Přerušovač blinkrů.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 183
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Jihlava
- Vůz: Volvo XC70, 2.4 D5, 136kW, MY 2008
Přerušovač blinkrů.
Ahoj. Mohl by mi někdo říct, kde najdu přerušovač směrových světel u XC70 2011? Potřebuji ho vyměnit kvůli led žárovkám v blinkrech. Díky moc.
-
Offline
- Příspěvky: 3482
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Přerušovač blinkrů.
Žádný tam není, řídí to elektronika auta... 
Musíš dát k ledkám odpory cca 18-20W.

Musíš dát k ledkám odpory cca 18-20W.
-
Offline
- Příspěvky: 183
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Jihlava
- Vůz: Volvo XC70, 2.4 D5, 136kW, MY 2008
Přerušovač blinkrů.
Aha. Díky. Lze to tedy vyřešit například tímto odporem? A ještě, můžete poradit, jak zapojit? Moc diky. https://www.svetzarovek.eu/p-4535/k-919/odpor-pro-eliminaci-chybovych-hlaseni-12v-21w/Tod2 píše:Žádný tam není, řídí to elektronika auta...
Musíš dát k ledkám odpory cca 18-20W.
-
Offline
- Příspěvky: 3482
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Přerušovač blinkrů.
Ano, něco takového. Součet proudu ledky (což bude tak 1A) a tohoto odporu, musí být zhruba proud původní žárovky. Odpor se připájí paralelně k žárovce (jakoby na kontakty) a musí se dát na nějaký chladič, stačí třeba plech, který bude zároveň i držák, jinak shoří.
-
Offline
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
Přerušovač blinkrů.
Moc prosím o fotku zapojení odporu i s chladičem resp. kolik Ohmů má tento odpor. Předem děkuji
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
-
Offline
- Příspěvky: 5593
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Přerušovač blinkrů.
R1 - LED
R2 - Odpor

R2 - Odpor

-
Offline
- Příspěvky: 3482
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Přerušovač blinkrů.
Nejde o odpor, jde o waty, musíš se dostat na stejný výkon (proud) jako u klasické žárovky.
-
Offline
- Příspěvky: 5593
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Přerušovač blinkrů.
Jde o obojí
odpor je daný pro "LED žárovku" určitého výkonu a výkon odporu je daný výkonem "žárovky".

-
Offline
- Příspěvky: 3482
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Přerušovač blinkrů.
Tyhle výkonové odpory mívají řádově desítky ohmů, což je skoro zanedbatelné. Jde spíš o to, dopočítat ztrátový výkon odporu plus výkon ledky tak, by se to rovnalo výkonu původní žárovky.
Tedy hledaný výkon odporu = výkon původní žárovky -(mínus) výkon ledky.
V podstatě můžeme výkon ledky zanedbat a pro nahrazeni 21W žárovky použijeme odpor cca 21W atd...
Tedy hledaný výkon odporu = výkon původní žárovky -(mínus) výkon ledky.
V podstatě můžeme výkon ledky zanedbat a pro nahrazeni 21W žárovky použijeme odpor cca 21W atd...
-
Offline
- Příspěvky: 5593
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Přerušovač blinkrů.
Tuto problematiku řeší první Kirchhoffův zákon a proud pro "větev LED spořebiče" vůbec nemusí být zanedbatelný 

-
Offline
- Příspěvky: 1680
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
Přerušovač blinkrů.
O odpor ide v prvom rade. Veľkosť odporu predsa určuje veľkosť prúdu v obvode. Veľkosť prúdu v obvode nahradeným odporom namiesto žiarovky, musí byť natoľko veľký aby CEM nehlásila chybu. Môže byť ale trochu menší ako pôvodný prúd cez žiarovku a to je niekedy potrebné vyskúšať podľa modelu CEM. Tie staršie potrebujú väčšie prúdy, blížiace sa k prúdu žiarovky. Tým novším stačí poskytnúť nižší prúd a myslia si, že žiarovka je ok.Tod2 píše:Nejde o odpor, jde o waty, musíš se dostat na stejný výkon (proud) jako u klasické žárovky.
Ohľadom výkonu, odpor musí byť dimenzovaný na výkonovú stratu, ktorá na ňom vzniká pri danom napätí, prúde, režime prevádzky a prostredí. Pri pôvodnej 21 W žiarovke by som to odhadol na odpor nejakých 10 Ohmov v prevedení dimenzovanom na 10 - 15 W paralalene k LED. Výkonovo nemusí byť dimenzovaný nejak príliš nad, pretože na smerovke bude pracovať len impulzne a nie trvale.
Tod2 píše:V podstatě můžeme výkon ledky zanedbat a pro nahrazeni 21W žárovky použijeme odpor cca 21W atd...

-
Offline
- Příspěvky: 1827
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
- Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Přerušovač blinkrů.
Nějak mi uniká důvod proč tam teda cpát ledku.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
-
Offline
- Příspěvky: 3482
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Přerušovač blinkrů.
Protože to líp vypadá...
Ale tady nejde primárně o to, aby to neřvalo chybu o špatné žárovce. Na to by stačily mnohem menší hodnoty, takže to řvát nebude už tak. Jde přece o to, aby to blikalo ideálně jako s žárovkou. O tom tu mluvím, ne o chybě na cem...
Já tam místo ba15s dal 18W a bliká mi to rychleji.
Ale tady nejde primárně o to, aby to neřvalo chybu o špatné žárovce. Na to by stačily mnohem menší hodnoty, takže to řvát nebude už tak. Jde přece o to, aby to blikalo ideálně jako s žárovkou. O tom tu mluvím, ne o chybě na cem...
Já tam místo ba15s dal 18W a bliká mi to rychleji.
-
Offline
- Příspěvky: 5593
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Přerušovač blinkrů.
Rychleji to bliká proto, abys věděl, žes tam dal blbou žárovku.
Blikání určuje řídící jednotka CEM. Žádný přerušovač na bázi ohřívaného bimetalu tam není.
A bliká rychleji jen ta jedna, nebo všechny?
Blikání určuje řídící jednotka CEM. Žádný přerušovač na bázi ohřívaného bimetalu tam není.
A bliká rychleji jen ta jedna, nebo všechny?
-
Offline
- Příspěvky: 3482
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Přerušovač blinkrů.
Rychleji to bliká proto, že jsem tam dal jen 18W odpor a ba15s žárovka má 21W. Blikají všechny stejně samozřejmě.
Že tam přerušovač není, jsem psal v prvním příspěvku, vim, jak to funguje.
Že tam přerušovač není, jsem psal v prvním příspěvku, vim, jak to funguje.

-
Offline
- Příspěvky: 5593
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Přerušovač blinkrů.
18W nic neříká. Pouze hodnotu ztrátového výkonu, do které můžeš odpor trvale zatížit.
Důležitá je hodnota jeho odporu v Ohmech.
jestliže tam má být žárovka o výkonu 21W, tak její odpor R je - R=U/I (I= P/U 21W/14V = 1,5A) R=14/1,5 R= 9,3333 Ohm
Tedy, když dáš místo žárovky odpor 9,3 Ohm, dimenzovaný na 20W, tak to bude fungovat stejně jako ta žárovka (akorát to nebude svítit) a brzy to shoří, protože to bude o jeden Watt přetížené
Důležitá je hodnota jeho odporu v Ohmech.
jestliže tam má být žárovka o výkonu 21W, tak její odpor R je - R=U/I (I= P/U 21W/14V = 1,5A) R=14/1,5 R= 9,3333 Ohm
Tedy, když dáš místo žárovky odpor 9,3 Ohm, dimenzovaný na 20W, tak to bude fungovat stejně jako ta žárovka (akorát to nebude svítit) a brzy to shoří, protože to bude o jeden Watt přetížené
-
Offline
- Příspěvky: 3482
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Přerušovač blinkrů.
Tak jinak.
Vykašli se na ohmy, waty...
Důležitý je proud, který "snímá" řídící jednotka a podle kterého to bliká. A my potřebujeme, aby tam tekl stejný proud jako kdyby tam byla obyčejná žárovka. A jak toho dosáhneme? Dodatečnou zátěží, která ten proud spotřebuje... A celková zátěž musí být cca 21W, bez ohledu na ohmy. Hodnota odporu je z hlediska funkce nedůležitá, ač musí být samozřejmě v jistém rozmezí.
Řídící jednotka jen supluje ten mechanický přerušovač, ale na stejném principu. Kdyby tam ten přerušovač byl, tak ho jen vyměníš za elektronický a neřešíš zátěžový odpor.
Vykašli se na ohmy, waty...
Důležitý je proud, který "snímá" řídící jednotka a podle kterého to bliká. A my potřebujeme, aby tam tekl stejný proud jako kdyby tam byla obyčejná žárovka. A jak toho dosáhneme? Dodatečnou zátěží, která ten proud spotřebuje... A celková zátěž musí být cca 21W, bez ohledu na ohmy. Hodnota odporu je z hlediska funkce nedůležitá, ač musí být samozřejmě v jistém rozmezí.
Řídící jednotka jen supluje ten mechanický přerušovač, ale na stejném principu. Kdyby tam ten přerušovač byl, tak ho jen vyměníš za elektronický a neřešíš zátěžový odpor.
-
Offline
- Příspěvky: 5593
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Přerušovač blinkrů.
Až si ujasníš vztah mezi proudem (I) v amérech, napětím (U) ve voltech a odporem (R) v ohmech, potažmo výkonem (P) ve wattech, tak se budem bavi dál. Dříve ti nepomůže ani svěcená voda.
Říká se tomu Ohmův zákon a na tom vše stojí a padá.
Nápověda
R=U/I
I=P/U
Říká se tomu Ohmův zákon a na tom vše stojí a padá.
Nápověda
R=U/I
I=P/U
-
Offline
- Příspěvky: 3482
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Přerušovač blinkrů.
Já ale nepotřebuju pomoc, já tomu rozumím docela dobře, částečně se tím i živím.
Jenže když někdo přijde do obchodu s tím, že mu ledky blikají rychleji než žárovka, tak nemá smysl zmiňovat nějaké zákony. Řekneš mu, že potřebuje odpor 21W a je to, protože takhle se prodávají.
Jenže když někdo přijde do obchodu s tím, že mu ledky blikají rychleji než žárovka, tak nemá smysl zmiňovat nějaké zákony. Řekneš mu, že potřebuje odpor 21W a je to, protože takhle se prodávají.
-
Offline
- Příspěvky: 1680
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
Přerušovač blinkrů.
Uf!Tod2 píše:... já tomu rozumím docela dobře, částečně se tím i živím.

-
Offline
- Příspěvky: 1827
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
- Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Přerušovač blinkrů.
Nechápu jak se tím můžeš živit když nemáš ani základní znalosti elektrotechniky .To musí teda vypadat 

_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
-
Offline
- Příspěvky: 3482
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Přerušovač blinkrů.
no fajn, asi jste všichni mistři oboru, ale uživateli Jendaaa jste neporadili ani jeden
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 12934
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Přerušovač blinkrů.
Poradili, přerušovač tam neni, což tu zaznělo, co chceš radit víc?
Nejde o mistry, ale odpor 21W je nesmyslné označení. Odpor se značí v ohmech a pokud potřebuješ zátěžovej, což ano, tak jako DALŠÍ parametr může být ztrátový výkon, který je schopen vyzářit.
Takže k ledce potřebuješ cca 10 Ohm a 21W.
Ale existují už hotové produkty přímo na míru a k dané patici, a pak opravdu řešíš už jen jestli 20 nebo 40 Ohm, zda upravuješ jednu stranu, nebo obě naráz.
PS: teoreticky by watáž mohla bejt poloviční, páč světlo funguje/nefunguje, ale odpor může v klidu zářit furt.
Nejde o mistry, ale odpor 21W je nesmyslné označení. Odpor se značí v ohmech a pokud potřebuješ zátěžovej, což ano, tak jako DALŠÍ parametr může být ztrátový výkon, který je schopen vyzářit.
Takže k ledce potřebuješ cca 10 Ohm a 21W.
Ale existují už hotové produkty přímo na míru a k dané patici, a pak opravdu řešíš už jen jestli 20 nebo 40 Ohm, zda upravuješ jednu stranu, nebo obě naráz.
PS: teoreticky by watáž mohla bejt poloviční, páč světlo funguje/nefunguje, ale odpor může v klidu zářit furt.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1461
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
Přerušovač blinkrů.
nie, stratova hodnota odporu je maximalna a bez pouzitia chladica byva realne polovicna tj, na nahradenie 21W ziarovky urcite pouzit min 30W odpor, osobne som pouzil pre klud duse ze auto nezahori 50W. odpor treba doratat podla odberu ledky (ten si meriavam experimentalne = baterka+ledka+ampermeter/multimeter.) a podlatoho kupim prislusny rezistor.
=potrebujes si zmerat aku prudovu zataz vytvara LDE dioda. Inak ti tazko niekto poradi aky dat vhodny rezistor
PS: tymto pocinom si ale uplne vyradis system monitorovania stavu smerovych svetiel, co nepovazujem za vhodne, najma pri kvalite lacnych LED ziaroviek...
Ja som dostatocne COOOOL aj s takouto, tusim od philipsu.

=potrebujes si zmerat aku prudovu zataz vytvara LDE dioda. Inak ti tazko niekto poradi aky dat vhodny rezistor
PS: tymto pocinom si ale uplne vyradis system monitorovania stavu smerovych svetiel, co nepovazujem za vhodne, najma pri kvalite lacnych LED ziaroviek...
Ja som dostatocne COOOOL aj s takouto, tusim od philipsu.

-
Offline
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
Dekodér chyb blinkrů
Moc moudrej z toho nejsem.
Našel jsem třeba tohle, ale jak to usadit do světel...
https://www.aliexpress.com/item/2-PCS-Bau15s-Py21W-Canbus-Error-Free-Resistor-LED-Decoder-Warning-Error-Canceller-For-LED-Turn/32720858346.html?spm=2114.search0104.3.64.QcWJ0I&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10152_10065_10151_10344_10068_10345_10342_10343_10340_10341_10171_10541_10562_10084_10083_10304_10307_10302_10060_10155_10154_10056_10055_10539_10537_10312_10536_10059_10313_10314_10534_10533_100031_10103_10073_10102_5680020_10557_10142_10107,searchweb201603_25,ppcSwitch_7&btsid=28c01c50-f885-41e3-a2d3-b1e05b0f49ea&algo_expid=982f1775-4611-4c4c-9932-40ff752237e5-8&algo_pvid=982f1775-4611-4c4c-9932-40ff752237e5
Našel jsem třeba tohle, ale jak to usadit do světel...

https://www.aliexpress.com/item/2-PCS-Bau15s-Py21W-Canbus-Error-Free-Resistor-LED-Decoder-Warning-Error-Canceller-For-LED-Turn/32720858346.html?spm=2114.search0104.3.64.QcWJ0I&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10152_10065_10151_10344_10068_10345_10342_10343_10340_10341_10171_10541_10562_10084_10083_10304_10307_10302_10060_10155_10154_10056_10055_10539_10537_10312_10536_10059_10313_10314_10534_10533_100031_10103_10073_10102_5680020_10557_10142_10107,searchweb201603_25,ppcSwitch_7&btsid=28c01c50-f885-41e3-a2d3-b1e05b0f49ea&algo_expid=982f1775-4611-4c4c-9932-40ff752237e5-8&algo_pvid=982f1775-4611-4c4c-9932-40ff752237e5
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé