S80I drnčení/rezonance z motorové části

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Haalf
Offline
Příspěvky: 31
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Jeseník
Vůz: S80I 2,4l 103kw 99'

S80I drnčení/rezonance z motorové části

Příspěvek od Haalf »

Ahoj,

z motorové části se mi začal ozývat divný zvuk, který připomíná drnčení, nějakou rezonanci kovové části, možná i něco jako chrapot motoru. Zvuk se objevuje zhruba od 1700+ otáček, nejvíce okolo 2000 a potom až ve vysokých otáčkách 4000+

Děje se to pouze, když je motor pod plynem. Nezáleží přitom jak moc mám plyn sešlápnutý, můžu ho jen lechtat. Při brždění motorem v oněch kritických otáčkách ke zvukům nedochází.

Dále jsem si všiml, že při studeném motoru se tyto zvuky téměř neprojevují a pokud ano tak velice málo. Lze říci, že se s tím jak je motor více zahříván zvuky se projevují více a více.

U auta mám dodělávané LPG, které ale nemá na tento zvuk vliv. Děje se nezávisle na tom zda-li jedu na benzín nebo LPG.

Blbý, je že vzhledem k tomu, že se zvuk ozývá pouze pod plynem nejde to jen tak lehce otestovat, chtělo by to kanál + válce otevřenou kapotu a poslouchat a poslouchat.

Proto se na vás obracím s dotazem zda někoho nenapadá čím by to mohlo být? Popř. nemá někdo na tomto autě stejný problém? Je to obyčejný 103kw atmosférický motor.

Díky za postřehy.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14313
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

S80I drnčení/rezonance z motorové části

Příspěvek od raolsa »

Zkontroluj stav a hlavně dotažení hlavní řemenice.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Haalf
Offline
Příspěvky: 31
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Jeseník
Vůz: S80I 2,4l 103kw 99'

S80I drnčení/rezonance z motorové části

Příspěvek od Haalf »

Máš na mysli řemenici, která je součástí klínového řemenu? Neboj, sám se do toho pouštět nebudu :D jen ať vím, co říct v servisu.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14313
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

S80I drnčení/rezonance z motorové části

Příspěvek od raolsa »

Když řekneš: Středový šroub hlavní řemenice, tak budou vědět.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Haalf
Offline
Příspěvky: 31
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Jeseník
Vůz: S80I 2,4l 103kw 99'

S80I drnčení/rezonance z motorové části

Příspěvek od Haalf »

Jen taková věcná, kdyby to byla opravdu řemenice, nebyl by i nějaký náznak na volnoběh? popř. při vytáčení motoru při volnoběhu? Před týdnem mi měnili rozvody včetně vodní pumpy, napínací kladky a drážkového řemenu, tam by si asi povoleného šroubu na řemenici nebo celkově volné/vadné řemenici všimli ne?

Jasper
Offline
Příspěvky: 810
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

S80I drnčení/rezonance z motorové části

Příspěvek od Jasper »

Predpokladam, ze ty zvuky se ozyvaly pred servisem? Nema to pricinou souvislost?
_________________
XC60 T8 Ultra Red Fusion V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar

Haalf
Offline
Příspěvky: 31
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Jeseník
Vůz: S80I 2,4l 103kw 99'

S80I drnčení/rezonance z motorové části

Příspěvek od Haalf »

Ano již před servisem, právě jsem očekával, že to dělá nějaká z kladek a zvuk po kompletní výměně rozvodů zmizí, no nezmizel :/

GDPR_user

S80I drnčení/rezonance z motorové části

Příspěvek od GDPR_user »

Koukni se na plochý řemen,pak zkus zapnout a vypnout klimatizaci. Pokud se řemen po zapnutí klimy rozvibruje, máš zaseklou volnoběžku alternátoru.

Haalf
Offline
Příspěvky: 31
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Jeseník
Vůz: S80I 2,4l 103kw 99'

S80I drnčení/rezonance z motorové části

Příspěvek od Haalf »

Ahoj,

děkuji všem za tipy, zvláště ten, že by to mohla být řemenice velice pomohl. Nakonec onen zvuk nedělala přímo samotná řemenice, ale plastová krytka za řemenicí, která kryje rozvodový řemen zespodu.

Ačkoli byly oba šrouby na krytce dotaženy na max, krytka se i tak hýbala a při zahřátí začala vibrovat okolo šroubů. Šrouby mají totiž na části závitu nejprve vymezovací kolíček a až poté začíná samotný závit, tak že, i když byl šroub plně dotažený, kolík již nedovolil plné dosednutí a vznikla malá vůle. Pravděpodobně se plastový kryt postupem času smrsknul. Každopádně podložka to vyřešila a krytka již nechodí a nic nevibruje :Yahoo!:

Carl-Gustaf Sudhoven
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 117
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Trutnov
Vůz: S70 2.4T

S80I drnčení/rezonance z motorové části

Příspěvek od Carl-Gustaf Sudhoven »

Ahoj, mám asi ten samý problém, příznaky jsou do puntíku stejné. Chtěl bych se zeptat, je to nějak složité? V práci si můžu dát totiž auto na rampu, akorát že jsem na tyhle věci celkem vemeno. Spíš mi jde o přístup k tomu. Pokud se k tomu dá dobře dostat, tak to třeba zmáknu.
Díky za odpovědi. s70 2.4T
_________________
odesláno z počítače pomocí drátové klávesnice a obyčejné myši

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé