Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Ahoj vsem,
jelikoz jsem nebyl pul roku doma, odstavil jsem svou sedmu na zahrade. Po navratu me cekalo velmi nemile prekvapeni - cely vnitrek auta se za tech 6 mesicu doslova obalil plisni
Nema nekdo nejaky tip, jak se toho svinstva zbavit? V aute se nelze ani nadechnout - po vnoreni se dovnitr jsem jeste dobrou hodinu kaslal jako astmatik
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________ Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
smolda píše:Zdar chlape, co zkusit ozon? Jinak teda to je masakr, to by mě vůbec nenapadlo že to takhle zplesniví. Neteče tam někudy?
Ahoj sousede. Ozon neni vubec spatny napad, protoze podle me jedinou sanci je necim to vyplynovat. Normalni cisteni v tomhle pripade nepomuze - ty spory od plisne budou zalezle uplne vsude. Mas nejaky napad, jak ten ozon aplikovat, respektive kde ho vzit a jak ho tam natlacit?
Jedine, kudy by tam mohlo tect je sibr, ale nez jsem v cervnu odjizdel, poctive jsem cistil vsechny drenazni hadice - fakt nevim.Osobne jsem nic takhle plesniveho (vyjma lodi) jeste nevidel
_________________ Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Zajeď někam, kde čistí klimatizace mě to dělal týpek tady v Bestdrivu na Přepeřský a normálně dal do auta nějaký ozonátor a nechali jsme to hodinu tvořit. Podle mě když někoho ukecáš, tak ti to tam nechá puštěný klidně déle.
Volvo Polestar píše:Vystrikat Savem proti plisni a vytepovat cely interier a nechat ho dobre vyschnout...
Savo v tomhle pripade asi nepomuze.
Jednak by dalo asi dost na frak veskerym textiliim (ztrata barvy, zflekateni) a druhak neodstrani plisen na mistech, kam se nedostanu. Pak bude jen otazkou casu, kdy se to objevi znovu
_________________ Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
smolda píše:Zajeď někam, kde čistí klimatizace mě to dělal týpek tady v Bestdrivu na Přepeřský a normálně dal do auta nějaký ozonátor a nechali jsme to hodinu tvořit. Podle mě když někoho ukecáš, tak ti to tam nechá puštěný klidně déle.
To nejdriv budu muset sehnat dychaci pristroj, abych tam vubec dojel - do toho auta se neda ani sednout. Je to ve skutecnosti mnohem drsnejsi, nez je z tech par mizernych fotek videt
_________________ Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
PINĎABC píše:Co by stál jiný interiér, jestli to náhodou nebude nejlevnější varianta.
Sedacky uz jsem odepsal, ty dam jine. Jenom si neumim predstavit vykuchat uplne vsechno - vyplne dveri, pristrojovku, stropnici apod. To by asi prevysilo cenu celeho auta Navic kde mam jistotu, ze ta hnusna vec nezustane nekde zahnizdena a nezlikviduje dalsi interier.... Nene, tohle chce nejaky obzvlast brutalni jed!
_________________ Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Tvl. to je mazec, ale úplně stejně dopadl Citroen, který žena tenkrát nabourala a stál taky cca půl roku bez hnutí na place.
Jak to dostat pryč nevím, ale jedinou obranou proti tomu je prostě s autem jezdit, nebo ho alespoň jednou za měsíc projet a vyvětrat.
v práci mám v akváriu velkej, silnej ozonizér asi za 8 000kč. Ryby (ne akvarijní, ale klasický candáti, kapři, sumci, amuři) mi chytaly plíseň, žádná chemie nepomáhala.
Od té doby, co je v tý 2 000l krávě ozonizér, ryby jsou rok v kuse čistý a po plísni ani památky. Ten ozonizér mi neřiká pane, ale asi by se mohl na dva dny ztratit. Bohužel až v Praze na Letné
EDIT: ale podle fotek je to auto zralý na to, aby si s tim zajel do nějaký plynový, hermeticky uzavřený komory a nechal to tam alespoň hodinu.
Určitě to někde v ČR maji - rodiče jsou úchylové na starožitnej nábytek, vždycky když přitáhnou nějakej barokní sekretář, tak to vozej do nějaký speciální komory, kde "vysvítí" červotoče. Určitě bude něco podobného na plyn. Ale je to kurevsky drahé - klidně několik desítek tisíc kč
_________________ V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
Ejdou Rotacak píše:v práci mám v akváriu velkej, silnej ozonizér asi za 8 000kč. Ryby (ne akvarijní, ale klasický candáti, kapři, sumci, amuři) mi chytaly plíseň, žádná chemie nepomáhala.
Od té doby, co je v tý 2 000l krávě ozonizér, ryby jsou rok v kuse čistý a po plísni ani památky. Ten ozonizér mi neřiká pane, ale asi by se mohl na dva dny ztratit. Bohužel až v Praze na Letné
EDIT: ale podle fotek je to auto zralý na to, aby si s tim zajel do nějaký plynový, hermeticky uzavřený komory a nechal to tam alespoň hodinu.
Určitě to někde v ČR maji - rodiče jsou úchylové na starožitnej nábytek, vždycky když přitáhnou nějakej barokní sekretář, tak to vozej do nějaký speciální komory, kde "vysvítí" červotoče. Určitě bude něco podobného na plyn. Ale je to kurevsky drahé - klidně několik desítek tisíc kč
Diky za nabidku - Letna je pro me na "dobrem" konci Prahy. Mozna by to slo dejme tomu na nejaky vikend? S tou plynovou komorou me to taky napadlo, ale jak pises, ta cena.....
_________________ Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
OK, nějak bych to vymyslel - zavolám týpkovi, kterej zajišťuje údržbu akvárií, zeptám se, jestli to můžu jednoduše odpojit a pokud jo, tak ti
to půjčím - předpokládám, že jsi gentleman a dodržíš termín vrácení velmi těžko bych vysvětloval, proč se ztratil ozonizér z uzamčenýho
deklu, z uzamčený a hlídaný expozice :-DD
_________________ V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
Ejdou Rotacak píše:OK, nějak bych to vymyslel - zavolám týpkovi, kterej zajišťuje údržbu akvárií, zeptám se, jestli to můžu jednoduše odpojit a pokud jo, tak ti
to půjčím - předpokládám, že jsi gentleman a dodržíš termín vrácení velmi těžko bych vysvětloval, proč se ztratil ozonizér z uzamčenýho
deklu, z uzamčený a hlídaný expozice :-DD
Diky za duveru - termin vraceni samozrejme dodrzim, nemam zajem zneuzivat neci ochoty pripadne ze sebe delat vola
_________________ Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Bacha na ten ozon, umí to poměrně slušně narušit veškerý materiály, který v tom lepšim případě jen zkřehnou.
Ta plíseň je sice hnus fialovej, ale pokud uschne, tak jde utřít, vyluxovat.
Takže auto vysušit je první krok, jinak jakýkoliv čištění nemá žádnej smysl, vyroste to zas.
Na krabici se mi to nikdy nestalo, ale moje první auto na tohle umřelo. Zavřel jsem ho do garáže a po pár měsících bylo vše pokryto bílou vrstvou (sněhu). Šlo to vyčistit jak píšu výše (vysušit, vytřít/vyluxovat).
Urvanej píše:Bacha na ten ozon, umí to poměrně slušně narušit veškerý materiály, který v tom lepšim případě jen zkřehnou.
Ta plíseň je sice hnus fialovej, ale pokud uschne, tak jde utřít, vyluxovat.
Takže auto vysušit je první krok, jinak jakýkoliv čištění nemá žádnej smysl, vyroste to zas.
Na krabici se mi to nikdy nestalo, ale moje první auto na tohle umřelo. Zavřel jsem ho do garáže a po pár měsících bylo vše pokryto bílou vrstvou (sněhu). Šlo to vyčistit jak píšu výše (vysušit, vytřít/vyluxovat).
Ze by Ozon dokazal narusit plasty? Jak jsem vycetl, bezne se pouziva na dezinfekci autointerieru. Myslis, ze by si nekdo lajznul to pouzivat i pres to, ze to likviduje plastiky? Nevim, nejak si me nahlodal.....
Na druhou stranu - se susenim mam zkusenosti z lodi. Vsechno pekne vysusis, otres a jakmile nastanou vhodne podminky, BUM, je to tam znova!!! Asi ten ozon preci jen risknu, v nejhorsim budu shanet novy interier tak jako tak.
_________________ Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
No zrovna o klimatizaci mi nemluv. Lidi houfně používaji čističe, který jde koupit kdekoliv a s dobrým pocitem si je aplikují. No a hliníkovej výparník si chrochtá blahem, když na něj pouštějí ty zásaditý humáče...
Ta plíseň tam bude a je všude kolem nás. Jediný jak se jí vyhnout je větrat větrat větrat. Když je sucho, nerostou v lese houby a na věcech plísně.
Neco podobneho jako "zazracna" aditiva do oleje ?
Na druhou stranu mi pri mych mizivych znalostech nedochazi zadny diametralni rozdil mezi pusobenim O2 a O3 na termoplasty.
_________________ Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
olivin píše:Neco podobneho jako "zazracna" aditiva do oleje ?
Na druhou stranu mi pri mych mizivych znalostech nedochazi zadny diametralni rozdil mezi pusobenim O2 a O3 na termoplasty.
Hele ale ozon je mnohem agresivnější plyn oproti kyslíku, nenech se zmást tím, že je v tomto případě kyslík trojmocný místo klasicky dvojmocný. Každopádně je to silné oxidační činidlo a je velice reaktivní a také má vynikající desinfekční vlastnosti údajně se v medicíně používá i ke sterilizaci chirurgických nástrojů, tak podle mě musí plíseň zvládnout levou zadní. Otázka je, kolik toho ten ozonizátor je schopný vyrobit, protože to funguje na principu přetváření kyslíku ve vzduchu na ozón, takže 100% koncetrace nebude nikdy a myslím si, že nebude ani vyšší jak 21%, protože víc kyslíku prostě ve vzduchu není
Ono toho ozonu stačí poměrně málo. Zkus se někdy kouknout na "přízemní ozon". Je to hodnota čistoty ovzduší a ty limity jsou hodně nízko.
Nicméně uznávám, že kritická situace si žádá extrémní přístup.
Toho sava bych se pro začátek nebál, hodně naředit a prostě to prolejt, kde to jde. Pak se plácnout přes kapsu, koupit plnou a nechat to s topením na vnitřní vokruh celej den vrčet, blbost? A klidně tam nastříkat i nějakou sračku na čištění A/C. Pak třeba ještě ten ozón. No a sehnat nekuní vytápěnou garage, v ní to nechat pár dní pozvotvíraný a mělo by to bejt, ne?
Před lety se mi na pařbě kámo v noci vloupal do nezamčenýho auta, že si tam jako zchrupne. No ale trochu mu hajaja koplo a hodil mi kačenu přes palubku do těch výdechů vofuku předního fenstru. Taky to pár tejdnů pak ještě nevonělo. Já když si vzpomenu na ten kýbl leča s bramborovým salátem přes celej kokpit, punková záležitost...