Spotřeba LPG u 360

Malé, ale Volvo...

Moderátor: wickey

This topic is 13 years a 1 month old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Manek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 75
Registrován: 05 bře 2006 00:32
Bydliště: Třinec

Spotřeba LPG u 360

Příspěvek od Manek »

Neporadí někdo jak skrotit spotřebu u 360ky ? Je tam systém BRC na principu podtlaku. Papá 15-16l po městě, ale udajně jiní co mají totéž říkají že se vlezou po městě s 10-12 starty denně do 13l.

Nechcu žádné rady. Mě pomůže jen nějaký postřeh či podobná vyřešená zkušenost.
Mnohokrát díky.
_________________
Volvo 360, 2l, inject. B200F

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5605
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

kontrola membran, vycisteni splynovace, nastaveni systemu. Tot zaklad, pak se uvidi.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

Manek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 75
Registrován: 05 bře 2006 00:32
Bydliště: Třinec

Příspěvek od Manek »

Je to nové 2 měsíce, líp to už seřídit neumějí a to vím že jsou opravdu fachmani.
_________________
Volvo 360, 2l, inject. B200F

Adam
Offline
Příspěvky: 42
Registrován: 05 čer 2005 16:01
Bydliště: Petrov u Prahy

Příspěvek od Adam »

Ahoj.
Velmi strucne:Pokud ti namontovali podtlakovy reduktor BRC,jedna se patrne o typ FOX.Jiny,pokud vim BRC v souc.nedodava,vsechny jsou elektricke.
BRC FOX neni dobry model,fachmani ho rozhodne nepouzivaj.Navic v el.strikacce nema podtlak red.co delat,tam se pouziva elektricky spinany.
Velmi dulezity je mix.Musi mit odbocku na ten elektricky ventil co je pod sanim.Je to bezny model,BRC ho dodava ale je mozne,ze ho vyrabeli a neco opomenuli.
Do dvanacti se musis vejit.Tedy za predpokladu,ze auto je jinak v poradku.
Pokud bys to vyfotil,reknu ti,jestli je to jak ma.
Jestli chces,zavolej,proberem to.777 290 559.
Mej se.A.
_________________
Tlf.: 601 205 529

maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 520
Registrován: 17 úno 2007 21:47
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

LPG

Příspěvek od maxwell »

Nazdar

Já tedy nemám plyn, ale zato mám 360 gl Karbec. O plynu jsem
uvažoval a spotřeba u karbecu by mne zajímala máte někdo zkušenosti?
Díky.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Je: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

Manek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 75
Registrován: 05 bře 2006 00:32
Bydliště: Třinec

Příspěvek od Manek »

Chtěl jsem reagovat na analýzu Adama. Podařilo se mi té době, čili kol. 21.12.06 systém seřidit tak, abych se vlezl do 13l. nějaký krátky čas to takhle jezdilo. Ted jsem natankoval za 600Kč, před tím jen vždy za 200, no a náhle je zase spotřeba na 14,8 l. Všiml jsem si ovšem (!), že mi opět prská voda z výfuku, což v době kdy to bylo seřízené a papalo do 13l, voda nikdy neprskala. Intuice mi říká, že se cosi muselo změnit, ale spíš bych to viděl v technice, než v jiném druhu LPG (což beru že muže být každá várka jiná s ohledem na dodavatele a přechod léto - zima, kdy mění složení směsi). Každopádně dochází k jevu zbohatnutí směsi, to je rovnice o nějaké neznámé. Díval jsem se a je tam reduktor BRC AT90E, hlavní vývod jde ještě přes nějaký solenoidní ventil, který funguje jako regulátor - škrtič. Povely dostává od své jednotky, která reaguje podle napětí Lamda sondy. Nic víc tam není. Ještě jak koupím digitál, rád to tady vystavím přesně. Trošku mě to štve, že na to nemůžu kápnout, vždy jsem na všechno kápnul celkem rychle, ale u toho vozu si připadám velmi mysticky. Budu velmi rád za všechny solidní postřehy a rady.
_________________
Volvo 360, 2l, inject. B200F

maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 520
Registrován: 17 úno 2007 21:47
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

LPG - Benzín ?

Příspěvek od maxwell »

Tak už mám taky plyňák a spotřeba se točí tak kolem 10-11l na 100km.
Je to vyštelováno na plyn takže benzín mi moc nejede.Abych byl konkrétní, chcípe motor. Já si myslím že má málo vzduchu protože ta vložka která mísí plyn se vzduchem má dost malou díru, a proto se nedostává dostatek vzduchu při mísení benzínu. Nebo spíš je to vyštelované na plyn? jako myslím váha vzduchu?

Nechci s tím nic dělat, na plyn to jede skvěle a tak jsem zatím spokojen.

Vy kteří s tím máte zkušenosti a něco, alespoň málo o tom víte tak poraďte, je to závada nebo je to normální :?: :?: :?:

Díky předem.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Je: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

Manek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 75
Registrován: 05 bře 2006 00:32
Bydliště: Třinec

Příspěvek od Manek »

Jestli máš spotřebu 11 l, tak si gratuluj. Já se houpu kol. 13,8 l. Nevím, ale předpokládám, že to teď budeš mít leňivější při takové spotřebě a scípání na benzin.
_________________
Volvo 360, 2l, inject. B200F

maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 520
Registrován: 17 úno 2007 21:47
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

RE: PLYN

Příspěvek od maxwell »

Tak jsem zjistil že pokud změním váhu vzduchu tak mi to jede na benzín dobře. Pro jistotu jsem ale vše vrátil do původního stavu a vyhledám odborníky.
Fakt je že je to možné že to vyladily na plyn, na 333Km 500,30 Kč
Spotřeba se mi zdá OK. Tak nevím zda do toho mám vůbec zasahovat.
Jen mne štve že když nastartuji na benzín a někam jedu tak musím hlídat otáčky. Jak mi klesnou pod 1000 tak to zabrble a chcípne. Přepnu li na plyn tak je vše v pořádku a motor drží volnoběh. Ta vložka má ale opravdu menší díru jak ta ve váze, máš to taky tak? :|
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Je: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

Manek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 75
Registrován: 05 bře 2006 00:32
Bydliště: Třinec

Příspěvek od Manek »

Drahý příteli, hlídat volnoběžné otáčky nemusíš. Je tam vystrčené kolečko kterým se to seřídí na tip top. Na váhu vzduch se ani nedívej, protože naděláš hodně marasu a to zduraznuji. U těchto vozů si to muže dovolit jen "někdo". Šroubek na volnoběh, on je takový plastový a vyčnívá trochu spod začátku sání, kde končí tlustá hadice vedoucí od váhy vzduch. neboj se s tím kroutit pořídně má to své dorazy a podle otáček motoru poznáš zda přidáváš nebo naopak.

Neřekl bys mi co tam máš za systém v LPG, co sis teď nechal namontovat ?
_________________
Volvo 360, 2l, inject. B200F

maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 520
Registrován: 17 úno 2007 21:47
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od maxwell »

Kde je volnoběh vím, ale v tom ten problém není. Plyn mám starý, ne nový. co je to zač to nevím, ani kde hledat co je to zač.

Podle mne je problém v tom že vložka LPG která je před váhou má moc malou díru, tím stěžuje průchod vzduchu a na druhou stranu zrychluje vzduch který prochází váhou. Váha si tedy myslí že jí protíká více vzduchu, což není pravda. tím dojde ke špatnému smíchání paliva se vzduchem a motor se přechlastává, tudíž chcípe. TO si myslím já, jestli je to pravda nebo ne to ať rozhodnou jiní. Mne už nic jiného nenapadá, leda že by byla špatně seštelovaná váha.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Je: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

Manek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 75
Registrován: 05 bře 2006 00:32
Bydliště: Třinec

Příspěvek od Manek »

No v prvé řade bych musel vědět co tam máš za systém. Jestli jde o podtlakový s reduktorem nebo se vstříkovými ventily na plyn. předpokládám, že ale podtlakový - v tom případě je váha vzduch mimo, ta je ve funkci jen na benzín. Pokud máš se vstřikovými ventily, to je bud špatně seřízené PC, nebo nesprávný firmware pro počítač plynu anebo taky lambda která se chová uplně jinak na plyn než na benzín, taky to může být stářím lambdy, o tom všem jsem se už přesvědčil. Ale vždy je třeba přesných informací, jinak to je o ničem. Chytrých lidí je strašně hodně, ale jak jsem se přesvědčil, když jde o znalost věci do důsledku, ví h....o, bohužel.
_________________
Volvo 360, 2l, inject. B200F

Manek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 75
Registrován: 05 bře 2006 00:32
Bydliště: Třinec

Příspěvek od Manek »

Ted´ se tak zamýšlím nad tvým postřehem s malou dírou vložky před váhou. Je to blbost, díra i kdyby byla menší, neovlivní to meření váhy, tou proteče vzduch vždy stejnou rychlostí. Platí z fyziky rovnice spojitosti neboli kontinuality S1v1=S2v2. Váha vzduch je ale v tvém případě stejně mimo hru při přepnutí na plyn. Ta vložka jak ty říkáš se jmenuje směšovač a to co jsem já chtěl vědět je typové číslo na reduktoru - to je to velké hlinikové kolco, když už to tak musím napsat blbě. Volnoběh plynu se štěluje na reduktoru a od benzínu víš přece, takže nevím co na tom chceš řešit. Seřidil bych volnoběh na benzín a jezdím jak rus štastný, že s tak nízkou spotřebou. Já jezdím na 14,1-15 L a nedostanu se ani o píď níž proto mě zajímal typ tvého reduktoru. Jo a náhodou nemáš to o dost línější když jedeš na plyn ?
_________________
Volvo 360, 2l, inject. B200F

maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 520
Registrován: 17 úno 2007 21:47
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od maxwell »

Volnoběh na benzín nejde vyladit, to by musel být tak kolem 2500 otáček/min. Pak už to nechcípne. Ale pokud nastartuješ na benzín a šlapeš na plyn tak to jede normálně, když je teplej motor tak se to taky celkem udrží ale není to vono. To s tou rychlostí vzduchu nemáš pravdu, Ano proteče stejné množství vzduchu jako při větší díře ale tím že je to zůžené tak to stejné množství proletí tím otvorem o větší rychlosti a směřuje přímo na klapku váhy kde působí na menší ploše než na celou. Tím ta klapka vyletí až na doraz a mně se pomalu zdá že jak bouchá vzadu v té váze tak se to celý nějak zkroutilo, teda ten čep na kterým je ta klapka a trochu to dře. Jestli se to zasekává v tom místě tak by to mohlo být to že to tu klapku nepustí zpět do té správné polohy.Ten problém taky nemusí být zrovna v tomto já ještě něco zkusím a pak se uvidí.

LPG je směsovací, ne vstřikama a to kolo asi myslíš zplynovač? Tak co ten je zač nevím protože zrovna tam kde je označení co je to zač tak tam je nosník, a mně se to nechce rozebírat. jediný co jsem na tom přečet je že to je originálně dělané pro VOLVO.Navíc to má zelený nátěr takže se to i blbě čte.

Jo ještě dodatek, línější to je nárůst síly pociťuji až tak 3-3,5 tis. otáčkách. Pak to ale tlačí. :twisted: Co se týká benzínu tak tam nastává ten správnej točivej moment tak kolem 2-2,5 tis.u 3000 to pak :twisted: :twisted: :twisted:

Pochybuji ale že ten plyn v tom autě je bůh ví co spotřeba 10l/100km je sice fakt, ale jen samozřejmě na delší tratě.Pokud startuji často tak až asi 12l.
Jeden automechanik taky říkal že pokud jedu že se plyn splynuje pořád a pokud brzdím motorem tak to taky trochu brble z výfuku. nové zplynovače prý už jsou dělaný tak že když brzdíš tak se vypnou.


O 1 hod. Později - Vyčistil jsem tu váhu trochu drhla ale ani potom mi to nejelo. Udělal jsem si značku na tom kolečku s pružinou a pootočil jsem s tím. Našel jsem nejlepší točky při benzínu, a už to jede dobře, i na plyn, ale ten s tou váhou nemá nic společného. Na benzín to teˇˇd jede dobře startuje to perfektně a drží to i správně točky. Je zde možnost že s tím předchozí majitel kroutil a nedal zpět do té polohy ve které by to mělo být. :?
Otázkou je jestli je to tak správně.
Zatím čau :)
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Je: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

Manek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 75
Registrován: 05 bře 2006 00:32
Bydliště: Třinec

Příspěvek od Manek »

No v prvé řadě, neexistuje aby nešlo přesně vyladit volnoběh na benzín, máš tam něco špatného, začal bych seřízením koncových poloh el.snímače volnoběhu. Pak bych teprve seřizoval volnoběh šroubem - mechanicky. Dále ta váha vzduch, vypadá dost težce za hůl. Samozřejmě že jsem bral v potaz i rychlost nárazu vzduchu na váhu ale to nejsou Vysoké Tatry kde fouká doopravdy silně, to vypadá na mechanickou závadu ve váze resp. potenciometru. Vlez do toho a oprav to. Uvidíš že to bude chodit pak jinak.
_________________
Volvo 360, 2l, inject. B200F

maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 520
Registrován: 17 úno 2007 21:47
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od maxwell »

Dal jsem vše zpět do původního stavu a zajel jsem do jedné opravny tady u nás ten chlap se dost zajímá o sportovní vozy, sem tam nějakej vylepší atd. Skoukl to a došel k názoru že to dělá váha a že by to zůžení na to nemělo mít takový vliv. (přesně jak jsi říkal) říkal taky že pokud to má vliv tak jen opravdu minimální a to při nejvyšším výkonu.(že to dostává trošičku míň vzduchu. Váhu mi seřídil a už to jezdí dobře i na benzín. Pokud bych to prý chtěl vyzkoušet, jaký vliv to má mám odďelat tu vložku jet 0-100kmh a pak to zkusit s vložkou. pokud to pojede pomaleji, dostává to míň vzduchu ve vysokých točkách.

Z toho plyne že musím najít nějakou rovinu a odzkoušet to pokud tam bude rozdíl minimální tak se na to mám vykašlat pokud bude větší musel bych si sehnat tu mísící vložku větší nebo si ji udělat v práci.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Je: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

Manek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 75
Registrován: 05 bře 2006 00:32
Bydliště: Třinec

Příspěvek od Manek »

Chod motoru na benzín, je vždy nejvíce závislý na nastavení váhy akorát mi nepasovalo, že ti nereaguje šroub na volnoběh - přece když s ním točíš (musíš ale hodně dlouho v oba směry) musí se ti měnit otáčky. Váhou se již seřizuje výkon motoru a spotřeba. No a pokud Ti plyn jede dobře tak bych se směšovačem nic nedělal, ikdyž mi v poslední době visí otazník jestli malá díra nemůže mít vliv na spotřebu, stejně jako slabý zapalovací modul. Malá díra -míň vzduchu-bohatší směs-vyšší spotřeba. Lákají mě ty iridiové svíčky, ne už ta cena 490Kč/kus.
_________________
Volvo 360, 2l, inject. B200F

maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 520
Registrován: 17 úno 2007 21:47
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od maxwell »

No co se týká toho iridia, mno kdysi jsem do žigula dával elektronický zapalování. dávalo to mnohem lepší jiskru, resp. několik za sebou ve velmi rychlém sletu. dokázalo to hodit jiskru už při 6V. takže pecky jak sviňa i při malém napětí. Jednou jsem to slízl a až mne to pustilo tak jsem odletěl od auta jak blesk :lol: Je fakt že to pomáhalo, já z jiskrou nikdy problémy neměl protože to vydávalo ale 35 kV.Takže pokud ty svíčky něco mohou přinést a jsi ochoten to do nich investovat tak proč ne.
Teď si vzpomínám že jsem tam jednou měl BOSCH tříbodové svíčky, nevím proč ale stály za prd. :?

Co se týká auta tak volnoběh sice jel ale jen na plyn, benzín byl rozlaďený právě tou váhou. Co do spotřeby benzínu, nevím, na benzín jen startuji a na tom kousku co na něm jedu to nepoznám. Plynu to moc nežere takže jsem zatím spokojen.

--- Malá díra -míň vzduchu-bohatší směs-vyšší spotřeba ---
Tak na tom by Něco mohlo být a proto to musím otestovat co to bude dělat bez té vložky.

Až to odzkouším tak dám vědět Zatím
VOLVU ZDAR :D
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Je: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

Manek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 75
Registrován: 05 bře 2006 00:32
Bydliště: Třinec

Příspěvek od Manek »

Co se týče té velikosti díry ve "vložce"(jak ty říkaš), pamatuji se že když mi předával auto předělané na plyn, zdůraznoval, v jakém stavu je vzduch filtr - zacpaný starý filtr propustí mín vzduchu a zase je z toho bohatší směs - takže tam opravdu něco může být.

Ty iridiové svíčky mohou být dobré, ale samy o sobě nezmužou nic, pokud nedostanou pořádnou ránu od zapal.trafa a v tom je ten problém - kdyby to šlo vyměnit za trochu silnější, nebo takové co vygenerují dvě jiskry zasebou, nebo takové že ta jiskra bude hořet trošku déle, věřím tomu že spotřeba by šla znatelně dolů, přesvědčil jsem se o tom na žigulu (21061), když mi dva roky tomu v léte vylitla spotřeba o 4l na 100km, jezdil jsem s tím protože na to nikdo nedokázal přijít, až na druhý rok po tom to začlo víc zlobit, až to vygerovalo do stavu, kdy jsem to odvez nejvyhlášenějšímu specialistovi a ten při tom 14 hodin v kuse rodil, říkal že to tu ještě za svůj život neměl. Nakonec se v ten den podařilo sehnat novou zapal.cívku (měl vždy jen starší a spíš od škodovek) a auto zanodlouho startlo a jezdilo zas jak rus s původní spotřebou. Jo a ta závada se vždy projevovala, když venku byl pařák a auto se řádně prohřálo - pak následoval utrum pokud jsem někde zastavil a chtěl záhy nastartovat. to zapalovací trafo mi vrtá v hlavě. Kdyby to tak šlo nechat někde udělat na vyšší napětí (ono už tak tam je nadstardantně vyšší), věřím že to by to jelo líp. Jedině sehnat starší origo a vypočítat sekundarní vinutí, primár bych zanechal. Ještě by záleželo na uspořádání vinutí, je to vždy autotrafo, čili jedno spřažené vinutí, které má vyvědený střed - pokud by sekundár byl zboku nebo jako vrchní vrstva, asi bych do toho šel.

Kdyby se to podařilo mohli bychom --létat-- .
_________________
Volvo 360, 2l, inject. B200F

maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 520
Registrován: 17 úno 2007 21:47
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od maxwell »

Koukni se sem :

http://ebornik.wz.cz/vsv3/vsv3.htm

Docela slušné zapalování. Možná má nápad i co se aut týká.
Já zkusím zapojit to z toho žigula a uvidím co to udělá.

Teď jsem měl takový menší problém co se auta týká.

Jelikož jak jsem řekl, to auto nemám dlouho a předchozí majitel mi taky vše neřekl, tak se s ním pomalu seznamuji.
Jel jsem z práce a přestalo mi to jet.Marná snaha nejel benzín ani plyn.
2 dny jsem se v tom vrtal proměřil všechny relátka prošel snad všechny drátky co jsou v palubovce až k relátjům, dokonce i přepínač jsem rozdělal. Nenašel jsem nic.

2x Jsem vybil baterku když jsem ji tam po druhé dával tak koukám co je to vedle ní za tlustý červený dráty, kouknu za baterii pod blatník a co tam není... Krabička se 2ma pojistkama z toho 1 pojistka byla vypadená z držáčku. :roll:

Tak se mi opět povedlo ze sebe udělat vola. :D

Alespoň že jsem to našel a neztrapnil se v autoservisu :lol:

Volvu Zdar :D :D :D
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Je: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

Manek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 75
Registrován: 05 bře 2006 00:32
Bydliště: Třinec

Příspěvek od Manek »

To jsi mě hezky nastrašil, nevím o žádné krabičce poblíž baterie pod blatníkem s pojistkama. Vím jen o těch které jsou v oficiální pojistkové skřínce. Ale jinak to jsou vždy ty seznamovací bolesti - proto se tak s autem nechci loučit a jezdím s ním hodně dlooouho.

Jinak jsem velmi zvědav co budeš referovat o pokusu se záměnou zapalovací cívky (já tam mam trafo - zalité v plastu). Pokud by to jelo, chtělo by pak ještě vyzkoušet spotřebu, ale to vše za předpokladu, že to trafo tam bude dávat větší jiskru (energii) - ikdyby ty svíčky měly dostávat víc za hůl vždy se to daleko víc vyplatí než jezdit s větší spotřebou, apropo u iridiových svíček nehrozí pak ani opálení - jsou staveny automaticky na největší teplotu jiskry. Už se těším co řekneš.
_________________
Volvo 360, 2l, inject. B200F

maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 520
Registrován: 17 úno 2007 21:47
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od maxwell »

Nejedná se o trafo ale o tyristorové(nebo Tranzistorové) zapalování.Trafo nebo cívka zůstává stejná a funguje to na způsobu zesilovače.Je to krabička tak 7x10x8 a připojuje se k cívce VN, kladívku.+12.Kostra.
Zvyšuje to vysoké napětí,až na 35kV a místo jedné jiskry jich tam je třeba 200 po určitou dobu.To znamená že dochází k 100% zapálení paliva,buď při první jiskře nebo u těch dalších. je to vlastně jak střídavý proud.
Proto taky když jsem dostal pecku, tak mne to chytlo a až to vyplo tak jsem letěl metr od auta :lol:

Je to sice ruská výroba ale je to osvědčené.
Taky se míň zasírají svíčky.Musím to zkusit.Manuál je v ruštině tak to budu muset nějak přelouskat. Nevím jestli to půjde zapojit protože ve volvu je to tuším řešené trochu jinak ale asi by to mělo jít.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Je: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

Manek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 75
Registrován: 05 bře 2006 00:32
Bydliště: Třinec

Příspěvek od Manek »

Tyristorové nebo tranzistorové zapalování samozřejmě znám. Měl jsem tranzistorové zapalování u lady a od té doby jsem nemusel čistit kontakt přerušovače v rozdělovači. Netušil jsem ale, že by tyristor. zapalování mohlo zvyšovat napětí na výstupu. Toto řešení které popisuješ je určitě ideální a hlavně taky proto že ta jiskra tam trvá déle. Mám jen obavy, že u našich strojů se vstřikováním, kde už je elektronické zapalování, to nepujde implementovat. Muselo by to chodit samostatně a se stavajícím halovým snímačem.
_________________
Volvo 360, 2l, inject. B200F

Manek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 75
Registrován: 05 bře 2006 00:32
Bydliště: Třinec

Příspěvek od Manek »

Tady je schéma zapojení (mám to v Polštině, ale taky v angličtině).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo 360, 2l, inject. B200F

Manek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 75
Registrován: 05 bře 2006 00:32
Bydliště: Třinec

Příspěvek od Manek »

A ještě tady:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo 360, 2l, inject. B200F
This topic is 13 years a 1 month old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „300 / 400 - opravy“