Zadní stabilizátor

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Michl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1314
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

Zadní stabilizátor

Příspěvek od Michl »

Narazil jsem na to, že auto má dvě verze zadních stabilizátorů pro variantu bez nivomatů. Ten na horní části obrázku má jen kotvení přes šroub a pryžové podložky. Ten z dolní části obrázku používá připojení zkrutnou tyčí (toto je zřejmě rozšířenější varianta). Jaký je prosím mezi těmito verzemi hlavní rozdíl? Na netu jsem moc informací o tomto nedohledal. Předem děkuji za odpovědi.
P.S. Podle VIN bych měl mít na autě verzi se zkrutnou tyčí, na autě mám ale na 99% verzi se šroubem.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Michl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1314
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

Zadní stabilizátor

Příspěvek od Michl »

Fakt nikdo nic? Jaký je mezi verzemi prosím rozdíl z hlediska chováni vozu za jízdy a životnosti? Díky
P.S. Koupil jsem podle VIN kosti (zkrutné tyče Lemforder), ale nepůjdou namontovat. Tak přemýšlím, že bych místo vrácení a výměny za šroubovou verzi, vyměnil celý stabilizátor, který se mi laicky zdá tužší a konstrukčně vyspělejší, ale rád si nechám poradit.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Zadní stabilizátor

Příspěvek od Urvanej »

Ono to bude tim, že ti asi neni uplně rozumnět. Skrutná tyč je stabík sám o sobě.
Co máš na autě sám zjistíš tak, že se tam ohneš. Přehodit verze může bejt problém kvůli absenci montážních bodů na nápravě. Ale třeba to tam je, to nevím.
Co je výhodnější z hlediska jízdních vlastností je na vkusu každého soudruha. Někomu sedí poskakující sedící auto, někomu zase plovoucí koráb.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Michl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1314
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

Zadní stabilizátor

Příspěvek od Michl »

Pod auto jsem samozřejmě koukal a mám na autě horní verzi z obrázku tzn. s uchycením stabilizátoru šroubem přes gumové podložky. Prodali mi ale podle VIN "uchycení hokejkou" z dolní verze na obrázku. A tak se ptám jaký je rozdíl mezi těmito verzemi s ohledem na jízdní projev auta. Upřednostním "uskákané a stabilně sedící auto".Díky.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2246
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
Participant x 3

Zadní stabilizátor

Příspěvek od Zajsoft »

Michl píše:Upřednostním "uskákané a stabilně sedící auto".Díky.
V tom pripade tam nech to co tam mas, vymen si kosti co jsi koupil, za ty spravne co tam mas mit
a neni co resit... Maximalne pokud by jsi mel v haji ulozeni, tak vymenit to...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Zpět na „Jak co vyladit???“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé