blbej ja, nebo sou volva jediny auta ktery jedou z alternatoru a nebo to je kec?
Prechodovy odpor na kontaktech baterie totiz dokaze divy a i me poblikavaly svetla a vubec auto se chovalo divne.
Zajimavy bylo ze jsem ho normalne natocil, na baterce bylo 12V, alternator byl v poradku a svetla stejne pohasinala.
Bylo to proto ze ten prechodak pri startu kdy je obrovsky odber, tak se ten odpor zahral a jakoby tam nebyl ale pri vlastni jizde kdy ten odber uz nebyl tak obrovskej pusobil jako odpor a diky tomu se baterie vubec nedobijela.
Takze pokud jsou spravne osetrene kontakty vubec bych to neresil. Pomatlat to vodni vazelinou nebo grafitkou a bude klid.
S tema napetima to taky neni tak jak tu pises.
Ja treba kdyz jedu mam napeti 13,8V. Toto napeti mam ale i na baterce klidne i 2-3 hodiny po vypnuti motoru.
Tech 13a neco rozhodne spatne neni.
A jestli je 14.2 nakej etalon kteryho se drzis tak ja mam presne 13.8.
_________________
S40 1996 1.8 88KW

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Bubuss píše: no ja nevim ale dodneska jsem si myslel ze automobily maji spotrebice napajene z autobaterie, ktera se nasledne dobiji z alternatoru nebo dynama?
Takze bud sem blbej ja, nebo sou volva jediny auta ktery jedou z alternatoru a nebo to je kec?
Bereš si to osobně poznámkama o své inteligenci. Spíš si to představ jako dva paralelně zapojené zdroje s daným vnitřním odporem a různým napětím. Zjednodušeně řečeno, spotřebiče napájí ten z nich, který má zrovna větší napětí. Složitě řečeno to musíš spočítat kolik který podle třeba Kirchhofových zákonů nebo jinou metodou, asi je znáš. Ale každopádně to nefunguje tak, že by spotřebiče napájela baterie a ta se teprve poté nabila z alternátoru.
Prechodovy odpor na kontaktech baterie totiz dokaze divy a i me poblikavaly svetla a vubec auto se chovalo divne.
Zajimavy bylo ze jsem ho normalne natocil, na baterce bylo 12V, alternator byl v poradku a svetla stejne pohasinala.
Bylo to proto ze ten prechodak pri startu kdy je obrovsky odber, tak se ten odpor zahral a jakoby tam nebyl ale pri vlastni jizde kdy ten odber uz nebyl tak obrovskej pusobil jako odpor a diky tomu se baterie vubec nedobijela.
Takze pokud jsou spravne osetrene kontakty vubec bych to neresil. Pomatlat to vodni vazelinou nebo grafitkou a bude klid.
S tema napetima to taky neni tak jak tu pises.
Ja treba kdyz jedu mam napeti 13,8V. Toto napeti mam ale i na baterce klidne i 2-3 hodiny po vypnuti motoru.
Toto si nedovedu vysvětlit, teda těch 13,8 za jízdy ano, i když bych tam raději viděl víc. Takhle je podle mě neustále málo nabitej akumulátor. Otázka je, jaké měřící přístroje používáš. Ale že zůstanou na akumulátoru i 3 hodiny po jízdě, to ne.
Tech 13a neco rozhodne spatne neni.
A jestli je 14.2 nakej etalon kteryho se drzis tak ja mam presne 13.8.
Trochu jsem ti odpověděl, co jsem věděl. Těch 14,2 je opravdu daných, méně je málo, viz definice plného nabití článku Pb akumulátoru. I když je to napětí nabitého akumulátoru, nemusíš ho mít po kratší jízdě 100% dobitej nebo máš zapnuté spotřebiče a alternátor nestíhá. Pak by to bylo možné.

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4289
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

standa píše:
jarek.krizan píše:
Napětí v síti závisí na mnoha faktorech, nejdůležitější jsou výkon alternátoru a velikost odběru. Takže napětí v síti můžeš porovnávat jen u vozidel které mají stejné podmínky ( stejný alternátor a stejný ampérový odběr )
Omyl - pokud je odběr menší nebo roven (okamžitému) výkonu alternátoru, pak je výstupní napětí přesně 14,2 V. Proč by tam regulátor jinak byl?

ad odpojení baterky - napsal jsem zapni světla, altík je zatížený, takže o odpojení baterky ani neví.
To co jsi popsal je přesně ta teorie co se učí na některých učilištích, jenže toto funguje za optimálních podmínek. Jestli můžeš tak si něco vyzkoušej, vem alternátor s regulací jen napěťovou ( těch je nejvíc ) a s regulací napěťovou a proudovou. Dej je na zkušební stolici a simuluj při různých otáčkách a zatížení odpojení baterie. Pokud máš na stolici vícekanálový osciloskop, možná se budeš hodně divit. Regulátor je jen primitivní polovodič reagující na napětí hlavního vinutí regulací napětí budícího vinutí. Není to zrovna ideální vazba a tak proto aby nemohl nastat jojo efekt ( regulátor je schválně konstruován na mírné spoždění aby nereagoval na takové věci jako jikření a odskakování uhlíků apod.) tak je v obvodu akumulátor, který špičky pokrývá teda spíš pohltí. Ale celý rozdíl mezi teorií ( laboratorní nebo jen vypočítanou na ideální podmínky ) a praxí je na dlouhé povídání.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4289
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Stando navíc Bubuss i Jarda S40 mají pravdu a navíc co popisuje Bubuss je běžný problém ověřený praxí. Dělám autoelektriku už 15 let tak si myslím že vím o čem mluvím.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5597
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

hm, no tech 13,neco jsem nameril na plne nabite (autonabijeckou) baterii venku z auta.. zkusim jeste pomerit cokoliv ve vozidle :) - za chodu atd.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

VanThomas
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 1592
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Příspěvek od VanThomas »

Tohodle člověka už jinde doporučoval Jardas40 http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=380 působí dojmem, že ví o čem píše... Proč nezačít trochou teorie :)
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4289
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

VanThomas píše:Tohodle člověka už jinde doporučoval Jardas40 http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=380 působí dojmem, že ví o čem píše... Proč nezačít trochou teorie :)
Plně souhlasím, taky doporučuji přečíst. Je tam srozumitelně napsáno prakticky to co jsem tu napsal já ale ne moc srozumitelně - mělo to být stručné ale nějak divně to vyšlo.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

jarek.krizan píše:
VanThomas píše:Tohodle člověka už jinde doporučoval Jardas40 http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=380 působí dojmem, že ví o čem píše... Proč nezačít trochou teorie :)
Plně souhlasím, taky doporučuji přečíst. Je tam srozumitelně napsáno prakticky to co jsem tu napsal já ale ne moc srozumitelně - mělo to být stručné ale nějak divně to vyšlo.
Ono je člověče plno věcí, které prakticky známe a víme, ale neumíme srozumitelně popsat. Teda tak, aby neznalý nebo i znalý pochopil :lol: Proto tu někde jinde píšu, že není nad to si promluvit "per huba".

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

jarek.krizan píše:
...ideální vazba a tak proto aby nemohl nastat jojo efekt
To jako aby se z tvého auta nestala automaticky dvojka? Jinak si jojo efekt neumím vysvětlit... :twisted: :lol:
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4289
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

tnemec píše:
jarek.krizan píše:
...ideální vazba a tak proto aby nemohl nastat jojo efekt
To jako aby se z tvého auta nestala automaticky dvojka? Jinak si jojo efekt neumím vysvětlit... :twisted: :lol:
Asi tak při odpojení baterie, prudce vyskočí napětí ( hezky vysvětleno v tom článku jak je tu odkaz ) , regulátor se ho snaží snížit, ale tím se sníží i budící napětí, a než stihne zareagovat na rychlejší pokles než na jaký je nastaven vznikne krátkodobě podpětí, které se zas snaží dorovnat tak skočí výš než je zdrávo, neboť se současně zvyší budící napětí. Vzhledem k tomu že je baterie odpojená, nemá co tyto špičky vyrovnávat. Do toho ještě nestabilní odběr a kolísání sítě jako spínání ventilátoru, blinkry apod. Nejlépe je to poznat na osciloskopu když ho nastavíš po 0.5 nebo 0.25 sekundy. V každé jednotce je nainstalován stabilizátor napětí, ale žádný dlouho nevydrží takové šoky - na to nejsou konstruované. Jarda S 40 to trefil přesně nejlépe se to vysvětluje " pér huba"
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Zpět na „700 / 900 - opravy“