Domnívám se, že autoservisy lze (a je potřeba :!: ) jako každé jiné podnikání ve službách hodnotit ze tří hledisek:
1. kvalita odvedené práce :prace:
2. cena
3. ochota, přizpůsobivost a jednání se zákazníkem. :pij:
Uvedu příklad: Když jsem před časem hledal pražský servis, kam bych jezdil s Formanem, našel jsem si pár firem v okolí, obvolal je a zeptal se na konkrétní opravu, její podmínky, časové možnosti a cenu. Někde mi řekli, že to vůbec neudělají, jinde jen neochotně a za těžký prachy, atp. atp., až v jednom servisu mne překvapila velká ochota, velmi příjemné jednání, časová flexibilita a bezkonkurenční cena. Jel jsem tam a jezdil jsem tam pak vždy. Rozhodl zejména způsob jednání se zákazníkem.
Co se týče T6R, jezdím tam a budu jezdit, protože jsem dal na radu služebně starších pražských volvistů, která (statisticky vyhodnoceno) říká jednoznačně: T6R. Samozřejmě na to hned navazuje další (a to zřejmě i nejdůležitější) důvod: zatím nevím o ničem vhodnějším.
Ale že bych skákal radostí, jako většina hodnotících, to zase ne.
1. Kvalita – zatím nemůžu hodnotit, nicméně dokud nemůžu naříkat, tak vlastně super. Mám za sebou celkovou prohlídku, výměnu oleje s filtrem a rozvody. Všechno šlape, jak má. Což ale šlapalo i předtím. A nemůžu vědět, že od jiných by se to hned "sralo". Čili, jak říkám, těžko hodnotit, ale zatím nemožno naříkat.
2. Cena – zase těžko hodnotit, když jsem to nezkusil jinde. Podle mých informací, co jsem tak porůznu pochytil, asi průměr. Ale to se musí vždycky porovnat i s kvalitou. Takže poměr kvalita / cena zřejmě slušný. Pro zákazníka zajímavý.
3. Jednání se zákazníkem = český průměr, což bohužel neznamená nic lichotivého. V českých firmách, T6R nevyjímaje, totiž bohužel zatím neplatí (a ještě dlouho nebude) ono pověstné "náš zákazník = náš pán". Věci se neříkají jasně a jednoznačně. O jedné věci s vámi jedná každou chvíli někdo jiný a vnitřní komunikace ve firmě vázne. Za nesrovnalosti nese zodpovědnost zákazník. Při neshodách se mýlí zákazník. Na změny dojednané ceny doplácí zákazník. Protahování doby vyhotovení zakázky jde na vrub zákazníka. Význam zákazníka je přímo určen ekonomickou a výkonovou třídou jeho vozu. Odborná neznalost zákazníka neomlouvá. Vděčnost se předpokládá pouze ze strany zákazníka... Atp.
Opakuji, že to v našich luzích není žádná výjimka. Ale já se s tím prostě smiřuju jen těžko.
I když sprostota pokladních v Albertu, to je ještě úplně jiná kategorie...
